Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Mijn mening is dat de milde reiniging niet ingezet moet worden als middel om stenen te lozen, zeker niet als je net als ik er geen bitterzout bij neemt. Ik zie het als een ondersteuning voor mijn lever en galblaas. Heb de hoeveelheden ook verhoogd, 2 eigelen, 1 grapefruit en minimaal 50 ml olie. Bijna altijd groene, gelige of witachtige ontlasting.

Wat zijn je verwachtingen van de milde reiniging?

Mijn verwachtingen van de milde reiniging zijn niet dat ik stenen zou lozen maar wel dat ik iets zou merken aan mijn ontlasting. Ik heb gisteren ook de hoeveelheid olijfolie verhoogd en de dag daarvoor had ik grapefruit gebruikt omdat de citroenen hier bij de supermarkt op waren. Maar ik ben op het moment nogal gestrest en in mijn hoofd. Ik ben bezig met het schrijven van een onderzoeksplan. Ik had niet verwacht dat ik er moeite mee zou hebben maar wel dus. Hierdoor krijg ik spanning op mijn kaken en voorhoofd. Ik kan mij dan goed voorstellen dat dit niet goed is voor het 'loslaten'. Maar misschien denk ik nu wel te ingewikkeld.

Nee hoor, je denkt helemaal niet ingewikkeld. Grote kans dat je op dit moment door de stress meer vasthoudt dan dat goed voor je is.

Stom, stom, stom stom! Heb ik een pittige leverzuivering achter de rug, wat doe ik vandaag? Drink een koffie en eet 2 bolletjes ijs! Alvleesklier laat zich 3 uur later al flink voelen. Hoe stom kan je zijn!

Voor mij weer een teken, ik verdraag "reguliere dingen die ze voedsel noemen" gewoonweg niet meer. En ik zit nu met de gebakken peren! Ik zal echt moeten leren dat als ik met jongeren de stad in ga, ik me ook strikt aan wapf houdt. Het gaat gewoonweg niet anders. Ik ben namelijk zelf het haasje..... Op de werkvloer zelf gaat het goed. Maar op het terras in de zon, dat was te veel gevraagd. Volgende keer nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Eens kijken of Bica op niet nuchtere maag verlichting zal geven.

Zover ik weet werken mijn darmen goed, geen idee wat symptomen zijn van slecht werkende darmen.

Wees blij dat je lichaam je waarschuwt, Alexandra. Hier leer je waarschijnlijk van. Er zijn genoeg mensen die zo'n waarschuwingsmechanisme (nog) niet hebben.

Ja, gelukkig werkt dat goed. Maar ik vergeet pijn en ongemak echt super snel (was wel handig tijdens mijn echt zware periode) en dan ga je dus opeens de mist in. Echt zelden dat ik iets eet of drink buiten wapf om. Het zal het zonnetje geweest zijn 8) Maar een zonnebril heb ik niet meer nodig!

Bica maakt wel dat mijn alvleesklier een stuk rustiger is geworden. Zal straks nog een beetje nemen. Nu begint de lever zich ook te roeren en de galblaas nu ook terwijl ik dit schrijf. Op naar t bitterzout dan maar. Voorheen als ik iets verkeerds at, dan kreeg ik daar pas tegen een uurtje of 23.00 uur last van. Nu dus ook al een heel stuk sneller. Blijkbaar verteer ik nu een stuk sneller dan maanden geleden. Positieve hieraan is dat ik dus wel op tijd naar bed toe kan!

Quote:
Alvleesklier laat zich 3 uur later al flink voelen

wat ervaar jij dan precies?

Begon met het voelen van de alvleesklier. Als er niets aan de hand is, dan voel ik m ook niet. Dat werd een zeurderig gevoel, licht irritant/pijnlijk gevoel en daarna opeens pijnlijke steken. Door de Bica is het een heel stuk rustiger geworden. Maar ik heb mijn systeem flink onderuit gehaald. Ik ben niet zo heel groot en toen ik net bitterzout ging maken kwam ik met mijn maagstreek tegen het aanrecht aan toen ik bukte om water te pakken. Dat was geen prettje, want alles staat strak, is gespannen en gevoelig.

De alvleesklier is weer lekker rustig. Ik doe even een bica-kuurtje ter ondersteuning.

De lever/gal laat zich weer voelen. Zometeen weer aan het bitterzout. Ik heb dit wel vaker na de leverreinigingen tegenwoordig. Niet echt fijn, maar komt goed!

Ik heb erg veel behoefte aan melk, zit nu weer over de twee liter per dag. Heb gelukkig genoeg in huis, dus ik drink wel door :)

net de tweede leverreiniging achter de rug maar nu kwamen er geen stenen uit.

wel alles gedaan zoals het moest, en zeker wel 20 x naar de wc geweest.

Op het laatst kwam er gewoon zuur troebel water uit, dat erg bijt en niet zo lekker rook.

Ik heb de dagen voor de reiniging 2x per dag een glas water met daarin een eetlepel appelazijn op. Ik vroeg me af of het kan dat de stenen ook opgelost kunnen zijn als ze eruit komen omdat ik de vorige week een boel groenen stenen kwijt was geraakt.

Sheila,

Hoe ben je de vorige week dan stenen kwijtgeraakt? Zaten er helemaal geen stenen bij of misschien wat gruis? Waardoor denk je dat de stenen zijn opgelost, of bedoel je dat je er geen meer hebt?

In elk geval heb ik ook al een reiniging of 7 erop zitten en de eerste en de 6de keer kwam er nagenoeg niks uit, de reiniging die er direct op volgde des te meer. Ik heb het dan ook als voorwerk opgevat.

Hoi tanja,

De vorige keer ook gewoon via de achterkant maar toen had ik aardig wat stenen.

maar toen had ik alleen de donderdag en vrijdag 2 dagen appelazijn nu.

nu de hele week dus dacht ik misschien lost het op ofzo.

nee zag nagenoeg geen gruis wel hele troebele waterige ontlasting. het was zeg maar water en je zag van alles erin zweven.

ik denk niet dat ik schoon ben maar doordat ik nu veel meer naar de wc gegaan ben en ook meer appelazijn op heb dacht ik misschien dat ze opgelost waren.

de vorige keer had ik ook snachts de olijfolie met citroensap eruit gegooid die is nu blijven zitten.

Quote:
De vorige keer ook gewoon via de achterkant

ha ha ha, dat begrijp ik, maar ik vroeg het me af, omdat ik er vanuit ging dat je niet iedere week een grote reiniging doet, zoals je hier schrijft.
Quote:
omdat ik de vorige week een boel groenen stenen kwijt was geraakt.

Maar nu begrijp ik dat je doelde op de vorige keer, drie weken geleden als ik het goed heb gezien.

De stenen worden wel zacht door de appelazijn, maar oplossen doen ze helaas niet, dan zou ik ze al lang niet meer moeten hebben, want drink al jaren iedere ochtend appelazijn.

Wel fijn dat je nu goed 'doorgespoeld' bent door het bitterzout.

hoi,

nee het is pas de tweede keer dat ik een grote reiniging doe.

maar ik vind het zo raar dat ik nu niks heb en de vorige keer( eerste keer dus) gelijk al een boel stenen.

ja goed doorgespoeld.

maar het doet wel zeer als je vaak naar de wc moet, af en toe wel kokosolie gesmeerd, maar ja dat is maar van korte duur .

tanja of kan het zijn dat bv je groenen stenen eruit zijn en dat er nu witten bruine , oudere dus, moeten komen. dat die bv wel verschoven zijn maar nog niet eruit dat die volgende keer komen ofzo

Zure ontlasting betekend dat je goed aan het ontgiften bent, misschien verzacht dat de pijn een beetje ;) . Ik heb de tweede keer echt alle kleuren stenen voorbij zien komen, de laatste keren waren ze knalgeel en groen, dus ik kan er geen chronologie uit opmaken wat dat betreft, misschien anderen?

Ik heb nu het boek Lever en Galblaaszuivering van Andreas Moritz. Als voorbereiding drinken ze dan 1 liter appelsap per dag. Dus 6 dagen lang. Ook wordt er gesproken over het schoonhouden van de dikke darm, (hoofdstuk 5) daartoe wordt er gedurende 3 weken 1 theelepel bitterzout in een glas warm water gedronken meteen bij het opstaan. Trouwens, bij mijn eigen reinigingen in het verleden werd lijnzaadthee erbij gedronken. Deze behandeling kun je 2 tot 3 keer per jaar doen.In plaats van bitterzout kun je ook wonderolie nemen, irriteert minder dan bitterz. De eigenlijke zuivering wordt 2x per jaar aangeraden. Voor mij zelf lijkt 2x per jaar meer dan voldoende. Ik vraag me af of jullie het niet te vaak doen. En er wordt in het boek niet gesproken over het feit dat als je denkt dat je nog niet schoon genoeg bent dat je het dan snel weer moet doen. Gewoon dus in het voorjaar en het najaar. Iedereen heeft dus aardig wat WC klachten resp. diaree dat behoorlijk zeer gaat doen, voor mij dus ook heel herkenbaar. Ik ben nu aan het uitproberen hoeveel appelazijn ik kan verdragen voordat ik klachten krijg. 2 theelepeltjes in de ochtend en het is al mis. 3 bekertjes sole in de ochtend gaf ook al klachten. Ik neem aan dat jullie het beter kunnen inhouden dan ik, ik ben het eerlijk gezegd "vergeten". Die wonderolie lijkt me wel wat maar is erg smerig, toch? Op blz 163 staat o.a. Eet vegetarisch/veganistisch is een van de beste manieren om galsteenvorming te voorkomen. Dat is dan wel weer in tegenspraak met WAPF. Kan zijn dat er ergens op dit forum al aandacht aan is besteed dat ik gemist heb. Verder zijn de aanwijzingen in dit boek goed toch?

Liesje, het boek heeft het over onderhoud van 1-2 keer per jaar, maar dit is pas nadat je helemaal schoon bent, dwz dat wanneer je begint met de reinigingen dat je het maandelijks/ of 2 maandelijks moet herhalen tot je 2 keer helemaal geen stenen meer uitscheidt. Dit is waarom iedereen het hier zo vaak doet. Heb je het boek al uit? want dan snap ik niet zo goed hoe je hierbij komt.

Ik begrijp heel goed dat jij met je problematiek er misschien een heel eigen protocol op na houdt dat voor jou beter werkt, echter het bitterzout dient ervoor de galwegen open te zetten, zodat de stenen kunnen passeren. Wonderolie doet dit niet. De wonderolie kun je wel inzetten om de darmen te ledigen. Ik vind persoonlijk het bitterzout hiervoor beter.

Over het voedingspatroon van Moritz is inderdaad al wel wat geschreven, bijvoorbeeld hier:

https://www.fatsforum.nl/topic/rip-andreas-moritz

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan