Beste allemaal,
Ik heb een vraag over de reiniging. Mijn vader is anderhalve week geleden (17 mei) met de lever/gal flush begonnen, heet hij drie dagen gedaan (bitterzout, appelsmoothie, en het drankje van eigeel/limoen/olijfolie). Hij heeft overigens kanker (heb ik in mijn voorsteltopic beschreven). Op zich ging de reiniging goed, hij heeft veel ontlasting gehad en er kwam ook wat darmplak uit. Echte stenen niet, maar wel veel schilferachtige ontlasting (vermalen galstenen?).
In de nacht van afgelopen maandag op dinsdag heeft hij een pijnaanval gehad; hij werd wakker met hevige pijn. In bed kon hij zich niet omdraaien, moest plassen, en aangezien hij niet uit bed kon komen heeft hij toen in een emmer halfliggend geplast. Hij had pijn in de rechterzij en in de aansluiting van de arm naar de schouder. Daarna heeft een zeurderige pijn een paar uur aangehouden en als hij zich bewoog deed het weer pijn. Hij heeft twee keer een paracetamol en een glas met bitterzout genomen, en vanaf ongeveer half 5 heeft hij weer redelijk geslapen.
Wat heeft hij maandag gegeten: hele vette beestenbottenbouillon, 2 glazen vrij sterke gemberthee, gebakken eieren met desembrood, kaas, rauwe melk, zalm.
Dinsdagochtend had hij bruin/groene bolletjesontlasting, en vanochtend 3x dunne bruinachtige ontlasting. Dinsdagochtend weer twee glazen bitterzout; nu gaat het redelijk (zijn arm voelt hij nog steeds).
Hij is naar de huisarts geweest. Die zei dat het waarschijnlijk een geirriteerde gal is, en dat als de gal ontstoken is, hij eruit moet. Verder adviseerde ze weinig vet te eten de komende dagen.
Heeft iemand van jullie advies wat te doen, en wat er aan de hand is? Ik heb gelezen dat verschillende van jullie ook pijnaanvallen hebben gehad na een reiniging. Is wat ik beschreven heb 'normaal' cq hoort het erbij? Wat kunnen we het beste doen? Het advies van de huisarts (gal eruit) volgen we natuurlijk liever niet... Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!