ms en beter worden met voeding ?! heeft er iemand wat raad

@ Sharro,

In de methyl3000 zit de adenosylcobalamine in het geheel niet en je ervaringen met de Bonusan zijn positief. Het is maar de vraag of dit bij de methyl het geval zal zijn.

De dokter had als werkzame stoffen zowel adenosyl- en methylcobalamine met foliumzuur / actief folaat voorgeschreven om de reden dat hier de beste resultaten mee geboekt worden. Hier dit al meerdere malen aangegeven trouwens.

De Bonusan werkt het goed opneembare glucosaminezout op basis van folaat. Uit de reactie van dhr. Baden wordt voor mij duidelijk dat dit bij zijn methyl niet het geval is, als hij over opbouwen over een langere periode spreekt en een veel hogere dosering nodig is !!!

Bij het laatste bezoek zwengelde ik toevallig Bo Baden aan bij de dokter en je kon aan zijn gezichtsuitdrukking zien dat hij de adviezen van deze persoon niet onderschrijft om de reden dat het een ervaringsdeskundige (en geen dokter) is.

Ik zou voor second opinion Jacqueline van Dr. Reijnen telefonisch contacteren. Ik ben ervan overtuigd dat zij dit aan de dokter zal voorleggen en je een eerlijk antwoord van hem zal krijgen.

Jouw vriend mist duidelijk heel veel informatie op vlak van de verschijningsvormen van een B12 tekort. Het boek van Sally Pacholok op dit vlak is voor hem een aanrader.

Hierdoor kan dit probleem dat in verschillende mogelijke gedaanten bij meerdere generaties binnen een familie voorkomen, waardoor het niet opgemerkt wordt. Laat je vooral niet uit het veld slaan. Ik ben ervan overtuigd dat je heel goed bezig bent.



 
Dank u Viviane


Voor deze steunende woorden men tranen rollen omdat ik zo men best doe .

Ik ga zeker men info nog opdoen bij jaqueline hoor ... Kan niet genoeg info hebben ...vind ik

 
dag viviane

wou nog even zeggen dat ik met b12 co enzym gestopt ben want kreeg daar heel rare en enge bijwerkingen van .

de site b12tekortpodium sprken ze enkel over methyl en dat moet ik hebben .

sharro
 
@ Sharro

Eerst en vooral is het belangrijk om bij inname van B12 voldoende water tot je te nemen. Op B12 nu staat dit als volgt uitgelegd :

Begint u met Vitamine B12 dan is het belangrijk dat u voldoende water per dag drinkt de eerste 6 tot 8 weken. Het lichaam gaat namelijk ontgiften en door het drinken van het water kunnen de afvalstoffen goed afgevoerd worden.

Mogelijkerwijs reageer je overgevoelig voor het glucosaminezout op basis van het folaat of verhevigt de dosering aan foliumzuur in het supplement je klachten. Bij B12 nu wordt gewerkt met Emdex als vulstof waarvan bekend is dat er vrijwel geen bijwerkingen optreden.

Op de site van Mens Sana van de dokter valt er ook nog interessante informatie over overgevoeligheid van dragerstoffen en foliumzuur terug te vinden.

Allergieën voor dragerstoffen en additieven

In het algemeen zijn er minder problemen bij de suppletie van B12 in ampul of injectie vorm dan bij het werken met de zuigtabletten omdat die minder additieven bevatten.

De meeste problemen (slechts 2-5% van alle patiënten) ontstaan bij patiënten die bij de aanvang van de behandeling nog (veel) allergieën hebben. Met name de zuigtabletten bevatten nog onnodig veel dragerstoffen en kleur en smaakmiddelen waarvoor de patiënt allergisch kan zijn. Dit geeft meestal darmklachten als misselijkheid of diarree. Veel minder vaak zag ik systemische klachten als uitslag (met jeuk) of hartkloppingen. Je kunt in bijna alle gevallen problemen verwachten als de patiënt de diagnose: Multiple Chemical Sensitivity (MCS) heeft.

Helaas zijn nog veel orthomoleculaire producenten onvoldoende doordrongen van de noodzaak om zo eerlijk mogelijke producten te maken die liefst volledig hypoallergeen zijn. Toch levert het werken met de zuigtabletten maar bij 2-5%% van alle patiënten problemen op. Soms moet ik uitwijken naar hypoallergene producten, soms moet ik wachten totdat de behandeling, om allergieën te genezen, effect gehad heeft. Dan kan ik alsnog suppleren.

Klachten bij overdosering van foliumzuur
In de literatuur wordt van foliumzuur hetzelfde gezegd als van vitamine B12: er zijn geen overdoserings-verschijnselen bekend. Toch heb ik bij een klein aantal patiënten klachten gerapporteerd die ik aan een overdosering van foliumzuur meende te moeten toeschrijven:
o Gespannenheid.
o Onrust
o Hartkloppingen
o Licht agressief gedrag
Deze klachten waren steeds direct omkeerbaar door de foliumzuursuppletie te staken. Ik heb nooit onherstelbare schade zien ontstaan.




 
dag viviane en andere

sorry dat ik zolang weggebleven ben ...maar ben even alleen op zoek gegaan en heb b12 met foliumzuur 3000 van b12nu gebruikt en dat was goed maar nu zou ik naar 5000 willen gaan zonder foliumzuur zou deze een optie zijn ?


sharro
 
gebruik nu van sanacore de 3000 met foliumzuur 1 per dag ...maar het slapen blijft hetzelfde hoor moeilijk te begrijpen .

nu weet ik het niet meer hoor

sharro
 
Sharro ,ik ben druk bezig met mijn candida weg te werken dit met allerlei supplementen.Heb dit laatst te horen gekregen bij de uitslagen van mijn onderzoeken.Ook heb ik bijnieruitputting ,maar slapen doe ik wel goed ,meestal hoort daar slecht slapen bij zoals Heksje hier boven schrijft.Heb andere vitamine b12 gekregen omdat ik vond dat die vorige tabletten naar zoete snoepjes proefden.Nu heb ik b12 van AOV.
 
Denk erom dat candida een symptoom is en geen aandoening. Candida is juist een overlevingsstrategie van het lichaam. Het is dus zaak de oorzaak te vinden dat je candida groei hebt en deze te elimineren. Door de candida te bestrijden bestrijd je het gevecht om te overleven.
 
sterkte henry

wat zijn dan de beste kapsules ervoor aub ... want zie er verschillende op het forum van weston price ?

dank u allemaal
 
Bedankt Sharro ,ik weet het niet precies ,maar er staat veel beschreven hier ,het is allemaal b12 en daar gaat het om ,als je twijfelt over b12 ,er zijn nog vele factoren waar door je je nog niet lekker door kunt voelen.
 
@ Sharro

Met betrekking tot de B12 met methyl ZONDER foliumzuur kom ik deze tegen
https://vitamineb12nu.nl/SanaCore_Methyl_5000.php

AOV methyl wordt enkel in dosering van 1500 mcg aangeboden.

Met betrekking tot de slapeloosheid vraag ik me af of je al gestart bent met en baat hebt bij de voetenbaden op basis van magnesiumvlokken van Zechsal. Zelf neem ik deze tegenwoordig ca. 3 maal in de week voor het slapen gaan en ik slaap als een roos.

Ter ondersteuning van de bijnieren is Ribes nigrum op basis van gemmotherapie iets waar ik veel aan heb.
http://www.naturafoundation.nl/monografie/Ribes_nigrum_bessen.html

 
@ Sharro

Hier na een drukke periode vol spanning net je reactie gezien waarop even korte reactie.

B12.nu heeft ook een methyl 5000 mcg zonder foliumzuur in haar gamma zitten.
Meer hierover zie
https://vitamineb12nu.nl/Natural_Factors_Methylcobalamine_B12_5000mcg.php
https://www.vitamineb12nu.nl/SanaCore_Methyl_5000.php

Met betrekking tot de slapeloosheid vraag ik me af of je begonnen bent met de voetenbaadjes met magnesiumvlokken van Zechsal. Zelf doe ik dit nu 3 maal in de week vlak voor het slapen gaan en ik slaap als een roosje.

Met betrekking tot het optimaliseren van de bijnierwerking is inzetten van Ribes Nigrum onder de vorm van gemmotherapie een hele goede ondersteuner.

Meer hierover zie
http://www.naturafoundation.nl/monografie/Ribes_nigrum_bessen.html

Deze is o.a. beschikbaar onder de merken Bonusan en GO.


 
Sorry Sharro maar ik kan je daar geen antwoord op geven ,op dat gebied is dr Reynen één van de aangewezen deskundigen.En staat in dit topic veel beschreven over de verschillende b12's
 
@ Sharro

Bijgaand een korte reactie.

De methylcobalamine wordt ook in dosering van 5000 mcg zonder foliumzuur aangeboden door vitamine B12.nu.
https://vitamineb12nu.nl/Natural_Factors_Methylcobalamine_B12_5000mcg.php
https://vitamineb12nu.nl/SanaCore_Methyl_5000.php

Met betrekking tot de slapeloosheid helpt een voetenbadje met magnesiumvlokken van Zechsal voor het slapen gaan. Zelf doe ik dit 2 tot 3 maal in de week.

Ter ondersteuning van de bijnieren is het inzetten van Ribes Nigrum op basis van gemmotherapie een goed werkende optie. Deze wordt o.a. verdeeld onder de merken Bonusan en GO.

Meer hierover zie
http://www.naturafoundation.nl/monografie/Ribes_nigrum_bessen.html
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.087
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan