Levertraan, wat doet het met je?

zeg klavertje 4 ga dat even aan de fabrikant vragen. Vraag ook direct even hoe je het moet bewaren of dit invloed op de houdbaarheids datum heeft.

Ik denk dat dat een foutje van de website is, want op mijn flesje staan ze niet als apart ingrediënt.

Ik kreeg ook last van een branderige tong en keel na Lovitran. Nu eet ik daarna gelijk een appel en heb ik daar geen last meer van. Ik zorg dat de appel klaar ligt, geschild, in vieren gesneden. Met de levertraan nog in mijn mond, neem ik al de eerste hap. Als de appel op is, is mijn mond helemaal schoon. Geen vieze smaak, en gaan branderige keel en tong.

weet iemand hier hoeveel vette vis je moet eten per dag om aan de hoeveelheid te komen die hetzelfde is als een theelepel (5 ml) green pasture levertraan?

Lang niet alle levertranen zijn gefermenteerd....integendeel, maar dat wil niet zeggen dat vis eten geen bijdrage kan leveren aan de inname van vit.A en D en de omega-vetzuren.

Ik zeg ook niet dat vis eten niet bijdraagt, maar dat vis van zichzelf geen levertraan heeft. Dus een bewerkt product is waarvan ik dichtmaakt het alleen tot stand kon komen door fermentatie.

Woensdag net voor het eten kwamen de viscapsules binnen.

Voordat we gingen eten bij de eerste hap de capsule naar binnen gewerkt.

Ging goed. De volgende ochtend de smoothie genomen en oeps de capsule vergeten.

Toen heb ik 'm met water ingenomen. Nou daar heb ik de hele ochtend van kunnen "nagenieten". Het volgende vond ik op internet:
Quote:
Van visolie krijg ik soms last van oprispingen. Wat kan ik hier tegen

doen?

Er zijn een paar praktische tips die u zouden kunnen helpen om oprispingen

of een nasmaak te voorkomen. Deze ongemakken worden waarschijnlijk

veroorzaakt doordat de olie in de capsules in de slokdarm vrijkomt in

plaats

van in de maag. U kunt het beste de capsules vóór de maaltijd innemen -

het

voedsel helpt dan om de capsules sneller in de maag te laten komen.

Bovendien worden de vetzuren in de olie met voeding beter opgenomen.

Een andere tip is om de capsules in de koeling te bewaren. Niet alleen

blijven de kwetsbare essentiële vetzuren hierdoor langer houdbaar, maar

ook

zal de gekoelde capsuleomhulsel door de lichaamswarmte minder snel

oplossen.

Om dezelfde reden is het verstandig de capsules niet met warme dranken of

voedsel in te nemen, omdat de olie hierdoor mogelijk al in de slokdarm

vrijkomt en voor een onprettige nasmaak zorgt.

Aletta,

Dank voor de tip, er zullen vast mensen op het forum zijn die er iets aan hebben.

Zelf gebruik ik de vloeibare vorm en heb nergens last van maar ik heb het vaker gelezen dat de levertraan 'terugkomt'.

Lia

Hoe meten jullie de hoeveelheid af? Deze vrouw zegt dat een theelepel zoals wij hem kennen eigenlijk een halve theelepel is, en een eetlepel een theelepel is. Volgens mij klopt dit ook wel aangezien een theelepel officieel 5ml is en dit precies in een "eetlepel" past. Betekent dit dat we anderhalve "eetlepel" nodig hebben van de blue ice royal?

Ik zag op de website http://www.vitavie.nl/webshop/Visolie.html nu ook Blue Ice Infused Organic Coconut Oil staan.. Kokosolie behoord al tot mijn dagelijkse voeding..

Welke variant(vis lever) zou het beste zijn om mijn vitamine D tekort aan te vullen?

Ik zit nu aan de "slechte" vitamine D3 druppels van Bonusan(in extra viege olijf olie).

En zou wel willen overstappen om zo mijn vitamine D in balans met mijn lichaam op pijl te krijgen.. Want dit is nu al weer de 2e keer..(tekort in 2,5 jaar geleden ook, waarvan ik de reden wel weet.)

p.s

Qua voeding zit ik goed met verzadigde vetten.. :)

Ik heb even een vraagje (of 3).

De topic heeft de titel: Levertraan, wat het met je doet?

Ik heb eerlijk gezegd het antwoord nog niet gevonden.

Wat is het verschil met goede zuivere visolie van bijvoorbeeld Royal Green?

Wat kun je nu het beste gebruiken?

Kun je beter kiezen voor Blue Ice Royal? Of voor de Butter Oil, X-FACTOR GOLD?

Is het noodzakelijk om het elke dag te slikken? Ik las namelijk dat Weston Price aanraadt om een klein beetje te slikken.

Ben benieuwt naar jullie reacties.

Ik heb het antwoord ook niet. Ik hoor allemaal prachtige verhalen over mineraliseren van binnenuit enzo. Het enige wat levertraan met mij doet, is me tot 8(!) uur later de smaak laten opboeren. Heel vies. Dus ik slik het niet meer.

Vraagje: een tijdje geleden heb ik met het injectiespuitje te hard op het flesje levertraan gedrukt, waardoor dat stukje plastic in de fles is geschoten. Is dit erg? Lost het plastic op of kan het op een andere manier schadelijk zijn?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan