natriumbicarbonaat

Ik neem elke ochtend een glas met een theelepel bica

Dit zorgt er voor dat m'n dag met een stabiele bloedsuikergehalte begint.

Ik doe er ook zwavel bij, dat is net zo vies en dan drink ik het in een teug leeg.

Is het goed om dat tegelijkertijd in te nemen?

Ik kan jullie het heuglijke feit mededelen dat ik alsmeer maar meer afval en dat mijn alvleesklier nu nagenoeg normale proporties heeft gekregen. Voor wie mijn verhaal niet heeft gevolgd, ik ben de eerste 2 jaar nadat ik begon met WAPF 10-15 kg aangekomen en had een zwaar opgezette alvleesklier. Ook heb ik afgelopen jaar een aantal keren een relatief milde vorm (maar daarom niet minderlijke pijnlijke) van acute alvleesklierontsteking gehad. Datzelfde jaar ben ik echter begonnen met afvallen en is mijn alvleesklier gaan slinken. Dit proces zet zich nog steeds voort in 2013. Zelf denk ik dat natriumbicarbonaat plus het grote aantal enzymen in rauwmelkse kefir (nu mijn favoriete melkdrank, nog boven rauwe melk) hiertoe een beslissende bijdrage hebben geleverd. De combinatie van enzyemen en bica werkt dus voor mij heel erg positief uit!

Mike

@ Mike

Da's mooi. Tijd voor een nieuwe zomercollectie dan :-)

Gebruik je die bica dan dagelijks, of af en toe een periode?

Wat vind je trouwens van de pancreas supplementen?

Goed om te horen Mike!

Heb even gegoogled, maar nabica heeft echt gunstige eigenschappen/zorgt voor gunstige resultaten, een 'wonder' middel;)

Heel mooi Mike! Daar is het ook alleaal om te doen: resultaten!

Kan je op basis van je eigen ervaring een vertaling maken naar een advies voor dagelijkse inname van rauwe melk/kefir en bica voor mensen die zich herkennen in jouw situatie? Hoeveelheden? Frequentie?

Ik denk dat er niet 1 enkele weg is om tot een bepaald resultaat te komen. Mijn weg is geweest om in ieder geval dagelijks kefir te drinken, maar slechts periodiek bica-kuurtjes te doen die niet langer dan een week duren. Ik gebruik geen enzymsupplementen, maar haal de enzymen uit de kefir.

Mike

Ik heb een dergelijke glandular nooit gebruikt, maar daarmee is niet gezegd dat het niet werkzaam of behulpzaam zou kunnen zijn. Velen van ons gebruiken immers ook bijnierextract. Ik heb er persoonlijk alleen geen ervaring mee.

Mike

Mike,

Bedankt

Even een gedachte: Met bica ontneem je dan de alvleesklier niet zijn/haar functie?

Omdat de alvleesklier zelf ook bica produceert. ( ik bedoel maak je deze dan niet lui ?)

Als je dan de alvleesklier versterkt met de glandular, zodat de alvleesklier zelf weer meer bica produceert, is de inname van bica niet meer nodig.

Ik kan alleen maar uitgaan van mijn eigen ervaring en gezond verstand. De reden waarom mijn alvleesklier op was gezwollen is volgens mij omdat deze TE WEINIG enzymen en bioa produceerde en het dus zeer zwaar had. Door de alvleesklier te ontlasten middels enzymen uit kefir en 1 theelepel bica in een glas water is mijn alvleesklier tot rust gekomen en kan het nu zelf weer oppakken. Hij is dus zeer niet lui en afhankelijk geworden, integendeel!

Mike

Mike,

Ok, nu deze hersteld is, is de bica niet meer nodig.

Omdat ik zelf ook met bica ben begonnen, maar tevens ook die glandular slik, had ik er een vraag over.

Maar zoals je altijd zegt, het kan bij iedereen anders werken, blijf ik de glandular er naast innemen voorlopig.

Ik lees wel vaker op het forum over het " lui" worden van organen door supplementen te gebruiken. Ik heb juist het idee dat door adrenal, bica of welk middel dan ook je juist je organen de kans geeft om tot rust te komen, aan te sterken, nadat wij ze jaren en jaren hebben opgejaagd en uitgeput. Door specifiek "bij te voeden", oftewel op vakantie te sturen, kan er heling plaats vinden waarna de organen meer dan happy zullen zijn om hun primaire taak weer op zich te nemen. Maar dat kunnen ze op dit moment gewoonweg niet meer. Dus ze worden niet lui, maar krijgen juist de mogelijkheid om aan te sterkten.

Even mijn gedachten over die arme luie organen die zich al jaren vreselijk uit de naad aan het werken zijn.

Ik moest even opkomen voor mijn overbelaste lijf hoor :wink:

Als ik t niet vergeet morgen maar weer aan de Bica, mijn alvleesklier maakt de eerste keer dat ik dat doe, aan t begin van een kuur, steeds een vreugdesprongetje lijkt t wel. Een erg grappig gevoel!

Dan "blubbert" mijn alvleesklier. Alsof er een vreugderilling doorheen gaat. Moeilijk te omschrijven, is alleen maar de eerste dag en t is kort. Maar erg grappig om te voelen. Heb dat nu 2 keer meegemaakt.

Mike, Alexandra,

Ik bedoel het verschil tussen de "behandelwijze" van de bijnier en de alvleesklier

Bij de bijnier voeden met bijniersupplement, niet met producten die de bijnier zelf produceert om de bijnier rust te geven bijv cortisol

Bij de alvleesklier voeden met bica wat de alvleesklier zelf produceert, dus wel rust geven.

Waarom de alvleesklier wel rust geven en de bijnieren niet

Ik vraag me af waarom de bijnier wel bijniersupplement en de alvleesklier geen pancreassupplement

Wat is het verschil tussen de organen waardoor de "behandelwijze" anders is, de ene op het orgaan zelf en de ander op wat het produceert

Forum statistieken

Onderwerpen
4.568
Leden
8.672
Nieuwste lid
Jurgman
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan