natriumbicarbonaat

Quote:
Ieuw, zonde van de lekkere melk

ja op dat moment wel (nuchtere maag) maar ik drink de hele dag door rauwe melk

Quote:
op hoeveel melk? Een glas of meer?

halve liter.

vanaf morgen gaat ik verschillende combo's (per dag) maken en kijken welke bij mij wel een echte reactie geeft.

dick

Vandaag weer bica + h202 (5 druppels) genomen, met appelazijn. Geen heftige reactie gehad, maar voelde me prima vandaag! Ik denk dat het wel een goed effect heeft bij mij!

zizou789

Vanochtend heb ik 1 theelepel Bica met 2 eetlepels appelazijn in een glas water gedaan en opgedronken. Heb nu last pijn recht onder me ribben, ik denk dat bica zeker iets met me galblaas doet(aanduwt).

vanochtend heb ik weer bica+h202+appelazijn genomen! ik ben vannacht behoorlijk verkouden geworden,

maar nu ik het wonderdrankje heb ingenomen, is de verstopte neus, weggegaan! Dus conclussie, bica+h202 helpt ook goed, als je verkouden bent! :)

Onder je ribben rechts achter klinkt niet als galblaas. De galblaas zit dacht ik meer aan de voorkant. Ik voel mijn galblaas geregeld en dat is altijd vooraan en niet achter. Nieren misschien? Alhoewel die waarschijnlijk lager liggen.

De afgelopen dagen heb ik mijn tanden gepoetst met alleen natriumbicarbonaat, twee keer per dag. Na een week kreeg ik enorme last van 1 kies. Waarschijnlijk een zenuw die bloot is komen te leggen of zo doordat ik wellicht te hard heb gepoetst ? 's Ochtends is de pijn nagenoeg weg, maar na het drinken van warme (thee) en koude dranken (melk, kefir, water) komt het terug. Iemand enig idee ?

En laat ik nu toevallig bezig zijn met het lezen van het boek Genees Tandbederf.

Als je het weet, schrijf je ze dan hier op ? Boek staat wel op mijn "graag kopen" lijstje, maar ik moet even sparen...

Ik kwam nog iets moois tegen op de WAPF site http://www.westonaprice.org/faq/faq-miscellaneous-food-questions

Quote:
Q. I have read that baking soda in baking destroys minerals. Can you respond to this?

A. There was a theory that baking soda destroys B vitamins (not minerals) but research indicates that this is not the case.

Ik dronk een tijd geleden regelmatig baksoda maar ben hiermee flink gaan minderen toen ik regelmatig deze mythe tegen kwam ("baksoda sloopt b vitaminen").

Mooi om te horen over deze nieuwe bevindingen en de experimenten die mensen hier zijn gestart!

Peace,

AardeMan

Ik heb hier sodium bicarbonaat staan maar dat is dus wat anders dan natrium bicarbonaat als ik het goed begrijp?

Staat er sodium bicarbonate op dan is het natrium bicarbonaat.

Sodium is Natrium.

Natriumbicarbonaat (NaHCO3)

NL: zuiveringszout, natriumwaterstofcarbonaat, dubbelkoolzure soda, baksoda, E500.

EN: baking soda, sodium bicarbonate, sodium hydrogen carbonate, bread soda, cooking soda, bicarbonate of soda, (sodium) bicarb.

Ik denk dat we de gedachte, gepropageerd door Dr Sircus, dat natriumbicarbonaat zorgt voor de aanmaak van meer maagzuur definitief naar het rijk der fabelen kunnen verwijzen. In het boek Waarom maagzuur goed voor je is staat te lezen dat bica vroeger werd gebruikt als maagzuurremmer. Het is zeer effectief in het neutraliseren van maagzuur en om diezelfde reden produceren de alvleesklier en de nieren het. Dr Sircus is dan ook een verkondiger van de foutieve zuur-base-theorie en propageert bijv. de consumptie van basisch water. Bicakuurtjes dus slechts kortstondig doen, ter behoud van je maagzuur!

Mike

Mike,

geldt dat ook voor keltisch zeezout (sole), en magnesiumchloride, dat je

minder maagzuur aanmaakt ? Dit neem ik namelijk wel regelmatig

in namelijk!

Keltisch zeezout bevat natriumchloride, waarvan de chloride een bouwsteen vormt voor maagzuur. Ik vermoed dat dit ook het geval is met magnesiumchloride, aangezien dit ook chloride bevat.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan