Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
mijn leverwaardes zijn steeds aan de hoge kant, ik ben me nu aan het verdiepen in de gal lever reiniging, er staat of een smoothie of een liter appelsap per dag, gebruikt iedereen hier de appelsap? ik denk dat ik voor de smoothie voor mijn suikerspiegel, verder heb je toch alleen de bitterzout nodig? er staat ook iets in van kristallen, gebruiken jullie dat ook? verder licht eten de voorbereidende dagen, vermijden jullie dan ook de vetten?

Als je de vele pagina'sover dit onderwerp doorspit kom je er achter dat velen de appelsap niet nemen. Ik kreeg het alleen de allereerste keer weg. Daarna nooit meer gedaan. Eten doe ik ook gewoon via wapf, behalve de laatste dag niet. Vaak een halve liter melk in de ochtend of een liter en voor de rest vast ik.

Ik weet niet wat je bedoelt met kristallen. Hier maak ik geen gebruik van.

Nou wanneer ik alleen Olijfolie, eigeel, citroen gebruik merk ik er niet zo veel van

maar sinds ik curcuma en Gember aan het drankje toevoeg merk ik dat mijn Lever/Galblaas beter uitgeknepen wordt.

Gebruiken jullie nog andere kruiden om de lever te ondersteunen? Ik gebruik gember en curcuma al paar keer per dag, ik vind het best spannend, merken jullie verder nog iets an jullie gemoedstoestand? Ik moet de maandag gewoon werken is dat te doen?

Iedere avond voordat ik ga slapen 2 a 3 eetlepels appelazijn in een glas water met een paar druppels SOLE

ik drink overdag ook Thee van SALUS Kruidenmengsel No. 18

en soms chanca piedra Thee

Ik gebruik geen verdere ondersteuning, niet bewust althans. Ik moet wel voldoende vet eten, anders stagneert de boel. Ik kan in principe de avond op dag twee de deur uit. Maar heb die dag nooit iets gepland. De dag erna kan ik gewoon weer alles.

Volgens mij veranderd er niets aan mijn gemoedstoestand.

Ik gebruik de milde zuivering niet met de intentie stenen en gruis kwijt te raken, maar als ondersteuning voor mijn lever en galblaas om de periode tussen de grote zuiveringen en om op een milde wijze te zorgen voor doorstroming. Ik vraag me af of het goed is voor je lever om dagelijks "uitgeknepen" te worden. Het is niet voor niets dat Morritz zegt dat het naast een pijnloze, wel een heftige gebeurtenis is voor je lever en dat de lever na een grote zuivering dient te herstellen.

goed idee, de gember en curcuma, ga ik er ook bij doen.(in citroen/olie/levershake)

Zelf zie ik ook geen steentjes of iets, maar wel bijna dagelijks groen/gelige ontlasting, dus goed lijkt mij.

De rauwe eigelen bieden wat extra cholesterol waardoor de lever iets minder hard hoeft te werken, de olie zorgt er volgens mij voor dat de galblaas overtollig gal blijft lozen. Ik denk niet dat kruiden dat doen.

De verse blaadjes in de bottenbouillon, zeker een optie als ik mijn voorraad op heb gemaakt! Tegen de tijd dat ik nieuwe ga maken staat mijn tuin vol beginnend "onkruid".

de Fruit smoothy van mike is ook een mooi voorbeeld het zijn de kruiden ,het zure fruit,en het beetje olijfe olie/cocosVet dat de galblaas en lever doen samen trekken.

het is niet alleen maar Vet (de combinaties werken voor mij het best)

vaak staat er niet voor niets bij het gebruik van Curcuma of Gember dat mensen met Galproblemen of galstenen het beter niet kunne gebruiken Curcuma bevordert namelijk de galafscheiding.

Quote:
Kurkuma werkt galvormend en galdrijvend. Het bevordert de galblaaslediging en voorkomt galkolieken. Kurkuma voorkomt galstenen (cholesterolgalstenen en kleine galstenen) doordat het de cholesterolconcentratie in de gal verlaagt en het verhoogt het vochtgehalte. Door de invloed op de gal bevordert het gebruik van kurkuma de vetvertering.

bron

Ik zou Kurkuma dus zeker gebruiken, juist bij galproblemen. En ook nog eens kankerremmend.

Deze redenatie zie je vaker in het reguliere circuit. Mensen krijgen een galkoliek door galstenen nadat ze jarenlang op een vetarm voedingspatroon hebben geleefd, waardoor de galstroom min of meer stil is komen te staan en er galzouten structureel zijn gaan ophopen in de galblaas. Dan eten ze 1 keer een frietje met mayo, ik noem maar wat, en de galblaas maakt meteen van de gelegenheid gebruik om zich te ontdoen van al die overtollige zoutkristallen, met een zeer pijnlijke koliek tot gevolg.

Wat is dan het advies? Vermijd elke vorm van vet! Huh? Vet duwt de galblaas aan en dwingt deze zich te ledigen, dus zou je juist bakken met vet moeten eten! Maar nee, we laten de stenen lekker zitten en zorgen ervoor dat de boel 'rustig blijft'. Daar moest ik aan denken bij de post van robinAlexander. Kurkuma bevordert de galstroom, dus mensen met galblaasproblemen moeten dit niet gebruiken? Is niet het probleem van mensen met galblaasklachten dat ze weinig of geen galstroom hebben? Ik kan dit soort redenaties echt niet volgen!

Mike

Ben nu op de derde dag van het leverdrankje op pagina 1, heb 2 keer klysma gedaan, maar merk verder niets behalve buikpijn! Ook o plek waar de lever zit, maar ook me darmen heb ik het idee, ik heb extra bitterzout genomen, maar gebeurt verder niet behalve best erge buikpijn, ik heb vanmorgen de groene smoothie gedronken, iemand en idee wat de buikpijn kan zijn? Ik heb steeds verhoogde lever waardes, vandaar dat ik de lever wil reinigen,

Forum statistieken

Onderwerpen
4.550
Leden
8.670
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan