Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Lia,

ik heb weleens ergens gelezen dat je bij specifieke kruidenthee 3 weken drinken, dan 2 weken niet. Anders reageert het lichaam er niet meer op.

Ik doe meestal 3 om 1.

En wat anders, sinds kort drink ik himalaya thee

http://www.yogitea.eu/nl/products/details/himalaya/

voor mensen die het weleens koud hebben is dit geweldige en smaakvolle thee

@Henk,

@Alexandra, thx voor je reactie op de milde reiniging.

Henk; thx voor de theetip 2/3 weken om en om.

De himalaya thee ken ik. De losse chia, die is echt superlekker :!:

Miek

ik doe ook dagelijks de milde reiniging en heb gisteravond voor de 2e keer de grote van Moritz gedaan.

Gisteravond terwijl ik net de olie/citroendrank had gedronken moest ik al dringend naar het toilet (van het bitterzout) vanacht wat onrustig geslapen en vroeg wakker en vanochtend toch ook bij elkaar meer dan een uur op de pot gebivakkeerd.

Het was wel de moeite, vorige keer een hoeveelheid speldenknoppen.

En nu veel gruis, en zachte groene bolletjes kleiner en groter dan een erwt, meeste niet mooi rond gevormd en een grote van m'n onderste vingerkootje.

Dus goed resultaat, voel me prima. Ga nu zo voor het eerst weer wat eten, soepje.

De wrat die ik op de knokkel van m'n rechtse pinkvinger heb zitten wordt sinds de vorige reiniging 3 weken geleden kleiner, m'n zus zag het ook.

Nu ik ook aan de rauwe eidooiers ben begonnen, vraag ik me af wat jullie allemaal doen met die eiwitten. Ik heb geen hond of kippen en ook gaan aardige buren om het weg te geven.

Soms spaar ik drie eiwitten op en doe er dan een heel ei bij en bak ik het op.

Maar ik vraag me af of ik dan weer niet teveeeeel eiwitten binnenkrijg?

:?: :?:

je kan er schuimkoekjes met honing van maken, dat was ik althans van plan.

De eiwitten gaan bij mij zo de gootsteen in. Water erbij en zo t riool in. Ik vindt van een ei t eigeel t lekkerste, dus ik ga t niet opbakken ofzo.

Is er nog iemand die iets zinnigs kan zeggen over jeuk op mijn rug in verband met de levermeridiaan, die dus eigenlijk lijkt op RSI maar het misschien niet is?

rauw, gekookt en gebakken maar nooit de schil.

Eet je ook de veren die er nog weleens aanzitten ? :mrgreen:

Liesje.

Ben net weer thuis en kon niet eerder reageren. Op jou vraag of jeuk iets met de lever te maken heeft het volgende: Ja, het zou kunnen dat er niet genoeg bilirubine afgevoerd kan worden en dat er afvalstoffen in het bloed komen als gevolg van een galstuwing....denk bv aan geelzucht ! Maar ook bij mensen met diabetes is het een vaak voorkomend probleem, of de leverreiniging het jeukprobleem weg zal nemen zal moeten blijken.....die kans is redelijk aanwezig lijkt mij.

Pff, ik heb een hele ongemakkelijke dag achter de rug. Het was net of ik "vol" zat en het niet verder wilde. Een heel opgeblazen gestel zeg maar. Zelfs zittent voelde het of er iets n de weg zat.

Maar vanmorgen was daar dan de grote boodschap. Zo dan, heel donkerbruin, blubberige ontlasting en vooral heel veel!

Wat een opluchting, de druk is van de ketel zeg maar.

Volgens mij ben ik nog lang niet leeg, maar er zit beweging in. Dit is zeker voor herhaling vatbaar.

Opgeruimd staat netjes, vuil eruit, het goede er in...

aJakob. Ik heb even snel gegoogeld op biliburine. In mijn geval zou ik dat wel eens willen laten controleren door bloedonderzoek. Omdat ik nl erg veel last heb van die jeuk. bv Ik doe voor iemand nota,s opruimen in mappen. Zodra ik begin te werken begint ook de jeuk. Het heeft ook met houding te maken. Gewoon in huis gaat het wel. Ik dacht altijd aan RSI maar lijkt me niet onlogisch dat RSI een zelfde achtergrond heeft. Diabetes heb ik in ieder geval niet. Ik vind het in ieder geval wel interessant om achtergronden van een klacht te kennen. Ook al gaat het niet meer weg. Bv. mijn zoon heeft nu blaas en nierklachten, krijgt alleen maar pilletjes. Ik zit hem op z,n huid om iets gezonds te gaan doen. In ieder geval bedankt voor deze info.

Ik heb momenteel ook veel jeuk aan allebei mijn tepels. nooit gehad. (ik ben 74). Heb je daar nog een idee over? Ik smeer het uiteraard steeds in met hetzij cocosolie hetzij Weleda-creme, die creme help het beste. Het lijkt ook of er een soort exceem zit. Vreemd. Zou ook iets met eieren of vet te maken kunnen hebben?

Quote:
Zodra ik begin te werken begint ook de jeuk.

@ Liesje: ik zit nu een boek te eten: het heet wheat belly (tarwebuik), hier op deze site bekend, te lezen. Er staat in dat de tarwe zoals we die nu kennen, een kruising is met eigenschappen die eerder als samenstelling niet bestonden. Deze tarwe kennen we sinds de jaren 50 dacht ik. Hoe dan ook: deze ziekmakende tarwe heeft ook een eiwit waar sommige mensen niet tegenkunnen, dit eiwit heet WDEIA (zit -staat er ook te lezen- in schaaldieren). Dit eiwit geeft o.a. uitslag als je begint met je lichaam te bewegen. Misschien heb de jeuk aan je tepels ook van de allergie tegen dit eiwit? Ik heb het vroeger ook zelfs vrij erg gehad: de jeuk aan mijn tepels en trouwens ook uitslag op mijn benen als ik veel ging bewegen (sporten). En ik weet nu (maar toen nog niet) zeker dat ik tarwe-intolerant ben.

De hamvraag: eet je nog tarweproducten?

Je kunt het bij de huisarts laten onderzoeken mocht je er nieuwsgierig naar zijn.

Tarwe als de ziekte mijden is zowiezo voor elk ook gezond mens overigens belangrijk.

Liesje

Dat laatste weet ik niet maar het kan duiden op allergie, eieren kiwi's of een pinda-allergie geven nogal eens jeukklachen. Voor jou zoon zijn misschien Cranberry-capsules het overwegen waard !

Ik eet al jaaaren tarweprodukten, maar ook de laatste tijd had ik speltbrood en vroeger ook wel zuurdesembrood. Speltpannekoeken maak ik ook zelf tegenwoordig. Af en toe. Maar... in plaats van brood eet ik wel de laatste tijd Wasa knackebrood, er zit per stuk 8,8 gr koolhydraten. Ingr. tarwemeel 65%, volkoren tarwemeel (22%), sesamzaad 10%, gist, vet, suiker, zout. Tarwemeel lijkt me dus niet logisch maar het is wel het enige dat ik veranderd heb de laatste tijd. Ik zal ze laten staan, kijken of dat iets uitmaakt. En is het niet ook zo dat je opeens ergens intolerant voor kunt worden terwijl je dat nooit was? En wie weet hoe een producent nog manipuleert met ingredienten?.

Quote:
En is het niet ook zo dat je opeens ergens intolerant voor kunt worden terwijl je dat nooit was?

@ Liesje, ja dat is zeker zo. Plus dat bewustzijn over allergieen moet groeien voor iemand de link legt tussen het nuttigen van een voedingsmiddel en de lichamelijke reactie erop, die soms meer dan een dag op zich laat wachten. Punt is ook nog dat de langzame reacties vaak juist horen bij een lichaam dat erg ziek is, maar dat juist de langzame reacties door artsen over het hoofd gezien worden: de bloedtesten van de reguliere geneeskunde meten alleen de snelle lichamelijke reacties. Artsen zijn er al nauwelijks op bedacht op allergieen. Gemiddeld loopt iemand al 11 jaar rond met de schadelijke gevolgen van een allergie voor deze eindelijk eens wordt getraceerd. De reden van voedingsallergieen is volgens mij ook gelegen in het fenomeen lekke darm: hoe meer de darm is aangetast, hoe meer voedingsallergieen.

Daarbij komt dat als je een lekke darm hebt eenmaal: dat je dan moeten oppassen met alle glutenbevattende granen zoals ook spelt. Wil je je lekke darm helen - mocht je die hebben- dan is het zaak dat je eerst een maand tot 6 weken gluten in zijn totaliteit moet mijden. En ondertussen de darm helen met probiotica.

Dit proces kan een hele tijd duren trouwens.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan