@ Sharro
Wij zitten hier in een hele drukke periode vandaar mijn vertraagde reactie.
Met betrekking tot het al dan niet nodig zijn van het voorschrift kan je desgewenst bij Apotheek Mierlo Hout telefonisch polsen of dit bij de B12 Trio Forte het geval is. Het is mogelijk dat zij om reden van eventuele controles als voorzorgsmaatregel om een voorschrift van een arts vragen.
Bij mijn zoontje werd de B12 op grond hiervan geregeld en hun site biedt geen duidelijkheid of een voorschrift in dat geval al dan niet nodig is. Zij verdelen heel veel supplementen en medicijnen (o.a. natuurlijk schildklierhormoon) waarbij een voorschrift vereist is.
Je zou kunnen aangeven dat je bij de dokter langs geweest bent en je met een lage dosering wenst te starten om te kijken hoe je hierop reageert.
De dokter blijkt verschillende doseringsschema's te hanteren welke afwijken van de doseringen in het boek over B12 tekort van Sally Pacholok. Hierover in volgende link meer
http://www.menssana.nu/pages/nl/nie...en-outs-van-de-suppletie-van-vitamine-b12.php
Wij hebben destijds de criteria in het boek van Sally Pacholok aangehouden om de reden dat mijn zoontje destijds een laag lichaamsgewicht had.
De B12 Trio Forte wordt in een verpakking van 100 zuigtabletten aangeboden met dosering per tablet van 2500 mcg methylcobalamine, 2500 mcg adenosylcobalamine en 400 mcg foliumzuur wat heel handig is om de dosering op te bouwen en je reactie hierop te bekijken.
Qua de kostprijs komt het momenteel op € 36,50 per 100 tabletten.