Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Jeetje Frank, heb je de zwarte longen weleens gezien van roken? Schrik je je rot.

En ik schrik van jou als ik dit lees.

Ik had altijd direkt na de 1e koffie ontlasting, terwijl jij er 5 drinkt. Weet niet of anderen ook zoiets hadden. Hou je van thee en/of rauwe melk?

Ik wens je wel veel succes met de veranderingen.

Koffie kon ik gewoon drinken hoor. Als er een koffieautomaat was op t werk dronk ik liters weg. Gelukkig nooit last van ontwenningsverschijnslenen. En thuis nooit koffie gedronken. Rauwe melk is sowieso veel lekkerder!

Even een vraagje, ik heb de vorige keer ipv appelsap appelazijn gedronken, een week van te voren, ik ben alleen ff de verhouding kwijt, kan iemand mij deze vertellen?

ik maakte dan 1 liter water met een paar eetlepels appelazijn, maar weet niet meer hoeveel eetlepels er op 1 liter moeten,

Zo, ben ik weer met een grote L&G zuivering!

Gisteren ging alles prima. Niet misselijk, niet ziek, alles keurig netjes opgedronken. Voor 23.00 uur in slaap gevallen en rond 1.00 uur wakker. Wakker gelegen tot 5 uur en om 6 uur ging de wekker weer.... Wel rustig wakker gelegen. Geen idee waarom.

Gisteravond kwam ik erachter dat ik geen citroensap meer had. Geen probleem, dan met appelazijn het bitterzout innemen. Nu heb ik een andere appelazijn, die is veel lekkerder! Alleen niet met bitterzout. Gisteren ging het nog wel, maar vandaag is t echt te vies voor woorden. Kan nu ik er aan denk al bijna overgeven en ik moet nog 1 glas.....

Heb al wel wat gruis geloosd en wat steentjes. Nu op naar dat laatste glas bitterzout.... Volgende keer zorg ik dus echt wel voor citroensap!

Moraal van het verhaal, na een zeer vervelende zuivering kan de volgende gewoon weer zonder al te veel ongemak zijn (burning ass blijft :wink: ).

Ik gebruik vaseline. Heb ik in huis en is het enige dat me helpt. Sudo is ook rotzooi. En kokosolie helpt me niet genoeg.

Naast stenen veel gruis. Het verstopte zelfs het vergiet! Groene en witte stenen en zwarte schilfers. Een heel kleurenpalet :D

'T kan beeldender hoor :mrgreen:

Glas bitterzout voor de helft weg gekregen. En nog steeds aan het wegwerken. Ik begin nu trek te krijgen, terwijl kimde vorige keer in de nacht echt iets tot me moest nemen. Blijkbaar is stresseten niet alleen psychisch. Kan het zo zijn dat als je stress/emotie ervaart je bijnieren een signaal voor honger af gaan geven?

Ik neem op de dagen van zuivering ook geen adrenal, omdat je die er waarschijnlijk toch weer uitpoept. De bijnieren moeten het dan even zelf doen.

De leverreiniging heeft me wel goed gedaan, Mn maagzuur gaat nu beter en ik ontzuur.

Sinds gisteren probeer ik de vetten wat op te voeren met rauwmelkese cheddar en rauwmelkse yoghurt en prompt voel ik mijn lever weer en de galblaas.

Betekent dit dat die de vetten nog niet goed genoeg aan kunnen en dat dat het probleem is? en verbetert de vetvertering met elke volgende leverreiniging.

zonder de gal ontzuur ik natuurlijk weer minder en dat wil ik niet

wat kan ik nog meer doen om mijn lever en gal te helpen bij de vetvertering en de aanmaak van gal.

Drink nu paardebloemthee en neem eigeel.

Andere tips zijn welkom,. is ossegal nog handig om in te nemen?

Ik moet dus heel langzaam aan doen met de vetten en leverreinigingen doen zodat het beter zal gaan met de gal neem ik aan

Voor t eerst in vele zuiveringen had ik dit keer geen zure urine. Geen branderig gevoel gehad.

Elmo, bij mij werkt het precies andersom. Ik heb zeer zeker nog moeite met verteren van vetten en te weinig maagzuur. Maar als ik te weinig vet eet dan krijg ik juist last van lever en gal. Bij mij is vet letterlijk een medicijn geworden. Door bij gevoeligheid (of plotselinge pijn) een beker slagroom te drinken trekt de pijn binnen 10 minuten weg.

Ik had laatst op het werk opeens een aanval van misselijkheid, kramp geloof ik overal, zweten en ontiegelijke diarree. Niet wetende wat te doen heb ik een half uur een halve liter melk gedronken. Steeds hele kleine slokjes. En na dat half uur ging het wel weer en binnen het uur was ik weer helemaal goed.

Donderdag heb ik de hele dag cursus. Naast melk heb ik ook zeker 250 ml slagroom bij. Gewoon voor de zekerheid. Ik merk dat ik tijdens cursus en vergaderingen gevoeliger ben dan tijdens "normale" werkzaamheden.

Vloeibaar vet, mijn wondermiddel!

mmm das maf, ik snap natuurlijk dat ik vet moet eten om de gal te laten stromen. daarom doe ik het ook. Maar bij wat meer en dat is echt niet extreem veel begint de lever en ook de gal dus te protesteren.

Vraag me dus echt af of dat met evt volgende leverreinigingen beter zal gaan worden.

Ben erg blij dat mn maagzuur vooruit gaat en ik minder betaine hcl nodig heb nu.

Alleen de vetten dus nog die juist zo belangrijk zijn.

Denk dat er het een en ander is opgeschoven door de reiniging en ik daar nog wel even zoet mee ben.

Ik ben daar al heel erg lang zoet mee. Ik heb mazzel dat ik nu nog steeds pijnvrij ben! Heb heel wat zuiveringen gehad dat ik op de tweede avond alweer aan het bitterzout zat ivm pijnen en minimaal een week nodig had voordat de boel weer echt rustig was.

Vanaf dag 1 is vet mijn oplossing geweest. Ik ging van 24/7 pijn naar lichte gevoeligheid en af en toe echt pijn. Ik had er toen al heel wat leverzuiveringen opzitten. Ik heb ook weleens in een koliekaanval, na het bitterzout er een hoop vet ingegooid. Gewoon omdat dat zo voelde.

Normaal gesproken heb ik in de middag al weer redelijk vaste ontlasting. Maar niet vandaag. Net nog puur water met stenen geloosd. Beter eruit dan erin!

Beste allemaal,

Ik heb een vraag over de reiniging. Mijn vader is anderhalve week geleden (17 mei) met de lever/gal flush begonnen, heet hij drie dagen gedaan (bitterzout, appelsmoothie, en het drankje van eigeel/limoen/olijfolie). Hij heeft overigens kanker (heb ik in mijn voorsteltopic beschreven). Op zich ging de reiniging goed, hij heeft veel ontlasting gehad en er kwam ook wat darmplak uit. Echte stenen niet, maar wel veel schilferachtige ontlasting (vermalen galstenen?).

In de nacht van afgelopen maandag op dinsdag heeft hij een pijnaanval gehad; hij werd wakker met hevige pijn. In bed kon hij zich niet omdraaien, moest plassen, en aangezien hij niet uit bed kon komen heeft hij toen in een emmer halfliggend geplast. Hij had pijn in de rechterzij en in de aansluiting van de arm naar de schouder. Daarna heeft een zeurderige pijn een paar uur aangehouden en als hij zich bewoog deed het weer pijn. Hij heeft twee keer een paracetamol en een glas met bitterzout genomen, en vanaf ongeveer half 5 heeft hij weer redelijk geslapen.

Wat heeft hij maandag gegeten: hele vette beestenbottenbouillon, 2 glazen vrij sterke gemberthee, gebakken eieren met desembrood, kaas, rauwe melk, zalm.

Dinsdagochtend had hij bruin/groene bolletjesontlasting, en vanochtend 3x dunne bruinachtige ontlasting. Dinsdagochtend weer twee glazen bitterzout; nu gaat het redelijk (zijn arm voelt hij nog steeds).

Hij is naar de huisarts geweest. Die zei dat het waarschijnlijk een geirriteerde gal is, en dat als de gal ontstoken is, hij eruit moet. Verder adviseerde ze weinig vet te eten de komende dagen.

Heeft iemand van jullie advies wat te doen, en wat er aan de hand is? Ik heb gelezen dat verschillende van jullie ook pijnaanvallen hebben gehad na een reiniging. Is wat ik beschreven heb 'normaal' cq hoort het erbij? Wat kunnen we het beste doen? Het advies van de huisarts (gal eruit) volgen we natuurlijk liever niet... Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!

Ipv de kleine leverreiniging zou ik de grote doen, zoals beschreven voor Dr. Morritz. Dit om de om twee weken. Eventueel tussendoor alleen de mix van eigeel, olie en citroenssap. Dat is wat ik al bijna een jaar doe.

En verder, totaal tegen het advies van de huisarts ingaan. Dat is bij mij het enige dat helpt. Veel vet helpt mij om de boel aan de gang te houden en door te laten stromen. Ik heb ook een periode gehad dat de boel flink ontstoken is geweest, dat was voordat ik de goede vette ontdekte.

Ik denk niet dat de paracetamol ook maar iets doet. Ik zou bij pijn bitterzout blijven gebruiken en alleen dan (en volgens grote lever-gal zuivering protocol), veel vloeibare vetten (zijn beter te verteren) en het vertrouwen hebben dat de gal en lever echt wel weten wat ze moeten doen om te herstellen. Het is een proces dat hij is ingegaan en dat zou ik zeker voortzetten. Zijn lijf is bezig met heftige verschuivingen en dat is niet altijd even prettig. Maar de viezigheid is aan het zakken en beter eruit dan erin!

Wens je vader veel sterkte!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan