ms en beter worden met voeding ?! heeft er iemand wat raad

Ik had even een vraagje ivm kwik in je lichaam .

Kan de zo'n een negatief effect hebben ?


De vitamine c zijn uit stock en heb ingevuld mij iets te laten weten .


Sharro
 
Het is mij niet bekend dat een vitamine D tekort specifiek door kwikvergiftiging ontstaat. Maar omdat vitamine D, A, K2, calcium en magnesium allemaal effect op elkaar hebben, zou het indirect kunnen.

Het is nu en morgen mooi weer, dus als je even 20 minuten in de zon kunt zitten, dan krijg je een hele berg vitamine D binnen.

Vergeet niet te suppleren met magnesium, want vitamine D verbruikt magnesium.

Mark
 
Je hebt minimaal die 4 supplementen nodig tijdens chelatie: zink, vitamine C, vitamine E en magnesium. Hoeveelheden heb ik eerder genoemd.

Als je dit niet neemt, kan het een stuk zwaarder gaan en bovendien breng je dan schade toe aan je lichaam. Kwik wordt losgemaakt uit organen en zal op z'n weg naar buiten onder andere oxidatieve stress veroorzaken wat vitamine C en E tegengaat.

Adrenal cortex is ook geen overbodige luxe overigens.

Mark
 
Dank u mark maar die magnesium citraat staat niet bij hoeveel juist ik heb de capsules van now fonds 200 Mg


Sharro

Hoelang zou ik moeten ontgiften ?

Sharro
 
Ik had de hoeveelheden al eerder gegeven:

Je moet minimaal dagelijks de volgende supplementen ter ondersteuning nemen (ook buiten een chelatieronde): magnesium (600- 1200 mg), vitamine C (4 tot 12 gram), vitamine E (800 tot 1200 IE), zink (ongeveer 50 mg).

Schrijf dit op nu, anders vergeet je het later weer.

Mark
 
Dank u mark nu ondervind ik wel als ik de magnesium neem dat men tremor terug hevig word ?

Edwin 3jaar ? Ik dacht sneller ?
 
Wat dacht jij dan? Drie dagen?

Waarom vergeet je zoveel dingen?
Op alle vragen die je stelt is al meerdere keren een antwoord gegeven.
Je onthoudt niks, je schrijft niks op.
 
Tremors zijn een veel voorkomend kwiksymptoom wat Cutler beschrijft in Amalgam Illness. Ik heb zelf soms spasmes in m'n been als ik zit of lig.

Cutler raadt aan om 2 tot 20 gram glycine per dag te nemen voor tremors.

Wat betreft magnesium ga ik binnenkort weer overstappen op een ander merk/vorm. Ik gebruik Now magnesium citraat poeder de laatste tijd en op de website van Labdoor zag ik dat er veel arsenicum in dit product zit. En daar wil ik juist van af!

https://labdoor.com/review/now-foods-magnesium-citrate

Sowieso een goede website die veel supplementen en kruiden test op onder andere verontreinigingen. Voor het zien van volledige rapporten moet je je gratis aanmelden.

Hiervoor heb ik lange tijd de tri-magnesiumcitraat poeder van Leefbewust gebruikt en is dan wel iets duurder, maar daar hadden m'n maag en darmen minder last van en het komt uit Duitsland en niet China, dus ik verwacht geen grote hoeveelheden aan verontreinigingen hierin.

https://www.leefbewust.com/webwinkel/product/magnesiumcitraat-poeder-250gram/

Dus misschien is dat ook wat voor jou.

Het kan ook dat ik een gecheleerde vorm zoals magnesium glycinaat ga proberen, waar complotdenker het over had.

Mark
 
Mark gewoon even een vraag , ik lees dat magnesium niet altijd even goed wordt opgenomen en ik gebruik daarom vlokken in een voetenbad. Hoe kijk jij daar tegen aan?
 
Dat doe ik ook, Johnny. Tenminste, aan het eind van de chelatieronde. Maar ook spray ik elke ochtend magnesium (gemaakt van vlokken) op m'n lichaam. En dat werkt inderdaad beter dan oraal innemen. Maar ik doe het dus beide, omdat ik anders niet genoeg magnesium binnenkrijg.

Neem jij elke dag een magnesium voetenbad? Dan zou het wellicht al wel opschieten met de hoeveelheid magnesium die je binnenkrijgt.

Mark
 
Een magnesium voetenbad doe ik 1 a 2 x per week Mark, ik volg met veel aandacht jouw ervaringen en tips en hecht dan ook veel waarde aan je post`s. Zelf ben ik overigens (nog) niet met chelateren bezig.
 
Goed om te horen!
Ik merk wel dat als ik een voetenbad neem, dat ik het dan niet langer dan zo'n 20 minuten moet laten duren, anders verlies ik veel andere electrolieten (kalium in mijn geval). Ik vul dat wel aan, maar als ik echt een half uur blijf zitten, dan kan ik later die nacht alsnog kramp krijgen, waarschijnlijk door kaliumtekort. Ik gebruik goed heet water en spoel m'n voeten af met koud water.

Ik slaap normaal gesproken prima na zo'n voetenbad.

Mark
 
Dag Edwin ,nog even een vraag ivm het ontgiften ...ik moet toch verder gaan dan 3.30 u als ik begin ?

Ik denk te beginnen om 7u


Dank u
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.975
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan