Levertraan, wat doet het met je?

Wat zijn nou de goede doseringen?

Ik vind het een beetje verwarrend, want ik heb een x gezegd dat ik twee eetlepes levertraan nam en toen zei Mike dat ik overdoseerde.

In dit artikel http://www.westonaprice.org/cod-liver-oil/clo-number-one-superfoodonderaan staat zelfs dat 2 tablespoons voor volwassenen ok is(volgens mij is ene tablespoon nog veel meer dan een eetlepel). Zelfs voor kinderen staat hier in dew intermaanden 2 tablespoons! Het is al een aantal keer gezegd maar dit forum heeft niet zo`n goede zoekfunctie omdat hij woorden niet koppelt.

Dus wat is nou de goede dosering voor levertraan+boterolie(combi) levertraan + boterolie (los) en gefermenteerde levertraan los. Voor volwassenen en kinderen.

Ik heb net mijn levertraan binnen gekregen. Ik dacht dat ik m met kaneel had besteld, maar blijkbaar toch niet. Met frisse tegenzin een lepeltje klaargemaakt en had verwacht het heel erg vies te vinden. Niets is minder waar! Geur staat me niet tegen en de smaak ook zeer zeker niet. Dit kan ik iedere dag wel wegkrijgen :wink:

Vorige week heb ik kippenlevertjes gekocht en die smaken me ook echt goed, ook tegen alle verwachtingen van mezelf in. Nu vraag ik me af, als ik lever ga eten die dag, kan ik dan beter geen levertraan nemen? Of maakt dat niets uit?

gewoon lekker eten, en vooral van genieten. Gaaf dat je het lekker vindt.

Al sik lever eet neem ik gewoon de levertraan hoor die dag.

Ik neem de 1ml levertraan en een capsule boterolie per dag.

Ik dacht dat ik de boterolie gewoon besteld had meer bleken de capsules te zijn.

Kan ik de volgende keer beter de combinatie van boterolie met levertraan bestellen?

Hoeveel ml neem je daar eigenlijk van per dag?

Is er een verschil met de 3 nieuwe smaken (drop,gember en peperemunt) gefermenteerde levertraan.

Er staat namelijk emulsified bij. Deze 3 smaken zijnook 2,50 goedkoper dan de sinaasappel en kaneel.

En als je een gefermenteerde versie koopt en de boterolie los doe je dan van allebij een theelepel?

Ik neem altijd levertraan met de boterolie, dat is nl precies in de juiste verhouding. Als je het niet wegkrijgt, neem dit dan gewoon met een lepeltje honing, dan hoef je geen smaakjes te nemen.

Verslavend deze Weston Price forum.

Dirtsa,

Ons zoontje van twee eet gewoon lever.

Vraag me af, zal ik hem dan toch die levertraan geven omdat hij natuurlijk niet elke dag lever eet.

Dan neem ik toch maar die gefermenteerde levertraan met boterolie. Blue nog wat fermented.

Staat niet op dat een kind dat ook kan nemen maar dan geef ik gewoon iets minder.

Had het al eerder gevraagd en ook antwoord gekregen maar ik weet niet meer waar ik het moet vinden en ik dacht nou ja hij eet toch lever.

Mischien moeten we maar met het hele gezin aan de levertraan.

Ik denk en-en, dus 1 keer in de week lever, en iedere dag lepeltje of half theelepeltje(voor kinderen) levertraan met boterolie.

Is de boterolie nog steeds te bestellen bij Vitavie? Ik kan hem niet vinden.

De boterolie is op dit moment niet op voorraad bij vitavie.

Zodra die weer binnen is staat-ie weer op hun site.

Zal nu nog ca. 1,5 week duren geloof ik.

Lia

Ik heb net mijn bestelling van vitavie binnen met de levertraan/boterolie capsules dus die ga ik vanaf vandaag ook toevoegen.

Op de site van Vitavie zie ik geen Blue Ice Royal staan. Dat was toch de combinatie van levertraan (skate liver oil) en boterolie? Wachten totdat het weer op voorraad is?

Ik heb hier thuis overigens nog een vrij grote voorraad Omega-3 capsules (visolieconcentraat) liggen van Glucosamine.com. Zijn die nog aan te raden? Eventueel met boterolie capsules erbij? Ben beetje zoekende naar goede inname.

De enige echte visolie is gefermenteerde levertraan, alle andere varianten zijn potentieel verdacht. Vitavie heeft al geruime tijd geen voorraad Blue Ice Royal meer. Dit ligt aan de leverancier, Green Pasture, in Amerika. Wat de precieze reden is, weet ik niet. Het is ook onduidelijk wanneer de BIR wel weer leverbaar is.

Mike

Ik heb het bekeken. Is kwalitatief hoogwaardige visolie waarbij uiterste zorg is besteed aan het productieproces. Ik zou deze capsules gewoon opmaken en daarna overschakelen op gefermenteerde levertraan. Wat betreft een alternatief voor BIR: iets is beter dan niets, dus zelf een verzadigd vet combineren met levertraan is dan een goed idee. Denk hierbij aan: kokosolie met levertraan, rode palmolie met levertraan, ghee met levertraan, grasboter met levertraan, cacaoboter met levertraan, reuzel met levertraan, niervet met levertraan, etc.

Mike

Ik zou b.v. zolang de geconcentreerde visolie kunnen combineren met boterolie (of elk ander verzadigd vet dat jij opsomt) en daarna overschakelen op gefermenteerde levertraan + datzelfde verzadigde vet. Klopt die redenering?

Quote:
Wat is een goed alternatief voor Blue Ice Royal? Levertraan en boterolie aparte kopen en samen innemen?

Moondust, levertraan en boterolie apart kopen en dan samen innemen is inderdaad een goede oplossing. Je maakt dan in feite je eigen blue ice royal.

Ik heb in een ander topic ook nog een andere, goedkopere, oplossing aangedragen.

Zie het volgende:

Quote:
The trick van de boterolie met de CLO is de vitamine k2 in de boterolie.

Althans voornamelijk de k2, misschien zitten er nog wel andere dingen in de boterolie.

Dus Alexis het ligt er aan hoe veel roomboter je neemt en vooral of er in die boter veel vitamine K2 zit.

Ik denk persoonlijk niet dat het een goede vervanging is van de boterolie. Kwaad kan het natuurlijk ook niet hoor.

Ik zit er over te denken om in de toekomst CLO met dit te gaan nemen:

http://www.iherb.com/Thorne-Research-Vitamin-D-K2-1-fl-oz-30-ml/23517

Volgens mij heb je dan wel dezelfde werking als CLO/boterolie maar dan goedkoper.

Ik neem nu skate liver oil met daarbij een lepel boter met druppels van deze vitamine k2.

Zo heb ik boter met een zeer hoog vitamine k2 gehalte :wink:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan