In het begin knapte ik er erg van op. Geen tot weinig koliekaanvallen. Door een hormonale verandering ging mijn lichaam op tilt en had ik 24/7 pijn met als excessen koliekaanvallen. Alleen als ik de zuivering deed was ik pijnvrij. Door wapf te gaan eten ben ik vrij van dagelijkse pijn geworden. Vervolgens kreeg ik op de tweede dag van de zuivering koliekaanvallen. 1 keer heeft dit af en aan vijf dagen geduurd. En de afgelopen keer had ik daar weer voor het eerst geen last van. Dit even in een notendop.
Als ik maar voldoende vet eet dan heb ik de grootste kans op pijnvrij zijn. Af en toe is het nog wel gevoelig, maar ik heb al in geen weken bitterzout genomen. Ik heb in een aangemaakt topic beschreven dat ik laatst ervoor koos om slagroom te nemen ipv bitterzout en dat heeft geholpen.
Gisteren had ik,cursus. Ik had een halve liter melk meegenomen. Als ontbijt grapefruitsap van 1 grapefruit, twee eigelen en ongeveer 50 ml olijfolie. Rond 10.15 uur begon de boel weer op te spelen, lever,gal. Stekende pijn. Snel de melk gedronken en weg is de pijn. (Op zich wel grappig, was een cursus met mijn eigen team en een onbekend team. Ten eerste was t al vreemd dat ik steeds wisselde van houding, zitten en staan. En vervolgens pak ik een afgesloten, doorzichtige beker en kiep ik een halve liter melk naar binnen. Geloof me, ik heb best wel bekijks gehad :lol
Het zit m dus niet alleen in de zuiveringen de verbeteringen, maar ook het voedsel dat ik tot me neem. Al met al voel ik me steeds beterder, maar alles grijpt in elkaar. Ik ben er zeker nog niet. Ben sowieso nog niet schoon van stenen, maar ben zo goed als pijnvrij. En ik ben niet meer bang voor een koliek, want bitterzout werkt echt goed! En af en toe wat zeurend gevoel, ach, dat is niets bij wat t is geweest! Op dit moment bijvoorbeeld voel ik wel een uitstraling naar mijn schouderblad, maar kan goed zijn dat dit over een paar minuten weer over is. En regelmatig voel,ik echt helemaal niets en een rustig gevoel bij de lever, gal en alvleesklier. En dan weet ik, daar doe ik het voor! Er komt een tijd dan is dat normaal!