ms en beter worden met voeding ?! heeft er iemand wat raad

dank u tanja voor de tips hoor zou het kunnen dat deze enkel online
te krijgen zijn ?

wou dit toch nog even aanvulen en zeggen !!neem ook medicatie voor de ms en
krijg daar een heel warm gevoel van(staat ook op de bijsluiter) ? neem deze nog maar 6 maanden.
omdat de neuroloog me eigenlijk een beetje bang maakte.
hopelijk heb ik dit goed beschreven ?

groet sharro
 
Het gaat om deze:

sV3d7uX.jpg


Te koop in biologische winkels over het hele land.

Welke medicatie slik jij? Is dit de reden waarom je zo verward overkomt?

Mike
 
dank u voor de info , neem tecfidera nu !! slaap slecht dat is misschien de reden !! sorry daarvoor.probeer toch men best te doen hoor.



toch bedankt hoor
 
Hier de bijsluiter van 49 pagina's (!):

http://www.ema.europa.eu/docs/nl_NL.../002601/WC500162069.pdf#page=43&pagemode=none



4. Mogelijke bijwerkingen
Zoals elk geneesmiddel kan ook dit geneesmiddel bijwerkingen hebben, al krijgt niet iedereen daarmee te maken.

Ernstige bijwerkingen

Allergische reacties – deze komen soms voor en kan voorkomen bij maximaal 1 op de 100 personen.
Rood worden van het gezicht of lichaam ( flushing) is een zeer vaak voorkomende bijwerking (kan voorkomen bij meer dan 1 op 10 personen). Als u rood wordt en daarbij ook nog de volgende symptomen krijgt:
- opzwellen van het gezicht, de lippen, mond of tong
- fluitende ademhaling, moeite met ademhalen of kortademigheid
moet u stoppen met het gebruik van Tecfidera en moet u onmiddellijk uw arts bellen.

Zeer vaak voorkomende bijwerkingen

Kunnen voorkomen bij meer dan 1 op de 10 personen:
- rood worden van het gezicht of een warm, heet, brandend gevoel of jeuk van het lichaam (flushing)
- stoelgang met dunne ontlasting (diarree)
- misselijkheid
- maagpijn of maagkrampen

Het met voedsel innemen van uw geneesmiddel kan helpen om bovenstaande bijwerkingen te verminderen.
Stoffen die ketonen worden genoemd, die van nature in het lichaam worden aangemaakt, worden zeer vaak aangetroffen in urineonderzoek tijdens het gebruik van Tecfidera.
Praat met uw arts over manieren om met deze bijwerkingen om te gaan. Uw arts kan uw dosis verlagen. Verlaag uw dosis echter alleen als uw arts u dat heeft gezegd.

Vaak voorkomende bijwerkingen

Kunnen voorkomen bij maximaal 1 op de 10 personen:
- ontsteking van de bekleding van de darmen (gastro-enteritis)
- braken
- indigestie (dyspepsie)
- ontsteking van de bekleding van de maag (gastritis)
- maag-darmaandoening
- brandend gevoel
- opvlieger, zich warm voelen
- jeukende huid (pruritus)
- huiduitslag
- roze of rode vlekken op de huid (erytheem)

Vaak voorkomende bijwerkingen die in bloed- of urine-onderzoeken te zien kunnen zijn
- laag aantal witte bloedcellen (lymfopenie, leukopenie) in het bloed. Een vermindering van het aantal witte bloedcellen kan betekenen dat uw lichaam minder goed in staat is om een infectie te bestrijden. Als u een ernstige infectie hebt (zoals longontsteking), moet u dit onmiddellijk met uw arts bespreken.
- proteïnen (albumine) in de urine
- toename van het aantal leverenzymen (ALAT, ASAT) in het bloed


Ik zie nergens slaapgebrek staan, maar kan we wel voorstellen dat dit ook door de medicatie wordt veroorzaakt.

Mike

 
dank u , ken ik hoor staat ook op bijsluiter .
het slapen is vanaf ik het neem want sliep vroeger heel goed .

bedankt
 
Dan is het wel duidelijk waar het vandaan komt. Dit betekent dat het 'medicijn' je bijnieren zwaar overbelast, waardoor je teveel adrenaline produceert, die je 's nachts wakker houdt omdat je 'alert' moet zijn op mogelijk 'gevaar'. De warmte die jij ervaart komt ook van bijnieren die voortdurend 'gas geven'. Dit onderdrukt je schildklierwerking, wat zou verklaren waarom je zo'n onsamenhangend taalgebruik hebt.

Als je de rest van de bijwerkingen bekijkt, herken je deze ook en ben je nog van plan dit te blijven slikken?

Mike
 
weet het niet !! zit soms met dubbele gevoelens hoor .

wat kan ik dan doen ?

wat ik wel moet laten doen is om de 3maand men bloed laten prikken voor nieren lever .

bedankt hoor
 
wat ik ook nog heb en dit na de bevalling van men dochtertje overgehouden is
dat ik men rechterbeen niet kan plooien ik stap precies met een houten been .

en de neuro zei dat ...ofwel krijg je geen opstoot !! ofwel 6 maanden erna en van dag op dag 6maanden dus ... een opstoot voila cortisone gekregen 5 baxters met als resultaat men been ...

en ik weet zeker dat het anders kan hoor .

nogmaals bedankt voor de hulp

wat ik nog even wil zeggen !!dat ik door de smooties 2 soorten medicatie niet meer hoef te nemen dus daar ben ik blij om ...dus het kan hé .

sharro
 
Het nadeel van medicatie lijkt mij dat als er verbetering optreedt door voeding dat dat dan niet meteen te herkennen is, en dat is jammer.
Je slikt bovengenoemd medicijn met zoveel bijwerkingen nog niet zo lang, dat betekent dus dat de schade hopelijk ook nog niet zo groot is.
Wij mogen geen doktertje spelen en doen dat ook niet, je moet echt JE EIGEN BESLISSINGEN NEMEN.
Zodra je de medicijnen een paar dagen zou laten staan omdat je dat ZELF WILT UITPROBEREN weet je heel snel of je daar baat bij hebt ja of nee. Gewoon logisch nadenken. Ik ben een domme Oma maar mijn hersens werken gelukkig nog.
 
kan ik deze kokosvetten ook vinden in natuurwinkels ? of enkel online ?

wat ik ook nog heb (vergeten zeggen) is een tremor !!die ikzelf heb kunnen verminderen door veel groenten en biovlees te eten .


s'avonds kan ik langer wakkerblijven ook en tv kijken .
van het kleinste geluid ben ik wakker ttz als er auto start in de straat ben ik wakker !!en dit had ik vroeger niet .

en het kokosvet kan me helpen mike ?
sharro
 
Er is nooit 1 enkel (voedings)middel dat je volledig van alle klachten af kan helpen, maar de MCT's in kokosolie zijn wel zeer veelbelovend in de behandeling van neurodegeneratieve ziektes als Alzheimer, ALS, MS en epilepsie. Je kunt in natuurwinkels zeker kokosolie kopen, maar voor de allerbeste kwaliteit raad ik de kokosolie van Sundancer of van Kokosolie Sri Lanka aan en deze zijn inderdaad uitsluitend online te bestellen.

Als je 5 liter kokosolie bestelt bij Sundancer en de code WPMD2015 invoert, hoef je geen verzendkosten te betalen!

Mike
 
ohh toch wel hoor mike !! was goed ervoor met men smooties enz maar wil zo graag men been terug kunnen buigen zou er alles voor willen doen .

heb een lotgenootje gekent die L glutamine neemt samen met msm en is zo goed en straalt terug.

wat raad je me aan van kokosvet ?

dank u sharro
 
welke dan mike ? want je hebt er zoveel ... niet ontgeurd neem ik aan ?

en dat is ook goed voor de bijnieren dan en shildklier ?

dank u sharro

 
Niet ontgeurd inderdaad. Extra vergine (1e koude persing). Korting geldt voor een jerrycan van 5 liter. Ja, dat is goed voor bijnieren en schildklier.

Mike
 
Zou ik dan de l glutamine ook gebruiken ? Want de darmen zijn toch ook een beetje verantwoordelijk dacht ik ?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan