Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Alexandra vraagje,

Ik had begrepen dat jij ook al behoorlijk wat grote reinigingen achter de rug hebt.

Merk jij ook verbetering of een verbetering wat je erg op valt.

Het meest opvallend voor mij zelf is de nek,rug en de pijn tussen de schouderbladen wat sterk verbeterd of bijna/helemaal over is.

Ik ben altijd benieuw hoe anderen dit ervaren of hier ervaring verhalen over hebben.

Mvg Frank

In het begin knapte ik er erg van op. Geen tot weinig koliekaanvallen. Door een hormonale verandering ging mijn lichaam op tilt en had ik 24/7 pijn met als excessen koliekaanvallen. Alleen als ik de zuivering deed was ik pijnvrij. Door wapf te gaan eten ben ik vrij van dagelijkse pijn geworden. Vervolgens kreeg ik op de tweede dag van de zuivering koliekaanvallen. 1 keer heeft dit af en aan vijf dagen geduurd. En de afgelopen keer had ik daar weer voor het eerst geen last van. Dit even in een notendop.

Als ik maar voldoende vet eet dan heb ik de grootste kans op pijnvrij zijn. Af en toe is het nog wel gevoelig, maar ik heb al in geen weken bitterzout genomen. Ik heb in een aangemaakt topic beschreven dat ik laatst ervoor koos om slagroom te nemen ipv bitterzout en dat heeft geholpen.

Gisteren had ik,cursus. Ik had een halve liter melk meegenomen. Als ontbijt grapefruitsap van 1 grapefruit, twee eigelen en ongeveer 50 ml olijfolie. Rond 10.15 uur begon de boel weer op te spelen, lever,gal. Stekende pijn. Snel de melk gedronken en weg is de pijn. (Op zich wel grappig, was een cursus met mijn eigen team en een onbekend team. Ten eerste was t al vreemd dat ik steeds wisselde van houding, zitten en staan. En vervolgens pak ik een afgesloten, doorzichtige beker en kiep ik een halve liter melk naar binnen. Geloof me, ik heb best wel bekijks gehad :lol:)

Het zit m dus niet alleen in de zuiveringen de verbeteringen, maar ook het voedsel dat ik tot me neem. Al met al voel ik me steeds beterder, maar alles grijpt in elkaar. Ik ben er zeker nog niet. Ben sowieso nog niet schoon van stenen, maar ben zo goed als pijnvrij. En ik ben niet meer bang voor een koliek, want bitterzout werkt echt goed! En af en toe wat zeurend gevoel, ach, dat is niets bij wat t is geweest! Op dit moment bijvoorbeeld voel ik wel een uitstraling naar mijn schouderblad, maar kan goed zijn dat dit over een paar minuten weer over is. En regelmatig voel,ik echt helemaal niets en een rustig gevoel bij de lever, gal en alvleesklier. En dan weet ik, daar doe ik het voor! Er komt een tijd dan is dat normaal!

gisteren een grote leverreiniging gedaan, heel de week appelazijn gedronken en gisteren de bitterzout en olijfolie/citroen.

Ik zit gauw verstopt dus gisterochtend en rond de middag al een keer een glas bitterzout genomen.

Gistermiddag laat had ik een waterige substantie met veel speldeknopjes erin, beige-achtig tot groenig. Dat zouden dan lever- en galophopingen kunnen zijn.

Na het olijfolie/citroen mengsel heb ik niks gevoeld in mijn lever, ik hoor hier wel eens dat de boel verschuift maar niks gemerkt.

Net een beker bottenbouillon op.

Verder merk ik geen verslechtering of verbetering op dit moment.

Ik zit wel te denken om oxypowder te bestellen om de darmen goed schoon te krijgen.

Jaren geleden had ik erge rode, jeukende wangen en kaaklijn, dat is al een tijd zo goed als weg. Alleen mijn rechtse wang zitten vaak nog wat vlekjes, de ene keer wat minder en de andere keer iets meer. Jeuken doet het niet meer. Ik vermoed wel dat dit met darmen te maken heeft. Ik ben vaak verstopt en ga meestal maar 1x per dag naar toilet voor DE boodschap, dus dat oxypowder lijkt wel een goed idee.

Of heeft er iemand een goedkopere oplossing?

Tips zijn welkom!

Over een week of 3 weer een poging.

Zijn er vannacht of vanmorgen nog stenen uit gekomen?

Ik voel niet zozeer de verschuivingen, maar weet dat de boel verschoven is, omdat er een nieuwe balans gevonden worden dat gebied.

Wat is er mis met 1 keer per dag goed naar de wc kunnen? Dat komt op mij niet echt over als verstopt zijn. En een goedkopere oplossing zou zijn bitterzout of de zoutflush zoals beschreven door Poeki. Hij staat hier ergens op t forum en waarschijnlijk ook wel op haar site.

Ik heb geslapen van 24.00 tot 6.00 ongeveer en niet naar toilet geweest.

Vanochtend wel maar zover ik kon bekijken geen steentjes meer. Wel waterig met vliesjes enzo. Misschien dat er al een verschuiving plaats vond voor die tijd omdat ik al 2 maanden of zo op de olijf/citroenshake zit.

Op het forum had ik gelezen dat 2 tot 4 keer per dag toilet heel gezond is !?!?

De zoutflush ken ik en van bitterzout loop je ook behoorlijk leeg.

De oxypowder, heb ik gelezen weekt ook jarenlang oud vuil los. In pubertijd zat ik altijd verstopt en ging maar paar keer per week, is later wel veranderd toen ik huis uit ging met mijn 20ste. Nog wel lang last gehad van "divertikels"noemde ze dat toen, weet niet of dat nu nog zo heet. Soort uitstulpingen in de darmen door de verstopte inhoud en dat deed nogal pijn. Dat heb ik al heel lang niet meer.

oh ja, wat is Noel?

Vanmorgen groot glas water gedronken met 1 theelepel bitterzout, op nuchter maag. Uurtje later kon ik al naar de wc, nog niet de grote ;-)

Half uur geleden weer groot glas met 1 theelepel genomen, en ik voel het nu goed borrelen in mijn darmen. Ook flinke winden nu, lucht op.

Ik heb nog niks gegeten vandaag, alleen groot glas met citroen- en grapefruitsap.

@Alexandra: lever/gal reinigen, vanwege mijn hoge bloedwaarden (lever). En, toevallig heel erg slechte stoelgang gehad afgelopen week, ik voelde me gisteren echt verstopt. Dus een goede reiniging is wel op zijn plaatst.

Inmiddels ook goede gember/citroen in huis, ga ik voortaan ook vaker drinken ter ondersteuning.

Er worden hier twee verschillende zuiveringen beschreven. De milde van de eerste post en de grote zuivering van Morritz. Welke doe jij?

De milde doe ik, om te kijken hoe die bevalt.

Tot nog toe geen grote ontlasting gehad, of misselijk/pijn. Wel voel ik mijn darmen tekeer gaan, en 'druk' in mijn onderbuik.

Wanneer ga je dan het mengsel nemen van grapefruitsap (of citroen), eieren en olijfolie? Het komt nu op mij over dat je een combinatie maakt van beide methodes. Als dat zo is, waarom dan?

Zojuist 2e keer ontlasting gehad, heel dun, net niet waterig. Was niet heel veel.

Denk dat ik zometeen glas wortelsap pak, met een grapefruit erbij geperst. Heb wel honger, maar denk dat ik niks vast probeer te eten vandaag.

Van de site van Ron:
Quote:
's Ochtends nog voor het ontbijt een eetlepel bitterzout oplossen in een halve liter water en deze opdrinken. Als je het mengsel te bitter vindt kun je het aanzoeten met honing of appelsap. Je kunt eventueel later op de dag nog een eetlepel bitterzout in een halve liter water drinken, bijvoorbeeld in de middag.

Ik moet er niet aan denken, een halve liter water met bitterzout erin. Knap,als je dat wegkrijgt!

Ik ben benieuwd wat het je vandaag en morgen oplevert Tuna. Waarom heb je gekozen voor de beginnersvariant ipv de gevorderden? Al vindt ik de beschreven beginnersvariant ook wel een heftige hoor, als je zoiets voor de eerste keer doet. Maar ik ben dan ook meer van het makkelijke. Grote zuivering gewoon die dag niet eten, wel zo makkelijk. En iedere dag de milde zuivering zoals hier beschreven als ontbijt.

Waarom heb je de smoothie die beschreven staat niet gemaakt Tuna? Ipv wortelsap.

De beginnersvariant, omdat ik toch een beetje bang ben wat het gaat brengen, en ook vanwege de tijd. Komende zaterdag heb ik een feest, en ook weekend erna heb ik een etentje bij iemand. Vandaag en morgen tijd zat voor mezelf.

Die smoothie wilde ik ook maken, maar helaas wat dingen vergeten te kopen. Daarom maar teren op sapjes vandaag. Morgen wil ik wel weer voorzichtig eten, alleen weet ik nog niet goed wat. Liefst had ik zin in gekookt eitje en sneetje zuurdesem. Als mensen nog tips hebben wat beste is voor je maag/lever, dan hoor ik het graag.

Afgelopen weekend heb ik de vijfde leverreiniging gedaan. Honderden zachte groene stenen, sommige wel 2 cm groot. Voel me dit weekend na de reiniging sinds tijden wat beter. De eerste reiniging leverde destijds niets op vanwege waarschijnlijk verstopte hoofdgalkanalen. Ik ben 2 weken geleden bij de osteopaat geweest die mijn op spanning staande middenrif oprekte waardoor ik veel makkelijker dieper kan ademhalen. Mogelijk heeft de lever daardoor ook meer ruimte gekregen, heb nl nog niet eerder zulke grote stenen en in dergelijke hoeveelheden gehad. Heb nog wel een paar vragen.

1. Heeft het zin om tussen de grote leverreiniging door te gaan met milde reinigingen elke dag? Ik vraag dit omdat ik het lekkedarmsyndroom heb en altijd een hogedarmspoeling doe na een grote reiniging. Ik heb dat een keer niet gedaan en dat is me niet goed bevallen. Ik was erg vermoeid. Ook vraag ik dit omdat ik elke dag tegen de middag een enorme vermoeidheidsdip heb met brainfog. Ik begin 's ochtends met een sole, beestenbottenbouillon en gebakken eieren in rundervet (25 gr.) met een stronk witlof en lente-ui daarin geroerbakt. Tussendoor eet ik meest een zure appel en soms een stukje 85 % pure chocolade tegen de trek. Daarnaast eet ik elke dag gebakken lever in rundervet. Ook gebruik ik DJ-repair tegen het lekkedarmsyndroom.

2. Wie weet waar de dip 's middags mee te maken kan hebben?

Ik heb gisteren om 18:00 nog keer flinke (dunne) ontlasting gehad van bitterzout.

Helaas kreeg ik daarna telefoontje dat ik vandaag toch moest komen werken omdat collega ziek was geworden. Dus toen ben ik moeten stoppen, en de laatste stappen niet meer kunnen afmaken.

Moet zeggen dat van dat bitterzout alleen al, ik me stuk beter voel vandaag. Opgeblazen gevoel/druk is weg. Bitterzout viel me reuze mee, ook het ontlasten was niet pijnlijk.

Helaas krijg ik komend en volgend weekend niet de tijd om het te doen, dus dan wordt het april voor de reiniging. Ik denk wel dat ik dan meteen de grote doe aangezien ik toch dol ben op appelsap ;-)

Forum statistieken

Onderwerpen
4.550
Leden
8.670
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan