Leverreiniging vertaling

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Quote:
Raar lijf.

Nee, raar hoofd! Ik denk dat er (onbewuste) angsten spelen die de ene heer hoger oplaaien dan andere keren en die zich lichamelijk uiten.

Ik zie dit zo vaak, dat we ons laagdunkend uitlaten over ons eigen lichaam. Dit komt natuurlijk door een gedachtenvirus waar we nu al vele eeuwen cultureel mee rondlopen, nl. de scheiding van lichaam en geest.

Kunnen we nu voor eens en voor altijd stellen dat je lichaam BRILJANT is en PRECIES weet wat het moet doen? Jullie komen hier om fysiek te helen, maar regelmatig blijkt dat je ook mentaal, energetisch, spiritueel en emotioneel moet helen. Het gaat niet alleen om voeding, maar vooral om je RELATIE met voeding!

Mike

Prima, raar hoofd dan. Maar dat helpt me niet om te begrijpen wat er misgaat met dat bitterzout, zodat ik dat met mijn rare hoofd een volgende keer anders kan oplossen.

Eerlijk gezegd zou ik echt niet weten waar ik (onbewust) bang voor ben bij het doen van een leverreiniging. En het is vooral lastig want ik kan niet verder.

@ Pinklady; Misschien dat je lijf even helemaal geen behoefte heeft aan een leverreiniging omdat je er niet aan toe bent of omdat je niet te veel leverstenen hebt.

Ik las ook dit: detox is retox; je moet er dus wel echt klaar voor zijn.

Tja, dan moet mijn galblaas ook niet zeuren. Dat is vragen om bitterzout :wink:

Ik geloof dat er nog genoeg te detoxen valt, maar op deze manier werkt het niet.

edwin, 3 glazen bitterzout? heb je dat 4 x gedaan dan bij ieder glas?

Ik weet niet of ik dat binnen krijg.

De eerste twee glazen gaan nog, maar de twee op de volgende dag vind ik veel viezer.

Heeft iemand van jullie wel eens een grote galsteen, waarvan de dokter zegt dat hierdoor de galblaas eruit moet, weg gekregen met deze zuivering?

Gezien mijn klachten sta ik er niet van te kijken dat ik nu op een echo schoon zou zijn. En ik heb echt grote stenen eruit gewerkt, met een heleboel kleine en gruis. Volgens de dokter had ik een paar stenen. En moest de galblaas er dus uit. Het was volgens hem niet zo erg. Mijn klachten waren ook nog niet zo heel erg toen ik begon met de zuiveringen. Dit werd erger en erger en loste pas op toen ik wapf ging eten.

Sheila, edwin heeft per ongeluk 3 eetlepels bitterzout in 1 glas gedaan. Ik denk niet dat tie dat nog een keer doet ;)

Pinklady, waarom toch niet doorgezet met de mix? Bitterzout heeft misschien zijn werk intern al gedaan. Het ergste wat je kan gebeuren is dat je je nog een uurtje of 12 slecht voelt toch? Weet ook niet of ik het gedaan zou hebben hoor. Maar ik vraag het me af.

Ja, ik heb getwijfeld, maar ik had steken in mijn maag, was misselijk, etc. Vooral die steken in mijn maag waren behoorlijk pijnlijk. Die hoop ik echt nooit meer te krijgen :( maargoed, omdat het bitterzout er al uitgekomen was en dat niet opluchtte, had ik er geen enkel vertrouwen in dat ik de mix wel binnen ging houden - en ik kon niet nog even wachten om te laten zakken. Het was al 22.00 uur. Mix overgeven is geen goed idee: dat heb ik al eens gedaan en citroensap door je neus naar buiten.... Heel pijnlijk.

Maar om een lang verhaal kort te maken: ik wilde mijn toch al stekende, pijnlijke maag (en daarmee mezelf) het mengsel niet aandoen.

Van het weekend waag ik nog een poging. Ik heb op internet veel verhalen gelezen van mensen die niet tegen bitterzout kunnen, dus ik ben echt niet de enige. Ter vervanging zie ik staan:

Magnesiumcitraat

Magnesiumchloride

Appelsap + zoutflush

Dus ik ga een van die opties proberen. Wel jammer dag ik net een kilopot bitterzout heb gekocht :(

Ik wist niet dat je pijn had in je maag, dan zou ik ook zeker stoppen! ik zie niet in waarom je appelsap zou moeten drinken ter vervanging van bitterzout. Dat zou ik dus niet doen.

@Pike. Ik heb zo'n lekkere praktijk dat je nooit dezelfde arts hebt. Ben uiteraard nog terug gegaan nadat ik de diagnose bevestigd heb gekregen. Toen als gezegd dat ik geen operatie wilde en ben voor gek verklaard. Daarna geweest voor mijn stuitje en volgens mij is er toen een opmerking gemaakt over mijn galblaas, wat hij las in de computer. Gezegd dat ik pijnvrij ben. Hier is verder niet op doorgegaan. Ik denk dat tie me niet geloofde. OF het was een verkeerde diagnose geweest ;)

Appelsap verzacht stenen. Tegenhanger van galgangen openzetten. Ik denk dat ik voor citraat ga, ook al heb ik dat wel eens geprobeerd en dat vond ik ook vrij scherp voor mijn maag. Maargoed, als niet zo vervelend is als gisteren vind ik het al gauw oke.

Goedenavond,

Omdat ik toch maar veel rare vage klachten blijf houden heb ik besloten dat ik al mijn almagaam vullingen (ca 10 stuks) er laat uit halen en dit gaat ca half okt tot ca eind november geschieden.Ik heb zo het een en ander gelezen dat je van te voren al moet gaan beginnen met ontgiften met bijv Chlorella.Heeft iemand op dit forum ervaring met het verwijderen van almagaam vullingen of goede suggesties,adviezen voor mij en is het verstandig om met de leverreiniging in deze periode door te gaan dit omdat het lichaam al behoorlijk op zijn donder krijgt wat betreft gif en het ontgiften.

Graag hoor ik van jullie.

Gr Frank

Frank: ik mag hopen dat degene die amalgaam weghaalt dat:

1. met een cofferdam doet;

2. in de juiste volgorde doet (dat maakt uit);

3. weet heeft van de giftigheid van composieten in je mond: er is sinds kort in de biotandartsenwereld een composiet uit Zwitserland bekend die minimaal giftig is;

4. doet zonder je kiezen verder uit te boren: er bestaat ook zoiets als vullingen verwijderen zonder dat men je kiezen ook weer een stuk moet uitboren (je houdt zo geen kies meer over).

Over het olijfolie-grapefruit mengsel; ik snap niet dat sommigen van jullie dat lekker vinden? Ikzelf krijg al rillingen als ik eraan denk, terwijl het bitterzout helemaal niet vies is.

Morgen is het weer tijd daarvoor :x ieew

Ik vind ook dat de smaak zo lang blijft hangen, door de grapefruit denk ik. Doen jullie er nog iets anders door voor de smaak?

Mojita,

Niet iedereen vindt het lekker, hoor.

Mijn eigen ervaring is dat ik het in het begin echt lekker vond en wel eens gewoon zo dronk. Inmiddels krijg ik al bijna kokhalsneigingen van een grapefruit alleen of de lucht van olijfolie op zichzelf. Tegenwoordig moet ik mezelf echt pushen om die laatste slok ook nog op te drinken.

Qua smaak doe ik daar niets mee. Eventueel zou ik het nog door een rietje kunnen proberen, maar omdat het olie is, vermoed ik dat je heel hard moet zuigen en dan alsnog vrij veel ervan proeft. Dus dat is even doorzetten met mijn neus dicht. Bitterzout deed ik wel altijd met een rietje achterin het midden (daar zou je geen smaak hebben?), maar dat doe ik niet meer. Morgenavond doe ik ook de reiniging, maar dan met magnesiumcitraat. Eens kijken hoe dat ook alweer ging (heb het eerder gedaan en dat viel ook niet helemaal lekker, maar oké). Magnesiumcitraat is ook niet lekker, maar minder erg dan bitterzout (ook dat vond ik in het begin geen probleem, maar levert nu qua smaak én qua vertering problemen op).

Als ik trouwens echt ergens problemen mee heb qua smaak, doe ik er een mespuntje honing achteraan, maar ook dat vind ik véél te sterk smaken tegenwoordig. Het levert geen kokhalsneigingen op, maar qua smaak vind ik dat niet beter dan het mengsel of bitterzout.

Ergo: ik weet niet hoe veel reinigingen je al hebt gedaan, maar ik hoop vooral voor je dat je smaakpatroon zich niet op eenzelfde manier ontwikkelt als dat van mij. Voor de reinigingen is dat minder handig.

@ pinklady

Misschien maar niet teveel aan denken morgen :wink:

Honing vind ik ook te sterk, misschien naspoelen met wat bica

De mix van olie en grapefruitsap is wat het is. Ik doe daar verder niets meer bij.

Bij de bitterzout doe ik echt flink wat citroensap bij. Ik denk een centimeter of 3.

Ik twijfel nog of ik vandaag de zuivering ga doen. Ik ga zometeen varkensvlees halen en heb nog een lekkere stoofpot staan.

van de mix van olijfolie en grapefuitsap heb ik gisteravond ook weer staan te genieten. :D Vanochtend de resultaten in de pot staan te bewonderen. Daar waar ik de vorige keer nog gruis en steentjes ter grootte van mijn nagel aantrof zag ik nu echt BROKKEN. Schrok er eerlijk gezegd een beetje van. Brokken ongeveer zo groot als mijn voorste duimkootje...en ik heb behoorlijke handen. :lol: Ook donkerder van kleur.

Op naar de volgende!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan