melkkefir

Ik lees dat meer mensen dit doen, toch kan ik aanraden de kefirkorrels niet steeds in de koelkast te zetten, maar dan langer te laten fermenteren als je het niet opgedronken krijgt of minder tegelijk te maken. De korrels en de kefir die je ermee maakt worden er niet beter op is mijn ervaring. Dan is het dilemma wat je ermee doet ook opgelost :)

Oke Tanja, ik zal het proberen. Ik ga meer kefir drinken zodat ik ook meer moet maken. Ik zal dan flink moeten doordrinken, maar ik denk dat dat wel goed voor mij is. Zal even wennen worden.

@ Melca

Ik gebruik 1 EL (Maatlepel setje) op 1 CUP Melk (1 cup is 240 ml)

Lees op NL sites vaak dat ze veel meer melk gebruiken op 1 EL korrels.

maar tot nu toe is elke batch goed gelukt.

24 u in keukenkast of gewoon op de vensterbank, maakt geen verschil (bij mij)

Heb inmiddels 4,5 EL korrels voor 4,5 CUP, wat groeit dat snel zeg!

Bedankt Devotion. Heb tot nu toe meer korrels per liter gebruikt. Helft nu uit de fles gehaald en in de koelkast gezet. Andere helft gelijk met verse melk weer aan het werk gezet. Ben benieuwd naar het resultaat.

Heeft er iemand ervaring met de gefermenteerde (Zuid-Afrikaanse) melkdrank Amasi / Amasai ? Sommigen claimen dat het gezonder is dan kefir??

Graag zou ik eens zelf kefir willen maken, maar... Heb dan de korrels nodig!

Is er iemand bereid mij wat toe te sturen? Uiteraard vergoed ik de kosten en is mijn dank groot!

Zoals geadviseerd heb ik de afgelopen anderhalve week elke dag meer kefir gemaakt en dus ook gedronken. Kefir gehalveerd en daarna groeide het als kool weer. 7 flessen melk meegenomen om op vakantie gewoon verder te kunnen gaan. Nu zit ik al de hele week aan de zure ontlasting, het begon ook met flinke hoofdpijn en rugpijn. Niet handig en ik vermoed dat het dus komt door de verhoogde inname. Inname teruggeschroefd, maar dat 'helpt' niet tegen het ongemak. Net maar weer een glas genomen na anderhalve dag niet.

Mijn dochter heeft ook flink wat melk gedronken deze week (doet ze anders nooit!), heb ik niet genoeg melk om de vakantie mee vol te maken voor de kefir. Laat het al langer fermenteren en ook tijdje in de koelkast gezet.

Waar ik erg van baal, ik kan geen goede slagroom kopen hier (Frankrijk). Alles is UTH. Gelukkig wel grote bakken creme fraîche.

Iemand advies? Nu al 2 weken waterdunne gele ontlasting zodra ik kefir drink. Na 2 dagen geen kefir drinken werd het weer vaster (en groen). Ik heb ook geen trek meer in mijn eitjes met spek in de ochtend en last van opkomend maagzuur. Ik word er een beetje moedeloos van. Het ging juist heel goed, maar dat kan ik nu niet zeggen. Of moet ik het juist positief zien?

ETEN jullie ook het teveel aan kefir op?

Dan heb je 'kefir on steroids', niet kapotmaken, maar heel in je mond doen en met een slok melk wegdrinken.

Zo krijg je een bom aan pro-biotica binnen!

Helaas, mijn kefirkorrels hebben mijn vakantie ondanks alle zorgvuldige voorbereiding niet overleefd... Heeft er nog iemand iets over?

Wat je kan missen, het groeit toch wel snel genoeg. Ik ben al lang blij als ik weer iets heb: dronk een liter per dag en mis het! Waar woon je ergens?

finally-true-answers,

Ik heb nog genoeg kefir korrels. Ik weet alleen niet hoe ik het via de post kan verzenden.

Kan het in een plastic druk-en-sluit zakje van Albert Heijn en daarna in een envelop?

Hoe doen anderen dat die via de post kefir korrels versturen?

Als een van de moderators e-mailadressen kan versturen, stuur ik de korrels naar je op.

Ja hoor gewoon in een (ik doe meestal 2) plastic zakje en in een envelop, als je maar zorgt dat ie nog door de brievenbus past.

Mijn weckfles met melk en kefirkorrels is gesneuveld! Ik heb gelukkig nog een portie melk met kefirkorrels in de diepvries, maar hoe ga ik nu te werk?

Eerst goed laten ontdooien, en dan? Hoe krijg ik de korrels weer werkende?

@Niburu: ontdooien, 1 batch maken, die weggooien (waarschijnlijk) en daarna zou het weer redelijke kefir moeten geven.

Ik heb inmiddels melkkefir van Edwin ontvangen. Er is een beetje over, dus wil ik dit invriezen. Doe je dat in een bakje met melk/kefir of alleen de korrels in een zakje?

Ik heb de korrels samen met voldoende rauwe melk in een zakje gedaan en daarna in een bakje. Klaar om in de diepvries te doen!

Mijn kefirkorrels hebben inmiddels 8 maanden in de diepvries gezeten, ik ben zeer benieuwd of ik ze weer werkende kan krijgen!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan