melkkefir

Kan Rateltje mij ook helpen aan Kefirkorrels? Ik zou er ook graag aan willen beginnen. Mike, kan jij mijn mailadres doorgeven?

Ik heb op dit moment ongeveer 5 eetlepels kefir korrels te veel. Als iemand ze wil hebben meld je even.

Ik heb ze meestal in rauwe melk van eko boerderij De Eerste (af en toe in volle biologische melk van ah).

Catalina, ik wil heel graag melkkefirkorrels. Is opsturen mogelijk voor je? Ik geloof dat Mike ons aan elkaars e-mailadres kan helpen, zodat we verdere gegevens kunnen uitwisselen.

Zou fijn zijn.

Hilde

ik vraag mij af waar @satfat is gebleven, gaat alles goed?

Als het goed is heb je de kefir gekregen, maar ik heb niks noppes nada gehoord,sinds opsturen ervan en ook niet na enkele keren mailen naderhand.

Ik vraag me dus nu af of het nog goed gaat bij jullie en de kleine.

Laat je wat horen, via welke weg dan ook?

Hoi,

Ik ben me druk aan het inlezen over Kefir. Boeiend!

Ik kan me herinneren dat mijn moeder het vroeger maakte. En ik probeerde het vorig jaar te kopen maar de eigenaar van een reformhuis vertelde me dat hij vanuit hygiënisch oogpunt nooit meer het kefirplantje verkocht, en ik dacht er toen niet aan om het internet af te gaan struinen. Ik heb er dus een tijd niet meer aan gedacht. Tot ik op héél veel interessante websites stuiterde, en ik heb nu ontzettend veel zin om dit zelf te gaan maken.

Wie woont er in de buurt van Hoogeveen en kan wat kefir missen?

Alvast bedankt,

Myra

wat doet melkkefir met maagzuur ? Ik had laatst geen goede melkkefir meer en had gelijk last van een brandend gevoel in mijn maag ( ook als ik niet net had gegeten ). Nu sinds een week weer aan de melkkefir en met mijn maag gaat het weer prima...

Zorgt het misschien ook voor aanmaak van meer maagzuur ?

Las ik nou hier ergens dat er in kefir extra zuurstof zit?

Ik ken iemand die twijfelt om h202 te nemen en als er nu extra zuurstof in kefir zit is dat ook een goed idee.

niet alleen zuurstof, maar ook waterstof; dus h202 in rauwe melk.

kefir is ook een goede probiotica, en beter verteerbaar, dan rauwe melk.

dus al met al: rauwe melkse kefir drank, is nog gezonder dan rauwe melk.

Ik heb wel wat voor je, I-lady. Via Makersdiet is het mij niet gelukt om de kefir te krijgen, dat ging allemaal heel vreemd. Maar viavia heb ik nu al een tijdje melkkefir, en het bevalt me goed. Leuk om te doen. Maar ik gebruik zelf niet meer dan plm 0,5 liter per dag, en het blijft zich leuk vermeerderen. Soms eet ik dus gewoon maar de korrels, ik meng ze 's ochtends door mijn muesli. Maar als iemand wat korrels kan gebruiken, stuur ik ze met plezier op. Mochten ze net op zijn dan is het een kwestie van een paar dagen wachten en dan heb ik weer genoeg om te versturen, lijkt me zo.

Kan ik dan wel van ervaringsdeskundigen hier wat tips krijgen over hoe ik ze zo goed mogelijk verpak en verstuur?

Myra

Meestal eet ik twee stuks fruit met wat biogarde (soms zelfgemaakt, soms van de Aldi :-))

Nu doe ik er regelmatig kefir overheen i.p.v. biogarde. Maar mijn kefir is eigenlijk nogal melkig, ik moet me er nog eens in verdiepen hoe ik deze dikker krijg. Wellicht gebruik ik niet de goede melk als basis. Maar mijn man eet elke dag een enorme hoeveelheid biogarde met muesli, en daar snoep ik regelmatig wat van mee. Granen, wat noten en zuidvruchten. Wat is daar verkeerd aan? Of ben jij van de "geen koolhydraten"-afdeling??

Je bent hier forumlid sinds mei, zie ik. Kennelijk heb je je nog niet voldoende ingelezen. Ik raad je aan het alleen lezen-gedeelte te lezen en de site van Poekie, voedingisgezondheid, door te nemen.

Quote:
Of ben jij van de "geen koolhydraten"-afdeling??

Dat klinkt nogal aanmatigend, alsof je bij voorbaat al niet te overtuigen bent van het minderen van je koolhydraatinname. Ja, ik ben van die 'afdeling'.

Mike

Quote:
Granen, wat noten en zuidvruchten. Wat is daar verkeerd aan? Of ben jij van de "geen koolhydraten"-afdeling??

Meer van de "geen granen, noten en zuidvruchten" afdeling :wink: :mrgreen:

*Vette grijns* Misschien eens even rondsnuffelen hier op het forum, dan weet je op wat voor "afdeling" je verzeild bent geraakt. Een mooi overzicht van onze zienswijze is terug te vinden op de site: www.voedingisgezondheid.nl

Veel plezier :)

Myra wat je zegt:

Quote:
Granen, wat noten en zuidvruchten. Wat is daar verkeerd aan? Of ben jij van de "geen koolhydraten"-afdeling??

Heb je wel de moeite genomen om je hier goed in te lezen op het forum?

Granen, noten zitten vol antinutrienten en zuidvruchten zijn niet goed voor je bloedsuiker gehalte. Dus voor je wat zegt lees je goed in.

En wat je zegt:

Quote:
Wat is daar verkeerd aan?

Van alles en nog wat.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum