melkkefir

Edwin,

Je gaat afspraakjes maken met allemaal vrouwen, dat belooft een goed weekend. :wink:

Ik heb je gemaild hoor met de adressen van Ansxxx, Tizz en Sheila.

Lia

Ik ben een fervent kefir gebruiker. Ik kreeg laatst van een bevriende Pool ook een portie kefir om te proberen. Nu blijkt dat die kefir fijner van groei is en de melk niet zichtbaar deelt terwijl de kefir die ik gebruik dat wel doet.

Ik wist niet dat er meerdere stammen kefir zijn. Weet iemand hier meer over?

gr

Marco

@Marco hoorn: buiten dat er meerdere stammen kefir zijn,kan het ook afhangen van hoe je ze al dan niet behandeld, bv. telkens wassen onder water en dergelijke zorgen ervoor dat ze minder goed groeien. ook de soort melk die je gebruikt is van belang, denk hierbij aan rauw, biologisch ... ik krijg bv. echt vieze kefir met rauwe melk. Heb dit een paar weken geprobeerd maar tevergeefs. Of dit de groei belemmerde, daar ben ik niet echt zeker over. Ben dus overgestapt naar biologisch melk en krijg nu weer een dik, zurig kefir.

eye4health,

De korrels groeien op dit moment niet zo snel. Dat komt denk ik door de lagere temperatuur. Aan het eind van de week heb ik wel weer wat over.

Als je het kunt missen heel graag maar anders wacht ik geduldig af tot een volgende keer alvast bedankt!

Hoi

Is er hier iemand die mij wat korrels kan toe sturen. Verzend kosten betaal ik natuurlijk.

Zou er graag mee aan de slag gaan :-)

Hier in Oss is geen (vloeibare)kefir te krijgen. Dus ga ik er maar wat verder voor rijden. Weet iemand een adresje om kefir te kopen? Misschien in den bosch of nijmegen ?

Curvers, Waarom niet naar Mattijs de Haan? Zo ver is dat niet vanuit Oss en de moeite waard :)

Het is trouwens van Raw Power.

Hoi Jane,

Bedankt voor je reactie

ik ging vaak naar Mattijs de Haan om o.a. kefir te kopen, alleen heb ik chronisch tekort aan tijd. Daarom zoek ik wat meer in de buurt.

eye4health, pautje,

Volgende week (maandag) heb ik weer kefirkorrels over.

Willen jullie een portie korrels?

@curvers

Rauw Power verkoopadressen vind je op hun website. Volgens mij zijn ze nu hun website aan het updaten, want niet alles werkt nu.

Maar bijvoorbeeld hier vind je boerenmarkten waar ze hun producten verkopen. Ik ging voorheen naar Dordrecht, dat was het dichtste bij voor mij vanuit Breda.

Mark

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan