@Pike
Mike en anderen
Wat aardig Pike dat je me vraagt hoe het met me gaat. Voor mij wel een aanleiding om weer te schrijven. Ik heb wat extra werk de laatste tijd en kom dan weinig aan andere dingen toe. Ik lees wel op het forum, maar niet meer alle dagen. Het gaat redelijk goed met mij, maar ik heb nog zoveel vragen.....dan ging ik weer lezen op het forum en dan vond ik wel weer ergens een antwoord.
Wat betreft Natto Pike, dat is toch echt een hele zoektocht. Ik heb het ook aan Arno van Eko plaza in Arnhem gevraagd, hij is ook op zoek gegaan in zijn netwerk, maar hij kan het ook niet voor me bestellen. Jammer, dus ik weet het ff niet. Ik ben nu overgegaan op 2x daags vit.k2 ipv 1x dgs. Maar als iemand nog een SUGGESTIE heeft HOE en WAAR ik NATTO kan bestellen, dan graag!!!
Ik ben ook weer vlees gaan eten en maak inmiddels beestenbottenbouillon, ik leer veel hier op het forum. Erg fijn.
Ik dacht al een paar keer, ik ga een topic...'de boer op'...beginnen, omdat het me zo goed bevalt. Nog BEDANKT MIKE voor de tip!! Ik koop nu zo'n 2 mnd rauwe melk bij de Horsterhof in Duiven en het mooie is dat Mattias en Eline sinds vandaag een prachtige boerderijwinkel hebben geopend, lekker bd groenten, kaas boter eieren biovlees etc.
Daar ben ik heel blij mee.
Sinds ik rauwe melk koop maak ik mijn eigen kefir en yoghurt en sindsdien is mijn stoelgang veeeeeeel beter. Ik had al heel lang (2jr) keutelige ontlasting in kleine, soms grote dropjes en soms 3 dagen niks. Jakkedarrie, dat was niet leuk. Nu gaat het nog niet altijd geweldig en heb ik uitgevonden dat ik met 1 à 2 plakken roggebrood per dag wel goed naar de wc kan.
VRAAG: krijg ik dan geen luie darmen die altijd roggebrood nodig hebben?
Nog een VRAAG; ik denk erover om de darmflush te doen. Ik heb het boek 'Eet vet, wordt slank' en het boek over darmreiniging van Andreas M aangeschaft en gelezen, dat spreekt me heel erg aan, superinteressant. Maar er wordt ook heel erg gewaarschuwd dat je darmen SCHOON moeten zijn voordat je eraan begint.
HOE weet ik dat mijn darmen schoon zijn???
Ik heb wel 2jr van die droge keutels gehad, dus wie weet wat er allemaal nog zit. En als ik lees (op het forum) dat sommige mensen krom liggen van de pijn en uiteindelijk de huisarts bellen, dan weet ik het niet meer zo goed. Of zou ik dan beter een kleine reiniging kunnen doen met ei olie en citroen.?? Welke forumdokter weet raad??
Om nog even terug te komen op de Natto...vanwege de osteoporose en de pijn die ik heb, heeft mijn huisarts me weer dringend aangeraden om toch fosamax te gaan slikken, maar ik zeg al 6 jaar..'Nee, ik wil die rommel niet'...Toch vind ik het nu wel moeilijk naar mate ik meer pijn krijg. Heeft iemand hier ervaring mee? Misschien moet ik dit soort vragen onder een andere topic zetten. (Is dat handiger misschien??)
Inmiddels heb ik natuurlijk een behoorlijke ommezwaai gemaakt. Ik eet Kefir en yoghurt van rauwe melk en ik eet weer vlees. (35 jr geen vlees gegeten) Maar is dat voldoende voor mijn rugklachten en HOELANG duurt het voor ik daar überhaubt iets van ga merken??
Heeft iemand daar ervaring mee of een helder idee over??
Alvast bedankt!!
Miek.