Mojita,
Niet iedereen vindt het lekker, hoor.
Mijn eigen ervaring is dat ik het in het begin echt lekker vond en wel eens gewoon zo dronk. Inmiddels krijg ik al bijna kokhalsneigingen van een grapefruit alleen of de lucht van olijfolie op zichzelf. Tegenwoordig moet ik mezelf echt pushen om die laatste slok ook nog op te drinken.
Qua smaak doe ik daar niets mee. Eventueel zou ik het nog door een rietje kunnen proberen, maar omdat het olie is, vermoed ik dat je heel hard moet zuigen en dan alsnog vrij veel ervan proeft. Dus dat is even doorzetten met mijn neus dicht. Bitterzout deed ik wel altijd met een rietje achterin het midden (daar zou je geen smaak hebben?), maar dat doe ik niet meer. Morgenavond doe ik ook de reiniging, maar dan met magnesiumcitraat. Eens kijken hoe dat ook alweer ging (heb het eerder gedaan en dat viel ook niet helemaal lekker, maar oké). Magnesiumcitraat is ook niet lekker, maar minder erg dan bitterzout (ook dat vond ik in het begin geen probleem, maar levert nu qua smaak én qua vertering problemen op).
Als ik trouwens echt ergens problemen mee heb qua smaak, doe ik er een mespuntje honing achteraan, maar ook dat vind ik véél te sterk smaken tegenwoordig. Het levert geen kokhalsneigingen op, maar qua smaak vind ik dat niet beter dan het mengsel of bitterzout.
Ergo: ik weet niet hoe veel reinigingen je al hebt gedaan, maar ik hoop vooral voor je dat je smaakpatroon zich niet op eenzelfde manier ontwikkelt als dat van mij. Voor de reinigingen is dat minder handig.