melkkefir

Gebruik nu sinds een aantal dagen melkkefir (van volle biologische melk), maar nu last van obstipatie. Heeft iemand een idee hoe dit kan komen? Ook heb ik last van toename van mijn rosaceaklachten.

Een antwoord op jouw vraag staat vast en zeker hier tussen:

www.westonprice.nl/topic/obstipatie

www.westonprice.nl/topic/verstopping-van-de-darmen-obstipatie

www.westonprice.nl/topic/verstopping-voorkomen

www.westonprice.nl/topic/rauwe-melk-2

Hoi Plien, is de verergering van de rosasea ook sinds een aantal dagen en heb je nog andere dingen toegevoegd of gegeten?

1 week geleden schreef ik:

Quote:
Nora Gedgaudas schrijft in haar boek Primal Body Primal Mind dat van al haar klanten het vegetariers zijn die kampen met echt een belabberde spijsvertering.

Al jouw posts gaan over de vertering van dierlijke eiwitten. Je verteert vlees slecht, rauw ei en nu kefir. Jouw eiwitvertering ligt helemaal op z'n gat door een tekort aan maagzuur. Ik raad je aan het boek Het belang van maagzuur van Jonathan V. Wright te gaan lezen.

Mike

Iemand een tip om de kefir wat minder zuur te maken? Hij komt me ongeveer mn neus uit zo zuur, brrr krijg het bijna niet meer weg. Honing erbij doen is geen optie ivm suiker, hoewel ik net een pot manuka heb gekocht. Wat voor verantwoords kan ik erbij gooien?

Pops, heb je er al eens slagroom bij gedaan, dan smaakt de kefir zachter. Je zou ook wat minder korrels in de pot kunnen doen of gewoon de kefir minder lang laten fermenteren.

Bedankt voor jullie reacties, ga zeker dat boek lezen.

De rosaceaklachten zijn inderdaad ook sinds een aantal dagen verergerd en heb verder weinig veranderd aan mijn voeding. Dus het is haast wel zeker dat dat ook een reactie is op de eiwitten. Mike, had je mijn mail (Paulien) nog ontvangen? (laatst tijd soms wat problemen met mijn mail).

Ik zou graag melkkefir willen gaan gebruiken. Zijn er mensen die mij kunnen helpen aan een begin dosis en een gebruiksaanwijzing?

Dichterbij dan: Kuupmans Kaas, Eendrachtsplein, Rotterdam. Dinsdag 8.00-18.00 uur

komt het nog niet.

Of bestellen, dan wel verzendkosten, maar geen brandstofkosten.

Ik heb een enorme hoeveelheid kefir korrels/roosjes over. Ik woon/werk in omgeving Eindhoven/Helmond/Deurne als iemand het wil ophalen (bv als je naar Mikes lezing in Eindhoven gaat) of anders via de post.

Ik snoep regelmatig van de kefir-korrels. Ook onze kippen zijn er dol op.

Hallo, ik wil ook aan de kefir, trechtertje en zeefje (RVS) gekocht, maar nu hoor ik dat het kan zijn dat de kefir niet tegen metaal kan en dood gaat bij contact.. Iemand ervaring mee? Moet ik een plastic zeefje kopen?

Ik heb bij de h-ema een trechtertje gekocht waar een zeefje in kan deze heeft grotere gaatjes dat is handig voor melk-kefir. Ik heb een tijd geleden ook een keer ergens een kleine vergiet gezien met kleine gaatjes en geen scherpe randen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan