natriumbicarbonaat

Ik neem nu al een aantal dagen één theelepel natriumbicarbonaat in een glas water een half uur voor het ontbijt maar ik merk er vrij weinig van. Geen verandering in mijn ontlasting en ook geen andere ontgiftingsverschijnselen. Had ik stiekem wel gehoopt eigenlijk, kan het zijn dat het een tijdje duurt voor dit op gang komt?

Ik moet van mijn behandelend arts, 1 soeplepel natriumbicarbonaat (apotheker) mengen in een glas water en dit tussen de maaltijden drinken.

Ik moet hier echter van kokhalzen en krijg dit NIET binnen. Iemand tips?

Natriumbicarbonaat is heel goed voor je alvleesklier/pancreas.

In je voorsteltopic geef je aan dat jouw pancreas niet goed werkt.
Quote:
vertraagde pancreassecretie

Je zou minder kunnen nemen en dan het langzaam opvoeren.

Het kan veel voor je betekenen.

Lia

Een soeplepel? Als in zo'n grote die waarmee je soep opschept uit de pan? Mijn hemel, geen wonder dat je dat niet wegkrijgt...... ;-)

Vijf maanden geleden plaatste ik deze post in een andere topic, waarik ik schreef:

Quote:
Ik heb mezelf de afgelopen jaren gediagnostiseerd met 2 hoofdproblemen voor wat betreft mijn lichamelijke gezondheid:

1. Een verzwakte galblaas, die boordevol gruis zit (vermorzelde stenen), ook nu nog, 6 jaar na mijn verandering van voedingspatroon in zijn geheel en 3 jaar na overschakeling op WAPF.

2. Een verzwakte alvleesklier, als gevolg van een leven lang consumptie van suiker, koolhydraten, zetmeel en bewerkte, plantaardige olien/vetten. Dit is bij mij letterlijk zichtbaar in de vorm van een vergrote alvleesklier, met name na een maaltijd of voorafgaand aan reinigingsperiodes.

Twee weken geleden had ik ineens, van de ene dag op de andere, felle steken in mijn alvleesklier. Deze werden al snel gevolgd door aandrang om naar het toilet te gaan. De ontlasting die volgde was moeizaam en pijnlijk voor de alvleesklier. Daarna volgde een zeurende pijn, die mij zorgen baarde. Diezelfde dag volgde nog een aantal felle steken in de alvleesklier (alsof iemand er een mes in had gezet), opnieuw gevolgd door moeizame en pijnlijke ontlasting (die overigens pikzwart was!). 1 enkele keer werd ik hier zo misselijk van dat ik dacht dat ik moest overgeven (is nog net niet gebeurd, maar het scheelde niet veel).

Ik heb hier 2 dingen voor gedaan:

1. De zapper op mijn alvleesklier gehouden. Dit bracht vrijwel onmiddellijke verlichting van de pijn, goddank!

2. Adrenal geslikt om mijn bijnieren te ondersteunen. Ik vermoedde nl. dat ik een lichte vorm had van alvleesklierontsteking (pancreatitis). Ook de Adrenal deed wat hij moest doen en ik was binnen anderhalve dag verlost van deze pijnlijke episode.

In 2008 heb ik 3 keer een pijnlijke galkoliek gehad, wat me heel veel groenzwart gruis op het toilet opleverde en me 20 helse minuten bezorgde op de pot. Ik ben n.a.v. mijn kortstondige pancreatitis naar een anatomie-site gegaan om te zien of er een verband bestaat tussen de galblaas en de alvleesklier en ik zag meteen al dat er een galkanaal uitkomt in de alvleesklier. Vervolgens heb ik ge-Googled op de trefwoorden 'gall stones' en 'pancreatitis' en, voila, daaruit kon ik meteen opmaken dat een geblokkeerd galkanaal naar de alvleesklier inderdaad kan leiden tot alvleesklierontsteking.

Sindsdien heb ik herhaaldelijk een opgezwollen en pijnlijke alvleesklier gehad. Bica hielp met verlichting/verzachting van deze klacht:

Quote:
Ikzelf drink nu alweer een week elke ochtend een theelepel bica in een glas water. Deze keer geen heftige slijmlozingen. Ik merk dat mijn alvleesklier hiervan kalmeert en hij is nu zichtbaar minder opgvezwollen.

Quote:
Ik ben er heel erg blij mee. Mijn alvleesklier wordt alsmaar rustiger (was regelmatig opgezwollen en pijnlijk) en ik ben nu ook een kilo in gewicht kwijt!

Quote:
De alvleesklier produceert zelf ook natriumbicarbonaat. Ik heb het nodig als supplement want mijn alvleesklier heeft het zelf heel erg moeilijk (opgezwollen en pijnlijk).

Quote:
Natriumbicarbonaat helpt mijn alvleesklier te ontlasten en ik merk dat het me ook helpt ontzuren.

Enkele weken geleden zat ik echter weer tegen een heftige en pijnlijke alvleesklierontsteking aan. Ik werd hier twee dagen achtereen mee wakker (was ook erg misselijk) en heb de tweede dag zelfs tot twee keer toe pure gal gebraakt. Opnieuw ben ik mijn zapper eeuwig dankbaar, want door deze op de pijnlijke alvleesklier te houden zakten de pijnsteken uiteindelijk!

Toch heb ik hier doorheen moeten gaan, want het goede nieuws is dat ik nu al enkele weken een alsmaar slinkende alvleesklier heb! Deze is sindsdien niet meer pijnlijk geweest en zoals gezegd is deze nu alsmaar minder opgezwollen. Het gaat dus de goede kant op! Ikzelf ben ervan overtuigd dat ik dit te danken heb aan de vele fruitsmoothies die ik in 2008 en een gedeelte van 2009 heb geconsumeerd. De WAPF-voeding is sindsdien de alvleesklier systematisch gaan helen. Deze heling heeft echter zo'n 3 jaar geduurd en is nog niet helemaal klaar. Bovendien is deze heling gepaard gegaan met soms heftige ontstekingspijnen en subtielere zeurende pijntjes en uitzetting van dit orgaan.

Zo'n opgezet orgaan weegt ook wat, want ik val nu al enkele weken in kilo's af! In korte tijd ben ik zo'n 5 kilo kwijtgeraakt! Volgend jaar zien jullie tijdens mijn lezingen een volslanke Mike, want mijn 'lichte overgewicht' was grotendeels te danken aan mijn opgezette alvleesklier. Als ik mijn profiel naakt voor de spiegel bekeek, kon ik duidelijk zien dat de bolling van mijn buik ter hoogte van de alvleesklier was en ik daarna verder naar onderen slank was. Niet de traditionele volronde 'bierbuik' dus. Nu de alvleesklier tot rust komt en kleiner wordt, trekt mijn complete buikomvang recht, dus ik ben hier in meerdere opzichten blij mee!

Mike

"Je moet binnen 5 minuten gaan boeren inderdaad, anders heb je te weinig maagzuur."

Wat als je bij de eerste dosis niet moet boeren, maar bij de tweede dosis wel?

Ik moet tussen de maaltijden in een eetlepel mengen in een glas water.

ah Tanja, ik zie net dat je al had gereageerd op mn berichtje. Ik las nl wat intensiever deze threat, en kwam dezelfde vraag al tegen en Mike had daar uitgebreid op gereageerd. Dus ik dacht snel mn berichtje (waar dus al antwoord op was gegeven) te kunnen wissen. was ik net te laat ;)

Zou idd zomaar n verkooppraatje kunnen zijn.

Misschien ligt het aan mij...

Volgens mij hoor je met zwarte poep.zonder ijzerhoudende groenten hebben gegeten,bij de dokter...bloed in je ontlasting,wat zwart is,...tsja

Dat is meestal niet zo tof.

Ik heb zelf (nog) geen zwarte ontlasting gehad. Heb hier op t forum gelezen dat zwarte ontlasting ook ontgiften is van rommel.

Deze week, te beginnen met vandaag, ga ik weer een weekje aan de bica. Voor wie mijn verloop heeft gevolgd, ik had een opgezwollen alvleesklier door drie jaar lang dagelijkse consumptie van fruitsmoothies (2007/2008/2009) en deze is sinds december vorig jaar aan het slinken. Hij is nu nog licht opgezwollen en ik wil proberen om hem d.m.v. natriumbicarbonaat versneld verder terug te brengen naar zijn normale omvang. Nou, daar gaat-ie dan!

Mike

P.S.: Ik ben letterlijk, as I write, een glas bica aan het opdrinken!

Toen ik in 2008 drie galkolieken kreeg, wist ik totaal niet wat we overkwam. Ik ben toen simpelweg naar een anatomie-site gegaan om te kijken welk orgaan het was dat pijnlijk/gevoelig aanvoelde. Het bleek mijn galblaas te zijn. Verder onderzoek op het internet leverde op dat ik een verstopte of vertraagde galstroom had en dat je hiervoor lever- en galzuiveringen kon doen. Ik deed er vijf in vijf maanden tijd en heb daarna nooit meer een galkoliek gehad.

Vorig jaar kreeg ik echter geregeld last van mijn alvleesklier. Opnieuw wist ik dat pas toen ik op een anatomie-site de lokatie van de pijn/gevoeligheid wist te bepalen. Dat het mijn alvleesklier betrof, kon ik verder zien aan mijn buikomvang als ik naakt voor de spiegel stond. Ik zag nl. een bolling precies op de plek van de alvleesklier en deze ligt zo centraal dat je complete buik dan bol lijkt te staan. Maar onder de alvleesklier liep mijn buik juist slank af, dus het moest puur en alleen de alvleesklier zijn die opgezwollen was.

Intuitief begon ik een link te leggen met de consumptie van fruitsmoothies enkele jaren geleden en het werd pas echt duidelijk hoe funest fruit kan uitpakken voor de alvleesklier toen ik vernam dat Steve Jobs, oprichter van Apple, fruitarier was en aan alvleesklierkanker is overleden.

Overigens vermoed ik dat het niet rechtstreeks de alvleesklier is die hierdoor wordt aangetast, maar dat hoge fruitconsumptie de galstroom vertraagt en uiteindelijk zorgt voor steenvorming, waardoor er een belangrijke doorgang van de alvleesklier naar de darmen geheel of gedeeltelijk kan worden geblokkeerd, een doorgang die de alvleesklier deelt met de galblaas. Als mijn vermoeden juist is, is het primaire probleem dan nog steeds de galblaas en is de alvleesklierproblematiek secundair. Ik denk dat dit bij mij het geval is en er is dus een rechtstreeks verband tussen galkolieken in 2008 en een opgezwollen alvleesklier in 2012. Gelukkig ben ik het allemaal aan het fixen, vooral dankzij WAPF!

Mike

Ik heb het hele verhaal van Mike met zeer veel interesse gelezen!

Ben zelf naar aanleiding daarvan nu sinds 2 dagen bezig (2x per dag een glas met bica erin), ik ervaar echter nog geen reactie. Is dat ook mogelijk?

Ja, dat kan heel goed, ieder mens reageert anders, het is net hoe je er voor staat qua gezondheid en wat je lichaam aan kan qua ontgiften.

Lia

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan