ms en beter worden met voeding ?! heeft er iemand wat raad

Heb je voorschrift van de dokter voor de B12 gekregen ? In het geval van mijn zoontje hadden we dit en was dit de basis voor de bestelling en de verzending bij Mierlo-Hout. Zij hebben een Belgische rekening waarop je kan betalen en dat scheelt heel wat rompslomp.

B12.nu werkt met verzending via Post.nl. Daar is er geen doktersvoorschrift voor nodig. Zelf heb ik geen ervaring met hen en weet ik om deze reden niet hoe zij met betalingen vanuit België omspringen. Wel ervaring met bezorging door Post.nl in Vlaanderen en deze zijn heel positief.

Bij Mierlo-Hout gaat het bij de B12 om de zuigtabletjes B12 Trio Forte waarin per tablet 2500 mcg methylcobalamine, 2500 mcg dibencozide (=adenosylcobalamine) en 400 mcg foliumzuur zit.

Zo kan je ook goed controleren hoe je reageert op een bepaalde dosering en kan je b.v. starten met 2 tabletjes per dag en deze geleidelijk aan per 2500 mcg ophogen.

Ik plaats even link naar hun site voor het geval je met hen verder moest gaan.
http://www.mierlohout.nl/contactinformatie/index.html
http://www.mierlohout.nl/verzendkosten/index.html
http://www.mierlohout.nl/downloads/lijstmagistralebereidingenned-20151201.pdf


 
Men vriend was er nu bij toen we naar dokter Reynen zijn geweest en nog gelooft hij dat niet ... Want probeert me vol te proppen met ongezonde dingen om toch maar te verdikken pfff niet zo leuk pfff

En niet gemakkelijk.
 
@ Sharro

In jouw geval zou ik dan naast de Bonusan van 1/dag van Vitamine B12nu de dosering van 3000 mcg/dag nemen bovenop die van Bonusan.

Met betrekking tot je vriend zou ik hem adviseren zich een keer goed te verdiepen in de materie van een ontregelde endorfine werking door niet passende voeding.

Hier alvast een voorproefje :
http://exendo.be/epigenetica-en-chronische-degeneratieve-en-psychische-aandoeningen-2/

Het was trouwens in de eindejaar periode bij ons een onderwerp van gesprek aan tafel. Binnen een familie kunnen nl. meerdere mensen vergelijkbare klachten vertonen veroorzaakt door voedselovergevoeligheden.
 
Dag Viviane


Ga de vitamine b12van bonusan zeker nemen met die van b12nu ...maar wanneer welke dan ?

Heb men bloeduitslag nog eens bekeken en men schildklier was ook niet zo goed er staat +6.21. En wat verder bovenlimiet staat er 4.20

Wat ook te hoog is toch ?

Kan de pancreasinsufficentie ook gezien worden in het bloed ?

Sharro
 
@ Sharro

Ik zou ze gespreid innemen b.v. 1 's ochtends en 1 middenin de middag of vooravond i.v.m. goede nachtrust.

Werking schildklier lijkt op grond van resultaat van het bloedonderzoek inderdaad te snel te zijn om de reden dat de waarde boven de bovengrens zit.

Pancreasinsufficiëntie valt jammer genoeg niet uit een bloedonderzoek te halen. Hierbij is een opvallend dalend lichaamsgewicht vaak een herkenningspunt. Meer hierover zie volgende link
http://www.mdl.nl/p_vragen?func=vie...;pageId=6&wid=67&noCache=3;1260437968
 
Dag Viviane


Heb dit nooit gehad ivm die schildklier en eet zo gezond ? Dat is precies dan ook geen optie .

En de dokter dat me niet opbelt daarover ...ook niet zo leuk


Sharro
 
dag viviane

dan kan ik bij van mierlo hout niet bestellen ? omdat ik geen voorschrift heb ?de verzendkosten heb ik ;;;maar hoeveel kost de medicatie ?

de b12nu gaat de verzending morgen gebeuren denk ik

sharrro
 
@ Sharro

Wij zitten hier in een hele drukke periode vandaar mijn vertraagde reactie.

Met betrekking tot het al dan niet nodig zijn van het voorschrift kan je desgewenst bij Apotheek Mierlo Hout telefonisch polsen of dit bij de B12 Trio Forte het geval is. Het is mogelijk dat zij om reden van eventuele controles als voorzorgsmaatregel om een voorschrift van een arts vragen.

Bij mijn zoontje werd de B12 op grond hiervan geregeld en hun site biedt geen duidelijkheid of een voorschrift in dat geval al dan niet nodig is. Zij verdelen heel veel supplementen en medicijnen (o.a. natuurlijk schildklierhormoon) waarbij een voorschrift vereist is.

Je zou kunnen aangeven dat je bij de dokter langs geweest bent en je met een lage dosering wenst te starten om te kijken hoe je hierop reageert.

De dokter blijkt verschillende doseringsschema's te hanteren welke afwijken van de doseringen in het boek over B12 tekort van Sally Pacholok. Hierover in volgende link meer
http://www.menssana.nu/pages/nl/nie...en-outs-van-de-suppletie-van-vitamine-b12.php

Wij hebben destijds de criteria in het boek van Sally Pacholok aangehouden om de reden dat mijn zoontje destijds een laag lichaamsgewicht had.

De B12 Trio Forte wordt in een verpakking van 100 zuigtabletten aangeboden met dosering per tablet van 2500 mcg methylcobalamine, 2500 mcg adenosylcobalamine en 400 mcg foliumzuur wat heel handig is om de dosering op te bouwen en je reactie hierop te bekijken.

Qua de kostprijs komt het momenteel op € 36,50 per 100 tabletten.

 
Dag Viviane


Ik wou nog even laten weten dat de trio forte b12 te verkrijgen is zonder voorschrift

Heb nu deze van b12nu ontvangen en ga daar morgen met beginnen



Sharro
 
dag viviane

ben gisteren naar de dokter geweest om te praten over de medicatie creon en zei me dan ga ik toch bloed moeten prikken ...dan weten we het direct ?

en dan kan ik een aanvraag voor je doen want dit is een prijzig medicijn !?

maandag weet ik de uitslag en kan ik dan ... met creon beginnen .

sharro
 
Dag Sharro,

De dokter had aangegeven dat je ook Adenosylcobalamine nodig hebt. Om deze reden zou ik 1* daags Bonusan combineren met 1* methyl met foliumzuur om de reden dat je binnen de dagelijkse grenzen voor foliumzuur blijft.

Hoe is het afgelopen met het bloedonderzoek voor de Creon ?

 
dag viviane

heb de combinatie gedaan 1 pilletje van bonusan en later 1 methyl met foliumzuur
en werg enorm draaierig ...moet ik nu doorgaan ?

pancreas heb ik juist de uitslag amylase 62 bovenl 100
lipase 24 ...bovenl 24 bovenl 60

dat staat er ... moet ik nu verdoen met die b12 foliumzuur 3000 van b12nu ?
 
Dag Sharro,

Neem nooit deze 2 supplementen samen in. De Bonusan is gebaseerd op het superieur opneembare glucosaminezout en ik vermoed dat de B12 methyl 3000 gebaseerd is op calciumzout wat tegenstrijdig kan werken.

Misschien een idee om Dhr. Baden hierover te bellen.
 
Dank u Viviane

Voor je reactie ik probeer bo baden te mailen wat voor mij toch wat goedkoper is.

Dan neem ik enkel methyl 3000 maar vanaf wanneer dan ?want neem be bonusan altijd bij het ontbijt in

 
Heb contact gehad met bo baden ,en hij raad aan van te stoppen met de bonusan en met de methyl 3000 te beginnen en dit 4weken

En dan het power pakket te nemen .

Men vriend zei gisteren dat ik gek was b12 te nemen want dat kan niet goed zijn pfff
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.080
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan