Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Nee, ik heb nooit een parasietenkuur gedaan en ook geen nierreiniging. Verder heb ik nooit klysma's gedaan (nou ja, twee keer geprobeerd en toen was ik er klaar mee!), maar voorafgaand aan de zuivering dagelijks 's ochtends 1 theelepel bitterzout in een halve liter water gedronken en ook de week erna.

Mike

Ik doe het ook niet. Alle "enge beestjes" verdwijnen wel door onze goede voeding! Net als Mike was ik snel klaar met de klysma's. Misschien de volgende keer ook eens net als Mike en Tanja de week na de zuivering aan het bitterzout. En een paar dagen van te voren. Misschien he, moet er denk ik net zoveel moed voor verzamelen als jij voor de grote zuivering Wommes :wink: O, en ik doe ook geen extra appelazijn en al helemaal geen appelsap drinken de week van te voren.

Mijn L&G zuivering is eigen heel erg simpel. Twee dagen en dan klaar.

De simpele versie klinkt inderdaad goed. Ik heb niet zoveel zin in al die toeters en bellen vooraf, dat ga ik da toch weer vergeten en zo... Het wordt op zijn vroegst pas volgend weekend want a.s zaterdag moet ik naar school, lijkt me niet zo geschikt :mrgreen:

Hahahahaha, lijkt mij ook niet geschikt! Ik vindt rust erg belangrijk tijdens de zuivering. Geen afspraken, geen dingen die moeten.

ik word nog steeds misselijk van vet na de reiniging, zelfs van een klein beetje al

voel ook mijn glablaas als ik diep buk.

Zou er wat verstopt kunnen zitten doordat het verder is gezakt en hoe krijg je dat er uit zonder op de nieuwe reiniging te moten wachten.

Mn ontlasting was vanochtend heel lichtbruin in hele dunne slierten, dan wel weer behoorlijk goed verteerd zo leek het gek genoeg.

Toch maar even weer biterzout nemen dan? ik zie dat jullie dat nog de hele week doen.

heb het alleen vanochtend vergeten. neem dat dus alsnog als ik thuis kom, heb het hier niet bij de hand helaas

Ik doe dat niet hoor Elmo, een week erna bitterzout gebruiken. Ik overweeg het. Maar heb ook na de reiniging een goede ontlasting, dus ik weet nog niet of ik het ga doen.

Je kan kijken of bitterzout iets voor je oplost, letterlijk. Ik heb weleens meer dan een week gevoeligheid ervaren na de leverzuivering. En soms was de leverzuivering het enige moment dat ik pijnvrij was. Het is dus niet een proces dat je vrij van klachten doormaakt. De ene is er extremer in dan de ander, maar het is niet altijd even prettig.

Kijk ook even voor jezelf hoe het zit met je maagzuur, want dat is de eerste stap in het verteringsverhaal. Misschien kan je daarom weinig vet verdragen? En als je denkt dat er iets verstopt zit, dan zou ik zoveel mogelijk vloeibaar vet naar binnen gieten, slagroom ofzo, om de boel flink aan te drukken. Een half uur later bitterzout er overheen en kijken of het helpt.

Enne, gewoon niet diep bukken, dan voel je er niets van :wink:

Ik heb inderdaad te weinig maagzuur. en te weinig magnesium.

Denk ook dat mijn lever het te druk heeft met alles en het niet helemaal trekt. ook omdat die magnesium nodig heeft voor galzoutaanmaak en ontgifting

en dat de gal ook nog eens moeizaam af word gegeven zonder maagzuur. Tis een lastig proces om dat op orde te krijgen merk ik.

Gebruik wel HCL en appelazijn maar toch.

HCL? Wat is dat?

Een lastig proces? Vertel mij wat. Ben al ruim 2 jaar bezig sinds ik weet dat het galstenen zijn. En het enige dat echt helpt zijn de zuiveringen en vet. Maar zeker niet van de ene op de andere dag.

Daarom neem ik ook iedere ochtend (bijna iedere dan toch) een mix van de eigelen, grapefruitsap en olijfolie. Ik heb het idee dat daardoor de lever en gal net ietsje minder hard hoeven te werken. En je krijgt er je eerste dosis vetten mee binnen zonder moeite.

Ik gebruik nu al een week iedere ochtend in mijn 1,5 liter spoelwater 1 tl. H202. Een paar dagen ook 2 tl. gebruikt. Dacht dat ik daar diaree van kreeg. Daarna drink ik een glas water met 1 tl. appelazijn. Na een halfuurtje meestal een appel (ik weet, het is te zoet) en na nog een dik half uur 1 koffie met 2 Wasa crackers,roomboter en g.kaas.

Over het algemeen geen ontl. tot de volgende ochtend.

Vandaag echter pas om 4 uur in de middag koffie gedronken (zonder crackers erbij, die had ik al in de ochtend). Prompt diaree vanavond.

Dus vraag ik me dan af, wat heb ik vandaag gegeten waardoor ik diaree krijg. Vroeger had ik altijd in de ochtend na de koffie ontlasting.

Dus de tijd van het drinken van koffie schijnt in mijn geval toch van belang te zijn.

Ik hou me ook aan regelmaat, is voor mij belangrijk.

Grote hoeveelheden H202, Sole en appelazijn kan ik niet verdragen. Laat staan dat ik alles tegelijk neem.

Toch lijkt het of er met deze kleine hoeveelheden bij mij ontgifting optreed. Zou dat kunnen met kleine hoeveelheden samen met de koffie? Al 2 keer uitslag in mijn gezicht gehad. Lijkt koortsuitslag. Gelukkig niet op mijn lippen.

Meer dan 2 bekers melk geeft ook klachten. Geeft niet, als ik het maar weet van te voren.

Iemand zei dat bitterzout geen anusklachten geeft, maar het komt door het zure afval uit de darmen. Mijn idee is dat meer melk minder zuur zou kunnen maken? Kan dat?

Hallo,

Ik heb nu 15 of 16 grote reinigingen achter de rug en moet zeggen dat er langzaam verbetering optreed zoals bijv de pijn tussen de schouders en de nekklachten worden een stuk minder.Er komt bij elke reiniging nog een hoop steentjes en andere rommel uit mijn lijf en ga er dus van uit dat het allemaal ernstig vervuild was en nog steeds is.

Ik kamp alleen met het probleem dat mijn ontlasting elke dag diareeachtig is en dit wil maar niet veranderen.Ik had oa gehoopt dat de spijsvertering/diaree klachten ook zou verbeteren met de grote reinigingen heeft iemand op dit forum suggestie,s voor mij om dit

op een of andere manier te verbeteren zodat ik weer een normale ontlasting krijg.

Gr Frank,

Ik denk dat je bedoelt tussen de reinigingen door dat het zonder diaree zou moeten zijn? Blijf je daarna nog Sole en appelazijn gebruiken en H202. Zo ja zou dat een reden kunnen zijn. Ik ben zelf extreem gevoelig en anderen hebben nergens last van.

Gisteren had ik zomaar diaree zonder dat ik wist waar dat vandaan kwam. Dan laat ik alles staan tot er weer rust is in de tent. Is dit een idee.

Bovendien ga ik nu uitzoeken of ik minder zure ontlasting kan krijgen. bv dat de ene groente meer verzuurt dan de andere. Het is maar een idee. Kijken of ik wat kan vinden op internet.

Hallo Frank, fijn om te leen dat ik niet de enige ben die zoveel zuiveringen achter de rug heeft en ook nog niet schoon is. Ik heb eigenlijk nooit problemen met de ontlasting. Maar kan op een ochtend ook alle soorten hebben. Als ik dan diaree heb zal het wel nodig zijn.

Er is hier ontzettend veel te vinden over darmen, vertering en ontlasting.

Kijk ook eens op de site van Poekie www.voedingisgezondheid.nl

Als je een voorsteltopic maakt en daarin beschrijft wat je eet en drinkt kunnen we je misschien helpen.

@Liesje, ontgiften is nou eenmaal letterlijk zure shit! Is het ook niet zo omdat je je endeldarm mist je ook niet meer gewone ontlasting kunt krijgen?

Uiteraard heeft alles te maken met de verwijderde endeldarm. Er is echter 1 ding wat ik zelf niet begrijp. Voordien had ik NOOIT diaree-problemen. En de rest van mijn darmen is in orde. Het gekke is dat ik dus spoel iedere ochtend en meestal 24 uur alles oke.

Ondanks dat ik NIET vanzelf kan ontlasten heb ik toch soms wat lichte krampen dat mijn buik wel vanzelf aan de gang gaat en dat is dan altijd diaree-achtig.

En dat heeft heel veel met eten te maken. Dus te veel Sole, teveel appel-azijn, teveel melk en yoghurt en ga zo maar door. Als ik die dingen tegelijk neem versterkt het elkaar. Ik ben nu dus constant aan het uitproberen en oplossingen zoeken. En ik geef het niet op. Iedereen hier heeft een zere anus maar ik denk dat ik er meer last van heb. Zal ik maar niet verder uitleggen, tenzij iemand het wil weten. In feite ben ik me aan het voorbereiden voor eerst een kleine leverreiniging, komt ook gegarandeerd aan de beurt.

Wat Frank betreft die zegt dat hij nog steeds diaree heeft en dat zou eigenlijk niet moeten als je verder gezond bent toch? En iedereen op dit forum reageert anders. Vind ik ook wel vreemd eigenlijk. Dat er zoveel verschillen bestaan. Waar zit het hem dan in.

Goedemorgen,

Ik heb eigenlijk al div jaren last van diarree achtige ontlasting en dit is volgens mij begonnen/verergerd na het gebruik van aloe vera.Ik maak geen gebruik van klisma,s (dit gaat mij te ver)dus zou het kunnen zijn dat mijn darmen nog vervuild zijn.Ik heb laatst ongeveer 4 weken elke ochtend een glas water met een theelepel bitterzout gedronken en volgens moritz zijn je darmen schoon als de ontlasting weer normaal is maar ik bleef maar aan de diarree en overal had ik uitslag en plekken.Ik ben na 4 weken gestopt met de bitterzout dit omdat het mij niet goed leek om zoveel bitterzout (incl grote reiniging)in te nemen.Is bitterzout na veelvuldig gebruik schadelijk,kan ik hier me door gaan tot alles goed schoon is of zijn er andere middelen om je darmen volledig schoon te krijgen.

mvg frank

Mogu Frank,

Als je al voor dat je met bitterzout last had van diarree, zou ik dat los zien van de reiniging en het gebruik van bitterzout. Moritz duidt op een terugkeer naar de stoelgang van voor het begin van gebruik van bitterzout, een normalisering. Ik denk dat het goed is dat je bent gestopt, 4 weken is zeker lang genoeg. Nu is het tijd om je darmflora te gaan herstellen en te gaan kijken waarom je al jaren last hebt van diarree. Misschien kun je hier opschrijven wat je eet op een dag, zodat er gericht advies gegeven kan worden.

Je zegt dat het begonnen is met gebruik van aloe vera, ik neem aan dat je dat nu niet meer gebruikt. Misschien moet je wat minder vezels (granen,fruit en groenten) tot je nemen, omdat die de darmwand overprikkelen. Gebruik je al kefir? Ook vlees/vis bottenbouillons zijn heel heilzaam voor de darmen.

Tanja

Hallo Tanja,

Wat ik gemiddeld op een dag eet is het volgende.

Ontbijt 2 crackers met kaas en koffie (gemiddeld 5 a 6 koppen p/dag),middag eten ca 6 a 7 bruine boterhammen met kaas,vlees enz en het avondeten gemiddeld vijf dagen p/week aardappels met groenten en vlees.Ik gebruik bijna geen drank en rook gemiddeld 2,5 pakken shag p/week.

Mvg Frank

Ik ben het met Tanja eens, je kan niet verwachten dat bitterzout nemen de diarree tegen zal gaan. Velen gebruiken juist bitterzout bij obstipatie. In de basis heb ik een goede ontlasting, maar regelmatig ook diareeachtig. Heeft te maken met de voeding die ik eet en in welke staat ik op dat moment ontgift.

Ik denk niet dat je je moet richten op het schoon maken van de darmen, maar op het helen van je verteringssysteem. Dan komt er vanzelf een tijd waarin het gehele systeem gezond en schoon wordt. Kan wel een aantal jaren duren, het is een weg van kleine stapjes.

Hallo Frank,

Je diarree achtige ontlasting wordt volgens mij vrijwel zeker veroorzaakt door je eetpatroon.

Vooral de boterhammen en crackers, misschien in mindere mate door de aardappelen.

Kijk een op de site van Poekie of de "alleen lezen" topics van Mike op deze site.

Ik heb jarenlang hetzelfde gehad en alleen toen ik mijn dieet aanpaste naar wat hier over het algemeen wordt aangeraden verbeterde dat. Nu heb ik eindelijk een 'normale' ontlasting.

Frank, kijk even naar mijn bericht van een dag geleden aan jou. Ik wil je aanraden eerst flink in te gaan lezen op de site van Poekie en hier op het forum. Ook ik ben hier terecht gekomen via dit topic, maar je gaat het niet redden als je niet je voedingspatroon volledig omgooit. En daar is al heel veel over geschreven hier.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan