Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Elmo, het kan zijn dat er nog meer stenen vrijkomen gedurende de rest van de dag. Je kunt nog een klysma doen en/of in ochtend een glas water met een theelepel bitterzout nemen gedurende een week om er zeker van te zijn dat er niks blijft hangen, zo doe ik het. Je lever moet zich ook kunnen herstellen, dus zou ik niet opnieuw met olie en citroenen aan de slag gaan. En alvast een nieuwe grote reiniging plannen voor over een week of 3 ;) 100 stenen is een goede oogs.

Pinklady, succes ermee vanavond. Heeft het geholpen om vroeger te beginnen met bitterzout?

Dom? Geen idee. Maar wat is je doel? Jezelf ontlasten? Dat doe je daar niet mee. Als je wil poepen moet je bitterzout nemen, niet olie en zuur sap.

Elmo, het is zeker niet zo dat als je eet dat daarna het proces gestopt is. En dat je verschuivingen voelt bij de lever en galblaas is logisch, want de boel kan verder naar beneden zakken, er is ruimte gekomen.

In niet zulke leuke gevallen geeft dat zelfs weer pijnlijke klachten op, waardoor je aan het bitterzout moet (heb ik al verschillemde keren over geschreven). Bij geen klachten zou ik gewoon niets doen. Zeker geen olie ed nemen. Laat de boel even tot rust komen en zichzelf settelen. Bij pijn weer aan het bitterzout.

Tanja neemt na de grote zuivering volgens mij een week lang iedere ochtend een glas bitterzout om de darmen schoon te spoelen. Ik weet niet of dat een eetlepel bitterzout is of een theelepel. Ikzelf doe niets na de grote zuivering. Behalve bij pijn of erge gevoeligheid ook bitterzout nemen, een eetlepel op een glas.

Bedankt dames!

Nee, ik neem geen extra bitterzout. Ik neem het alleen vroeger (15.00 uur en 18.30 uur). De vorige keer kwamen mijn darmen zodanig laat op gang dat ze pas de volgende ochtend om 08.00 uur(!) voor het eerst wat kwijt wilden. Ik ben niet van de klysma's, dus ik dacht: misschien helpt het iets als ik een paar uurtjes eerder begin. En het helpt :)

Persoonlijk zou ik dan een extra glas genomen hebben. 1 om 15.00 uur, 1 om 18.00 en 1 om 20.00 uur. Helpt namelijk ook tegen de honger!

Nou, ik krijg juist honger van bitterzout, lijkt het wel. Niet meteen, maar wel na een halfuurtje ofzo. Maar ik kan er nu natuurlijk nog wel één innemen...

Wij zijn goed Tanja :lol:

Ik krijg er geen honger van. Heb ook ergens gelezen dat het tegen de honger zou helpen. Ik zou nu nog een glas nemen. Dan is de tijd totaan 22.00 ook te overzien. En ben je lekker leeg voordat je gaat slapen. Kan je morgen heel veel stenen lozen!

Omdat ik de obstipatie misschien alleen maar in de hand ermee werk? Pff wordt er echt gek van...

Heb afgelopen donderdag een leverreiniging gedaan, flink leeggelopen alleen geen grote stenen. De dag daarna (vrijdag) misschien iets te enthousiast zitten eten (oa een gedroogde varkensworst) en sindsdien verstopt. En nu wil ik het er zo graag uithebben...

Waardoor ontstaat obstipatie eigenlijk? Heeft dt alleen met je darmen te maken of kan het ook wat anders zijn?

Ik zie niet in wat olie en citroenen doen mbt obstepatie. Positief of negatief. Ik heb gelukkig geen bewuste ervaringen met obstipatie. Ik weet wel dat stress en psychisch vasthouden obstipatie geen goed doen. Geen idee waar het fysiek door ontstaat.

Persoonlijk heb ik de dag na de grote zuivering alsweere "gewone" ontlasting. Ik geloof niet dat als je een gezonddarmsysteem hebt je dan de zuivering obstipatie zult hebben door eten. Ik herken het in ieder geval niet. Ik eet na de zuivering waar ik zin in heb. De ene keer is dat veel en vet vlees, de andere keer vooral heel veel melk.

Ja, ze zeggen dat het helpt tegen de honger. Ik merk er niets van. Ik krijg alleen maar trek in vet, dus waarschijnlijk helpt het mijn lever en/of galblaas. Als ik 's ochtends geen honger heb (en dat heb ik best wel eens), heb ik drie opties om binnen een halfuur wel honger te krijgen: appelazijn, sole of bitterzout.

Vorige leverreiniging heb ik vanaf 18.00 uur honger gehad tot het olijfolie/grapefruitmengsel en vanaf 06.00 uur 's ochtends (toen de wekker ging) met honger gezeten tot ik mocht gaan eten. Ook tijdens die twee glazen bitterzout dus.

Ik voel mijn maag nu ook alweer gaan trouwens. 20 minuten geleden bitterzout ingenomen - en over 10 minuten heb ik gegarandeerd weer honger. Gek lijf heb ik.

ik geloof zelf ook niet dat ik een gezond darmsysteem heb en vermoed dat dit oa met spanning te maken heeft. Heb wel vaker last van obstipatie namelijk. baal er iig wel van, maar weet niet zo goed wat ik eraan kan doen

Behoefte aan vet maakt dat ik vandaag de grote zuivering niet heb gedaan. Om 15.00 uur kwam ik erachter dat ik m onverwachts zou kunnen doen, maar ik had zo ontzettend zin in veel melk, dat ik dat voorrang heb gegeven.

Normaal hou ik het goed uit zonder eten, maar afgelopen zuivering heb ik midden in de nacht een glas melk gedronken :oops: Ik zou het niet aanraden, maar ik werd gek van de trek. Heeft gelukkig geen nadelig effect gehad, tenminste, niet dat ik me van bewust ben.

Het hongergevoel maakt het wel dat de zuivering een stuk pittiger is. Ben blij dat ik dat eigenlijk nooit heb.

Eli, er is al heel veel geschreven op het forum over obsitpatie. Misschien zijn er wel dingen die je daarin herkend of toe kan gaan passen.

bij mij is heel wat in gang gezet.

ik voel van alles rond mijn galstreek bewegen, pijntjes etc maar ben ook contineu licht misselijk en moet licht boeren.

Alsof er toch wat niet goed door komt.

Net een glas bitterzout genomen, hoop wel dat die misselijkheid weg gaat.

Voelt een beetje zo als je teveel vet hebt gehad en vol zit , maar vet heb ik eigenlijk nog niet weer genomen.

proberen te slapen en morgenvroeg weer bitterzout dan maar, hoop wel dat mijn gal zich ledigt maar daar is dus vet voor nodig

Ik ervaar dat als het resetten van de boel. Verschuivingen die wachten totdat ze de volgende keer geloosd kunnen worden. Ik heb ook weleens echte koliekaanvallen gehad in de avond van de zuivering. Kon ik weer aan t bitterzout en weer uren op de wc... Het langste dat ik er last van heb gehad voordat de rust terugkeerde was een week. Het is ook niet niks wat je allemaal in werking zet! En het heet niet voor niets een grote zuivering. De lever en de galblaas zijn een super belangrijk onderdeel van het hele verteringssysteem. En helaas bij velen van ons erg verzwakt.

Door de zuivering worden ze even super hard aan het werk gezet.

Hou vast aan de gedachte van al die stenen die je in ieder geval kwijt bent! Ik hoop dat je je straks of morgen echt veel beter zal voelen.

Om mijn gal te laten stromen neem ik dus dagelijks een mix van 2 eigelen, een grapefruit uitgeperst en ruim 50ml olijfolie. Tenminste, dat deed ik altijd. Bedenk me nu dat ik tegenwoordig nog maar een paar keer per week deze mix pak, sinds de laatste zuivering. Maar ik zie aan mijn ontlasting dat ik nog steeds flink ontgift.

Na 2 zeer prettig verlopen zuiveringen was deze derde zuivering toch weer niet voor herhaling vatbaar. Gisteren dacht ik al wat meer moeite te hebben met het bitterzout dan de vorige keren, maar dat vond ik nog geen signaal dat het niet lekker zou gaan. Vanaf het moment dat ik het grapefruit-olijfoliemengsel heb ingenomen tot vanmorgen 05.30 uur heb ik misselijk wakker gelegen, overgegeven, gedraaid, hoofdpijn gehad, etc. Niet erg fijn. Ik had dorst, maar ook het gevoel dat ik niets zou binnenhouden. Mijn twee glazen bitterzout van vanmorgen heb ik ingenomen toen mijn misselijkheid was gezakt, maar ze liggen nu nog als een steen op mijn maag. Ik zit dus te wachten tot die er ook uit komen.

Ik mag hopen dat ik het resultaat op andere manieren merk, anders heb ik wel eens iets leukers gedaan.

Echt balen dat je een slechte nacht gehad hebt! Ik hoop dat je echt veel rotzooi gaat lozen, dan heb je nog eer van je werk! Zou t helpen door over te geven? (ik ben niet zo moeilijk als het gaat om mijn vinger in de keel steken bij blijvende misselijkheid/ongemak. Het bitterzout is echt al wel je systeem in). Of iets te eten drinken.

Ik hoop dat je je snel weer beterder voelt!

Ja, het jammere is vooral dat ik niet goed begrijp waarom het bij mij óf prima en zonder enig ongemak gaat óf ik gelijk een halve of hele nacht wakker lig, overgeef, etc. Er lijkt geen middenweg.

Wat betreft opzettelijk overgeven: ik heb na mijn eetstoornis afgesproken dat ik dat nooit meer zou doen. Ik weet niet eens of ik het nog wel kan, maar los daarvan: ik ben bang dat mijn grenzen daardoor zullen vervagen. Dus dat is iets dat ik echt even niet meer doe.

Het zal uiteindelijk vanzelf wel zakken.

Alleen vond ik die honger van de vorige keren toch beter dan dit.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan