melkkefir

Alexandra, als de kefir stinkt is hij niet gelukt gok ik. Dat geurtje ken ik na een herstart, beetje kotsluchtje? Of heb je ook al eens op een goed adres kefir gekocht?

Pinklady, jammer dat het je niet bekomt.

Het is de kefir die 1 van mijn boerinnen altijd gebruikt. En van makersdieet heb ik ook gehad. Het is denk ik gewoon mijn ding niet. Heb aan een andere boerderij gevraagd of ze er over na willen denken rauwe kefir in het assortiment willen opnemen, die je ook kan bestellen via internet. Dat wil ik nog wel een keer proberen. Ik ga niet aan de gepasturiseerde uit de winkel met 0% vet :(

Ik denk echt dat er ook een probleem ligt in het proces van koolhydraten die licht alcoholisch worden. Ik kan ook niet tegen de geur van alcohol en niet tegen de smaak ervan. Als ik helemaal goed in mijn vel zit, goed in balans en heel goed in mijn "hoofd", dan lust ik alcohol. Laatste keer dat ik gedronken heb is volgens mij 5 jaar geleden. Niet mijn ding dus ;)

Ja, kan zijn dat het gewoon niet jou ding is. Mijn kinderen lusten het wel, daarom kan ik me slecht voorstellen dat anderen het niet lekker vinden. Misschien kom ik in september wel even langswippen in Eindhoven (ik las dat je daar heengaat) en neem ik wat voor je mee om te proeven.

O, dat is lief! Graag! Want ik ben wel overtuigd van de "goedheid" van het product. Misschien heb ik gewoon steeds een verkeerde gehad.

Ik kan ook niet goed tegen een alcohollucht maar daar proef ik helemaal niks van bij de kefir..wel een beetje een "koe' smaakje maar ik vindt het vergelijkbaar met karnemelk.

Ik heb trouwens de melkkefir van het ecoloar..ze zitten niet bij mij in de buurt maar waren zo lief om mee te denken welke biologische boer wel in de buurt zat die zaken met hun doet en die boer neemt het dus voor mij kosteloos mee..echt super!

Alexandra, vind je karnemelk ook niet lekker?

De melkkefir die ik pas gemaakt heb van rauwe melk en de gepasteuriseerde versie uit de winkel (zie post https://www.fatsforum.nl/topic/melkkefir/page/7#post-64857) smaakte best wel zacht, ik had hem eigenlijk zuurder verwacht. De kefir uit de winkel ook, het deed me denken aan karnemelk.

Weet alleen niet of het te vergelijken is met de kefir die mensen maken van korrels want die heb ik nog nooit geprobeerd.

Karnemelk, nee, heb ik nooit gelust! Yoghurt vindt ik ook niet lekker. Ik ben niet van het zure....

Ik vindt melkkefir niet lijken op karnemelk.

Hmm, ik vind het een soort alternatieve karnemelk. Overigens houd ik ook echt niet van alcohol, maar eerlijk gezegd heb ik dat ook nog nooit geroken aan kefir, Alexandra.

Kun je er niets iets doorheen doen Alexandra? vroeger toen ik karnemelk dronk deedt ik dat altijd met wat limonade erdoor..nu is dat niet goed maar mischien wat fruit of wat kruiden.

fruit eet ik niet, heb er weleens slagroom doorheen gedaan. Maar het is gewoon heel simpel, ik lust het niet, vindt het niet lekker en moet het ook nog een keer zelf maken. Geloof me, die korreltjes zijn binnen de kortste keren dood hoor. Oeps.... te lang laten staan, hoe zou dat nou komen?

Ik proef de alcohol. Maar ik kan heel goed leven zonder kefir hoor! Ik probeer het zo eens in het half jaar, om te kijken of ik het wel lust. En heb er verder totaal geen problemen mee dat ik dit niet in mijn dieet opneem.

Wie weet is mijn volgende proefsessie in september, bijj de lezing in Eindhoven :D

Je moet natuurlijk vooral doen wat bij jou past!

Ik vindt het ook niet super lekker maar het staat me ook niet tegen,dat had ik wel bij de geitenmelk/yoghurt bah.

Vindt het wel een aparte werking hebben..gister een klein bekertje gedronken voor het slapen gaan en direct werden mijn hoofd en oren megawarm en heb ik lopen zweten vannacht pfft..het was natuurlijk ook warm.Maar dat echte zweten is begonnen op het moment dat ik met de kefir ben begonnen..denk dus idd een ontgiftingsreactie.

Ik heb kefirkorrels (of is het een plantje??) gekocht. Ze liggen nu in een potje met rauwe melk. Ik ben benieuwd hoe het wordt.

Het is geen plantje, het is een kolonie van micro-organismes die samenclusteren in de vorm van een soort 'bloemkoolroosje' en daarmee gelijkenis vertonen met een plantje.

Mike

En er zitten 80 bacteriestammen in kefir Mike? Dat zijn er behoorlijk wat.

Ik vind het ook echt niet lekker, maar ben er wel aan gewend. Ik doe er een klein beetje honing doorheen, of roer het door de yoghurt. Het moet maar ;-)

Ik had van de week ( helaas ) 100 ml bedorven ( smaakte erg bitter ) slagroom door de rauwe melk en kefir gedaan. Kunnen de kefirroosjes daar wel tegen ?

De kefir smaakte vandaag prima, maar ik weet niet of dat voldoende zegt ??? Proef je het als er slechte bacterieen inzitten ?

Smaak wordt alleen maar veroorzaakt door bacterien! Daarom smaakt rauwe melk, boordevol bacterien, ook zoveel beter dan gepasteuriseerde!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan