Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Waarom probeer je het niet gewoon Herman, dagelijks een milde reiniging? Ik weet niet goed wat een lekkende darm inhoudt, maar verwacht je dat dit extra belastend is voor de darm?

Balen zeg Tuna, dat je werd gestoord! Succes met de appelsap :lol: de eerste keer was geen probleem, maar daarna kreeg mijn lichaam een flinke aversie ertegen. Kon de tweede reiniging al geen liter meer drinken....

Quote:
Wie weet waar de dip 's middags mee te maken kan hebben?

Een schommelende bloedsuikerspiegel. Tussen de middag daalt deze dan te snel, waardoor je energie eveneens daalt. Eet je wel voldoende koolhydraten?

Mike

Ik heb afgelopen nacht mijn 9e leverreiniging gedaan en de vorige was 9 maanden geleden. Toen had ik 8 maanden op een rij maandelijks een spoeling gedaan totdat er niks meer uit kwam. Ik was eens benieuwd of er nu weer wat uit zou komen en jawel, ik heb weer gewoon tientallen groene steentjes in de pot gezien, kleine en grote. Maar dan vraag ik me wel af hoe deze dan ontstaan zijn. Ik heb afgelopen 9 maanden zo goed als dagelijks WAPF-style gegeten, dus mijn galblaas heeft nagenoeg dagelijks zijn gal kunnen lozen. Waarom zijn er dan toch nog galsteentjes ontstaan? Volgende maand ga ik in ieder geval weer een spoeling doen en dit maandeljiks volhouden totdat er niks meer uit komt!

Jeetje Dennis, daar was ik heel benieuwd naar inderdaad, of er dan weer nieuwe zouden ontstaan. Ik heb niet echt een idee hoe dat komt, misschien werkt alles toch nog niet optimaal, ondanks 9 maanden WAPF.

Goed dat je wel weer een grote reiniging hebt gedaan, Dennis. Misschien zaten de stenen die je nu kwijt bent diep in je lever en hebben ze er een lange tijd over gedaan om naar het oppervlak af te reizen. Ik ben nog niet zo ver met de reinigingen als jij, maar heb nu na mijn 4e grote geen groene bolletjes meer. Alleen de twee 1e gaven tientallen bolletjes. Nu ik jouw verhaal zo lees, kan het wellicht zo zijn dat het meer tijd nodig heeft om de lever goed te zuiveren. Ik zuiverde met tussenpozen van 3 weken, maar ga dat nu omhoog gooien naar minimaal een maand.

Ik eet nu ruim 8 maanden wapf en vroeg me dus ook af. Zijn het allemaal oude stenen of maak ik ook nieuwe aan. Zo te lezen is het heel goed mogelijk dat ik og steeds stenen aanmaak.

Ik heb afgelopen weekend mijn eerste grote leverreiniging gedaan, er kwamen echt ongelofelijk veel stenen mee. Wel ben ik s'nachts zo onwel geworden dat ik zelf even buiten westen ben geweest, met als gevolg dat ik van het toilet ben gevallen, vond dit best wel eng. Heeft iemand ook deze nare ervaring gehad.

Van morgen een hoge darmspoeling gedaan, daar kwamen nog eens enorm veel groenen stenen mee, daar ben ik natuurlijk wel heel blij mee.

Ik heb mijn volgende reiniging alweer gepland, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik na wat ik nu heb meegemaakt er best wel tegen op zie. Heeft misschien nog een tip hoe ik kan voorkomen.

Ik heb keer of 10 gedaan maar ik slaap heerlijk na innemen van grapefruit/olie. Is wel heftig bij je maar niet verkeerd hoor zoveel de eerste keer.

Misschien was iets te heftig voor je. Maar kwijt is kwijt he.

Misschien in vervolg iemand je laten steunen op toilet of beugels erop :D

Serieus nu: was je onwel geworden van het drankje, ben je wel half uur op je rug blijven liggen na inname?

Ik heb 1 nacht een keer heel weinig geslapen en ben weleens wat misselijk geweest, maar herken gelukkig niet wat jij hier beschrijft Tina. was je ook misselijk?

Tina, ik heb de eerste 3 keer wat ik noemde mij badmatmomentje gehad. Dat was meestal als ik s 'nachts rond 1 uur wakker werd om naar de wc te gaan brak het zweet me uit en werd ik misselijk. Ik ging dan dicht bij de wc, omdat ik zo misselijk was, mocht ik moeten kotsen op de badmat liggen. Na een paar minuten liggen trok dat weer weg en kon ik weer verder slapen(in bed), dit werd steeds minder erg en de laatste keren kwam dit niet meer voor.

@Tanya had je toen ook voor 20 minuten lang het gevoel dat iemand je maag samenkneep en niet meer losliet? Het gevoel dat je elk moment kon flauwvallen?

wel willen kotsen, maar niet kunnen.

Dat heb ik nooit tijdens een leverzuivering gehad wat je beschrijft Rateltje, wel in de periode dat het echt niet goed ging met mijn lever/gal. Maar ik ben niet zo heel moeilijk als het gaat om overgeven, als het niet vanzelf komt, dan help ik de natuur een handje door mijn vinger in mijn keel te steken. In mijn zwaarste periode gaf dat dan een minuut ofzo verlichting... Bitterzout hielp wel voor daadwerkelijke verlichting.

Nu kan het weleens op komen zetten als ik te lang geen vetten heb genomen (dan heb ik het over uren). Dan neem ik een halve liter melk of 200 ml slagroom en dan is het binnen minuten opgelost.

Ik had wel het gevoel dat ik moest kotsen, maar niet echt en ik begon dus te zweten en voelde me een slappe dweil. Flauwvallen is niet mijn stijl, dat is me nog nooit gebeurt. Dat m'n maag werd samengeknepen geloof ik niet dat dat het gevoel omschrijft, gewoon beroerd.

thx voor de snelle reacties dames! Ik had dit na een dag geslapen te hebben, compleet leeg en ziek.

plots vanuit het niets dit ervaren, daarna longontsteking ontwikkeld, maar heb deze half uur pijn nooit begrepen, het ging van pijn naar ondragelijke pijn en een spuit pijnstilling heeft de pijn moeten stoppen na dik 3 kwartier.

Voelde me zo ellendig dat ik wenste dat ik kon overgeven, maar kon de pijn na 20 minuten al bijna niet meer verdragen, ben flauwgevallen in de badkamer en ben toen na ong. 3 kwartier afgevoerd met ambu.

Ze konden niks vinden, zo ook de volgende ochtend niet. Pas de zondag erop.

longontsteking.

Ik twijfel heel erg tussen mijn maag en gal.

Voor mij persoonlijk zit het in mijn lever/gal. Mijn maag doet op de 1 of andere manier wel mee, maar meer als aangever/waarschuwer lijkt het wel.

Ik heb al veel meegemaakt, maar ben gelukkig nog niet flauw gevallen. Herken ook heel goed wat Tanja beschrijft. En heb hier een aantal keer in zulke pijnlijke toestanden verkeerd dat ik blij was dat ik alleen was, zodat er geen ambulance gebeld kon worden, aangezien ze dan gelijk mijn gal eruit gehaald zouden hebben.

aan Tina
Quote:
Wel ben ik s'nachts zo onwel geworden dat ik zelf even buiten westen ben geweest, met als gevolg dat ik van het toilet ben gevallen, vond dit best wel eng. Heeft iemand ook deze nare ervaring gehad.

ik heb dat diverse keren gehad toen ik nog mijn menstruatie's had, kramp en misselijk, dan kwam het er van boven en onderen uit en dan viel ik ook wel eens flauw. Je gaat dan zweten en krijgt het koud en warm afwisselend.

Wat mij geholpen heeft is me bewust te zijn van wat er met me gebeurt op dat moment:

Zweten, dus koelen, trui of blouse uit, deur van toilet wijd open, natte handdoek in nek en goed letten op goede diepe, rustige ademhaling. Sindsdien nooit meer flauwgevallen.

Misschien is dit een tip voor jou.

Bedankt voor alle reacties, toen ik wakker werd had ik wel en iets misselijk gevoel, het was meer algehele misère. Toen ik me bed uitstapte was het net of ik straal bezopen was, misschien wordt ik wel dronken van de olie met grapefruit sap hihihi. Ik heb niet voelen aankomen dat ik een ben neergevallen, wat je volgens mij wel hebt als je flauw valt ( dat ben ik me hele leven nog niet). Ik ben wel netjes een half uurtje stil op mijn rug blijven liggen. Ik heb wel begrepen dat het misschien kan komen omdat de olie terug loopt naar je maag, daar schijn je echt heel ziek van te kunnen worden. Ik heb ook totaal niet gezwete of andere gekke dingen gevoeld behalve dan enorm beroerd zijn.

Ik ga de volgende wel doen maar dan met iets mindere doseringen.

Ik ben in mijn leven twee keer flauw gevallen, en wel binnen een paar minuten achter elkaar. Ik wist de eerste keer dat ik was flauw gevallen omdat ik in de gang lag "opeens". De tweede keer wist ik t omdat ik "wakker" werd en zag dat de tv bijna op de grond lag en de tafel compleet anders stond. Ik voel het dus niet aankomen en "ontdek" het naderhand.

Ik heb de hoeveelheden eerder wat opgeschroefd en eigenlijk nergens last van. Als ik de verhalen hier zo af en toe lees, dan zou ik ook schik krijgen van de grote zuivering. Gelukkig voel ik me er goed bij en eventueel een klein beetje misselijk. In ieder geval niets wat in vergelijking staat met de koliekaanvallen die ik heb gehad.

Wat ga je aan de dosering aanpassen dan? En iedere reiniging is weer anders, kan best dat je de volgende keer veel minder misselijk bent

Forum statistieken

Onderwerpen
4.550
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan