Ik ben zeer geinteresseerd in de verhalen over de leverreiniging. Ik heb vroeger rond m,n 50e vasten-reinigingskuren gedaan maar daar was geen leverreiniging bij. Mijn laatste kuur was begin 2011, (na mijn operatie) daar was wel een leverreiniging bij maar dat heb ik niet gedaan. Ik was bang dat ik de citroen + olie niet "wegkreeg" en wilde onderweg naar huis met de trein geen "ongelukjes" hebben. Ik was een kleine week ergens in Tiel om de kuur te doen. Aangezien ik dus bekend ben met vastenkuren kan ik het ook zelf thuis doen, maar dan wil ik wel de leverkuur erbij doen. Ik vond iets op deze site over citroen in de ochtend met een theelp. olie en dat kon ik goed drinken. Maar...... en nu komt het Ik ging er niet direct van naar het toilet (ik heb een uur gewacht) en heb toen mijn darmen gespoeld zoals ik iedere ochtend doe. (geen eigen impuls meer door een operatie). Dan ben ik dus goed leeg. Maar ik kreeg wel in de loop van de dag kleine beetjes diaree en daar heb ik HEEL veel last van. Komt omdat de voorraadfunctie in de endeldarm weg is, dus alles wil er meteen uit terwijl ik tegelijkertijd geen impuls heb. Want anders zou ik bv in 1 keer diaree hebben, tamelijk leeg zijn en klaar. Ik denk niet dat mensen zich daar iets bij kunnen voorstellen. Door de citroen is de diaree bij mij erg zuur en doet vreselijk veel pijn aan mijn anus. Maar ik ken dit verschijnsel en heb wel een oplossing. Dat is op bed gaan zitten, een beetje achterover geleund. Zuiver technisch gezien zijn de darmen dan in horizontale positie en trekt de zure ontl. zich een beetje terug. Nou ja, dat moet dan maar zo. Ik heb 3 maanden op deze manier op bed gezeten. 1 stap van mijn bed af om thee te zetten o.i.d. en ik kon weer lopen poetsen en smeren. Maar ik wil mijn klachten hier niet kwijt, het gaat mij om het volgende. Heeft iedereen zulke zure ontl. of zal ik misschien juis meer olie erbij moeten doen. Aangezien ik mijn impuls kwijt ben (zenuwen beschadigd?) ben ik toch n ieuwsgierig wat de uitwerking op de lange termijn is van vasten/reinigen met de leverreiniging. Want soms ga ik wel "vanzelf"naar het toilet, gelukkig meestal ,s-avonds na het eten, (ontl. incontinentie) En dat is vreemd, enerzijds niet vanzelf en dan soms ,s-avonds wel vanzelf. Ik moet het ook zelf uitvinden denk ik, want ik ben nu anders dan anderen geworden. Maar iets zegt me dat ik het wel moet uitproberen. Dus moet je perse ook vasten of kan ik iedere ochtend citroen drinken met olie??? Ik doe dan wel boodschappen voor de hele week en blijf verder thuis. Toen ik in Tiel was met een groepje mensen (allemaal dus vasten/reinigen) gingen zij wel wandelen maar heb ik ze verder niet over diaree gehoord. Ik loop al 4 jaar te emmeren dus zou bijna vergeten hoe het was toen alles nog goed was. Trouwens, bij de beschrijvingen over de leverreiniging lees ik dan dat mensen een paar uur moeten slapen tot de volgende ochtend. en eventueel iets moeten innemen. Ik zie mezelf niet slapen, wel de hele nacht op het toilet zitten. (incontinentie) Maar goed, als je dat van te voren weet dan moet dat maar.