Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Converted, dat is vervelend zeg, heb je al weer iets gegeten?

Je lichaam heeft al veel te verduren gehad lees ik, en jij erbij natuurlijk. Heb je een goede uitlaatklep om je boosheid eruit te gooien? 'Wat heb je op je lever' en 'je gal spugen' zijn mooie uitdrukkingen in de taal waar je wel mee aan de slag zou kunt als ik dit zo lees.

Wat bedoel je met:
Quote:
Heb veel energy voor de buitenwereld maar eigenlijk doe ik niets en kan moeilijk met iets beginnen.

Zou je misschien je energie op jezelf moeten richten ipv op de buitenwereld.

Verder is ongeduld een teken van bijnieruitputting en dat zie ik ook bij jou. Je weet niet zo goed wat je allemaal wilt doen, maar je bent toch al bezig? Niet alles tegelijk willen. Misschien zijn er nog anderen met goede tips voor jou.

Sterkte en hou ons op de hoogte hoe het met je gaat.

Ik moet zelf erg sterk aan de alvleesklier denken als je het hebt over steken aan de linkerkant. Probeer eens via plaatjes op internet te achterhalen welk orgaan het is. De alvleesklier is nauw verbonden met de lever en galblaas. Ik spreek uit ervaring ;)

Ik denk dat je toch best wat moeite hebt met ontgiften. Ik zou de volgende keer ook eerst een klysma doen of meer bitterzout en vroeger ermee beginnen. En eventueel ook de volgende dag een glas extra. Probeer tussendoor zo min mogelijk bitterzout te pakken, alleen bij koliek of echte pijn. Dan zou ik het wel nemen, want het verlicht en daardoor ondersteunt het je organen, tenminste, dat is mijn idee erbij.

Mocht het je alvleesklier zijn, dan ook aan een bica-kuur. Ik nam dan eerst de bica en minimaal een half uur later de olie, grapefruit-ei-mix.

En wat doe je om je bijnieren te ondersteunen? Ik gebruik de adrenal.

Gegeten? Nee moet er niet aandenken. Wel al melk gedronken.

Tanja : dankjewel, zal er eens over nadenken.

Alexandra : alvleesklier, je hebt dat verleden week ook al gezegd. ik zal eens een plaatje bestuderen. toch eigenlijk wel raar dat we zo weinig van ons eigen lichaam kennen.

OK geen bitterzout meer, tot de volgende reiniging, en vroeger beginnen, zegde Tanja al. Zal ik doen.

Bica-kuur, was t al aan t bestuderen. Dus een theelepeltje op een glas water opdrinken en daarna mijn levermix van elke ochtend.OK?

Bijnieren : sinds 1 maand neem ik 2 adrenal by de lunch. Is het wel de goede? Snap niet het verschil tussen Cortrex en adrenal (natural glandular) van Iherb. Misschien heb ik iets anders nodig? Dankjewel beiden voor jullie hulp, ben nogal verloren vh moment

Ik heb uren plaatjes bestudeerd voordat ik ik wist wat waar zat. En tegen de huisarts zei ik, ik heb last van mijn lever. Gaat ze voelen, euh.... oops! Ik had links pijn en zij voelde recht :D Al doende leren we!

Ja, ik doe een flinke theelepel in een glas, dan een beetje heet gekookt water erop. En dan verder aanlengen met koud water. Half uur later de levermix.

Ik gebruik eigenlijk vanaf het begin 900 mg adrenal (van nutriology). De maximale hoeveelheid. Ik zou mee kunnen gebruiken op het moment, mijn lichaam moet nogal hard werken nu ik een andere baan heb. Maar ja, dat krijg je met adrenal denk ik niet opgelost.

Als je je niet vervelend voelt door de adrenal, gewoon deze blijven gebruiken. Maar het is denk ik voor jou nu even een zoeken, waar heb je last van en welke routes moet je lopen.

Maar ik ben ook begonnen met 24/7 pijn voor maanden aan de lever, gal en alvleesklier. Goed eten helpt echt al heel erg veel! Bij mij dan toch.

@Alexandra: ik heb nagedacht en ik moet iets doen aan al die pijnen want het wordt toch wel erger dan in t begin. en ik word er down door. Op gebied van eten ben ik al ok, hoop ik. Eet eieren, boter, cocosolie, ghee, melk, yoghurt, kwark, slagroom, rauwmelkse kaas koe en geit, vlees met veel vette saus en gekookte groenten, vis (hiermoet ik nog iets voor vinden),lamslever, groene appel en grapefruit. citroen met warmwater.rauwe honing. lever&galthee. Wortelen,witloof, prei, courgettes, brocoli gestooft en sla.

GEEN nachtschades meer en geen brood, pasta of pizza. Witte rijst/quinoa soms.

ei/citroen/oliemix elke morgen

3x15druppels H2O2 35%, elke 5 dagen verhoog ik met 3 drups

Adrenal 2 by lunch

Butteroil/fermented cod liver oil greenpasture 2gelules

Sole 3 tot 5 x per dag, wanneer ik dorst heb. 3xappelazijn/sole voor eten.

Vitamine C,ascorbinezuur,3x1gr

3x levende biergist

Dus vanaf morgenvroeg zal ik een bicakuur doen om nog wat meer te ontgiften. Zal ik daarna eten zoals normaal en ook al de supplementen nemen. Want gisteren en vandaag heb ik niets genomen omdat ik de reiniging deed?

dankje sheila, neem ik ook, 3x per dag voor het eten

Kan iemand me meer info geven ivm vit C want nu neem ik ascorbinezuur en las ergens dat dat toch niet zo goed is dus wat kan ik dan nemen in de plaats? Thanks

Converted, eten lijkt me dik in orde. Als je een bicakuur gaat doen zou ik even met H202 minderen/stoppen, niet alles tegelijk.

Hoe is het buiten de leverreiniging met de spijsvertering, last van maagzuur, oprispingen, gasvorming, constipatie of juist niet?

Als je bica neemt wordt je maagzuur weer minder zuur en dit kan je spijsvertering benadelen. Heb je al gekeken of het de alvleesklier zou kunnen zijn die opspeelt, anatomisch gezien?

@Tanja : als je bica neemt, wordt je maagzuur weer minder zuur? dat is toch juist goed of niet?

ok voor de vit c, zal er even naar kijken

neenee ik vergis me tanja, inderdaad, juist. daarom neem ik de sole/azijn. sinds ik dat doe, is het beter met mijn vertering maar toch nog moeilijk voor vlees daarom eet ik het niet vaak en ook niet veel in hoeveelheid. zuivel ok, misschien een beetje slaperig erna maar ok. ik mag niet vergeten dat tot 6weken geleden ik alleen maar rauwe groenten at. oprispering nee, diaree nooit, constipatie yep maar ga wel elke dag ook al is het miniem.

Je hebt je maagzuur juist nodig om alles goed te kunnen verteren, dus nee minder zuur niet goed. Daarvoor neem je toch ook de appelazijn met sole,om je maagzuur te versterken.

Als je alvleesklier opspeelt kan bica helpen, dus even kijken waar de nood het hoogst is.

tanja : ja nu begin ik het te snappen, sorry een beetje traag van begrip :D

maar als ik nu een bicakuurtje doe en de alvleesklier wordt beter dan kan ik daarna weer even zien hoe het gesteld is met het maagzuur. eerst even kijken op een prentje wat het eigenlijk is want ik geraak er niet zo goed uit. milt of alvleesklier of darmen misschien?

H202 en bica inderdaad niet gelijktijdig gebruiken! Je hebt het over vit. C. Ga aan de leverstoofpot! Staat bij de recepten, lever zit barstensvol vit. C en lever versterkt de lever. Tot "moes" gekookt en hopelijk beter voor jou te verteren. En bottenbouillon gaan maken en daarin alles koken en soep van maken en zo drinken. Soort van vloeibaar vlees.

Het is aan jou om te onderzoeken wat prioriteit heeft. Er wordt ook gezegd, geen leverzuivering doen als je bijnieuruitputting hebt. Vast een heel goed advies, voor een ander dan in mijn geval. Maar de bijnieren liggen ook weer aan de basis als het gaat om maagzuur en zo staat alles met elkaar keer op keer in verbinding. De vraag is alleen, waar ga je erin spingen als het gaat om supplementen.

Ik heb te weinig maagzuur, maar maak me daar totaal niet druk om, als mijn alvleesklier zich laten horen (voelen dus) dan ga ik per direct aan de bica-kuur. Tegenwoordig een week. Afgelopen keer 2 dagen, want daarna deed ik de leverzuivering. Nu niet meer opgepakt, want het voelt rustig aan. Ik ben nu wel begonnen aan een supplement (betaine heet t geloof ik) om mijn maagzuur te versterken.

Ik zit op 900 mg adrenal en blijf daar voorlopig lekker op zitten. Gebruik het nu denk ik een jaar, met een tussenpoze van 2 maanden toen het slecht te verkrijgen was. Ik ga ervan uit dat ik het nog wel een tijdje gebruiken zal. Net weer 4 potjes besteld.

Cold Liver oil zou ik vaker moeten gebruiken, maar ik vergeet het steeds. Niet zo slim van mezelf, maar komt ooit vast goed ;)

Je hele systeem komt in opspraak, want het wil wel heel graag functioneren, maar door de rauwe voeding ligt er ook een heleboel plat. Ik kan me goed voorstellen dat je af en toe nu het bijltje erbij neer wil gooien, maar mijn persoonlijke ervaring is dat er maar 1 weg was en dat is die van wapf. Ik denk dat het in mijn geval misschien mijn leven heeft gered, in ieder geval mijn galblaas en geen idee wat de medici hadden willen doen met mijn ontstoken lever en alvleesklier.

Wat mij ook kan helpen is als ik nu een pijnlijke aanval krijg, geen galkoliek, er flink veel vet ingooien dmv bijvoorbeeld een beker slagroom.

Alexandra, mijn prioriteit is zoals de jouwe. Lever en gal is al jaren in de problemen, dit weet en voel ik. De bijnieren liggen op hun gat, dat weten we nu ook. Maagzuur moet geholpen worden en dat doe ik met sole/appelazijn en bij gemakkelijker verteerbaarder eten, alles gaat in een stoofpot :lol: Inderdaad de leverreiniging van Moritz niet doen bij bijnieruitputting maar vind de leverreiniging belangrijker voor het moment daar ik mijn lever wil ontlasten. Ok ivm bicakuur en H2O2.

Ja het veggieleven heeft me niet echt geholpen :oops: maar nu ben ik een echte Wapfer, beetje overdreven misschien haha.

Ik dank je hartelijk voor al je advies en vergeet niet je codliveroil :wink:

ik ben benieuwd wat je nou eigenlijk voelt als je de alvleesklier voelt. Er zit daar vanalles bij elkaar en hoe weet je nou of het de lever, gal, alvleesklier, maag is?

En als die alvleesklier pijnlijk aanvoelt, is dat dan andere pijn als bv. van de lever?

Pijn is pijn en steken zijn steken. Maakt allemaal niet uit, het verschil is de lokatie. Plaatjes zoeken die voor jou duidelijk zijn. Links kan zijn je alvleesklier, rechts zit je lever en galblaas. Maag zit in het midden. Kwestie van leren luisteren en voelen waar het opspeelt.

De alvleesklier zit in het midden. Alvleesklierpijn wordt vaak verward met 'maagpijn', omdat de pijn kan uitstralen naar het complete maaggebied.

Mike

Hoe trouw volgen jullie zijn protocol? Ik dacht dat een klysma niet veel zou toevoegen maar ik heb me duidelijk vergist! Iets meer dan 2 weken geleden mijn eerste zuivering gedaan met als resultaat een behoorlijk aantal stenen zo groot als mijn vingernagel, stukjes die lijken op "cruesli" en veel gruis. Daarna geen waterklysma gedaan maar ruim een week daarna wel een koffieklysma (met wat H2O2 dr bij...) Het gevolg was, naast groene ontlasting, dat er heel veel gruis is meegekomen. Toch wel nuttig dus,...zo'n klysma!

Wat zijn de ervaringen met een waterklysma na de zuivering?

Als je ziet hoe ik loop te klooien met een klysma, dan zou je begrijpen waarom ik het niet doe. Ik heb het serieus een aantal keer geprobeerd, absoluut geen succes. En verder hou ik me ook niet aan het protocol! Alleen vetvrij op de 1e dag en niets meer eten en drinken vanaf 14.00 uur. Bitterzout zoals voorgeschreven, de mix zoals voorgeschreven en dat is het wel.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan