Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Triphala werkt ook op de lever. Het kan zijn dat dat te heftig is na een grote zuivering. De lever moet de kans krijgen bij te komen van de reiniging en ik vraag me af of dat kan als je dit middel neemt. Het is niet voor niets dat er een pauze van minimaal twee weken tussen de reinigingen zit.

Werkt dat zo sterk reinigend op de lever? Morriz raad toch wel aan om leverthee te gebruiken, dat is ook reinigend. Zou kunnen hoor dat je gelijk hebt, misschien wil ook wel te graag het bitterzout achterwegen laten.

Volgens dit topic https://www.fatsforum.nl/topic/triphala-een-ayurvedische-super-ontgifter wel ja. De effecten kunnen gelijk staan aan die van een grote zuivering.

Ik begrijp je heel goed hoor Tanja. Ik heb er al meer dan een kilo bitterzout doorheen gewerkt en het is niet altijd een pretje. Daarom doeik na de zuivering dus gewoon niets. Voorheen gebruikte ik gedurende de maand nog regelmatig bitterzout ivm koliekaanvallen. Maar dat is nu gelukkig og maar zelden.

Misschien is oxypowder iets voor je? Aangezien je de darmen wil legen.

Na een standaard bloedcontrole bleek dat mijn leverwaarden iets te hoog waren. Nou wil mijn huisarts perse dat ik een scan laat maken om te controleren of ik leverstenen heb, en eventueel operatief te laten verwijderen. Zei m al dat ik het met dat laatste totaal niet eens ben, scan laat ik wel maken.

Volgende week weet ik dus meer, maar een reiniging wil ik sowieso doen. Twijfel alleen nog welke. Het E-book van Moritz heb ik al uitgeprint en stukken uit gelezen. Maar ik heb ook hierboven en ander topics gelezen over Triphala.....

Graag advies,

Ik heb nu dertien grote Moritz reinigingen gedaan en zaterdag wordt mijn veertiende.

Ondanks al deze reinigingen blijft er best nog wel vrij veel rommel loskomen maar waar ik van baal is dat mijn spijsvertering/darmflora en ontlasting (zacht en diaree)een drama blijft.

Vlak na de reiniging is het redelijk maar na verloop van tijd wordt het weer slechter en krijg ik last irritatie/lichte/pijn rondom mijn navel (vooral rechts).

Na de laatste reiniging had ik veel pijn tussen mijn schouderbladen en na ca 2 weken was deze pijn weg en begon het vervelende gevoel/pijn rondom mijn navel op te spelen is dit toeval of staat dit met elkaar in verband (leverstenen die loslaten en de galblaas verstoppen?). Heeft iemand goede adviezen om mijn spijsvertering enz weer normaal te krijgen zoals het hoort.

Mvg Frank

Pijn tussen de schouderbladen herken ik wel. Maar dat duurt bij mij geen twee weken meer gelukkig. Als de boel weer verschoven is en een plekje heeft gevonden, dan wordt het weer rustig.

Het gevoel rechts van je navel. Kan je dat koppelen aan een orgaan? Gaat het gevoel weg als je bitterzout inneemt?

Ik zelden tot nooit last van diarree, heb geen tips voor je.

Alexandra,

Na de reiniging heb ik er geen last meer van maar het komt na enkele dagen of weken weer terug (het vervelende gevoel zit rechts boven mijn navel en het straalt uit tot rondom de navel).Ik ga wel eerdaags voor een darm onderzoek dit omdat mijn broer vorige week is overleden aan darm/leverkanker en ik ook al jaren met mijn darmen enz worstel (ik behoor dus tot een risico groep).

Ik ben sinds ca vorig jaar mei bezig met het reinigen en na een aantal keren van reinigen begon het vervelende gevoel recht boven mijn navel en ik kreeg toen het idee dat mijn galblaas dit probleem veroorzaakte dit ivb met eventueel aanwezige galstenen.

Mvg Frank

Eerlijk gezegd ben ik een beetje wantrouwens dat dit werkt, dat als je dingen die vaak eet opeens samen doet dat het dan opeens heel anders werkt. Maar ik ga het proberen :)

@Frank, 14 reinigingen, best wel veel. Gemiddeld 1x per maand? Is het een idee om helemaal niets te doen voorlopig?. Ik deed vroeger reinigingen maar dan was het hoogstens 2x per jaar. 1x in het voorjaar en 1x in het najaar. Ik vraag me ook af: onze darmen zijn ervoor gemaakt om ontlasting te verwerken, waarom zouden we uberhaupt zo vaak een leverreiniging doen.

Liesje,

Er komt elke keer nog veel troep los en je denkt elke keer van nog een paar keer dan zal het wel een keer klaar zijn.Wat ook meespeelt is dat ik me al vele jaren niet echt lekker voel (ziek voelen maar niet ziek genoeg om thuis te blijven) en er na de reinigingen ook wel dingen zijn verbeterd zoals spierpijn in de benen,pijn tussen de schouder,nek,rug klachten,geen dikke puisten meer op de rug en wat meer energie.Elke reiniging is een verassing dit omdat het elke keer anders verloopt en er zit totaal geen lijn in.

Dit is dus wat het mij beweegt om het om de ca 3 weken uit te voeren.

Mvg Frank,

Frank, dan zou ik gewoonweg eens uitproberen om een glas bitterzout te nemen. Gaat de klacht weg, dan zijn het stenen. Zo simpel bezie ik t. Ik heb veel zuiveringen gedaan zonder last "erna". De laatste keren heb ik flink last gehad van de verschuivingen. Afgelopen keer de eerste keer dat ik de dag van de zuivering en dagen erna geen bitterzout heb hoeven nemen! Bedenk ik me nu opeens :D

Liesje, jij legt een link tussen de darmen en ontlasting in combinatie met de zuivering. Als je dusdannige galklachten heb gehad als ik tot voor redelijk kort, dan ben je maar wat blij dat dit bestaat. De basis is voor mij de lever en galblaas schoon krijgen. Niet het reinigen van de darmen.

Ondertussen heb ik wel hier geleerd, als je lever goed functioneert, dan kunnen je galblaas en de alvleesklier goed hun werk doen, waardoor je vertering optimaal wordt. Ook door je darmen. Dus uiteindelijk is het ook goed voor je darmen, maar dat is niet mijn doel. Ik wil op een gezonde manier pijnvrij zijn en een goed werkend verteringssysgeem. Waardoor ik goed functioneer op de vetten en eiwitten die ik nodig heb.

Niets doen betekend in mijn geval, opstapeling van lever-en galstenen en vergiftiging van mijn systeem. Het is niet voor niets denk ik dat Morritz zegt, als je er eenmaal aan begint dan moet je t ook afmaken.

Alexandra,

Ik drink morgenochtend een glas bitterzout en ga morgenavond met de reiniging beginnen (krijg dit weekend weer genoeg bitterzout binnen).Ik zal het verloop de komende weken goed in de gaten houden en eventueel even opschrijven dit omdat je toch gauw weer dingen vergeet.Ik hoop dat de zeurende pijn rondom mijn navel na deze reiniging tot het verleden hoort.

Mvg Frank,

Bitterzout werkt naar een bepaalde tijd. Ik zou t gewoon uitproberen, bij gevoeligheid/pijn/last een glas bitterzout nemen. Maar ik hoop voor jou dat het inderdaad tot het verleden behoort!

Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die meer dan 12 keer de zuivering moet doen om schoon te worden. Succes met de volgende zuivering!

Ik heb het net gedaan uit pure nieuwsgierigheid. Ik neem aan dat het slapen niet nodig is? Dat is namelijk onmogelijk voor mij overdag

Gadsie, denk je nou echt dat 32 pagina's door ga worstelen om te zien waar de quote vandaan komt? Not :lol: ik heb dus nog steeds geen idee wat je hebt gedaan. En weet ook nog steeds niet wat je met het slapen bedoelt.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.550
Leden
8.670
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan