natriumbicarbonaat

Als jullie het hebben over magnesiumchloride hebben jullie het dan over magnesiumolie?

En hoeveel neem je daarvan in? ( ik vind t smeren op mijn voeten een beetje vervelend nl)

Als je het Bohr-effect in ogenschouw neemt, waarbij CO2 wordt gezien als het molecuul dat nodig is om zuurstof los te koppelen van hemopglobine zodat het in de cellen kan, en je beseft dat volgens Circus CO2 op de tweede plaats staat en bica op de eerste, dan blijkt bica inderdaad een soort supertransportsysteem te zijn voor welke voedingsstof dan ook.

Theoretisch zou het dan niet alleen effectiever zuurstof en magnesium naar de cellen kunnen transporteren, maar ook bijv. jodium inderdaad. Dit zou DE oplossing kunnen zijn voor mensen die a.g.v. chronische stress slecht voedingsstoffen op cellulair niveau op kunnen nemen - en daar lopen er hier de nodige van rond!

Ik ga hiermee verder experimenteren door morgen bica met magnesium te drinken en overmorgen bica met jodium. Ben benieuwd wat de resultaten zijn!

Mike

Ik las 650 gram ipv 650 miligram!

Ik zie het zo voor me Debsie, ik neem 0,65 gram en 0,125 gram (hoe krijg ik dat nou weer afgewogen....) en doe dat in een literfles. Beetje heet water erbij en schudden maar. Aanvullen met koud water en de mix is klaar.

Magnesiumchloride = Sechzal = magnesiumolie/vlokken. En hoe drink je het? Gewoon glas aan je mond zetten en wegkloeken. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom mensen hier geen bitterzout of appelazijn kunnen wegkrijgen. Je wilt toch helen, of niet? Waarom laten mensen zich wel gif aanpraten in de vorm van synthetische 'medicijnen'?

Mike

Ik wil er ook graag mee beginnen, gaat steeds beter klinken. Maar heb vanavond dienst, morgen overdag en zaterdag van 11.00 uur tot 15.00 uur een afspraak. En ik ben bang dat je echt in de buurt van een wc moet blijven... Zaterdagmiddag dan maar aan de gang gaan :D

Oh ok de vaste stoffen. En als je al olie hebt hoeveel moet je dan nemen ongeveer?

Mike dan rest er nog een vraag: Kun je dit voortaan elke dag doen, of moet je tussen pauzes inlassen. Natriumbicorbonaat moet je niet lang achter elkaar pakken maar afwisselend.

Of is het omdat natriumbicorbonaat nu als supertransportsysteem gebruikt wordt dat je het vaker kunt pakken, zonder tussen pauzes in te lassen!

Waarvoor zou natriumbicorbonaat nog meer als supertransportsysteem gebruikt kunnen worden!

Verder zou je ze alle drie bij elkaar kunnen pakken dus: magnesiumchloride en natriumbicarbonaat en jodium.

Ik denk nu ook aan sole en magnesiumchloride en natriumbicarbonaat en jodium. Alle mineralen bij elkaar, en dan nog wat vitaminen erbij.

Ik vind dit wel weer een fascinerend experiment, en krijg ook veel zin om het uit te proberen maar heb geen magnesiumchloride, toch maar eens bestellen... met magnesiumcitraat gaat het zeker niet.

Quote:
mensen die a.g.v. chronische stress slecht voedingsstoffen op cellulair niveau op kunnen nemen

Hmm... voel me aangesproken, omdat ik nauwelijks reageer op H202, is zeker terecht of niet Mike?

dus een theelepel bica en een theelepel zechsal in een halve liter water en die neem je dan nuchter of gewoon tussendoor???

Dus je zou bica ook kunnen combineren met H2O2 voor een beter transport naar de cellen. Nogmaals, dit is een theorie, die ik op mezelf ga uitproberen. Ik weet dus ook niet of je dit alleen periodiek zou kunnen doen of gewoon dagelijks. Er is nog veel te ontdekken. In ieder geval ben ik weer mijn eigen proefkonijn en kom er nog op terug!

Mike

Ik doe het in ieder geval op de nuchtere maag. Geen idee hoeveel je zou moeten drinken dus ik ga dit puur op gevoel doen. Nogmaals, het is een experiment, geen protocol.

Mike

Ik zou vanuit het lichaam bekeken, het in perioden doen.

Zo ontvangt het lichaam via natriumbicarbonaat en de rest van de middelen al energie overdracht, en trillingen, en verzadiging.

Die het lichaam opwekken, en dan het lichaam weer een periode op zichzelf toegewezen laten zijn om alles uit te voeren. En dan weer een opkik periode met natriumbicarbonaat en de rest van de middelen. Enzovoort.

Ik leg de Magnesiumchloride vlokken gewoon op me tong en laat ze smelten, heeft wel een sterke smaak, maar ik vind het heerlijk. Maar misschien ben ik wel raar.

Bedoel je die vlokken die je ook in bad kan doen voor een magnesiumbad? Aangezien ze voor baden bedoeld zijn (volgens de verpakking hier) wil ik zeker weten dat inname niet schadelijk is.

Nee, inname is niet schadelijk. Sterker nog 'badzout' is vaak gezonder dan gewoon zout voor menselijke consumptie. We leven in de krankzinnige realiteit dat we bewerkt zout beschouwen als geschikt voor menselijke consumptie en onbewerkt zout zien als 'badzout'. Alsof de huid niet het grootste orgaan is en je geen voedingsstoffen rechtstreeks via de huid in het bloed opneemt, zonder enige vorm van spijsvertering! Simpel gezegd, er is geen verschil: alles wat je op je huid smeert moet je ook kunnen eten en andersom.

Mike

Ben nu een halve liter water aan het drinken met 1 theelepel bica en 1 theelepel magnesiumchloride. Smaakt prima, een beetje ziltig! Ik laat jullie nog weten welk effect het op mij heeft gehad.

Mike

Ik heb af en toe nog last van fybromyalgie-achtige klachten; vooral ochtendstijfheid. Ik gebruik hiervoor een yamantra matje voor een goede doorbloeding; de rest van de dag heb ik dan overigens

weinig last. Wat ik merk, is dat ik wel snel verzuurd raak bij een inspanning. Dit heeft dus waarschijnlijk te maken, met een niet zo'n goed zuurstofopname! Goede voeding, heeft zeker veel verbeterd -gebruik ook h202-, maar ik kan niet zeggen dat ik helemaal klachten vrij ben. Dus wat je suggereert mike, is wel interessant; ik ga dit ook uitproberen!

overigens, ik hoor soms wel, mensen die bica innemen, maag klachten kunnen krijgen, of diarree!

Ik heb nog ongeveer 1/3e te gaan van mijn glas bica met magnesiumchloride, maar de effecten zijn nu al merkbaar: 1 keer niezen en ineens een opkomende koppijn. Diarree is niet erg, want dan kiepert je lichaam er ongewenste troep uit.

De reden waarom ik bica combineer met magnesiumchloride is deze:

Quote:
Few clinicians are aware how these two substances work to enhance each other – they are mutually reinforcing because magnesium functions as a bicarbonate co-transporter into cells. And bicarbonate acts as a transporter of magnesium into the mitochondria.

http://drsircus.com/medicine/magnesium/the-ultimate-mitochondrial-cocktail

Mike

Ik heb net h202 geprobeerd, met een lepeltje bica, en appelazijn!

Ik had ook even koppijn, en werd heel duizelig! Overigens voel ik me nu, wel goed.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan