LGBTQ+

OK, ik ga het gewoon nog een keer proberen. Kan mij het schelen, ik ben in een zomerse bui. Laten we een nieuwe poging wagen om met elkaar in discussie te treden op basis van ARGUMENTEN.

Een van de argumenten die ik naar voren heb gebracht is dat de driehoek met de roze kleur afkomstig is van de nazi's. Zij gaven joden een gele ster en homo's een roze. De kleur roze was bedoeld als vernedering, omdat dit een uitgesproken VROUWELIJKE kleur is. Toch zijn de homo's een roze driehoek gaan dragen als een symbool van 'trots'.

Hoe kan het dat een symnool van ONDERDRUKKING een symbool van trots is geworden? Hier is zowaar een tegenargument door gegeven, door Aart. Hij stelde dat de roze driehoek nu een soort 'geuzensymbool' is geworden en dus het omgekeerde is gaan vertegenwoordigen als waar het oorspronkelijk voor werd ingezet.

Maar als dat waar is, dan mogen we ook aannemen dat zo'n beetje elke homo op de hoogte is van de nazi-geschiedenis van de roze driehoek. Hoe waarschijnlijk is die kans? Om dit tot een 'geuzensymbool' te maken, moet je dit BEWUST een tegenovergestelde betekenis geven. Hoeveel joden zie jij rondlopen met een gele ster als teken van 'Jew Pride'? Juist ja, geen enkele. Dit komt omdat zij zich BEWUST zijn van de onderdrukkende betekenis van dit symbool en geen van hen zich in het hoofd haalt om dit alsnog te gaan dragen met een omgekeerde intentie. Op basis van dit symbool zijn immers mensen moedwillig de dood in gejaagd!

Het lijkt dus een krachtig tegenargument van Aart, maar het is niet steekhoudend, omdat naar alle waarschijnlijkheid de meerderheid van de homo's GEEN FLAUW IDEE heeft van de historische oorsprong van de roze driehoek en daarmee kan het dus helemaal geen 'geuzensymbool' zijn, net zo min als de gele ster dit kan zijn voor joden.

Ik nodig eenieder uit om dit argument van mij tegen te spreken middels ARGUMENTATIE. Wie direct over mijn persoon begint of met algemeenheden komt als dat ik niet zou weten waarover ik praat of dat het triest is dat er mensen uberhaupt naar mij luisteren en meer van dat soort fraais is onmiddellijk gedwiskwalificeerd als serieuze gesprekspartner. Ik wacht geduldig af op jullie tegenargumenten...

Mike

De punt van de roze driehoek staat bij de homo-beweging omhoog, geeft een andere kracht weer. joden omlaag, homo omhoog.

Dat is een interessante invalshoek, want hiermee krijgt dit verhaal ook nog een occult symbolisch tintje. Waar staat die punt omhoog of omlaag voor, denk je?

Mike

Er bestaat een heuse roze driehoek-wiki:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Roze_driehoek

Lijkt er niet op dat de punt omhoog staat.

Driehoek met punt omlaag: is de omgekeerde heilige 3-eenheid. Het staat voor het tegengestelde van de gezins-eenheid. Dat is wat ik er uit lees.

Joost

Aangezien verschillende groepen de driehoek met de punt naar beneden kregen (politiek gevangenen, criminelen, jehova's getuigen, roma enz.) heeft het geen zin om een link te leggen tussen specifiek homo's en driehoeken... Er waren wel verschillende kleuren, dus mocht iemand het interessant vinden om betekenissen te achterhalen focus dan op de kleur. Ik ga het niet doen want dat vind ik zonde van mijn tijd.

Ik vraag me wel af wat de kleur geel specifiek symboliseert. In het Engels betekent 'yellow' dat je laf bent.

Mike

Ik lees overal dat de kleur geel al eeuwenlang als niet zo flatteuze kleur wordt gezien voor joden. Betekent dit dat joden al heel lang worden gezien als laf? Nergens kan ik teruglezen wat nu precies de occulte betekenis is achter deze kleur. Iemand anders meer geluk?

Mike

The Magickal Properties of Color

Hier iets aan?

Kleuren hebben zeker een invloed op mensen zonder dat men zich daar bewust van is. Reclame en adverteerders maken er gebruik van maar ook politici. Let maar eens op hoe vaak frau Merkel wel niet iets blauw draagt of nieuwslezers. Bruce Jenner deed zijn outcome op tv ook al in een blauw bloesje. ;)

Blauw is een koele, rustige en neutrale kleur. Deze kleur geniet de nodige autoriteit, voornamelijk in de donkere tinten.
Helder blauw is de meest analytische kleur, die verwijst naar trouw, verantwoordelijkheid en veiligheid. Het blauw van de zee en de lucht opent onze kijk met een zeer breed vizier op alle mogelijkheden en staat om die reden voor een universele vrijheid en openheid.
De afstand die deze kleur symboliseert, is wel het meest opvallend weergegeven door de adel, die verheven is boven het gewone volk, want zij hebben blauw bloed. Associaties met koud, afstandelijk, ijzigheid, eenzaamheid zijn dan ook nooit veraf, maar ze wijzen op plichtsbewustzijn, wijsheid, waarheid en schoonheid.

HOE KLEUREN ONS BEÍNVLOEDEN...

BINGO!

Yellow

Yellow is rarely seen in lodge, except perhaps on the Continent. It is an ambivalent colour, rep-resenting both the best and the worst, the colour of brass and honey, but also the colour of sulphur and cowardice. Yellow is the perfection of the Golden Age, the priceless quality of the Golden Fleece and the golden apples of the Hesperides. It is also the colour of the patch imposed on the Jews as a badge of infamy. In the sixteenth cen-tury, the door of a traitor's home was painted yellow. A 'jaundiced view' expresses hostility, but the most memorable symbolism of yellow is that it reminds us of the sun and of gold.

http://www.masonicworld.com/education/files/apr02/include/colour_symbolism_in_freemasonry.htm

Joden worden dus idd al eeuwenlang gezien als lafaards en verraders. Het is ook de kleur van gal. Denk aan termen als 'vergallen' en 'galbak.'

Mike

Op het net vind ik o.a. volgende terug:
Licht- of goudgeel wijst op de zon, het licht, intellect en vertrouwen;
Donkergeel eerder op verraad, ontrouw, gierigheid en onbetrouwbaarheid,
Vroeger duidde men in het Westen ziekte en quarantaine aan met de gele vlag. (??) (nu allezins nog in de scheepvaart) helaas vind ik niet direct iets terug naar historiek dat kan dienen als uitleg.

Als het kleur geel voor wijsheid, intellect staat en geassocieerd wordt met de zon (= leven, (voor mij een) mannelijke kracht): dit dan gebruiken voor moord en vernedering op dergelijke schaal als de holocaust kan wel een verklaring zijn voor het occulte gelinkt aan de kleur geel ...

{edit: ok, ik zoek het misschien te ver...:)]

Vladimir Poetin: 'Ik probeer Rusland te beschermen tegen westerse quasi-normen en waarden, die ze niet alleen anderen opdringen, maar zelfs andere landen':

Poetin zegt het niet rechtstreeks, maar hij heeft het over verdorvenheid, je weet wel, de 'diversiteit' die de samenleving 'verrijkt'. Hij zegt dat hij Rusland en haar rijke cultuur en tradities middels conservatisme wil behoeden voor het afglijden naar verdorvenheid. Hadden wij maar zulke leiders hier in het westen!

Mike

Ook deze auteur is het opgevallen dat veel mensen alleen maar emotionele knierfelexreacties kunnen geven zonder feitelijke en inhoudelijke (tegen)argumenten naar voren te brengen:

http://blog.dilbert.com/post/148692199141/how-to-identify-the-brainwashed

Ik wacht nog steeds op goede tegenargumenten voor de door mij naar voren gebrachte punten!

Mike

Chris Mosier on Making History as First Trans Member of Team USA

"It's a very different experience when you put the person before the pronoun."

chris-Mosier-w-quote.jpg

Met of zonder surgery, het blijft op deze wijze een oneerlijke competitie imo.

Ondanks die abs of steel blijf ik haar/hem nog best vrouwelijk vinden.

Dus Chris Mosier vindt het normaal dat een man die zich vrouw voelt zich mag aansluiten bij een vrouwenteam of mag strijden/sporten tegen vrouwen? Dat is inderdaad oneerlijke competitie en belachelijk.

Mark

FRR over Jazz Jennings (wat steeds maar herhaald wordt) hij legt duidelijk uit hoe de massa gemanipuleerd wordt met dit soort tv-programma's en boegbeelden en wat uiteindelijk het doel hiervan is. Eigenlijk verteld hij (mij) niets nieuws.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan