Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Quote:
Dit keer meer gruis geel/groen met piepkleine steentjes er in.

grappig, ik heb gisterenavond ook de grote leverreiniging gedaan, voor de 10e keer.

Al die keren daarvoor had ik heel veel grote en kleine steentjes. En nu voor de eerste keer dezelfde uitwerking als bij robinAlexander.

Zou dat dan toch de invloed van maan zijn geweest? En ik heb geen chanca piedra thee gedronken. Ben benieuwd hoe het dan de volgende keer zal gaan, of er dan weer echte stenen tussen zitten.

Wie weet gif-vrij

ik denk dat de maanstand niet zo bepalend is.

dat zou betekenen dat een jachtluipaard die 's nachts een prooi vangt en de vetten organen op eet geen gall uitstoot zou ondervinden rond Volle Maan.

+ ik had ter compensatie extra Olijfe olie en citroen/grapfruit sap in me mixje gedaan :mrgreen:

Gisteren voelde ik mijn galblaas opspelen. Ik had die dag al gewoon gegeten en gedronken, dus een grote reiniging zat er niet in. Ook niet omdat ik vandaag weg wil.

Beetje gegokt dat ik 3 uur niet meer gegeten of gedronken had, grapefruit, 3 eigelen en een flinke hoeveelheid olijfolie gemixt en gedronken. Een uur later bitterzout genomen. Gisteravond waterdunne ontlasting en heerlijk geslapen.

Vanmorgen dacht ik in de dunne ontlasting wat hele kleine steentjes te zien. Rond 11.00 uur ontlasting bestaande uit water, gruis, kleine stenen en een steen van ruim een halve cm doorsnede.

De boel is flink aan het verschuiven! Binnenkort weer een grote zuivering doen, want er zit nog meer n de weg voel ik.

Dat bitterzout went ooit echt bij mij. Het zit er al een halfuur in en ik voel me nog prima. De wonderen zijn de wereld dus nog niet uit :D Overigens vond ik het met rietje ook echt niet vies. In ieder geval ben ik heel benieuwd wat deze reiniging me gaat opleveren. Ik heb er gewoon een soort zin in. Hoe bedoel je gek geworden :D

Ik werd vanochtend wakker en me hele pyjama was nat van het zweten.

begon ik de dag om7uur s ochtends met een rauwe melk smoothie met 1rauw ei, MSM, silicea, spirulina, levertraan,

en om 8 uur begon ik me toch weer een partij te zweten niet normaal

ik neem aan dat dit ook met ontgiften te maken heeft 8)

Mijn leverreiniging zit erop, maar het is een hele vreemde ervaring.

Het bitterzout heeft tot nu toe (16 uur na de eerste inname) nog nauwelijks een laxerend effect gehad. En ook het hongerdempende effect merk ik niet. Sterker nog, ik krijg er honger van. Gisteravond heb ik een hele avond een knorrende maag gehad tot ik het olijfolie-grapefruitmengsel heb gedronken en sinds ik vanmorgen wakker ben, knort mijn maag ondanks twee porties bitterzout nog lekker door. Ik zit ook echt te wachten tot ik weer mag gaan eten - en ik heb normaal echt nooit honger.

Er zijn ook wel een paar steentjes uitgekomen tot nu toe, dus er gebeurt gelukkig wel iets.

Op zich is het deze keer een prima ervaring - het wordt steeds beter. Van misselijk, schuurpapier in mijn darmen, overgeven en beroerd zijn, is deze leverreiniging toch bijna een feestje voor me (bitterzout niet vies, niet beroerd, honger). Toch verbaast vooral die honger verbaast me. De tegenstelling met mijn eerste poging tot leverreiniging wordt zo wel wat groot. Toch knap, hoe mijn lijf regelmatig op hele onverwachte manieren weet te reageren.

Ben nu bezig met een zuivering die dus echt niet lekker valt! Net voordat ik de mix ging maken van olie en sap ontdekte ik op de wc een smetplek in mijn lies. Beetje paniek dus, want ik wist toen nog niet wat t was. Liep tegen tienen dus het protocol verder afgewerkt. Kom boven bij mijn bed, wil de mix gaan drinken en voel me op voorhand al misselijk worden. Toch begonnen met drinken. Na de helft te hebben gedronken voelde ik me niet lekker worden. Ben gaan zitten en bedacht dat ik beter kon gaan liggen ivm flauwvallen. Na een paar minuten gaan zitten en geprobeerd de rest leeg te drinken. Ik kwam tot de helft. Met pijn en moeite alles binnen gehouden en 20 minuten stil gelegen. Eerst begon ik te zweten, daarna flink koud en kippenvel.

Voelde me toch niet prettig alleen boven zonder telefoon, dus naar beneden toe gegaan. Ondertussen even gezocht wat het dus is in mijn lies en t blijkt een smetplek te zijn. Open ik nog wel een ander topic voor.

Maag steekt nu een beetje. Ontlasting blijft maar komen. Maar rechtop op de bank voelt prettiger dan plat in bed. Nu maar hopen dat ik veel loos! Is t allemaal niet voor niets :wink:

Het enige dat voor mij anders dan anders is, is dat ik nu toch wel met een beetje schrik naar boven toe ging. Omdat ik wilde vasthouden aan het protocol kon ik niet uitvinden wat er nou met mijn lies aan de hand was. Ik denk dat dit niet echt een goed effect heeft gehad op het hele proces. Ik had beter eerst tot rust kunnen komen en dan weer verder gaan. Ik denk dat het dan allemaal wel beter gevallen was.

He meid, wat een toestand. Ik wens je veel sterkte toe deze nacht en hoop dat je er goed doorkomt (en er veel uitkomt ook natuurlijk). Laat je morgen even weten hoe het met je gaat?

Ik zit nu te bibberen op de bank. Ontgiften gaat dus gewoon door! Laat zeker van me horen. Vindt het veel te fijn dat ik t hier van me af kan schrijven!

Te bibberen en toch nog mee te schrijven op het forum en advies uit te delen, hardcore forumbikkel ;) Leidt een beetje af hè.

Ja, dat is het Tanja. Anders zit ik hier in mijn hoekje op de bank te verpieteren, mezelf zielig te vinden en voordat je t weet lig je ziek, zwak en misselijk te zijn :) Dan kan je je beter een beetje op het forum vermaken. Al kloppen mijn zinnen niet helemaal meer zag ik. Ach, ik doe gewoon net of ik ook dronken ben van de mix, net als Tina (die was t geloof ik, voor degene die t echt willen weten, terug te lezen op pagina 34).

hoi, ik heb gisteravond ook een (3e) reiniging gedaan. Allemaal goed verlopen. Goed geslapen, vanochtend om 8 en 10 uur laatste glazen bitterzout op.

Ook aardig wat groene bolletjes gescoord van milimeter tot ongeveer 2 cm groot denk ik.

Het vele zitten op toilet met steeds aandrang was niet echt comfortabel, en een beetje koud, verder prima.

Ik had gehoopt op ook andere kleur bolletjes (oudere bolletjes dus) maar niet gezien, dus heb nog wel even te gaan vermoed ik.

Alexandra sterkte komende nacht en hoop dat het goed uitpakt voor je.

Toevoeging, ik ben trouwens benieuwd wat deze 3e reiniging me nu oplevert.

De grote wrat die ik op mijn rechter pink-knokkel had is compleet verdwenen. Ik zie nog een licht rondje waar hij gezeten heeft, soort litteken. Ik verwacht dat dat ook verdwijnt.

Dank jullie voor de steun dames!

Mooi resultaat Marijan! De oude zooi komt er vanzelf ook een keer uit.

Fijn dat die wrat weg is! Dat litteken zal ook nog wel wegtrekken of veel minder worden. Wonderlijk zoals het allemaal werkt!

Lekker actief aan het zuiveren allemaal!

Alles nog een beetje goed gegaan, Alexandra?

Over mezelf heb ik ook een vraagje. Sinds ik begonnen ben aan de leverreinigingen heb ik het idee dat mijn galblaas graag wat kwijt wil/er een steen klem zit/etc. Ik had na de eerste écht gelukte reiniging na één dag een zeurend gevoel ter hoogte van mijn rechterschouderblad. Dat was na een dagje weg. Na mijn tweede leverreiniging had ik het weer - en na een hele ruime week zit dat zeurgevoel er regelmatig nog.

Mijn neiging is om nog een reiniging er achteraan te doen, maar daar zal ik toch even op moeten wachten: het kan niet te vaak.

Om mijn galblaas te ondersteunen gebruik ik op dit moment:

- chanca piedra (stenenbreker)

- vet eten (ene dag meer dan de andere, maar ik doe mijn best)

- appelazijn

- en sinds gisteren ook dagelijks een beetje bitterzout

Is er nog iets dat ik op dit moment zou kunnen doen om mijn galblaas een beetje hulp te bieden?

Ik zeg er wel vast bij dat ik de milde leverreiniging nog niet helemaal zie zitten.

Sinds gisteravond weer brandende urine als bij een blaasontsteking. Ik den dat een dag vasten en twee glazen bitterzout de ontgifting al in gang zet en dat je niet alleen via je darmen ontgift, maar ook via je blaas en urine. Ik heb het nu eigenlijk altijd als ik de grote zuivering doe. Ook niet echt prettig trouwens...

Vannacht rond 1.00 uur in slaap gevallen. Ee uur later wakker omdat ik naar de wc moest. Tot niet meer kunnen slapen tot 6.00 uur. Halverwege de nacht een beker melk gedronken. Ik had zo'n trek... Viel op zich wel goed en gelijk weer bibberen, koud tot op t bot, niesen, slijm dat loskwam. Extra ontgiftingsreactie er bovenop!

Na het bitterzout in slaap gevallen tot 8.00, werd wakker van de wekker. Gepoogd het tweede glas bitterzout leeg te drinken. Tijdens de eerste poging moest ik al naar de wc, tijdens de tweede poging weer. Een derde poging heb ik niet gedaan, er staat nog een kwart glas op het aanrecht, maar drie keer aan hetzelfde glas beginnen, dat is me te gortig. Dat lukte me niet.

Ik ben sinds gistermiddag eigenlijk al flink aan het lozen en daar ben ik blij om. Veel gruis (voelde als vaste ontlasting, maar was t zeer zeker niet!), grotere en kleine steen in allerlei kleuren. Volgens mij begin ik aan de oude voorraad weg werken. De stenen zijn hier en daar zwart en over het algemeen donkerder van kleur.

Ergens vannacht had ik een innerlijke dialoog met mezelf waarin ik me opeens bewust werd dat er best wel wat agressie en ongenoegens bij kwam kijken. Geen idee waar het vandaan komt, het komt wel overeen met mijn klachten. Ben wel erg blij dat ik desondanks goed in staat ben om los te laten en te lozen. Weer een stukje bewustwording erbij gekregen in de slapeloze nacht! Stap voor stap kom ik er wel :)

Wat ik dus niet meer doe, is als mijn lichaam nog stress aan het verwerken is, de mix van olie en grapefruit proberen erin te gieten. Slecht plan! Naast je bed staan en denken dat je neer gaat is niet echt een prettig idee als je alleen in huis bent. En geeft nog meer stress. Mijn arme bijnieren!

Wat betreft die agressie: ze zeggen dat de lever met boosheid te maken heeft, hè?

Dus misschien komt het los nu?

Zelf kan ik me niet herinneren wanneer ik voor het laatst boos ben geweest, dus waarschijnlijk zegt dat iets over de rotzooi die mijn lever nog te verwerken heeft, voordat hij normaal kan functioneren (en weer boos kan worden).

Ik heb dat ook een aantal zuiveringen gehad. De avond op dag twee kreeg ik soms alweer een koliekaanval... De boel verschuift en dagkaart dan net ongunstig uitvallen. Bitterzout helpt tegen het zeurderige gevoel is mijn ervaring. Niet een beetje, maar in mijn geval een glas met een eetlepel. Je hebt ook kans dat de steen verder doorschiet en dan is die steen even geen probleem meer.

Ik drink, zeker als het niet goed gaat, iedere ochtend olijfolie, eigeel en grapefruitsap. Het helpt de boel zachtjes door te drukken, waardoor ik het idee heb dat het een goede ondersteuning is voor de lever en galblaas. Ik neem er geen bitterzout bij. Maanden geleden nam ik een paar keer per week bitterzout, omdat ik dan koliekaanvallen of erge druk/last ervaarde. Tegenwoordig neem ik zelden nog bitterzout. Vorige week een keer, maar verder gelukkig alleen nog maar gepland door de grote zuivering.

http://www.voedingisgezondheid.nl/lever-_en_galblaas.html

Onderaan staat een video van Geertje. Zij zegt dat als je last heel erg groot is, je sneller achter elkaar kunt zuiveren. Aan jou om te bepalen hoe het er bij jou voorstaat.

Ikzelf wilde dat ik het gedaan had toen ik 24/7 pijn had, minimaal 1 zuivering per week.

Ik zit nu tegen een stuk onbewuste boosheid aan te kijken. Dus dat kan overal vandaan komen. Ik denk dat ik t ook maar op een onbewuste manier ga laten oplossen, het riool in bijvoorbeeld :lol:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan