Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
@ Liesje

ik ben het boek zelf even kwijt, maar ik hou dit in gedachten

Quote:
De eigenlijke zuivering wordt 2x per jaar aangeraden. Voor mij zelf lijkt 2x per jaar meer dan voldoende

Het aantal keren dat je een leverreiniging doet

Dit kan op zijn minst zes zuiveringsperiodes verlangen met twee of drie wekelijkse of een maandelijks interval (zuiver niet vaker dan dat). Als je niet zo vaak kunt zuiveren, mag je er iets meer tijd tussen laten zitten. Het belangrijkste is dat je onthoudt dat als je eenmaal bent begonnen met zuiveren, je moet doorgaan tot er geen stenen meer uitkomen. Het half gezuiverd laten over een lagere periode (drie maanden of meer) kan groter ongemak veroorzaken dan helemaal niet zuiveren.

Hoe vaak herhalen?

Zolang er nog steeds een paar kleine stenen van de duizenden kleine galkanalen naar de honderden grotere galkanalen verschuiven, kunnen ze zich samenvoegen tot grotere stenen en eerder ervaren symptomen produceren. Zoals pijn in de rug, hoofdpijn, oorpijn, spijsverteringsproblemen, opgeblazen zijn, geïrriteerdheid, boosheid, enz, hoewel dit minder erg kan zijn dan hiervoor. Zodra een nieuwe zuivering niet langer stenen oplevert, wat meestal gebeurt na 6-8 zuiveringen (in ernstiger situaties kunnen er meer dan 10-12 zuiveringen nodig zijn), wordt je lever verondersteld in een uitstekende conditie te zijn. Toch wordt het aanbevolen de leverzuivering elke zes maanden een keer te doen. Elke zuivering geeft een extra versterking aan de lever en het zorgt voor het verwijderen van alle gifstoffen die de lever ondertussen weer heeft opgeslagen.

En als je merkt dat je schoner wordt en geen stenen of gruis meer komen, dan kan je overschakelen naar twee keer per jaar, ik zelf zou 4 x aanhouden, elk begin van een seizoen.

Moritz schreef dit over de galsteenvorming omdat hij zelf een vegetariër was.

Bij mij zit er ook geen volgorde in als t gaat om de kleuren van de stenen. Ik blijf maar stenen en gruis lozen. Heb nog geen 1 keer niets gehad. Is misschien maar goed ook, want grote kans dat ik dan voorlopig wel stop :wink:

Liesje, wat je zegt is niet waar. Er wordt wel degelijk gezegd dat je net zolang moet zuiveren totdat je schoon bent. Sterker nog, er wordt gesteld dat als je dat niet doet je klachten kunnen verergeren. De zuivering wordt niet 2 keer per jaar aangeraden, wel als je schoon bent. Maar dat kan dus jaren duren.

Wat voor jou t beste is, dat mag je zelf uitvinden.

We hebben het hier over pure ontgiftingsklachten en burning ass. Dat staat echt los van jouw diarree en endeldarmproblemen. De zuivering is een bewuste keuze, iedere keer weer. En natuurlijk baal ik 5 minuten als ik niet op mijn gat kan zitten, natuurlijk kom ik hier afreageren, maar het is een keuze voor ontgifting met alle (letterlijke) shit die erbij hoort.

Lijnzaadthee aanraden vindt ik een slechte door iemand die al maanden meedoet op t forum. Zoek maar na waarom als je t toch wil gebruiken. Wonderolie krijg ik via Google niet zo snel duidelijk wat erin zit. Maar ik geloof niet dat het je galwegen open zal zetten. Weet je misschien iets anders dan om de stenen doorgang te laten geven?

Er is meer dan genoeg geschreven over Morritz en zijn levenswijze en hoe je daar vanuit wapf tegenaan kunt kijken. Als je mijn verhaal een beetje gevolgd zie je dat vet juist mijn redding is geweest en vegatarisch mij naar de ondergang aan het helpen was. Op,het gebied van de gal, lever en alvleesklier. En dan over de rest maar niet te spreken.

Ik zag al dat het castorolie was, maar daarmee weet ik nog niet wat t is. In een ander topic wordt het aangeraden als haargroeimiddel. Zet vast niet ook je galwegen open. Anders is het echt een wonderolie en ga ik t ook kopen!

Ik lees in een topic op curezone dat castorolie niet via de lever gaat, maar wel de lymfen helpt te ongiften. Waar dit op gebaseerd is moet ik nog even ontdekken.

Ja Henk ik dacht zelf ook al dat sommige dingen achterhaald zijn. Nieuwe inzichten. Ik ben me geestelijk aan het voorbereiden op een leverreiniging, ik heb wel kuren gedaan ooit maar niet met de leverreiniging. Ik ben er eigenlijk zeker van dat ik niet de deur uit kan als ik ga beginnen, ik moet dan op bed liggen/zitten om een zekere controle te houden over de diaree. Hoezo dan? Als de endeldarm (bijna) weg is en ik op bed meer horizontaal lig loopt het er niet iedere minuut uit (met veel pijn uiteraard). Zowiezo een reden voor mij om maar 2x per jaar te doen. Ik begrijp dat er stenen vast zouden kunnen komen te zitten. Maar als ik tegelijkertijd ook vast (dus van te voren eten afbouwen en sappen/thee drink hoop ik dat ik goed zal kunnen reinigen. Ik zit inderdaad in een patstelling. Er staat op blz. 150 "hoewel het geen aanbeveling verdient om bitterzout te vervangen door andere darmreinigers TIJDENS de leverzuivering mogen magnesiumcitraat en wonderolie wel in plaats hiervan worden gebruikt. Ik heb het boek overigens van de Bib maar wil het zelf hebben, kan ik af en toe nog eens nalezen of ik het wel goed doe. En verder ook maar een beetje op gevoel werken, het is niet anders. Vandaar dat ik nu dingen aan het "üitproberen" ben. Eerstvolgende is een liter appelsap drinken.

Tanja ik heb nu wel goede yoghurt gemaakt. Als ik het eet ga ik het wel mengen met mijn kwark die te dik is naar mijn zin.

Liesje, niemand van ons kan de deur uit als we hiermee beginnen.

Begin er liever niet aan als je het maar 2 keer per jaar wilt doen.

De appelsap kun je vervangen door appelazijn, zodat je niet zoveel suikers tot je hoeft te nemen.

Bedoel je dat de kefir goed is gelukt? Dat is goed nieuws.

@ Liesje

Voor ieder is het anders. Ik heb bijna nooit diarree. Ik doe ervoor meestal een darmspoeling.

Ik eet de week voorafgaand normaal wat ik anders ook eet.

De dag zelf eet ik in de morgen meestal twee geroosterde speltdesem boterhammen, droog, drink veel thee, want anders scheur ik heel de dag van de honger.

De ochtend na inname van het olie/grapefruit krijg ik ontlasting na inname van de magnsulfaat.

En om een uur of 10 in de ochtend eet ik 2 haringen, dan moet ik flink naar toilet en ben ik er vanaf. :D En eet daarna gewoon weer zoals ik gewend ben.

Appelazijn heb ik al in huis en geprobeerd. Die wonderolie moet trouwens erg smerig zijn. voel er veel meer voor om de lijnzaadthee te gebruiken. Dat is ook om te verzachten. Ik heb dat hele protocol nog bewaard. Even opzoeken.

Quote:
et twee of drie wekelijkse of een maandelijks interval (zuiver niet vaker dan dat)

Ik had eerder begrepen dat 1 keer per maand de max is maar is het gelet op bovenstaande quote toch mogelijk om de reiniging een keer in de twee weken te doen?

@ Alexandra bedankt,je geheugen is verbeterd :D

@ Liesje, ja dat is zeker fijn. Maar het bitterzout went nooit hoor.

Nou, dat valt wel mee hoor, dacht alleen, weer eentje die hoge darmspoelingen doet, hey een bekende naam! En toen 1 en 1 bij elkaar opgeteld (al je topics doorgelezen om zeker te weten dat jij t was) en vervolgens nu alweer ontiegelijk offtopic! Dat krijg alleen jij maar voor elkaar :)

Alexadra, natuurlijk begrijp ik dat het hier om ontgiftingsklachten gaat. en dat ik mijn eigen weg moet volgen. In het boek van Moritz worden rugklachten besproken en wat heb ik: rugklachten en schouderklachten. iemand anders legde ook al de link met de lever. Zou grappig zijn als die klachten zouden verdwijnen als ik de leverkuur ga doen. Voordat ik op dit forum meelas deed ik reinigingskuren, maar ook dan bij verschillende adressen kleine verschillen in aanpak. Die lijnzaadthee voor een paar dagen zou ik zo doen, ongeacht wat anderen ervan vinden. Maar ik doe niet alles klakkeloos, ik lees alles van jullie en wat jij doet alexandra vind ik erg knap. Ik begrijp dat ik een geval apart ben. Mijn intuitie zal me zeggen wat ik het beste doen kan.

Ik heb nu een paar keer de milde reiniging gedaan. wat mij opvalt is dat ik de volgende dag zo ontzettend dorst heb, de hele dag door en daarnaast de droogtelijntjes bij mijn ogen heel zichtbaar zijn. Is dit wel normaal?

Ik wil zondag de leverreinging gaan doen.

Nu heb ik op het moment al weinig galafgifte, ik voel mijn lever ook.vetten gaan moeizaam tot niet goed en de ontlasting is ontkleurd.

Is het dan wel verstandig om de reiniging te doen of moet ik mijn lever rust gunnen.

Kan de lever de olijfolie wel aan op het moment dat het al bijna geen gal af geeft?

Wil het niet forceren en er ziek van worden

bedankt

kaasmeisje, maar je hebt geen bitterzout gebruikt toch?

ik had de avond na de leverreiniging ook heel erg dorst, maar ik was door het bitterzout heel vaak naar de wc geweest en had veel vocht verloren.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan