Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Quote:
Het vermogen van de lever om van ernstige schade te herstellen, is echter bewonderenswaardig.

Gelukkig! Ik ben erg blij dat het lichaam zo'n grote veerkracht en herstellingsvermogen heeft.

Tja, dat klinkt heel mooi, denk dat dat ook de rede is dat ze de leverreinigingen wil gaan doen.

Ze herkende zo'n beetje alle klachten in het boek.

Mike, heb je nog steeds het idee dat het ook averechts kan gaan werken?

Ik zou haar wel willen zeggen dat ze advies moet vragen aan haar arts maar ik denk dat reguliere artsen geen weet hebben van de reiniging en het sowieso zouden afraden.

Artsen hebben er inderdaad geen weet van en zullen het zeer zeker afraden, dus dat gaat 'm niet worden. Ja, ik denk dat het mogelijk averechts kan werken.

Mike

Las in het topic over amandelmelk voor kinderen de tip om de babyvoeding te verijken met onder andre levertraan. Nu vergreet ik zeeeeer regelmatig de levertraan in te nemen. Vanmorgen het voor de eerste keer toegevoegd aan mijn milde zuivering. Proefde er niets van. Nu morgen niet vergeten toe te voegen.

Afgelopen weekend weer een grote reiniging gedaan en weer veel stenen en gruis kwijt geraakt. Op dag twee kreeg ik het gevoel een blaasontsteking te hebben en toen bedacht ik me, dat had ik de vorige dag ook. Een dag later was t weer helemaal over. Herkend iemand dit? Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Mijn hongergevoel lijkt een stuk minder, als ik wat eet zit ik ook sneller vol.

De rugpijn trok binnen 24 uur weg, iets waar ik al weken zoniet maanden mee liep.

Hallo,

Ik ben met de leveren galblaas reiniging begonnen oa voor de pijn in mijn rechterzij en de pijn tussen mijn schouderbladen en nek.De pijn tussen mijn schouders en mijn nek is de ene keer bijna over en na de volgende reiniging is het weer hopeloos.Ik heb afgelopen zaterdag de twaalfde reiniging gedaan (het is nu weer hopeloos)en ik vroeg mij af of dit een normaal verschijnsel is na zoveel grote reinigingen dit omdat ik er van uit ging dat het het alleen maar beter zou worden.

Mvg,

Frank

Of het normaal is weet ik niet, wel herkenbaar. Ik heb dat hier ook eerder beschreven. Bij de laatste zuivering had ik gelukkig geen pijn na de zuivering. Maar waar dat aan lag, geen idee. Voor mij blijft staan, ondanks het pijnlijke ongemak, beter eruit dan erin!

Zolang je niet schoon bent kan je last blijven houden. Ik zit ondertussen ook zeker op 12 zuiveringen en geloof me, ik ben gezien de oogst van afgelopen keer, nog echt niet schoon.

O, en toen ik een erge stressperiode had, toen kreeg ik ook weer volop last. Nu ik letterlijk weer beter in mijn vel zit heb ik nauwelijks meer last.

Ook ik dacht dat, toen ik de diagnose galstenen kreeg, ik doe de zuiveringen en klaar. Nou, dat viel dus erg tegen, want het werd erger en erger.

Voeding heeft me toen pijnvrij gemaakt, in combinatie met het aanpakken van de bijnnieruitputting. Toen kreeg ik stress, heb ik te lang geen adrenal geslikt en voelde ik me terug naar af gaan. Daar ben ik net niet belandt, gelukkig niet. Maar met alleen de zuiveringen redt ik het in ieder geval niet. Het is voor mij een een onderdeel naar gezond lichaam.

Ik ben zeer geinteresseerd in de verhalen over de leverreiniging. Ik heb vroeger rond m,n 50e vasten-reinigingskuren gedaan maar daar was geen leverreiniging bij. Mijn laatste kuur was begin 2011, (na mijn operatie) daar was wel een leverreiniging bij maar dat heb ik niet gedaan. Ik was bang dat ik de citroen + olie niet "wegkreeg" en wilde onderweg naar huis met de trein geen "ongelukjes" hebben. Ik was een kleine week ergens in Tiel om de kuur te doen. Aangezien ik dus bekend ben met vastenkuren kan ik het ook zelf thuis doen, maar dan wil ik wel de leverkuur erbij doen. Ik vond iets op deze site over citroen in de ochtend met een theelp. olie en dat kon ik goed drinken. Maar...... en nu komt het Ik ging er niet direct van naar het toilet (ik heb een uur gewacht) en heb toen mijn darmen gespoeld zoals ik iedere ochtend doe. (geen eigen impuls meer door een operatie). Dan ben ik dus goed leeg. Maar ik kreeg wel in de loop van de dag kleine beetjes diaree en daar heb ik HEEL veel last van. Komt omdat de voorraadfunctie in de endeldarm weg is, dus alles wil er meteen uit terwijl ik tegelijkertijd geen impuls heb. Want anders zou ik bv in 1 keer diaree hebben, tamelijk leeg zijn en klaar. Ik denk niet dat mensen zich daar iets bij kunnen voorstellen. Door de citroen is de diaree bij mij erg zuur en doet vreselijk veel pijn aan mijn anus. Maar ik ken dit verschijnsel en heb wel een oplossing. Dat is op bed gaan zitten, een beetje achterover geleund. Zuiver technisch gezien zijn de darmen dan in horizontale positie en trekt de zure ontl. zich een beetje terug. Nou ja, dat moet dan maar zo. Ik heb 3 maanden op deze manier op bed gezeten. 1 stap van mijn bed af om thee te zetten o.i.d. en ik kon weer lopen poetsen en smeren. Maar ik wil mijn klachten hier niet kwijt, het gaat mij om het volgende. Heeft iedereen zulke zure ontl. of zal ik misschien juis meer olie erbij moeten doen. Aangezien ik mijn impuls kwijt ben (zenuwen beschadigd?) ben ik toch n ieuwsgierig wat de uitwerking op de lange termijn is van vasten/reinigen met de leverreiniging. Want soms ga ik wel "vanzelf"naar het toilet, gelukkig meestal ,s-avonds na het eten, (ontl. incontinentie) En dat is vreemd, enerzijds niet vanzelf en dan soms ,s-avonds wel vanzelf. Ik moet het ook zelf uitvinden denk ik, want ik ben nu anders dan anderen geworden. Maar iets zegt me dat ik het wel moet uitproberen. Dus moet je perse ook vasten of kan ik iedere ochtend citroen drinken met olie??? Ik doe dan wel boodschappen voor de hele week en blijf verder thuis. Toen ik in Tiel was met een groepje mensen (allemaal dus vasten/reinigen) gingen zij wel wandelen maar heb ik ze verder niet over diaree gehoord. Ik loop al 4 jaar te emmeren dus zou bijna vergeten hoe het was toen alles nog goed was. Trouwens, bij de beschrijvingen over de leverreiniging lees ik dan dat mensen een paar uur moeten slapen tot de volgende ochtend. en eventueel iets moeten innemen. Ik zie mezelf niet slapen, wel de hele nacht op het toilet zitten. (incontinentie) Maar goed, als je dat van te voren weet dan moet dat maar.

Het lijkt me dat als je gezondheid zo fragiel is als het jouwe dat vasten nu niet zo erg goed is. Waarom zou je je lichaam zo pesten en het goede voedingsstoffen onthouden. Je moet het juist koesteren en goed voeden.

Lia

Branderige ontlasting, heel herkenbaar! Net als voor velen hier. Het hoort erbij Liesje. Smeren met vaseline geeft mij de meeste verlichting.

Als je al zo heftig reageert op een hele milde mix, dan zou ik geen grote zuivering doen. Ikzelf neem s morgens een veel grotere hoeveelheid sap en olie en kan de hele dag normaal functioneren. Heb er nooit diaree van.

Poeki en Alexandra, bedankt voor jullie reacties. Ik reinig met olie en insmeren met Weleda.

Poeki wat betreft gezonde dingen eten ben ik al heel lang bezig. Geen E-nummers, veel biologisch, al heel lang de gezonde olieen. Nu via dit forum wordt er nog wat aan toegevoegd. Het zout heb ik, H202 is besteld, Vit. C gekocht, Camu camu, melk ga ik halen als het weer wat beter is (fietsen) Ik noem mijn gezondheid ook niet fragiel, integendeel zelfs. Ik ben nu 74 en heb verder geen klachten en nooit gehad. Wel een wat trage schildklier v olgens bloedonderzoek. Grappig, er was vorige week iets op de TV over ouderen, dat een te hoge bloeddruk en cholesterol enz. misschien helemaal niet zo,n probleem is bij oudere mensen. hoge bloeddruk en cholesterol heb ik ook niet voor zover ik weet en over een trage schildklier maak ik me ook geen zorgen. Ik let wel op hoe ik me voel. Mijn darmproblemen zie ik apart van de rest van het goede functioneren maar dat komt uitsluitend door de endeldarm-operatie. Ik hoef ook niet perse te vasten denk ik maar misschien wel de lever/gal reinigen. Ik vraag me nl. wel af wat dat voor goeds zou kunnen brengen in mijn geval. Ik hoef ook niet alles tegelijk te doen, volgend jaar kan ook. Eerst de rauwe melk proberen bv. In de zomer probeer ik zowiezo niets uit. Dan wil ik naar buiten fietsen en geen ontl. incontinentie. Ik heb wel vele jaren zonder vlees gegeten, dus een vit. B tekort zou wel kunnen. Wil ik graag toevoegen maar wil de beste soort hebben, moet ik nog uitzoeken welke dat is. Kennen jullie de webside www.foodwatch.nl?

Na al deze verhalen ben ik dus wel achter dat het inderdaad mijn lever is die aan het ontgiften is geslagen door de olijfolie , ei , citroen en h202 die ik nam.

Ik heb ook al een paar dagen gele ontlasting en een beurs gevoel op die plek en buikpijn.

Ik denk dat er een steentje in de weg zit dat ik er uit wil gaan krijgen

Ik wil de de grote reiniging gaan doen maar eerst de nieren zuiveren.

Ik heb nog wel een vraag over het bitterzout, kan je dit ook bij het milde reinigings recept in doen? of kan je het er beter voor nemen?

bedankt

Elmo, wat fijn voor je dat je lever aan het ontgiften is gegaan door de voeding die je tot je neemt. Je kunt het bitterzout beter apart in een glas water nemen. Het heeft een neutraliserende werking op het maagzuur, dus wacht een half uur met eten na inname van het bitterzout.

Ik heb trouwens mijn eerste Moritz reiniging achter de rug. In vergelijking met de milde reiniging die ik een maand geleden heb gedaan, is de hoeveelheid groene wasachtige bolletjes gelijk gebleven op 50. Ik ben er blij mee, voel me super, en kijk uit naar de volgende! Het verloop van de reiniging is mij reuze meegevallen. Het bitterzout klokte ik zonder problemen achterover en ook het grapefruit/olijfolie drankje ging goed. Sowieso is mijn lever de afgelopen maand regelmatig aan het reinigen geslagen, meestal begint het direct nadat ik ben gaan liggen om te slapen. De bolletjes verplaatsen zich dan voelbaar in de leverstreek. Ook heb ik een paar keer een spontane ontgiftingssessie gehad enige tijd na het eten van levertjes, zelfs een keer tegen 01.00u 's nachts!

Is dit normaal!??!

Ik ben nu 5 dagen aan het appelsap voor mijn 7e leverreiniging (morgen is D-Day) en nu heb ik zo'n pijn rechts in mijn zij, uitstralend naar mijn lies en achter in mijn rug en naar mijn anus.

Kan het zijn dat alleen door de appelsap al stenen los komen die deze pijn veroorzaken?

Ik weet niet meer hoe ik moet zitten.

Heeft er iemand ervaring mee, tips of andere informatie?

Is het misschien handig om een klysma te doen ofzo of bitterzout innemen?

Help

Net toch maar de huisartsen post gebeld (op advies van mijn man)

Ik moet nu straks langskomen, had verteld dat ik galstenen had verwijderd.

Het zit me dan toch weer niet lekker dat straks de huisarts misschien zegt dat ik geen reiniging morgen moet doen...

Wat is dan wijsheid....

Forum statistieken

Onderwerpen
4.550
Leden
8.670
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan