Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
hoi lia,

slagroom heb ik wel eens in de kefir gedaan en yoghurt een fles zal dat nog eens doen.

ik lees ook wel over kokosolie in de pap maar dat heb ik nog niet geprobeerd, heb t idee dat dat dan niet oplost.

ik ben geen type om zo een klont boter te eten misschien komt dan nog.

wel lekker op een rijstwijfel met bv kaas erop.

ja ik maak wel eens curry's en daar doe ik dan ook kokosmelk en creme fraiche in.

gisteren nog kerriesaus gemaakt van kokosmelk en creme friache

Je kunt de kokosolie zo uit het vuistje eten hoor, hoeft niet perse ergens in.

En roomboter met een beetje keltisch zeezout er op, mmmmm.

Lia

Quote:
drink jij dan standaard ook een theelepel appelazijn in je sole 2 maal daags?

Ik drink slecht, behalve melk. Dus van "ellende" maar aan de maagzuursupplementen gegaan.

Kokosolie en boter kan je licht smelten en dan door je yoghurt doen. Iets minder yoghurt, meer vetten.

Ik haal mijn vet voor een gedeelte ook nog uit bergen mayonaise en pesto (over gebakken ei of op een rijstcracker). Daarnaast maak ik kefir met slagroom, kook ik met kokosmelk en eet ik regelmatig relish (soort ingekookte boter: google het recept maar eens als je het nog niet kent). Soms eet ik ook aardbeien met een hele beker slagroom. Dus misschien is zoiets wat?

Kokosolie en boter uit het vuistje vind ik ook niets, hoor.

Quote:
Pinklady, bedoel je geen ghee?

Noop. Dat is geklaarde boter. Maak ik ook :)

Quote:
Het ziet er niet eens uit als boter. Het heeft een diepdonkerbruine kleur!

Klopt, maar ik ben toch boter aan het inkoken als ik het maak? Althans, zo ervaar ik het. Maar never mind, ik zal het hier op het forum nooit meer ingekookte boter noemen.

Quote:
Maak je die mayonaise zelf en zo ja met welke vet doe je dat?

Ja, die maak ik meestal zelf, meestal met olijfolie en soms een beetje kokosolie/rode palmolie (maar van dat laatste krijg je wel een rare kleur).

Quote:
Klopt, maar ik ben toch boter aan het inkoken als ik het maak? Althans, zo ervaar ik het.

Ik weet niet wat jij fout doet. Het recept is duidelijk genoeg, lijkt me.

Mike

Als je nu inplaats van dit:
Quote:
Klopt, maar ik ben toch boter aan het inkoken als ik het maak? Althans, zo ervaar ik het

Dit zegt:

Klopt, maar ik ben toch onder andere boter aan het inkoken als ik het maak? Althans, zo ervaar ik het.

Dan is het duidelijk toch?

Pinklady,

Welke soort olijfolie gebruik jij daarvoor? Ik heb het nu een paar keer gemaakt maar de olijfolie smaak was elke keer zo scherp en overheersend dat het niet te eten was.

Quote:
boter aan het inkoken

Beeetje miereneukerij, maar vooruit, boter kun je niet inkoken, tenminste, vet dikt niet in.

Oké, whatever. Jullie mogen best verder discussiëren over wel of geen boter inkoken, mij interesseert het eigenlijk weinig welke naam het heeft. Ik zie er weinig heil in om daar nog over verder te gaan, dus ik bemoei me er niet meer mee.

Pike,

Extra vierge, heb een spaanse variant van de natuurvoedingswinkel. Ja, ik proef de olijfolie wel, maar ik vind het prima te eten.

Oke, nou dan ligt het aan mij, ik vind het niet echt lekker

Ik ga mayo maken van boter, dan laat ik het eerst even goed inkoken..

Alexandra morgen weer leverreiniging.

moet wel halve dag werken, dus wel iets meer eten als toen ik vakantie had.

ben benieuwd hoe het nu gaat, probeer zo weinig /tot geen vet te eten .

hoop dat het drankje er weer in blijft.

gelukkig is het lekkerder met grapefruit, maar mijn favoriete drankje zal het nooit worden. :(

Alvast heel veel succes Sheila! En hier gewoon van je af schrijven. Er is bijna altijd wel iemand online die met je mee kan leven en een hart onder de riem kan steken.

Alexandra neem jij de dag na de reiniging , voor mij zaterdag dus , wel sole en appelazijn?

sheila

Ik neem de tweede dag geen supplementen. Maar als ik weer ga eten en drinken leg ik mezelf geen beperkingen op. Ben een slechte drinker van iets anders dan melk. Drink normaal geen sole en Appelazijn, dus op dag twee ook niet ;) maar zie geen reden om dat niet te drinken. Zou t wel pas doen op het moment dat je weer gewoon gaat eten en driniken, dus niet net na het tweede glas bitterzout.

Hoe ging het vandaag, werken op minder vetten? Hoe voel je je?

hoi Alexandra, het gaat aardig mijn buikje is wel een beetje aan het knorren.

Vandaag gewerkt tot 1 uur.

Heb vanmorgen klein beetje yoghurt op met kokossnippers, honing en paar bramen en 2 gekookte eieren. Vanmiddag een kopje soep met speltbroodje en rijstwafel.

Tijdens de leverreiniging juist als je niet mag eten heb ik meer zin dan ooit in eten.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan