Ik zou het grondiger aanpakken. Het grote ontgiften is begonnen, niet alleen van de kleine dingen, maar de letterlijke slijk, stenen en rotzooi wil eruit. De grote gal en leverzuivering is voor mij grondiger dan de milde zuivering. Hij kan dan zelf kiezen of hij deze wil ondersteunen met eigeel, olie en zuursap. Wat het voor mijn gevoel doet is zorgen dat de gal blijft stromen en heel voorzichtig de boel aandrukt. Ik neem daar zelf geen bitterzout bij, want ik wil dat de lever en gal wel de kans krijgen om bij te komen van de grote reiniging. En in je vaders geval, de ontsteking moet zichzelf nog oplossen.
De ontstekingen zijn voor mij nooit een reden geweest om niet te zuiveren, juist een reden om wel te zuiveren.
Wat jij ziet als rust nodig hebben, zie ik precies andersom. Het lichaam krijgt eindelijk waar het behoefte aan heeft en gaat als een gek ontgiften, zodat het ook profijt kan gaan hebben aan de goede voedingsstoffen. Ieder plekje dat vrij komt van oude troep kan nu gevuld worden met juiste voedingstoffen. En nee, ontgiften is geen leuk proces, je kan er ziek van worden, beroerd, het kan pijnlijk zijn. En ja, het lijkt zoveel makkelijker om op de oude voet door te gaan. Maar als je daadwerkelijk voor gezondheid wilt gaan, dan zal je hier doorheen moeten. En je vader heeft deze keuze gemaakt. Laat hem voelen en ervaren waar hij behoefte aan heeft.