ms en beter worden met voeding ?! heeft er iemand wat raad

Dag Sharro,

Ja, ik gebruik ALA, maar je kan daar pas mee beginnen 3 maanden na je laatste amalgaamverwijdering. Tot die tijd kun je je lichaam helpen om het vrijgekomen kwik (door de amalgaamverwijdering) uit je bloed te filteren met DMSA. Hiermee kun je beginnen 4 dagen na de laatste amalgaamverwijdering.

Ik heb 2 rondes DMSA gedaan, maar m'n candida begon toen op te spelen, dus ben ik daarmee gestopt en gewacht tot de 3 maanden voorbij waren en toen begonnen met ALA.

Je kunt deze chelators bijvoorbeeld bestellen bij Living Network:
http://www.livingsupplements.com

Als je DMSA wilt proberen, kun je dat ook van mij overnemen overigens.

Het is voor jou denk ik wel aan te raden om hulp te vragen aan iemand uit je directe omgeving als je dit traject ingaat. Iemand die goed Engels kan lezen bijvoorbeeld. Dit is niet iets om zomaar wat mee te experimenteren en het lijkt er op dat je moeite hebt om je te concentreren, dus dan is het nuttig als er iemand met je mee kan kijken.

Hier vind je meer informatie, maar wel in het Engels:
http://www.livingnetwork.co.za/chelationnetwork/chelation-the-andy-cutler-protocol/

Eerst maar zo goed mogelijk aansterken met goede voeding en extra vitamine C en E, zink en magnesium, zodat je weerstand zo hoog mogelijk wordt.

Mark
 
Bedankt merc voor je bijdrage ...mag ik u even uitnodigen op de site van d'r beunk te Haarlem ... Hij zegt ook veel


Sharro
 
Ik neem de 30 mg Zink picolinaat van Thorne en neem er daar 's ochtends en 's middags 1 van. Vanaf het moment dat je eventueel over 3 maanden met ALA begint, kun je wat minderen (maximaal zo'n 50 mg per dag dan).

Rustig opbouwen, eerst kijken hoe je op 1 x 30 mg reageert.

Mark
 
Dank u mark voor je hulp hoor ...maar 15hebben ze ook misschien kan ik daar mee beginnen ? En selenium is deze de 200 ?

Ben vandaag begonnen met magnesium ... Was vandaag moe na de middag maar gisteren voelde ik me goed .

Werd wel wakker deze nacht en de helft van men arm sliep precies ...heel eng was dat


Sharro
 
Sorry dat ik even binnen val in jouw topic Sharro ,ik wil hier even op reageren.

Magnesium heb je denk ik een flink tekort aan, zeker als je dat nog niet aanvulde. Inname van magnesiumcitraat kun je opvoeren totdat je er diarree van krijgt. Ik neem 3x daags zo’n 180 mg per keer, dus 3 x 180 mg.

Daarnaast spray ik ’s ochtends magnesiumsulfaat (kan ook magnesiumchloride zijn) op m’n lichaam en neem ik 1x per week een voetenbad ermee. Werkt ook heel goed.

Al een hele tijd spray ik magnesium ,heb hier altijd voor gekozen omdat dit zo het beste wordt opgenomen.Ik merk niet zoveel van dit gebruik.Ik vraag me nu af of het bij mij wel voldoende wordt opgenomen.Is innemen misschien een optie ?
 
Henry, ik dacht dat je magnesiumchloride (want dat spray je toch?) ook gewoon kon drinken, maar dat weet ik niet zeker. Ik weet ook niet of dat voor je maag/darmen heftiger is dan bijvoorbeeld magnesiumcitraat.

Misschien kan iemand anders je dat vertellen.

Mark
 
even ter aanvulling op wat Mark zei, als candida opspeelt zou Boron/Borax een optie kunnen zijn. Dit schijnt heel goed te werken bij candida.
 
dag henry

geen probleem hoor henry!! iedereen is welkom ...wat het ook is he ...

hoe gaat het met je ?


sharro
 
Het gaat wel Sharro ,in mijn darmen is het een rommel boeltje (candida) ben me nu aan het verdiepen in borax.Dit geeft weer nieuwe positieve energie.Ik weet niet waar ik het kan kopen.
 
@sharro

Vitamine A zit in levertraan en vlees, dus dat krijg je daarmee al binnen.

@Henry

Eet jij veel voeding met (onoplosbare) vezels? Ik merk zelf dat ik daar niet goed op reageer. Gisteren een aardig brok gekiemd roggebrood op en ik voelde me daarna beroerd (hoofd/nekpijn, koorts, opgezette buik, rommelende darmen) en ik voelde me pas beter na de stoelgang vanochtend. Dus ik ga dat kiembrood eens achterwege laten.

Tanja had laatst een interview met Dr Campbell-McBride geplaatst. Zij is van het GAPS dieet en zei dat vezels zowel goede als slechte darmbacteriën voeden. Dus als je veel slechte bacteriën hebt (zoals candida), dan zijn vezels dus niet aan te raden. Plus dat onoplosbare vezels (in brood bijv.) ook nog eens de darmwand schuren en voor een lekkende darm kunnen zorgen.

Just saying...

Mark
 
interessant Mark ,ik volg nu een tijdje een candida dieet wat een heel eind overeen komt met GAPS wat ik ook een hele tijd volgende.Ja ik eet best wel veel onoplosbare vezels in de vorm van quinoa.Ik eet dit voor mijn dagelijkse koolhydraten behoefte.Ik vind het erg lekker ,toch verdenk ik het product sterk op mijn darm problematiek.In mijn GAPS periode wilde ik er geen afstand van doen.Het hoort niet in de eerste fase van GAPS.Geadviseerd wordt om het bij GAPS af te bouwen.
 
Dag allemaal

Men amalgaantjes zijn eruit volgende week de andere .

Heb ook iets gekregen voor te ontgiften maar deze heb ik straks van de apotheek er zit selenium in zink en nog iets ...

Marc kun jij me even zeggen hoe de clean up eruit ziet aub


Sharro
 
Mooi werk! Heb je er nu 1 laten vervangen?

Clean Up is een afzuigsysteem wat met hoge snelheid zoveel mogelijk kwikdamp en amalgaamstukjes afzuigt. Wordt volgens mij op de tand geplaatst waarvan de amalgaam verwijderd wordt.

Mark
 
dag mark

inderdaad zo is het gebeurd ...was wel wat zenuwachtig maar alles is goed gegaan .
vit. E zit er ook in en moet er 2 van nemen ! zou dat niet teveel zijn mark ?

neem nu al die levertraan 2 x magnesium 1x wat ik opdrijven naar 2 x ... en de magnesium komt ook .

sharro
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.091
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan