ms en beter worden met voeding ?! heeft er iemand wat raad

Ik heb teruggelezen en volgens mij heb je gelijk, liesje. Het wordt echter wel lastig communiceren als haar posts zo cryptisch blijven.

Mike
 
nee hoor heb dat gelezen.... dat noten arginine zouden bevatten en niet goed zouden zijn ?? ik zeg maar wat ik lees of jullie nu lachen of niet .

als ik eens zou vertellen wat ik allemaal voelde met normaal te eten met vlees van beenhouwer en troep erbij ...
 
Ik haak af, ik trek dit niet. Ik heb een mogelijke oplossing gegeven op basis van therapeutische doseringen van kokosolie. Als sharro er niets mee doet, dan hopelijk anderen die meelezen wel.

Mike
 
Dit protocol werkt volgens Bruce Fife ook voor patienten met ALS, Alzheimer, epilepsie en Parkinson, dus doe er je voordeel mee!

Mike
 
Tegen mij is ook van wat ik mankeer onder andere gezegd: "Chronisch, degeneratief en ongeneeslijk" met "alleen keuze uit kwaden". Ik snap eigenlijk niet goed waarom dat zo geformuleerd wordt. Het is alsof je te horen krijgt dat hierbij je leven ophoudt en dat het toch allemaal niets meer uithaalt. Het perfecte recept om bij de pakken gaan neerzitten en/of alles te gaan doen wat God verboden heeft. Daar is een woord voor: verwaarlozing. Heus, op het moment dat iemand dingen gaat doen of eten, waarvan hij/zij weet dat het de genezing niet ondersteunt; tegenwerkt; is dat verwaarlozing.

Ik heb ook dagen, dan vind ik het allemaal zo uitzichtloos. Dan eet ik van alles wat ik niet zou moeten eten. Daarna heb ik spijt, want naarmate het me beter en langer lukt om me aan gezonde voeding te houden, ga ik ook steeds beter voelen wat het met me doet als ik eens over de schreef ga, met bijvoorbeeld een dikke reep chocolade. Temeer omdat ik nog geen bal snap van de (samen)werking van enzymen, mineralen, vitamines, vetten, hormonen, mijn lichaam etc etc lijkt het onbegonnen werk en vraag me af of het eigenlijk wel zin heeft (en ik ben al zooooooo moe). Ik heb nu genoeg ervaring om te weten dat het wèl verschil maakt en dat geeft de moed om door te gaan. Tegelijkertijd afrekenen met schuldgevoelens en schaamte als het eens niet lukt is een voorwaarde om geestelijk gezond te blijven, maar geef jezelf die schop onder je kont!

Begin nou eens bij die dingen die je wel kunt implementeren en voeg daar stapsgewijs andere aan toe. Breek me de bek niet open over onbegrip bij een partner. Dat vreet energie. Het is gemakkelijk je erbij neer te leggen, want die discussie met je partner kun je er nou net bij hebben. Niet dus. Zolang jij daar naar luistert weet je maar één ding zeker en dat is dat je gegarandeerd deze mogelijkheid om wat te verbeteren voor jezelf níet benut en jezelf een reële kans ontneemt om dat te beproeven en misschien wel je kwaliteit van leven te verbeteren. Ook de kleine beetjes die heel langzaam gaan zijn pure winst.

Je zou je inspanningen zelfs kunnen zien als iets wat je voor je partner doet (ook al begrijpt hij dat nog niet). Je gunt hem toch een partner die zijn best doet om in zo goed mogelijke conditie te zijn? Doe je niet ook die partner tekort als jij het er maar bij laat zitten. Als jij volhoudt gaat hij je vanzelf daarin steunen. Je hebt er niets aan jouw wensen te laten saboteren en dat goed te praten door te zeggen dat het toch niets uitmaakt. Dat is fatalisme. Een relatie heeft enkel toegevoegde waarde als die bewust dient om allebei op een hoger plan te komen en daarbinnen iedereen zijn autonomie mag bewaren en keuzevrijheid wordt gerespecteerd, in relationship, in aloneness.

Als je de kans wilt benutten om het voor jezelf (en daardoor ook voor je partner) met kleine beetjes beter te maken dan zul je uit je comfortzone moeten. Je zult dat zelf moeten doen en de regie over je eigen leven zelf in handen nemen. Ook (of juist) al val je er al bij om. Babysteps.
 
dit is wel een misverstand hoor...ik vroeg alleen een beetje raad en dat heb ik ook gekregen
dank u daarvoor en probeer dit te doen en te volgen .

en vind het heel leuk dat men nootjes en chocolade er klaar gelegd worden
wat attent is .

wil dan ook iedereen daarvoor bedanken hoor
sharro
 
Sharro,

Het probleem is dat je post eerlijk gezegd gewoon onleesbaar zijn om het maar even heel bot en direct te zeggen. Het is volgens mij een soort van hele platte streek spreektaal waarbij ook nog delen missen. Dat werkt misschien wel als je het zegt tegen iemand die je goed kent, maar met schrijven werkt het absoluut niet. We willen je best helpen maar we kunnen er allemaal echt helemaal geen chocola (of kaas om het bij WAPF te houden) van maken.
 
Alethea, wat betreft chocola, ik neem nu de donkere chocolade in huis en daar neem ik af en toe een stukje van. Omdat ze niet zo zoet is is het gemakkelijker om het weer weg te leggen en niet een hele reep op te eten. Volgens mij is chocola ook niet echt slecht. Dokters zeggen heel vaak: er is niets meer aan te doen en we weten de oorzaak niet. Lulkoek. Als je dat onthoudt ben je al een heel eind. Want via internet blijkt dat er HEEL VEEL bekend is. Ik lees veel maar begrijp ook niet alles. Jaren geleden hoorde ik al praten over anti-oxidanten, enz enz enz. en werd me bovendien aangeraden dure aanvullingen te kopen. Toen dacht ik wat een onzin. Nu kom ik al die begrippen weer tegen en kijk er heel anders tegenaan. En koop dure dingen indien nodig.
Een ding is zeker, dokters maken jou niet beter, je moet het zelf doen. Gewoon lekker eigenwijs zijn.
 
Het hangt er inderdaad vanaf wat voor chocolade je eet. Mijn trek in chocolade hangt samen met een ongezonde behoefte aan suikers. Als ik zo'n zin heb dan grijp ik naar een reep van Côte d'Or en niet naar eentje met een >70% cacaopercentage. Toen ik nog heel jong was en niet bewust van wat het met me deed reed ik daar zelfs regelmatig speciaal voor naar België (en mijn vriend voor de sigaretten) en kocht ze met zes of acht dubbelpakken tegelijk. Ik dacht dat het allemaal wel meeviel. Voor de rest snoepte ik tenslotte helemaal niet. Nu weet ik wel beter. Na een paar jaar had ik ernstige hypoglycaemie en heb jaren geen suiker gegeten, wat iedereen onzin vond, maar ik voelde me wel stukken beter. Het zit echt haast overal in, dus dientengevolge bestond mijn dieet alleen nog uit verse groenten en sommige soorten fruit (geen druiven bijvoorbeeld, want dat zou worden omgezet in "verkeerde" suikers), eieren, rundvlees, kip, volkoren rijst en macaroni (geen aardappelen of witte rijst meer) en rijstwafels, precies volgens het lijstje dat ik van de arts had meegekregen. Eigenlijk had ik geen flauw idee van wat ik aan het doen was. Ik volgde gewoon keurig het dieetadvies.

Tijdens de zwangerschap van de eerste stond ik mezelf toe soms een ijsje te eten. Later geen hypoglycaemie meer gevonden, maar wel was ik weer doorlopend ziekjes. Artsen hadden hun vraagtekens bij mijn twijfel misschien weer dat strenge dieet te gaan volgen. Onzin vonden ze het. Ik had tenslotte geen hypoglycaemie meer en af en toe een beetje suiker kon geen kwaad. Ik denk nu dat ik beter mijn eigen gevoel daarin had kunnen volgen.

Ik doe het nu ook zoals jou Liesje, maar ik vind het echt heel ingewikkeld en tref erg veel tegenstrijdige informatie.
 
ga ik zeker doen tanja baad het niet schaat het niet !!
ga beginnen met L GLUTAMINE dat zou ook goed zijn .

probeer zo goed mogelijk gezond bio vlees vis kokosvet ghee roomboter !!maar voel soms wel als ik iets dierlijk eet heb ik de volgende dag toch wel problemen met dingen die ik voel natuurlijk ... heel ingewikkeld ...maar het zei zo .
alethea bedankt voor je verhaal hoor .

toch iedereen bedankt
 
men eerste smootie zijn binnen met kokosvet en gaat goed voel er goed mee bedankt

en wok met kokosvet dat er al 3 dan ...nu nog 2 straks

bedankt
sharro
 
laat ons hopen ,men duimen staan omhoog hoor.

alethea ik eet bio chocolade met rietsuiker erbij ? niet goed ?

wat ik wel ondervind is vanaf ik anders ben gaan eten en kokosvet en soms ghee of roomboter van grasgevoerde koeien gebruik!! ik minder ben gaan zweten .

alvast bedankt

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.147
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan