Levertraan, wat doet het met je?

Ik heb de tips opgevolgd van de website van Poekie en werk nu zeker aan mijn maagzuur.. Gebruik inmiddels ook weer Now enzymes bij iedere maaltijd, zeker ook een grote verbetering+een probitocia van Now en waterkefir. Zeker geen verstopping meer. Ik snap gewoon niet waarom ik er zo erg op reageer, al is het maar met 2 capsules. Gewone rund lever ervaar ik precies hetzelfde.. Nu snap ik het wel dat het een teken van ontgiften kan zijn en dit wil lozen via mijn gezichtshuid, maar dat ik dan helemaal onder de uitslag en een enorme droge huid heb gekregen nu.. Wil ik het toch liever niet meer slikken.

Vitamine A is de MEEST ONTGIFTENDE vitamine die er bestaat! Lever en leverproducten zijn zeer rijk aan deze koning van de ontgiftende vitamines!

Mike

Mag ik even tussendoor wat vragen ? de blue ice royal, is dat een vloeibare mix ? Kan je die ook gewoon met een spuitje uit de fles trekken en zo innemen ? Of is het echt dikker ? Ik twijfel een beetje tussen skate liver oil of de royal variant....

Nog een paar dagen en dan ga ik een paar weekjes rondtrekken in Thailand. Heerlijk, ik kijk er naar uit. Nu heb ik mijn vitamine C poeder inmiddels ingewisseld voor pillen om niet met een wit poeder de douane door te hoeven. Maar nu wil ik nog iets verzinnen voor de levertraan. Deze staat hier altijd in de koelkast. Maar op doorreis lukt dat natuurlijk niet en kan het potje ook heel warm worden. Wat zouden jullie doen? De levertraan thuis laten? Of toch meenemen? Kan het bederven in de warmte?

Thuislaten, als het gaat lekken stinkt alles in je koffer naar rotte vis. Thailand, heeerlijk, geniet ervan.

Ja Tanja, daar heb je een heel goed punt. Ik heb wel die met boterolie, die is niet vloeibaar. Maar misschien in de hitte wel.

Zeker weten wordt die daar vloeibaar. Ik moest ook al denken aan de gefermenteerde vissaus die je daar in ruime mate binnen zult krijgen.

Hoe zit het eigenlijk met kippenlever tov rundlever? Is dat net zo voedzaam of minder? Rundlever vind ik niet echt lekker nl, taai...

Bevat de gefermenteerde levertraan van Blue Ice nu ook vitamine K of niet? Bij de ingrediënten staat alleen vit A en D maar Mike zei ergens dat door de fermentatie ook vitamine K ontstaat....?

Of moet je het mengen met de boterolie om ook vitamine K binnen te krijgen?

En vitamine E, zit dat ook in de levertraan of in de boterolie, of niet?

Hebben jullie dit stuk wel eens gelezen? En zo ja, wat vinden jullie van dit artikel? http://nourishedandnurtured.blogspot.nl/2013/01/why-we-stopped-taking-fermented-cod.html

En naar aanleiding van het artikel in mijn vorige post, hoe denken jullie over deze levertraan: http://evclo.com/history/

Hoi,

Haar voornaamste argument is :
Quote:
Because of the way it is produced, it is likely to contain some bits of rotting livers, and this is why the oil could be so offensive to us.

Maar precies dat is juist zo goed voor ons. De Nam Pla en Trassi worden ook zo gemaakt: vis heel eventjes met het rottingsproces laten beginnen. Dat is precies wat mensen traditioneel doen, en precies hoe fermentatie werkt. Nee, dat artikel geeft geen enkele reden om te stoppen met levertraan, mensen wisten vroeger heel goed wat ze deden.

Wat de schrijfster zegt over homeopathie en dat het overdreven is om ziekte / gezondheid als het resultaat van één voedingsmiddel te beschouwen, geloof ik helemaal. Dat is vaak het zoeken van gezondheid buiten jezelf.

Dank je Thijs, mijn zus kwam met dit artikel. En ik wist er dus te weinig van af om er iets over te kunnen zeggen. Maar het is dus de bedoeling dat t net even gaat rotten. Ja logisch eigenlijk... Dat is wat fermentatie is...

Dus die rauwe levertraan van die tweede link is dus minder goed?

Wat Peter Moller doet is het stomen van verse lever. Je zou het moeten uitproberen maar dat heeft volgens mij negatief effect heeft op de voedingswaarde. Dave Wetzel van Green Pasture doet dat niet.
Quote:
Cold processing and fermentation protect the naturally occurring nutrients (omega 3 fatty acids as well as vitamins A & D) present in cod liver oil, however, heat processing will damage them.

http://balancedbites.com/2013/02/faqs-all-about-fermented-cod-liver-oil-and-why-i-dont-take-fish-oil.html

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan