Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Alexandra,

Wat goed dat je zo voor jezelf op komt. Toppie.

Het zou eigenlijk niet nodig moeten zijn dus helemaal goed zo.

Lia

@Alexandra, Knap van je!!! Ik heb dat lef niet gehad bij mn nieuwe baan, omdat ik wist dat het n spannende sollicitatie was. Ik neem ook mn eigen ontbijt en lunch mee. Avondeten eet ik toch gewoon mee (is nl. onderdeel van het programma om samen te leren koken), gelukkig is dat maar 1 à 2 keer per week. Ik herken het helemaal dat zoeken naar het juiste moment voor n reiniging. Ik ga nu echt overstappen op de kleine reiniging, want de grote krijg ik niet goed gepland.

Daar sluit ik me bij aan, echt geweldig dat je zo je eigen plan trekt!!

:oops: dank jullie wel voor de complimenten, maar het voelde vooral natuurlijk aan om te doen hoor. En dat niet alleen, ik wil echt niet terug van waar ik vandaan kom. Ben er nog lang niet en alles is nog in ontwikkeling.

Ik vond het juist een voordeel om op deze manier binnen te komen. Op mijn vorige werk hebben ze het hele proces rondom voeding meegekregen. Geen vlees leek te helpen, hup, Alexandra eet geen vlees meer. Toen at ze bijna niets meer, maar had wel flesjes water in de koelkast staan met homeopathische druppeltjes. Verboden toegang voor cliënten! En iedereen ging erin mee, want mijn ongemakken waren af en toe wel van me af te lezen.... En ondanks dat iedereen me voor gek verklaarde met mijn wapf, ik werd gesteund door iedereen, omdat ik er zo van opknapte.

@ Benjo, ik ben al maanden bezig met wapf en weet wat voor mij de voordelen zijn. Er is dus geen baan in de wereld die mij terug kan brengen naar waar ik vandaan kom, 24/7 pijn. Waar ik op mijn vorige werk nog uitlegde wat wapf was, zeg ik nu alleen dat ik mijn eten van de boerderij haal. In de loop van de tijd zal heus wel ter sprake komen dat mijn voeding bestaat uit vet, eiwitten en koolhydraten. Ik wil geen discussie over mijn voeding/dieet of voedingswijze, dit eet ik en daarmee klaar. Je mag het proeven, ik zal zeggen wat het is en ik voel me er goed bij.

Is het mogelijk om op het werk te introduceren dat jouw eigen potje s avonds in een pannetje (!) wordt warm gemaakt? Dan kook je wel samen, maar leert men ook rekening te houden met elkaar. Wat ik tegenwoordig doe is alles in 1 pannetje warm (laten) maken (ook koken de cliënten bij ons soms ook), ziet er misschien niet smakelijk uit, groente, vlees en jus/saus, maar het smaakt me tot op heden iedere keer weer.

Aangezien dit topic over de leverzuivering gaat, 1 tip, doe deze nooit onder werktijd. Gegarandeerd dat je niet aan werken toekomt!

@Alexandra heb je het dan over de kleine leverreiniging (niet onder werktijd).

Jee nu begrijp ik waar je vandaan komt, logisch dat je zo stellig bent.

Ik ben net kleine 2 maanden bezig en ook nog zoekende in wapf. En weet ook nog niet goed wat het voor mn gezondheid doet.

Collega's hadden wel al aanmerkingen op mn smoothie, dat het er ranzig uitzag... haha. Nou dan laat ik even proeven hoe lekker het is, en ga ik wel kort de discussie aan, dat ik liever mn zelfgemaakte smoothie drink van verse producten dan de collega die haar pakje rose drinkyoghurt wegwerkt, even de inhoud met de E nummers voor haar opgelezen. Dan zie je ze toch even schakelen ;)

Eergisteren liet ik ook het kerstpakket staan op mn werk, met allemaal zoete troep, dan zeg ik ook dat ik dat niet, cliënten mogen het plunderen als ze dat fijn vinden.

Kleine zuivering wel hoor, gewoon dagelijks te doen, ook onder werktijd. Voor mij dan. Ik weet dat ik er weleens een steentje mee uitwerk, maar dat is echt minimaal. Ik doelde op de grote leverzuivering. In mijn beleving is de zuivering van Morritz een echte zuivering waarmee ik daadwerkelijk stenen loos en is de milde zuivering een ondersteuning voor mijn lever en galblaas en tevens een ontbijt.

Ik maak wel opmerkingen hoor. Je wil niet weten wat wij onze jeugd geven aan kh en e-nummers. Het enige dat ik doe is zeggen dat ik mijn kh haal uit mijn melk en geen e-nummers eet. Dat laatste is iets wat mensen kennen. Maar waar men verder nog niet bij stilstaat.

Ja heftig hè! Vooral de getraumatiseerde jeugd waarmee ik werk. Ik zie er zo n paar met bijnieruitputting tussen zitten. En alle troep die naar binnen wordt gewerkt. Maar dat deed ik ook. Jammergenoeg is bijnieruitputting nog geen reguliere diagnose, dus mag ik er niet zoveel mee op mn werk.

Ook heb ik geen behoefte dat collega's meer zicht krijgen in mijn gezondheidsproblemen, dus hou ik het oppervlakkig. Jammergenoeg. Maar ik besef dat ik nu eerst energie in mezelf moet steken voordat ik weer op de barricade ga staan en mn nek uitsteek.. ik kan anderen niet veranderen.

Op de pakjes gal/leverthee staat vermeld dat je maximaal drie kopjes per dag mag drinken. Ik heb twee compleet verschillende merken, en als ik die combineer ga ik over die drie kopjes per dag heen.

Ik heb het idee dat die adviezen gebaseerd zijn op zwakke leverfuncties. Bij mij speelt dat niet. Wat zit er in de thee? Ik heb er twee: één hele sterke met pepermunt, paardenbloem, zoethout, kamille, duizendguldenkruid, boldobladeren, kweekgras, stalkruid, silybum.

En een lichtere met: brandnetel, citroengras, rozenbottels, kruizemunt, sinaasappelschil, paardenbloem, mariadistel, gember, zwarte bessenblaadjes. Ik drink ook sap van twee citroenen elke dag. Klinkt goed toch, zo'n waslijst aan kruiden elke dag?

Ik zag dat artisjok ook bijdraagt aan leverreiniging, artisjok neem ik niet, doen? Het wordt vaak in één adem genoemd met afvallen, en afvallen ben ik absoluut niet van plan (integendeel), een betere leverfunctie en een grotere vetbranding wel.

Ik heb gisteravond voor het naar bed gaan de milde leverreiniging gedaan, was geen goed plan achteraf gezien. Heb de halve nacht liggen stuiteren :roll: . Voortaan toch maar weer in de ochtend dus, dan heb ik daar geen last van.

Daar had ik nooit lat van. Er is een tijd geweest dan deed ik de milde zuivering 's ochtends en 's avonds. Weer wat geleerd Wendy :wink:

@ thijs, ik ben zelf niet zo van de thee (persoonlijke dingetje met het innemen van vocht). Als je je er goed bij voelt dan is er niets mis mee lijkt me. Probeer eens uit wat artisjok voor je doet.

Dat had ik dus gisteren ook gedaan, 's ochtends en 's avonds, misschien omdat het dubbelop was dat ik er vannacht zoveel plezier van had. Ik ben vanmorgen al twee keer naar de wc geweest dus er komt wel wat los zeg maar.

Hallo allemaal,

Ik ga volgend weekend weer een reiniging doen maar omdat ik vorige keer zo misselijk werd ben ik het nu bij voorbaat al...

Telkens als ik witte gekookte rijst ruik krijg ik meteen het misselijke gevoel.

Wie weet wat ik vlak voor 2 uur nog meer kan eten ipv rijst met groente..

Zou een flinke fruitsalade of wat havermout ook kunnen?

Hoop op (ervarings-)tips!

Groetjes Evelina

In de topic met een handleiding voor de leverreiniging schrijf ik:

Quote:
Neem een ontbijt en lunch dat geen vet bevat, bijvoorbeeld: gekookte granen, fruit, fruitsap, brood met jam, honing of appelstroop (geen boter), gepofte of gekookte aardappels of groenten met alleen een beetje zout. Bijvoorbeeld als ontbijt havermoutpap gekookt met water ipv melk. 's Middags couscous met witte bonen in tomatensaus en een salade zonder dressing, maar met augurk en zilveruitjes.

Aha, dat bied perspectieven, zo kan ik wel wat bedenken om te eten behalve rijst.

Zie nu dat ik die topic ook al een week of 4 geleden had gelezen maar niet zo goed dus...

Jij houd je de week ervoor dus ook niet aan het vegetarisch eten enzo (had ik toen gevraagd maar is niet gelezen denk ik)

@Evelina, ik houd me de week voor de leverreiniging ook niet aan een vegetarisch dieet, alleen de dag van de reiniging. En tot nu toe (5 x) is het altijd goed gegaan en had ik prima resultaten. En al die tijd ook niet misselijk geweest. Alleen het drinken van het water met bitterzout is me niet altijd meegevallen. A.s. vrijdag wil ik ook weer de leverreiniging gaan doen.

Quote:
Je zult er 10jaar jonger en mooier uitzien

Wie heeft het bovenstaande al ervaren met de lever reiniging :D

10 jaar jonger weet ik niet maar ik zie zelf en andere ook dat mijn huid er veel frisser en blozender uit ziet.

Ook mijn ogen stralen meer.

Dus het doet me zeker goed!

Quote:
10 jaar jonger weet ik niet maar ik zie zelf en andere ook dat mijn huid er veel frisser en blozender uit ziet.

Ook mijn ogen stralen meer.

Dus het doet me zeker goed!

Dat geloof ik best. Ik ben nog niet toe aan een echte lever reiniging maar heb wel al een paar keer de milde versie geprobeerd. Door de extra vetten die in inneem merk ik dat mijn huid eindelijk gevoed word. Door alle berichten dat vet ongezond was heb ik de helft van mijn leven bijna vet loos doorgebracht. Op uitzondering van een klein beetje olijf olie. Nogal logisch dat mijn huid zo schilferig en droog was. Ik smeerde me kapot van buiten terwijl ik van binnenuit moest smeren.

Ik kijk er naar uit om er mee te beginnen.

Gisterochtend geen zin in een milde zuivering. Melk en slagroom gedronken en aan de dag begonnen. In de loop,van de ochtend kreeg ik een flinke gevoeligheid bij mijn lever/galblaas. Keuze gemaakt om even af te wachten en iets te doen, want als ik aan t bitterzout zou gaan, dan kon ik niet naar t werk. De gevoeligheid werd minder en ik kreeg een paar keer flink diaree, met een paar steentjes! Verder nergens meer last van gehad.

Ook zonder hulpmiddelen weet mijn lichaam zich te ontdoen van de stenen :D

Forum statistieken

Onderwerpen
4.550
Leden
8.670
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan