Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Euh..... Gewoon niet. Ook niet ervoor trouwens. Heb wel de eerste keren van te voren lopen aanrommelen met klysma's, maar daar begin ik dus echt niet meer aan! Doe mij maar een glas bitterzout.....

Bij mijn enige leverreiniging tot nu toe, een kleine, was het wel nodig een klysma te doen. Mijn stoelgang gaat nog niet heel soepel, maar op deze manier werd het loslaten van de troep in gang gezet. Veel lichte ontlasting en in totaal een stuk of 50 stenen. Over 3 weken ga ik mijn eerste grote reiniging doen en als het dan nog niet vanzelf gaat, dan wil ik mijn lichaam ondersteunen met Oxy-Powder om de troep eruit te krijgen!

Joh boterbloem,

50 stenen bij een kleine leverreiging? Wat moet er bij jou dan wel niet loskomen bij een grote leverreiniging........

Lia

Ik had ook een medische vraag:

Mijn vriendin wil het ook graag doen maar heeft medicijnen waar ze niet buiten kan: Omeprazol en celebrex.

Heeft het zin om het te doen als je ook je medicijnen blijft slikken?

Ze wil het dit weekend gaan doen maar als het niet verstandig is kan ik haar nog waarschuwen...

Hoezo kun je niet zonder Omeprazol en Celebrex? Lees hier de bijsluiters:

http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h25729.pdf

http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h25054.pdf

Bijwerkingen Omeprazol:

Quote:
Als u een van de volgende zeldzame maar ernstige bijwerkingen krijgt, stop dan met

het gebruik van Omeprazol Sandoz capsule en neem meteen contact op met uw arts:

• Plotseling piepende ademhaling, opzwellen van uw lippen, tong en keel of lichaam,

uitslag, flauwvallen of slikproblemen (ernstige allergische reactie).

• Rood worden van uw huid, met blaren of loslatende stukken huid. Ook kunnen er

ernstige blaren en bloedingen optreden op uw lippen, ogen, mond, neus en genitaliën.

Dit komt mogelijk door het ‘syndroom van Stevens-Johnson’ of ‘toxische epidermale

necrolyse’.

• Gele huid, donkere urine en vermoeidheid, wat verschijnselen kunnen zijn van een

leveraandoening.

Bijwerkingen kunnen meer of minder vaak voorkomen, waarbij de volgende definities gelden:

Zeer vaak voorkomend: Komt voor bij meer dan 1 op de 10

gebruikers

Vaak voorkomend: Komt voor bij 1 tot 10 op de 100 gebruikers

Soms voorkomend: Komt voor bij 1 tot 10 op de 1000 gebruikers

Zelden voorkomend: Komt voor bij 1 tot 10 op de 10.000

gebruikers

Zeer zelden voorkomend: Komt voor bij minder dan 1 op de 10.000

gebruikers

Onbekend: Mate van voorkomen kan niet worden

bepaald op basis van beschikbare gegevens

Overige bijwerkingen zijn onder andere:

Vaak voorkomende bijwerkingen

• Hoofdpijn.

• Maagdarmproblemen: diarree, maagpijn, verstopping, winderigheid (flatulentie).

• Misselijkheid of overgeven.

Soms voorkomende bijwerkingen

• Zwelling aan voeten en enkels.

• Verstoorde slaap (slapeloosheid).

• Duizeligheid, tintelend gevoel of 'slapende’ lichaamsdelen, slaperigheid.

• Draaiduizeligheid (vertigo).

• Veranderingen in bloedonderzoek bij controle van uw leverfunctie.

• Huiduitslag, bobbelige uitslag (galbulten) en jeukende huid.

• Algehele malaise en gebrek aan energie.

Zelden voorkomende bijwerkingen

• Bloedproblemen zoals een vermindering van het aantal witte bloedcellen of

bloedplaatjes. Dit kan leiden tot zwakte, blauwe plekken of een groter risico op

infecties.

• Allergische reacties, soms zeer ernstige, waaronder het opzwellen van de lippen, de

tong en de keel, koorts en piepende ademhaling.

• Lage natriumspiegel in uw bloed. Dit kan leiden tot zwakte, overgeven en krampen.

• Geagiteerde, verwarde of depressieve gevoelens.

• Veranderingen in uw smaak.

• Gezichtsproblemen zoals wazig zien.

• Plotselinge piepende ademhaling of kortademigheid (bronchospasme).

• Droge mond.

• Een ontsteking aan de binnenkant van uw mond.

• Een infectie genaamd ‘spruw’ die uw darmen kan treffen en die wordt veroorzaakt door

een schimmel.

• Leverproblemen, waaronder geelzucht, wat een gele huid, donkere urine en

vermoeidheid tot gevolg kan hebben.

• Haaruitval (alopecia).

• Huiduitslag bij blootstelling aan zonlicht.

• Gewrichtspijn (artralgie) of spierpijn (myalgie).

• Ernstige nierproblemen (interstitiële nefritis).

• Verergerde transpiratie (zweten).

Zeer zelden voorkomende bijwerkingen

• Veranderingen in aantallen bloedcellen, waaronder agranulocytose (tekort aan witte

bloedcellen)

• Agressiviteit.

• Dingen zien, voelen of horen die er niet zijn (hallucinaties).

• Ernstige leverproblemen leidend tot leverfalen en hersenontsteking.

• Plotselinge zeer ernstige huiduitslag of blaren of loslatende huid. Dit kan gepaard gaan

met hoge koorts en gewrichtspijn (erythema multiforme, syndroom van Stevens-

Johnson, toxische epidermale necrolyse).

• Spierzwakte.

• Vergrote borsten bij mannen.

• Te weinig magnesium in het bloed (hypomagnesiëmie)

In zeer zeldzame gevallen kan Omeprazol Sandoz capsule uw witte bloedcellen aantasten,

wat uw afweersysteem kan aantasten. Ga zo snel mogelijk naar uw arts als u lijdt aan een

infectie met verschijnselen als koorts met een ernstige aantasting van uw algehele conditie

of koorts met verschijnselen van een lokale infectie, zoals nekpijn, keelpijn of pijn in de mond,

of problemen bij het plassen. Uw arts kan dan met behulp van bloedonderzoek een gebrek

aan witte bloedcellen (agranulocytose) uitsluiten. Het is belangrijk dat u in dat geval uw arts

informeert over uw medicatie.

Bijwerkingen Celebrex:

Quote:
Indien één van de volgende bijwerkingen optreedt, stop dan met het gebruik van Celebrex en stel uw arts onmiddellijk op de hoogte:

Als u:

- een allergische reactie krijgt, zoals huiduitslag, zwelling van het gezicht, piepende ademhaling of ademhalingsproblemen

- hartproblemen krijgt, zoals pijn op de borst

- ernstige maagpijn of tekenen van een maag- of darmbloeding krijgt, zoals zwarte of bloederige ontlasting of bloedbraken

- een huidreactie krijgt, zoals uitslag, blaarvorming of loslaten van de huid

- leverfalen ontwikkelt (met als mogelijke symptomen misselijkheid (onwel zijn), diarree, geelzucht (uw huid of het wit van uw ogen ziet er geel uit).

Zeer vaak: komt voor bij meer dan 1 op de 10 personen:

• Hoge bloeddruk*

Vaak: komt voor bij 1 tot 10 personen op de 100:

• Hartaanval*

• Vochtophoping met gezwollen enkels, benen en/of handen

• Urineweginfecties

• Kortademigheid*, sinusitis (neusbijholteontsteking, neusbijholte-infectie, verstopte of pijnlijke neusbijholten), verstopte of loopneus, pijnlijke keel, hoesten, verkoudheid, griepachtige symptomen

• Duizeligheid, slaapproblemen

• Braken*, maagpijn, diarree, spijsverteringsstoornissen, winderigheid

• Uitslag, jeuk

• Spierstijfheid

• Slikproblemen*

• Verergering van bestaande allergieën

Soms: komt voor bij 1 tot 10 personen op de 1000:

• Beroerte*

• Hartfalen, hartkloppingen (het zich bewustzijn van de hartslag), snelle hartslag

• Verergering van bestaande hoge bloeddruk

• Afwijkingen bij bloedonderzoek naar de lever

• Afwijkingen bij bloedonderzoek naar de nieren

• Bloedarmoede (veranderingen in rode bloedcellen die vermoeidheid en kortademigheid kunnen veroorzaken)

• Angst, depressie, vermoeidheid, slaperigheid, tintelingen/prikkelingen (spelden en naalden)

• Hoge kaliumwaarden bij de resultaten van bloedtesten (kunnen misselijkheid (onwel voelen), vermoeidheid, spierzwakte of hartkloppingen veroorzaken)

• Verminderd of wazig zicht, oorsuizen, pijnlijke mond en mondzweren, gehoorproblemen*

• Constipatie, oprispingen, maagontsteking (spijsverteringsstoornissen, maagpijn of braken), verergering van een maag- of darmontsteking

• Beenkrampen

• Jeukende uitslag en vorming van bultjes (netelroos)

Zelden: komt voor bij 1 tot 10 personen op de 10.000:

• Zweren (bloeding) in de maag, slokdarm of darmen; of darmbreuk (kan maagpijn, koorts, misselijkheid, braken, darmverstopping veroorzaken), donkere of zwarte ontlasting, ontsteking van de slokdarm (kan slikproblemen veroorzaken), ontsteking van de alvleesklier (kan maagpijn veroorzaken)

• Verminderd aantal witte bloedcellen (die het lichaam helpen beschermen tegen infectie) en bloedplaatjes (verhoogde kans op bloedingen of bloeduitstortingen)

• Problemen bij het coördineren van spierbewegingen

• Verwardheid, smaakveranderingen

• Verhoogde gevoeligheid voor licht

• Haaruitval

Niet bekend: kan met de beschikbare gegevens niet worden bepaald:

• Bloeding in de hersenen met dodelijke afloop

• Ernstige allergische reacties (inclusief mogelijk fatale anafylactische shock) die huiduitslag, zwelling van het gezicht, de lippen, mond, tong of keel, piepende ademhaling of ademhalingsproblemen kunnen veroorzaken; slikproblemen

• Maag- of darmbloedingen (kan bloederige ontlasting of braken tot gevolg hebben), ontsteking van de dunne of dikke darm, misselijkheid (onwel zijn)

• Ernstige huidaandoeningen zoals het syndroom van Stevens-Johnson, exfoliatieve dermatitis en toxische epidermale necrolyse (kan uitslag, blaarvorming en loslaten van de huid veroorzaken) en acute gegeneraliseerde exanthemateuze pustulose (rode gezwollen huidoppervlakte met meerdere kleine puisten)

• Leverfalen, leverbeschadiging en ernstige leverontsteking (soms fataal of waarbij een levertransplantatie nodig is). Mogelijke symptomen zijn misselijkheid (onwel zijn), diarree, geelzucht (gele verkleuring van de huid of ogen, donkere urine, bleke ontlasting, makkelijk bloeden, jeuk of rillingen)

• Nierproblemen (mogelijk nierfalen, ontsteking van de nieren)

• Onregelmatige hartslag

• Meningitis (ontsteking van het vlies rond de hersenen en ruggenmerg)

• Hallucinaties

• Verergering van epilepsie (mogelijk meer frequente en/of ernstige toevallen)

• Ontsteking van de bloedvaten (kan koorts, pijn, paarse vlekken op de huid veroorzaken)

• Verstopping van een slagader of ader in de ogen met als gevolg gedeeltelijk of volledig verlies van het gezichtsvermogen, bindvliesontsteking, bloeding in het oog

• Een afname van het aantal rode en witte bloedcellen en bloedplaatjes (kan vermoeidheid, grotere gevoeligheid voor bloeduitstorting, veelvuldige neusbloedingen en verhoogd risico op infectie veroorzaken)

• Verminderde reukzin

• Verkleuring van de huid (bloeduitstortingen), spierpijn en -zwakte, pijnlijke gewrichten

• Menstruatiestoornissen

• Hoofdpijn, opvliegers

• Lage natriumwaarden bij de resultaten van bloedtesten (kunnen verlies van eetlust, hoofdpijn, misselijkheid (onwel zijn), spierkrampen en -zwakte veroorzaken)

• Longembolie

• Pijn op de borst

Tijdens klinische studies waarbij artritis (gewrichtsontsteking) of andere artritische aandoeningen niet onderzocht zijn, werd celecoxib gebruikt in doses van 400 mg per dag gedurende 3 jaar en werden de volgende aanvullende bijwerkingen waargenomen:

Vaak: bij 1 tot 10 personen op de 100:

• Hartproblemen: angina pectoris (pijn op de borst)

• Maagproblemen: prikkelbaredarmsyndroom (kan bestaan uit maagpijn, diarree, spijsverteringsstoornissen, winderigheid)

• Nierstenen (wat maag- of rugpijn, bloed in de urine kan veroorzaken), problemen met plassen

• Gewichtstoename

Soms: bij 1 tot 10 personen op de 1000:

• Diepe veneuze trombose (bloedstolsel, meestal in het been, dat aanleiding kan geven tot pijn, zwelling of roodheid van de kuit of ademhalingsproblemen)

• Maagproblemen: maaginfectie (wat irritatie en zweren van de maag en darmen kan veroorzaken)

• Onderbeenfractuur

• Gordelroos, huidinfectie, eczeem (droge jeukende uitslag), longontsteking (infectie op de borst (mogelijk hoest, koorts, ademhalingsproblemen))

• Glasvochttroebelingen die wazig of verminderd zicht veroorzaken, duizeligheid door problemen in het binnenoor, pijnlijk, ontstoken of bloedend tandvlees, aften

• Overmatig plassen 's nachts, bloeding uit aambeien/hemorroïden, frequente stoelgang

• Vetbultjes in de huid of elders, ganglioncyste (onschuldige zwelling op of rond gewrichten en pezen in de handen of voeten), problemen met spreken, abnormale of zeer hevige vaginale bloedingen, pijnlijke borsten

• Hoge natriumwaarden bij de resultaten van bloedtesten

Wanneer één van de bijwerkingen ernstig wordt of als er bij u een bijwerking optreedt die

niet in deze bijsluiter is vermeld, raadpleeg dan uw arts of apotheker.

Wat ze ook heeft, het kan nooit erger zijn dan deze bijwerkingen!

Mike

Ik snap wat je bedoelt Mike.

Maar als je heel veel last hebt van reumatische pijnen overal in je lichaam en je hebt eindelijk medicijnen die je helpen om "gewoon" te leven, wat zal jij dan doen?

Zodra ze stopt kan ze niets meer.

En ze is nog maar 45 ...

Quote:
Ik snap wat je bedoelt Mike.

Maar als je heel veel last hebt van reumatische pijnen overal in je lichaam en je hebt eindelijk medicijnen die je helpen om "gewoon" te leven, wat zal jij dan doen?

Heb je niet gelezen dat ik vorige maand helse ontstekingspijnen heb doorstaan in mijn alvleesklier en 1 van mijn kiezen en dat deze door de juiste voeding, bijnierextract en mijn zapper als sneeuw voor de zon zijn opgelost?

Mike

Ik weet dat ik niet voor een ander kan invullen hoe zij haar leven leeft.

Zolang ik niet in haar schoenen sta, ga ik er niet over oordelen (niet dat je ooit helemaal kan weten hoe iemand zich voelt.

Ik heb heel veel respect voor haar, hoe ze met haar chronische ziekte omgaat.

En als zij me zegt dat ze niet kan stoppen dan respecteer ik dat.

Ik hoop alleen dat ze door de leverreinigingen verlichting gaat ervaren waardoor ze wellicht haar medicijnen kan verlagen.

Dat is alvast wen stap in de goede richting toch?

Het kan ook doffe ellende opleveren. Haar lever wordt door deze rommel dagelijk vergiftigd, waardoor deze alsmaar verzwakt. Als ze dan de boel ook nog eens overhoop gaat halen met dit soort reinigingen zou het wel eens averechts kunnen uitpakken!

Mike

Ik heb zelf nooit medicatie gebruikt ten tijde vd zuiveringen. Er staat me wel bij dat Morritz aanraadt medicatie niet te slikken.

Wat is het doel van de leverzuivering voor je vriendin? En doet ze nog andere dingen om gezond te worden?

Zelf wilde ik dat ik eerder had gehoord van wapf. Ik heb bijna een jaar lang leverzuiveringen gedaan, zonder de rest aan te passen. Puur omdat ik niet wist hoe. De leverzuiveringen alleen hebben dan ook zeer zeker geen verbetering gebracht. Het is de wapf die dat bewerkstelligd heeft. En nu kan ik naast de lever en galblaas reinigen ook werken aan een algehele goede gezondheid.

Uit het boek van Moritz:

Quote:
. Het merendeel van de gefilterde afvalproducten verlaat de lever via de galstroom. Galstenen die de galkanalen versperren, leiden tot een hoog gifgehalte van de lever en, uiteindelijk, leverziektes. Deze ontwikkeling wordt verder verergerd door de inname van medicijnen, die normaal afgebroken worden door de lever. De aanwezigheid van galstenen verhindert de ontgifting van deze medicijnen, waardoor er “overdosering” en verwoestende bijwerkingen kunnen optreden, zelfs bij een normale dosering. Het betekent ook dat de lever het risico loopt beschadigd te worden door de afbraakproducten van de medicijnen waar zij op reageert. Alcohol die onvoldoende door de lever ontgift wordt, kan levercellen ernstig beschadigen of vernietigen.

Quote:
Het vermogen van de lever om van ernstige schade te herstellen, is echter bewonderenswaardig. Nadat de leverzuivering alle galstenen heeft verwijderd en alcohol- en medicijngebruik is gestaakt, zijn er meestal geen gevolgen op de lange termijn, ondanks dat veel levercellen gedurende de ziekte waren vernietigd. Wanneer de cellen opnieuw groeien, zullen ze dat op een geordende wijze doen die normale leverfunctie weer mogelijk maakt.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.550
Leden
8.670
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan