natriumbicarbonaat

Ik denk zelf dat er zeker wel cortisol in de adrenal zit. Er is namelijk niets uitgehaald. Maar ik heb geen idee hoe de dingen werken op dat gebied. Ik vraag, lees, luister en bedenk dan wat misschien voor mij een mogelijkheid is om te gaan gebruiken. En dan probeer ik dat uit.

Ik heb zeer zeker het idee doordat ik adrenal inneem, ik de bijnier rust geef. Ze hoeven even niet zo hard te werken, omdat ik tot me neem wat zij anders maken. En dan ga ik er ook nog vanuit dat alles wat ik niet gebruik wordt gebruikt om de bijnier te versterken.

Mike heeft ergens op het forum geschreven dat hij een verdikking zag (of voelde) aan de buitenkant waar de alvleesklier zit. Enne, uit persoonlijke ervaring... Dat doet zeer hoor als de alvleesklier zich laat "horen" of voelen!

Ik heb ook weleens gekeken naar supplementen waar meerdere dingen inzitten. Pancreas, bijnier, lever. Maar dan weet ik niet meer wat wat is en ik doe t zo goed op de adrenal. De rest pak ik wel dingetje voor dingetje aan. Kan ik ook beter voelen wat er nodig is en wat er werkt. Ik blijf iedere keer verwonderd als ik merk dat VET eigenlijk het beste medicijn is. Last van de lever? Vet erin. En ik kan er weer tegenaan en uitzoeken wat en of er nog meer nodig is.

Alexandra heb ik ook,

Ik hoop dat Mike nog beantwoordt. Is gedachtengang van me vanwaar het verschil

Er is regelmatig geschreven dat je door Bica kan testen of je voldoende maagzuur hebt doordat je dan gaat boeren na het innemen. Regelmatig boer ik na het innemen op nuchtere maag en vanavond weer vlak na het innemen. Maar ik weet ook zeker dat het nog niet goed zit met mijn maagzuur. Hoe kan dat dan? Of is dit dan toch geen betrouwbaar gegeven?

Ik vind het weer tijd voor een kort bica-kuurtje, deze keer een lang weekend (donderdag t/m zondag). Momenteel drink ik 1 theelepel bica in een halve liter water. Ik houd jullie op de hoogte van de resultaten!

Mike

heb ook paar dagen bica gedaan een halve theelepel in een glas water s morgens.

Ik merkte er niks van behalve dat ik s avonds wel tien keer uit bed moest om naar de wc te gaan.

ja dat is zo, ik bedoelde dat ik er niet van ging snotteren zoals jij .

dat had ik eigenlijk verwacht omdat mijn holtes ook wel vol zitten.

Voorlopige oogst na een halve liter water met 1 theelepel bica, een half uur later gevolgd door een halve liter kefir: meerdere malen loeizure diarree. Ouch!

Mike

De reserveringen die ik heb tegen de Buteyko-methode, met zijn nadruk op CO2, heb ik ook tegen dr Sircus. Vooral omdat hij regelmatig Buteyko aanhaalt, een voorstander is van alkalisch water en van raw food. Maar, net als met Buteyko, heb ik wel het idee dat er een kern van waarheid in zit. Inmiddels ben ik wel overtuigd geraakt van het nut van een zekere mate van CO2 in het bloed en natriumbicarbonaat is een vorm van koolstof, NAHCO3, bestaande ut 1 molecuul natrium, 1 molecuul waterstof en 3 moleculen zuurstof. Deze twee artikelen zijn zeer interessant, als je je over de overdreven nadruk op verzuring en raw food heen kunt zetten:

http://drsircus.com/medicine/wonderful-world-of-bicarbonate-and-co2#utm_source=Dr+Sircus+Newsletter&utm_campaign=5edcf18e34-Article_059&utm_medium=email&utm_term=0_ea98c09673-5edcf18e34-10634246

http://drsircus.com/medicine/magnesium/the-ultimate-mitochondrial-cocktail

In het tweede artikel schrijft Sircus dat de combi van magnesiumchloride en natriumbicarbonaat een bijzonder heilzame is. Ik wil dat wel eens proberen. Ik heb beide in huis, de magnesiumchloride in de vorm van Sechzal. Vanaf morgen ga ik beide in een halve liter water drinken. Ook hiervan houd ik jullie op de hoogte!

Mike

Hoi Mike, ga je die magnesiumchloride en natriumbicarbonaat tegelijk gemengd in een glas water nemen, of apart van elkaar met wat tijdsruimte er tussen.

Tegelijk. Die Sircus schrijft dat je dan een bepaalde chemische reactie krijgt die maakt dat de magnesium makkelijker in de cellen komt. We zullen zien...

Mike

Good drinking water would contain approximately 125 mg of magnesium and 650 mg of bicarbonate per litre. Ik zal van morgen of van het weekend een mix maken. Ik heb volgens mij niet zoveel bica, maar dan de boel maar halveren. Ik ben wel erg benieuwd naar de smaak.... Lijkt me voor de verandering weer eens 3 keer niets :lol:

Het pakt ook gelijk het "probleem" van magnesium opnemen aan.

Mike dat is wel toevallig want ze gebruiken dit nu ook om Creatine monohydraat vlugger in de cellen te brengen, dus met natriumbicarbonaat. Dat krijgt dus een andere naam nu KreAlkalyn.

Zie: http://suppversity.blogspot.nl/2012/04/supercharging-creatine-with-baking-soda.html

Maar met de magnesiumchloride en natriumbicarbonaat, heb je dus een gouden duo die dus spirulina en chlorella en tarwegras etc. kan vervangen, en zelfs beter is in deze vervuilende tijd, en ook nog met iodine zeer goed samenwerkt.

en ook veel goedkoper.

Mike, jij hebt het dus over de magnesium van Zechsal die je ook op de huid sprayt!?

Lol, kom erachter dat ik bijna geen bakingsoda meer heb. Met mijn kuurtjes bica is er stiekem best wel wat doorheen gegaan! Eerst achter bica aan, anders kan ik geen halve liter maken volgens de beschrijving. Vindt de hoeveelheden wel veel, een theelepel bica al flink op een glas water....

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan