Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik had nog iets veranderd in mijn voeding. Kwark van koemelk toegevoegd. Als kind (baby?) had ik al veel jeukklachten en bultjes, in de pubertijd veel acne gehad en toen dat heel wat beter was bleef ik puistjes houden. Later zei een natuurarts dat ik een koemelk-allergie had. Sindsdien geitenmelk en soms wat soja-produkten beperkt gebruikt en altijd geitenkaas. Ik lust wel graag zure produkten. Ik ben alleen en wil niet te veel yoghurt in huis hebben. Ik ben er nog niet zeker van dat ik daar geen diaree van krijg. Dus bakjes kwark van 125 gr. (koemelk) komt wel in mijn straatje. Vrijdag een halve liter geitenyoghurt en een liter echte g.melk gekocht, die zal ik maar opmaken en dan alles even schrappen. Dus bij nader inzien moeten het melk-produkten zijn. Dank voor het meedenken.

Liesje

@Lievergezond of anderen,

Je gaf advies aan mij om een voedingsallergieentest te laten doen. Ik lees nu dat advies ook aan Liesje. Ik heb eind vlg wk een afspraak gemaakt daarvoor bij de Ha.

Moet ik dan zelf aangeven of er dan op bepaalde stoffen ofzo getest moet worden, of wordt bij zo'n test alles meegenomen? Ik heb geen idee hoe dat werkt.

Alvast bedankt!

Miek.

Miek, vraag om een algemene voedings- en allergietest aan omdat je nogal wat gezondheidsproblemen hebt. En vraag ook om een coeliakietest. Dan weet je dat maar vast allemaal. Het geeft informatie over o.a. de evt. aanwezige lekke darm.

Lang geleden dat ik hier gepost heb (ik lees nog wel mee trouwens!).

Na mijn vorige ervaringen met overgeven, pijnlijke maag en darmen, beroerd worden, etc. heb ik een flinke tijd nodig gehad om moed te verzamelen om een volgende leverreiniging te doen. Vannacht heb ik hem eindelijk gedaan en eigenlijk is het mijn eerste echte leverreiniging waarbij ik me aan het protocol heb gehouden: deze keer dus met de bedoelde hoeveelheden bitterzout (alleen de laatste portie moet ik nog).

Vooralsnog mag ik niet klagen: ik ben na het bitterzout weer goed beroerd geweest, maar heb niet hoeven overgeven. Ik vind het nog steeds niet zo prettig dat ik hem voor mijn lol nog een keer zou doen, maar als ik verbetering aan mijn lijf ga merken, dan geloof niet dat ik weer een half jaar (of langer?) nodig heb voor ik het nog een keer aandurf.

Ik heb nog geen idee wat ik ervan ga zien. Vooralsnog zit het bitterzout niet erg lekker en ben ik erg wazig. Ben benieuwd!

Ja, die heb ik ook geprobeerd. Voor de smaak helpt dat wel iets, hoewel het met een rietje en dan snel opdrinken ook wel te doen is. Bitterzout opgelost in water, bitterzout als capsule, magnesiumcitraat: bij allemaal kreeg ik het gevoel dat er schuurpapier door mijn maag en darmen ging en kwam bovendien het mengsel van olijfolie en citroen (of grapefruit) er weer uit. Nu kan dat best los staan van elkaar, maar erg prettig is het niet om alleen van het bitterzout al heel misselijk te worden + een bijzonder pijnlijk spijsverteringskanaal over te houden en vervolgens alsnog het mengsel over te geven.

Eigenlijk was ik van plan om de reiniging met oxy powder te doen, omdat dat (voor mij) een hele zachte vorm van magnesium is. Ik durfde dat alleen niet goed, omdat ik bang was dat de galkanalen daarvan niet (ver genoeg) open zouden gaan. Dus toen heb ik toch maar besloten gewoon voor bitterzout te gaan. Deze keer ging het met het bitterzout iets beter (of ik had het in mijn hoofd zo erg gemaakt dat het alleen nog maar kon meevallen).

Maar, in ieder geval: die capsules heb ik een vorige keer geprobeerd. Ik weet niet waar die dingen oplossen, maar voor mijn gevoel moet dat toch ergens in de buurt van mijn maag geweest zijn, want ik kreeg er weer (veel) pijn van.

Vrijdag ben ik begonnen, met de kuur. Na giga verstopping, met allemaal stukje in de ontlasting, gaat t nu als een trein, mede dankzij zoutoplossing. Gisteren vond ik een sliert van zo' n 10 cm en vandaag weer, en allemaal kleine wormpjes van 1 cm. HOe krijg ik dit definitief eruit?

Gammel, op het moment, moe, heb op dit moment groen lklei aan het dieet toegevoegd, in de hoop dat definiteif van het gespuis af te komen, maar drink dan ook zout water om het door te spoelen, en voel me vol.

Zo, heb eens even het hele topic doorgelezen, wat een verhalen. Sinds een paar dagen drink ik iedere avond 2 citroenen met olijfolie en eerst merkte ik er niet veel van maar eergisteren had ik voor het eerst groene ontlasting en gister moest ik aan stuk door naar het toilet de hele dag, waterige groenige, zurige ontlasting. helaas niet kunnen zien of er ook stenen inzaten (heb een toilet waar de ontlasting in het gat met water komt, en niet overna gedacht om het op te vangen ergens mee) vanochtend maar even geen bitterzout genomen, maar had bedacht dat ik vanavond toch maar weer gewoon het drankje neem. Heb vandaag wel gewoon gegeten, ook best veel vet, onder andere een hele leverworst, dus ook best wel 'zware' voeding. Heb nu net een zout-flush en 2 eelt bitterzout tot me genomen, zometeen neem ik de drank. Ik doe het express een beetje vroeg, moet morgen gewoon werken namelijk en hoop dat de ontlasting er dan ook eerder uit is. Ik weet eigenlijk niet of dit wel zo werkt, maar ik ben eigenlijk totaal niet van de tijden en de schema's en hier dus ook niet erg secuur mee. bovendien zat ik mij ineens te bedenken: je zult er vast niet aan dood gaan, het zijn toch allemaal natuurlijke ingrediënten. Nou, ben benieuwd.

Mijn eerste leverreiniging.

Lang er tegenaan gehikt maar toch uiteindelijk de leverreininging gedaan.

Was vergeten dat je de hele week al appelsap of appelazijn moest drinken dus gauw donderdag ermee begonnen en vrijdag.

Vrijdagmiddag vanaf 2 uur niks meer gegeten en om 18.00 en 20.00 een glas bitterzout genomen. De smaak viel me wel mee, had erger verwacht.

Na het eerste glas bitterzout kreeg ik beetje hoofdpijn en werd slaperig.

Na het tweede glas ben ik op bed gaan liggen.

Om 22.00 het glas met olijfolie en citroen gedronken dat vond ik wel wat moeilijker om te drinken.

Daarna een half uur stil gelegen. Had wel een vol gevoel en was beetje misselijk.

Was ook geregeld wakker en om 2.00 kon ik het niet meer redden en heb ik gespuugd daar gingen mijn citroenen en olijfolie wat voelde ik me beroerd, maar voelde erna wat beter.

Toen om 6.00 en 8.00 weer bitterzout,ik was nog steeds wat misselijk en ben later maar op de bank gaan zitten dan ging het wat beter.

Was niet echt naar de wc gegaan iig geen stenen.

Wel hoofdpijn en moe, en koud niet lekker voelen.

Om tien uur mocht ik weer wat gaan drinken, heb een grote beker ''mislukte'' yoghurt op.

Die yoghurt was erg gefermenteerd, dus erg dun en prikte erg.

Daarna twee keer naar de wc geweest, en een hoop groene steentjes, zo groot als erwten maar ook paar grotere en nog een grote bruine. later nog een keer geweest.

Weer een beker gedronken en weer stenen verloren.

wel verder veel op de wc gezeten hele dunnen bruine ontlasting en veellucht in mijn buik.

Vandaag zondag borrelt het af en toe nog.

Het viel dus niet meer alles maar de oogst was aardig. zeker omdat het de eerste keer was en ik de reiniging op vrijdag en zaterdag deed en op donderdag pas begonnen was met appelazijn.

Het geeft een stimulans om door te gaan, alleen hoop ik dat ik de volgende keer niet meer zoveel hoofdpijn heb en moet overgeven.

sheila

Sheila goed dat je al van een aantal stenen af bent, begin is gemaakt. Hoofdpijn kan met ontgifting te maken hebben.

In het boek van Morritz staat:
Quote:
Je kunt misselijk zijn gedurende de nacht en/of in de vroege ochtenduren. Dit wordt voornamelijk veroorzaakt door een krachtige, plotselinge uitstoot van galstenen en gifstoffen vanuit de lever en de galblaas. Daardoor wordt het oliemengsel terug de maag in geduwd. De misselijkheid verdwijnt in de loop van de ochtend.

Bij mij worden alle nare neveneffecten eigenlijk steeds minder.

Tanja ja ik ben wel blij dat er wat stenen uit zijn. Ik heb paar grote bewaard in een potje aan mijn ouders en broer laten zien die denken er nu ook over om een keer een reiniging te doen.

Ja ik hoop dat de neveneffecten wel kleiner worden want die misselijkheid en overgeven was geen pretje. Ik zat te shaken en mijn keel deed erg zeer na dat spugen.

ik kon het echt niet meer binnenhouden. maar ik heb het gevoel dat het ook de zure yoghurt was waardoor de stenen eruit kwamen maar daarvoor was ik nauwelijks naar de wc geweest en was er geen steen te zien

Ik ben vanavond echt totaal leeggelopen... had om 7 uur 2 citroenen met 2 eetlepels olijfolie genomen, uur eerde zout water flush, half uur eerder 2 lepels bitterzout... en tot aan nu aan een stuk door naar de wc. maar alleen groene, waterige ontlasting de hele tijd. geen leverstenen kunnen ontdekken. Volgens mij is de drab zeker wel met gifstoffen, m'n anus brandt als een gek (sorry voor deze omschrijving erbij maar moet t even delen met iemand;))

Doet zeer he eil, maar ik kan na een uurtje vaak alweer gewoon zitten :wink:

Ik doe regelmatig een grote leverzuivering en in de ochtend een mix van grapefruit, eigeel en olie. Ik neem geen bitterzout tussendoor. Daardoor heb ik wel een normale substantie van ontlasting met daarbij wel de ontgiftende kleuren. Misschien ook een idee voor jou? Gast t misschien wat langzamer, maar dat compenseert wel weer met de grote reiniging. En je kan gewoon normaal functioneren.

Ik heb weleens foto's gemaakt van mijn oogst, maar er is niemand geweest die daardoor ook wel wilde gaan reinigen. Fijn als je je omgeving mee krijgt Sheila.

ja eli ik snap helemaal wat je bedoelde bij mij brandde het ook.

Op het laats heb ik het gewoon ingesmeerd met kokosolie dat hielp wel aardig.

Ja he Alexandra misschien werkt een potje met stenen om te laten zien beter :wink:

Quote:
Ik ben vanavond echt totaal leeggelopen... had om 7 uur 2 citroenen met 2 eetlepels olijfolie genomen, uur eerde zout water flush, half uur eerder 2 lepels bitterzout... en tot aan nu aan een stuk door naar de wc

Als je eerst meteen na de citroenen en olijfolie was gaan liggen en gaan slapen, dan had het misschien meer resultaat geboekt. Naar mijn idee is dat met name om de druk achter de galstenen op te voeren zodat ze er uit gedrukt worden. Nu is alles er zeg maar langs gelopen en is de druk te laag geweest om ze te verplaatsen.

Het is niet voor niets dat je eerst bitterzout moet doen om het los te krijgen. Dan de druk opvoeren door heel veel gal aan te maken (olie, cholesterol van eigeel, zuur tegelijk). Daarna maak je nogmaals alles los om de oogst kwijt te raken. Vandaar dat je bij het opstaan gelijk nog eens bitterzout moet doen en 2 uur later nogmaals.

Nu zullen er mensen zijn die zeggen "ik hoef dat helemaal niet zo complex en uitgebreid te doen". Dat is prima, maar er zijn ook mensen waarbij het echt heel moeizaam gaat. En ik denk dat Andreas Moritz en Hulda Clark daarom het protocol zo uitgebreid als mogelijk hebben gemaakt.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan