Dit lees ik trouwens in het inkijkboek op Succesboeken.nl
De meeste leverinfecties (type A, type B, type non-A en type non-B) doen zich voor wanneer een bepaald aantal leverkwabben vol zit met galstenen, wat al op jonge leeftijd kan gebeuren. Door het moderne veelvuldig gebruik van het vroegtijdig doorsnijden of afklemmen van de navelstreng, die een pasgeborene verbindt met zijn moeder, krijgt het kind slechts tweederde van de benodigde hoeveelheid bloed, plus een heleboel gifstoffen die normaal door de placenta eruit worden gefilterd tijdens het eerste uur na de geboorte, en heeft het vrijwel geen antilichamen om zich tegen ziekte te beschermen.
Het duurt gewoonlijk minstens 40 tot 60 minuten voordat de navel- streng volledig stopt met kloppen. Het te snel doorsnijden van de streng is een vorm van medische nalatigheid die van het begin af aan invloed kan hebben op de lever van de baby en hem al gedurende de kindertijd gevoelig kan maken voor galsteenvorming. Dit kan weer leiden tot leverinfecties.
Mooi! Mijn dochter is met een keizersnede geboren... En los daarvan, worden inderdaad navelstrengen veel te vroeg doorgeknipt. Ik heb wel gevraagd aan de verloskundige of men de navelstreng langer wilde laten zitten, maar goed, met een spoedkeizersnede heb je niks meer te zeggen en is die mogelijkheid er helaas niet.
Wat kan ik daar nu aan doen? Ik neem niet aan dat zij op hele jonge leeftijd de zuiveringen al kan doen...