Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
hahaha, ik kan het me voorstellen! Leuk is anders en het is even oefenen maar ik moet zeggen dat ik er steeds handiger in word. Ik heb wel een week vetvrij gegeten en ook iedere dag een liter appelsap weg zitten tikken. Drama! Ik kan niet geloven dat dit vroeger voor mij heel normaal was! Niet weg te krijgen dat spul... Ik ben na de zuivering wel snel weer vet gaan eten en dat voelde goed. Al met al was de zuivering een groot succes. Geen problemen gehad met het bitterzout en al helemaal niet met het olijfoliemengsel..heerlijk! :)

Als je je had ingelezen hier in dit topic dan had je kunnen weten dat de appelsap absoluut wordt afgeraden. Waarom heb je vetvrij gegeten? Als ik dat een week doe, dan kan je mee wegdragen richting ziekenhuis. Hoe ziek wil je worden....

5 eetlepels appelazijn op 1 liter water elke dag voor 5 dagen is hetzelfde als dat zoete spul. Vet eten tot de dag van de grote reiniging.

De ochtend v d reiniging ..... nee wacht, lees even bij Teksten van Dennis, heel goed uitgelegd daar. Succes met de volgende

ziek? Lijkt me een tikkie overdreven... Ik wilde wat experimenteren. Gewoon weer eens kijken hoe ik na een periode van hoofdzakelijk vet eten zou reageren op vetvrije voeding.

Volgende keer ga ik het met appelazijn proberen. Een weekje appelsap overleef je wel hoor! ; )

Je zit hier op een wapf-forum! En dan stop je een week met het eten van vetten en gooi je je per dag vol met een liter vloeibaar suiker. Het dieet waar iedereen ziek van wordt, en jij vindt het wel een experiment waard. Dat experiment waar je het over hebt, is een experiment waar men de mensheid mee aan het uitroeien is. En jij doet het terwijl je beter zou moeten weten ondertussen!

Klopt, ik ben lid van dit forum. Ik lees regelmatig wat er wordt geschreven en ik pik er veel dingen uit op. Maar ik ben het niet altijd met alles eens en ik kies vooral altijd mijn eigen weg. Je mag vinden van mijn experimentje wat je wilt maar na het lezen van het boek gaf mijn gevoel mij in dat ik dit op deze manier moest proberen. Jullie zien dit waarschijnlijk als zondigen maar ik volg een meer gematigde weg en ik heb hier helemaal geen enkel probleem mee. Ik heb ook hier weer van geleerd en ga verder op de door mij ingeslagen weg. Als jullie vinden dat dit niet thuishoort op dit forum...ook prima!

Ziende blind.

Van mij mag je hoor, maar ik weet niet wat je met een "gematigde weg'" wil bereiken. Veel vetten met veel suiker? Eet smakelijk!

probeer nog een keer een stroopwafel Alexandra! 8O Dat zou ik dus niet tegen heug en meug naar binnen schuiven en dat doe jij wel...raarrrr.

Hahahahahahahahahaha, nice one! Maar als je mijn 3-maandelijkse zondigen tegen mij wil gebruiken, vooral doen. Ik weet beter en mijn lever is me meer dan dankbaar!

Edit op de aanpassing van Elia.

Mijn lichaam geeft aan dat suiker en bewerkte rotzooi niet goed is voor mij. Helaas lukt het Elia zonder problemen om 7 liter appelsap op te drinken en een week vetvrij te eten.

Jammer dat je het commentaar hierop niet kan waarderen, aangezien je hier op een wapf-forum zit. 10 maanden lidmaatschap en vetvrij en suiker is de weg die je gaat voordat een leverzuivering gaat doen.

Nee, ik wil helemaal niks tegen je gebruiken. Ik geef alleen aan dat je misschien wat minder snel met de vinger zou moeten wijzen. We leren hier hopelijk allemaal nog...

Ik heb het vaker gezegd: met een 'gematigde aanpak' en de 'gulden middenweg' ga je er niet komen. Dat is half werk en dat gaat 'm niet worden. Maar ieder zijn eigen pad, van mij hoef je niet van het forum af, het is hier geen dictatuur, dus vrijheid blijheid.

Mike

Alexandra, heb jij ook wel eens pijn tussen je schouderblad gehad met de leverreiniging?

ik kreeg het paar dagen voor de vorige reiniging en dacht, dus wel tijdens de appelazijndagen, maar dacht met de reiniging gaat het wel weg. maar dat is niet het geval.

vroeger had ik ook wel eens pijn daar maar was toch anders, nu komt het geregeld terug en gaat niet over.

zou het kunnen doordat je al paar reinigingen gedaan heb er meer plek komt in je lever en er dingen gaan schuiven en daardoor ik last van mijn schouder heb?

sheila

Ik heb een periode van ik denk 3 maanden gehad van 24/7 pijn. De enige tijd dat ik geen pijn had was als de zware pijnstillers waren ingewerkt, max twee uur "pijnvrij". En dat deed ik dan voor het slapen gaan. De enige andere keer dat ik pijnvrij was, was op dag 1 van de zuivering. In mijn ergste periode had ik voor het avondeten alweer een koliekaanval op dag 2 te pakken. Sinds ik bitterzout inzet bij pijn bij lever/gal en kolieken gebruik ik geen medicatie meer. Ik was hierin een beetje hardleers :oops:

De zuiveringen alleen hebben mij persoonlijk gevoelsmatig niets opgeleverd. Uiteindelijk werd het alleen maar erger, omdat ik ook alleen nog maar vulling (6 rijstewafels en bij voorkeur een bord friet met mayo) at. Ik kon niets meer verdragen. Ik ben toen in 1 keer 100% wapf gegaan en de grootste winst was dat ik gelijk een heel stuk minder pijn had. En vervolgens, bij pijn/erge gevoeligheid bitterzout nemen. De gangen open zetten en doorspoelen. Ik weet niet hoe jouw voedingspatroon op dit moment is. Ik heb in ruim 2 jaar tijd 1,5 kilo bitterzout gebruikt. En ben nu eigenlijk al maanden zo goed als pijnvrij. Wel soms wat last, maar dat is met vet over t algemeen op te lossen.

Beantwoord dit je vraag een beetje?

hoi Alexandra, bedankt voor je mail.

Ik las wel eens dat men juist pijn had tussen de schouderbladen vanwege de lever /gal vandaar mijn vraag.

Ik eet eigenlijk ook helemaal wapf.

Fijn dat je nu pijnvrij bent.

Ik hoop dat ik nu verschil ga merken na mijn leverreiniging dit weekend voor wat betreft mijn schouder.

Alexandra ik eet het volgende:

ontbijt: rauwmelkse yoghurt met lepel rauwe honing en wat zuur fruit en kokossnippers en een glas sole,

lunch : gebakken of gekookte eieren of soep van beestenbottenbouillon

diner: vlees( bio grasgevoerd), rijst en groenten of curry's

verdeeld over de dag nog een halve liter kefir en s avonds een glas sole.

dit is zo een beetje wat ik eet.

als ik trek heb in een tussendoortje eet ik een rijstwafel met dikke roomboter en rauwmelkse kaas, en een lepel leverworst of id.

sheila

Alexandra heb je gezien wat ik eet, misschien heb je nog tips of aanvulling.

sheila

Ik had het wel gelezen, maar ik ben niet zo van de voedingsadviezen :oops: Ziet er wel goed uit geloof ik ;) Ik zou wel appelazijn (troebele) bij de sole gaan drinken. Waarschijnlijk heb je, net als de meesten van ons en ik zeer zeker, een maagzuurtekort. Achteraf gezien kan ik stellen dat dat de eerste tekenen waren. Maar toen had ik hier allemaal nog nooit van gehoord....

Wat je ook eens kan uitproberen is een hele beker slagroom drinken als je weer last hebt van je schouder. Bij mij werkte dat op den duur als een trein. Binnen een half uur (maximaal!) pijnvrij.

hoi Alexandra bedankt voor je tip.

ik drink inderdaad alleen appelazijn de week van de reiniging.

drink jij dan standaard ook een theelepel appelazijn in je sole 2 maal daags?

ja ik zal het wel eens proberen van die slagroom.

ik heb wel eens t idee dat ik te weinig vet eet.

gebruik wel altijd roomboter of kokosolie om te bakken en braden .

maar in mijn yoghurt doe ik niks ik bedoel geen kokosolie of slagroom

sheila

Hoi Sheila,

Kwestie van proberen: meer vet in je eten.

Doe inderdaad maar eens slagroom en/of creme fraiche in je yoghurt en pak eens tussendoor een lepel roomboter of kokosolie.

De appelazijn: een half uur voor elke maaltijd een eetlepel appelazijn in een glas met sole, helpt om je eten beter te verteren, vooral de eiwitten.

En je zou eens de stoofpotjes kunnen maken met lekker veel vet (roomboter, yoghurt, creme fraiche).

Lia

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan