LGBTQ+

En ze is alleenstaande moeder:

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=490938817736433&id=100004609572665&set=a.108693945960924.18975.100004609572665&source=56

Goh, hoe zou dat nu toch komen?

Mike

Aart,

Het maakt de natuur geen flikker (leuke woordspeling vind ik zelf) uit hoe wij ons voortplanten. Als er maar nakomelingen.

Het maakt voor de nakomelingen wel uit hoe en door wie ze worden opgevoed, namelijk ideaal gezien door de biologische vader en moeder. En niet zoals in jouw vorige voorbeeld waarbij de vaderrol van de zoon met 2 moeders wordt ingevuld door z'n broer. Je hoeft niet gestudeerd te hebben om in te zien dat dat geen gezonde situatie is, ook niet voor die broer.

Ongetwijfeld zullen de ouders en broer met veel liefde en aandacht de schade van het gemis van de echte vader zoveel mogelijk kunnen beperken, net zoals bij hetero-ouders het geval is als 1 van de ouders (moeder of vader) om wat voor reden dan ook, wegvalt. Maar zelfs bij het positieve voorbeeld (volgens jou) wat je aandraagt, zegt de zoon dat hij mogelijk door het missen van een echt vaderfiguur te zachtaardig is geworden en niet genoeg van zich af kan bijten.

Als je bent opgevoed door 2 vrouwen dan zit het er dik in dat de vrouwelijke kenmerken in die jongen meer ontwikkeld zijn dan de mannelijke, zodat er geen balans is hiertussen. En dat lijkt bij hem het geval.

Mark

Bovendien betreft het hier een verhaal van iemand die in ieder geval nog kon profiteren van de aanwezigheid van een man, ook al betrof het hier dan een broer. Uit een ervaringsverhaal dat ik op de vorige pagina plaatste:

The Huffington Post published two responses to Heather Barwick’s recent letter here at The Federalist, and both were written by people who were raised with members of the opposite sex in the home—a male raised by women, and a female who had brothers present. It makes total sense that their experiences were not like mine and Heather’s, since we were both raised by women.

De linkse media pikt er dus handig de minst ernstig getroffen gevallen uit. What else is new?

Mike

Niet te geloven - Valentine Anais steunt op FB ook de feministische Belgische vrouwenraad. Deze maken zich sterk voor het recht van vrouwen om als kannonnenvoer in het leger te mogen dienen:

http://vrouwenkracht.net/page?orl=17&ssn=&lng=1&pge=200

En met dit soort lichten komt Aart aan om de 'verrijking van de samenleving' te benadrukken? Het moet ook niet makkelijk zijn om met werkelijk intelligente types op de proppen te komen, want die houden er nl. niet zulke absurde standpunten op na!

Mike

Draagmoederschap is een kunstmatige sociale constructie

Ik heb het dan ook niet over draagmoederschap, maar gewoon over een (lesbische) vrouw die kinderen krijgt met een (eventueel homoseksuele) man en daar gewoon zelf voor zorgt (eventueel samen met de verwekker, ook al wonen ze dan niet samen). Mike haalt wel vaker zaken door elkaar (over verwarring gesproken).

Dat komt omdat hun eigen seksualiteit al tegen de biologie in gaat en dus trekken ze elk aspect van de biologie dat leidt tot monogamie en heteroseksualiteit in twijfel, waardoor je dit soort dubieuze en schadelijke nieuwe sociale constructies krijgt.

Mike verwijt het mij maar trekt constant de discussie naar het persoonlijke. Er is geen enkel objectief wetenschappelijk bewijs dat deze privé stelling van Mike ondersteund. En natuurlijk mag iedereen roeptoeteren wat hij of zij wil, maar pretendeer dan niet dat je een bepaalde agenda bestudeerd.

Vergelijkingen tussen dieren en mensen gaan lang niet altijd op. Het ‘argument’ dat homoseksualiteit bij dieren ook voorkomt is allang weersproken op dit forum. Wat wij interpreteren als ‘homogedrag’ (anale penetratie of bestijging tussen mannetjes) is in werkelijkheid dominantiegedrag, dat bovendien niet leidt tot het vormen van homopaartjes die elkaar ‘liefkozen’.

Hier toont Mike zijn hiaat aan kennis over de natuur en het dierenrijk. Je kunt ook niet 'overal' verstand van hebben.

In zekere zin heeft de natuur dit wel zo bedoeld. Zij heeft ons mensen nl. niet uitgerust met natuurlijke wapens en werktuigen, maar wel met een grote neocortex (dankzij dierlijke eiwitten en vetten!) die ons in staat stelt om datgene wat we van nature niet hebben te bedenken en te maken.

Mike maakt hier gebruik van de tactiek die hij mij verwijt. Als het hem uitkomt dan gebruikt hij dit argument om aan te geven dat een mens nu eenmaal in staat is om iets te ontwikkelen wat de natuur niet zo bedoeld heeft en als het hem niet uitkomt dan noemt hij het voor het gemak maar 'pervers'. Maar wie zit er te wachten op de privé mening van Mike? Hij trekt de hele discussie weer eens naar zijn eigen beperkte persoonlijke overtuiging. Op zich niets mis mee. Mike mag natuurlijk vinden dat homoseksualiteit pervers is. En hij mag dit gelukkig zeggen ook. Maar met objectief onderzoek heeft dit natuurlijk niets te maken. Waarschijnlijk heeft Mike niet eens in de gaten dat hij met dubbele maten meet, vooral in het voordeel van zijn eigen theorieën.

Als we dan toch een eerlijke vergelijking maken met de dierenwereld komen we tot een veel ongemakkelijkere conclusie, nl. dat ook bij mensen sodomie een vorm van ultiem machtsvertoon is over mannen en het dus geen moer met ‘liefde’ te maken heeft.

Wederom geeft Mike met deze formulering vooral zijn privé mening. En wederom roeptoerert hij hij maar wat over zijn eigen beperkte idee over liefde. Fijn voor Mike dat hij met dit forum een platform heeft gevonden waar hij zijn perverse mening kan uiten.

Beste Valentina, de machoman (lees: alfaman) heeft ook in de dierenwereld een belangrijke functie na de verwekking. Hij dient met zijn spierkracht en imposante voorkomen, ook in de dierenwereld, als VERDEDIGER en BESCHERMER van vrouwen en kinderen. Daarnaast is hij een goede jager en dus kostwinner.

Oh ja. Nu wordt dit schattige statement van Mike ook nog even aangehaald. Mike zet zichzelf graag neer als Alfaman. Daarmee haalt hij die stelling gelijk ook onderuit. Ten eerste heeft een alfaman belangrijk meer trekken dan puur en alleen dominant gedrag. Een alfaman heeft ook uiterlijke kenmerken van de perfecte man. Kijk bijvoorbeeld naar de imposante zilverrug bij de gorilla's. Nu kun je van Mike veel zeggen maar de uiterlijke kenmerken van een alfaman heeft hij niet. Ten tweede wordt een alfaman vooral door de groep als zodanig gezien en hoeft hij niet de hele tijd te roepen dat hij een alfaman is. Dat is meer weggelegd aan de mannetjes die minder hoog in de hiërarchie staan maar graag een alfaman zouden willen zijn. Bij hen loopt het dominante gedrag ook keer op keer uit in vooral agressief gedrag. En tot slot weet een alfaman zijn groep bij elkaar te houden. Kijk even hoeveel mensen er door de manier van communiceren uiteindelijk afgehaakt zijn op dit forum. Dat is niet je groep bij elkaar houden, dat is een selectie maken van mensen die in meer of mindere mate willen gehoorzamen. En wie niet gehoorzaamt mag het veld ruimen.

En als Mike het op argumenten dan niet meer kan winnen, dan gaat hij maar over tot het beledigen en beschimpen van de ander. Hoewel Mike het waarschijnlijk gaat gooien op het feit dat hij als zelf uitgeroepen alfaman nou maar eens de waarheid moet kunnen zeggen, en dat hij een hekel heeft aan politieke correctheid, maar het is natuurlijk gewoon een teken van enorme machteloosheid als je niet anders meer kan dan de ander belachelijk maken.

had je maar je werkelijke vrouwelijke instinct moeten volgen i.p.v. dit soort flauwekul met je suffe hoofd bedenken.

Het wordt tijd dat tuthola’s zoals zij maar eens in toom worden gehouden.

Een alfaman wil zo’n lelijk wicht ook helemaal niet!

Ik heb het dan ook niet over draagmoederschap, maar gewoon over een (lesbische) vrouw die kinderen krijgt met een (eventueel homoseksuele) man en daar gewoon zelf voor zorgt (eventueel samen met de verwekker, ook al wonen ze dan niet samen). Mike haalt wel vaker zaken door elkaar (over verwarring gesproken).

Dat is een minstens zo kunstmatige structuur en zo mogelijk nog schadelijker omdat er dan geen sprake is van liefdevol ouderschap, maar meer een zakelijke overeenkomst. Bovendien is het zeer egoistisch en gaat uit van het eigenbelang van de volwassenen en niet van het kind.

Er is geen enkel objectief wetenschappelijk bewijs dat deze privé stelling van Mike ondersteunt.

Er is wel degelijk wetenschappelijk onderzoek dat ondersteunt dat homoseksualiteit een afwijking is. Dit is ook heel lang in de wetenschappelijke wereld zo gezien. Pas toen de wetenschap werd geinfecteerd met feministische vrouwen en hun agenda is de wetenschappelijke consensus hieromtrent omgeslagen in voors en tegens. Zie ook het eerder genoemde 'onderzoek' van de politiek uiterst gekleurde Margaret Mead in Samoa.

Hier toont Mike zijn hiaat aan kennis over de natuur en het dierenrijk. Je kunt ook niet ‘overal’ verstand van hebben.

Ja, dat klopt, laat ik daar nu net heel veel over weten. Maarre...wat is nu eigenlijk je tegenargument? Je reageert als een wijf, door mij belachelijk te maken maar zonder mij inhoudelijk tegen te spreken. Dit hebben we eerder gezien bij de hypochondrische vrouw Lievergezond.

Mike maakt hier gebruik van de tactiek die hij mij verwijt. Als h

et hem uitkomt dan gebruikt hij dit argument om aan te geven dat een mens nu eenmaal in staat is om iets te ontwikkelen wat de natuur niet zo bedoeld heeft en als het hem niet uitkomt dan noemt hij het voor het gemak maar ‘pervers’.

Mijn punt was dat de mens ook ethische normen en waarden heeft ontwikkeld en dat homoseksualiteit niet past in deze ethiek en moraliteit. Tegenargumenten graag en niet lopen janken over mijn retorische tactieken! Jouw retorische vaardigheden komen neer op:

Fijn voor Mike dat hij met dit forum een platform heeft gevonden waar hij zijn perverse mening kan uiten.

Dus je valt over de term 'pervers'. Prima, leg mij maar uit waarom jij vindt dat dit niet zo is. Nu zeg je helemaal niets, behalve dat je heel kinderachtig mijn gebruikte term koppelt aan mijn mening. Leg maar uit waarom deze volgens jou pervers is. Discussieren gebeurt op basis van argumenten, Aart.

Nu wordt dit schattige statement van Mike ook nog even aangehaald.

Zijn mijn woorden nu pervers of schattig? Dat is nl. met elkaar in tegenspraak. Zegt de term 'logica" jou iets?

Een alfaman heeft ook uiterlijke kenmerken van de perfecte man. Kijk bijvoorbeeld naar de imposante zilverrug bij de gorilla’s. Nu kun je van Mike veel zeggen maar de uiterlijke kenmerken van een alfaman heeft hij niet.

Interessant. Verklaar je nader. Zijn je argumenten op? Ik begin toch ook niet over jouw uiterlijk? Wat heeft dat met de discussie te maken?

wordt een alfaman vooral door de groep als zodanig gezien en hoeft hij niet de hele tijd te roepen dat hij een alfaman is. Dat is meer weggelegd aan de mannetjes die minder hoog in de hiërarchie staan maar graag een alfaman zouden willen zijn.

Jij noemt de zilverrug als voorbeeld. Die klopt zichzelf regelmatig op de borst om te laten zien wie er de baas is, niet alleen naar de buitenwereld maar ook naar de eigen groep. De term is zelfs (door feministen) een negatieve benaming geworden voor machogedrag!

En tot slot weet een alfaman zijn groep bij elkaar te houden. Kijk even hoeveel mensen er door de manier van communiceren uiteindelijk afgehaakt zijn op dit forum. Dat is niet je groep bij elkaar houden, dat is een selectie maken van mensen die in meer of mindere mate willen gehoorzamen. En wie niet gehoorzaamt mag het veld ruimen.

Als dat zo was had ik je er allang uitgeflikkerd, om je eigen 'geniale' woordspeling maar te gebruiken. Er zijn hier talloze voorbeelden uit het verleden te vinden van mensen die niet malse kritiek op mij hadden en dit is gewoon nog terug te lezen. Velen zijn uiteindelijk zelf opgestapt en ook zijn er idd mensen geblokkeerd en verwijderd. Dit had niets te maken met hun kritiek, maar met het feit dat ze alle fatsoensnormen overtraden en gebruik maakten van achterbakse streken en tactieken.

De taak van een alfa is niet koste wat kost de boel bij elkaar houden, maar om het kaf van het koren te scheiden zodat er geen subversie van binnenuit plaatsvindt. Dit is geen makkelijke tijd voor alfa's. De samenleving is door decennialang feministisch gedachtengoed zo gefeminiseerd dat er een regelrechte aanval plaatsvindt op alfa's. Ooit diende hij als verdediger tegen aanvallen van buitenaf, nu is hij onderwerp geworden van aanvallen van binnenuit, vooral door de 'wijfjes' en hun homovriendjes. Hier ben ik uiterst alert op en soms kost dat maar wat 'slachtoffers', een alfa is nl. geen allemansvriend en maakt ook vijanden.

En als Mike het op argumenten dan niet meer kan winnen, dan gaat hij maar over tot het beledigen en beschimpen van de ander. Hoewel Mike het waarschijnlijk gaat gooien op het feit dat hij als zelf uitgeroepen alfaman nou maar eens de waarheid moet kunnen zeggen, en dat hij een hekel heeft aan politieke correctheid, maar het is natuurlijk gewoon een teken van enorme machteloosheid als je niet anders meer kan dan de ander belachelijk maken.

Argumenten genoeg, maar in je hele post kom je zelf met geen enkel argument terug. Je laat wel zien dat je je gedraagt als een wijf. En dat is niet de eerste keer en daar had je al je excuus voor aangeboden.

Mike

Het is stil aan de overkant. Aart is er normaal als de kippen bij om zijn 'social justice'-onzin te spuien, maar met een echt inhoudelijk weerwoord geeft hij niet thuis. Als er dan een reactie komt gaat het over mijn geboortenaam of mijn uiterlijk. Welk 'briljant' argument ben je nu weer aan het uitbroeden, Aart? Ik weet het: je kunt ook nog iets zeggen over mijn kapsel, of over mijn achternaam. Het is duidelijk: vrouwen en homo's kunnen niet discussieren.

Mike

Weet je wat? Ik geef even een voorzetje, bij wijze van snelcursus retoriek en argumentatie. In het 'inzichtelijke' stuk van Aart beargumenteert een Belgische tuthola dat machomannen alleen maar goed zijn voor hun zaad, voor de verwekking van kinderen, maar dat de opvoeding van kinderen dient te gebeuren door lieve, zorgzame en gevoelige mannen, een soort lesbische relatie met een 'man' die net zo goed meteen een rokje kan aantrekken.

Met dit soort fascistische flauwekul komt zij probleemloos weg, omdat wij dit in onze overgefeminiseerde maatschappij ongestraft laten. Maar dat dit geslachtsfascisme is besef je misschien pas als je het argument omdraait en het volgende zegt over vrouwen:

Aantrekkelijke jonge vrouwen zijn zo dom als het achtereind van een varken, maar evolutionair hebben ze een voordeel op basis van hun sexy uiterlijk en niet hun intelligentie. Daarom zijn ze alleen maar geschikt als 'zaadcontainer', goed genoeg om je zaad in te pompen en kinderen te baren, maar daarna moeten deze 'bewegende baarmoeders' het veld ruimen. Weet je wat? Laten we ze voor het vuurpeleton zetten! Voor de opvoeding van kinderen zoeken we vervolgens hoog opgeleide, saaie en zorgzame vrouwen, liefst ook niet al te mooi.

Klinkt behoorlijk seksistisch, of niet? Als een man zo'n column schreef, hoe snel denk je dan dat vrouwen op hun achterste benen zouden staan omdat er weer zo'n 'patriarchale onderdrukker' zijn mondje roert? Waarom dan laten we vrouwen wegkomen met dit soort praat en benadrukken we ook nog eens hoe 'verhelderend' deze inzichten zijn?

Mike

Let op: de voorgaande post brengt een ARGUMENT naar voren. De bedoeling is nu dat je hier INHOUDELIJK op reageert en dus niet begint over mij. Het is ook de bedoeling dat je NADENKT over wat je opschrijft en dus niet met emotionele kniereflexen aankomt. Ik heb het nu bewust bij 1 argument gelaten, want meerdere in 1 post, dat blijkt teveel gevraagd. Nu zijn jullie aan zet, ik wacht met spanning af. Je kunt het, ik geloof in jullie!

Mike

Ik denk dat het zo onderhand tijd wordt voor revolutionaire daden. Iemand zou daar moeten inbreken en al die eitjes vernietigen om de mensheid te redden van de ondergang!

Mike

Voor wat betreft inhoudelijke argumentatie aangaande mijn naar voren gebrachte punten is er nog steeds de mogelijkheid om te reageren. Bedenk echter dat vrijheid niet gebaseerd is op leugens, maar op feiten. Je zult dus met echte argumenten moeten komen en niets in de trant van 'Mike ziet er niet uit als een alfaman', want dat heeft inhoudelijk geen feitelijke waarde en is dus geen argument.

Zo bracht ik het argument naar voren dat in de dierenwereld 'homoseksualiteit' in werkelijkheid dominantiegedrag is, waarbij mannetjes elkaar vernederen d.m.v. bestiging of zelfs penetratie van achteren. Een tegenwerping als 'Mike pretendeert veel verstand te hebben van dieren' is wederom geen inhoudelijk argument en diskwalificeert je als serieuze gesprekspartner. Je zult met iets aan moeten komen dat meer 'body' heeft en ook werkelijk terzake doet.

Lastig he, discussieren op basis van inhoud, zonder dat je sluw de aandacht kunt afleiden met de vorm? Het is ineens ook heel stil op dat Spaanse eiland...

Mike

En we zijn weer een dag verder zonder inhoudelijke reacties van deze of gene. Zodra het om de inhoud gaat verdwijnen mijn criticasters weer onder de steen waar ze vandaan kwamen. En als er dan een reageert gaat het over mij en niet over wat ik schrijf. Het bekende riedeltje: discussieren met Mike is zinloos, want hij wil toch altijd gelijk hebben.

Forumleden die hier al wat langer actief zijn weten beter en herinneren zich dat ik meermaals mijn ongelijk heb toegegeven als de tegenargumenten hout sneden. Ik maak alleen gehakt van je als je werkelijk geen flauw benul hebt van waar je eigenlijk over praat. Maar het aanbod voor een echte discussie staat nog steeds open...

Mike

Hoi Mike,

Jah het zit mij super dwars van die 10%. Nu zal ik nooit weten wat ik met die extra neocortex wel had kunnen bedenken wat ik nu niet kan.

En wat staat daar tegenover? Ik kan kinderen baren (vermoedelijk) en hoeveel vet oplosbare vitamine ik weg werk een keer in de maand kan ik om alles janken.

Dat moest ik even verwerken. Mischien was het wel een soort rouwproces!!

Complotdenker

Ik zou er niet mee zitten, als ik jou was. Deze ongelijkheid is door de natuur gecreeerd, het is niet anders. Overigens is het zeker niet mijn bedoeling om daarom dus maar vrouwen neer te zetten als zwakke schepsels. Mijn punt is juist dat we onszelf en dus ook ons geslacht moeten accepteren en daarmee ook de daarbij behorende natuurlijke geslachtsrollen. Alleen dan kunnen mensen echt gelukkig worden, door te zijn wie je bent. Er bestaat helemaal geen 'patriarchale onderdrukking', de natuurlijke geslachtsrol van mannen is juist om vrouwen te BESCHERMEN en VERDEDIGEN. Het is bijzonder vermoeiend en oneerlijk als de aanval juist afkomstig is van diegenen waarvoor ze het opnemen!

Mike

Inmiddels is wel duidelijk dat de modus operandi van mijn criticasters bestaat uit het aanvallen van de boodschapper en niet de boodschap. Als ik dit ontmasker en oproep tot een werkelijk inhoudelijke discussie blijft het ijzig stil. Dat is wat onze 'snelcursus' argumentatie en retoriek ons tot nu toe heeft geleerd. Het aanbod om met goede tegenargumenten te komen blijft nog steeds staan, maar ik verwacht er inmiddels niets meer van.

Mike

Ik had het dan ook niet over jou, maar over de lafbekken die wel een grote waffel kunnen opzetten tegen mij, maar niet inhoudelijk kunnen discussieren.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan