natriumbicarbonaat

Toch zijn er hier ook steeds meer mensen die melding maken van groene, zure en stinkende ontlasting. Ik ben dus niet de enige die hierdoor ontgift! Kennelijk komt dit voor menigeen als een complete verrassing, gezien de vele aparte topics die hierover vervolgens worden geopend. Men kan zich niet voorstellen dat er zoveel rottigheid in hen zit, iets wat ik 'supermenssyndroom' noem. Ik heb hier al eens het volgende over geschreven:

https://www.fatsforum.nl/topic/stinkende-ontlasting#post-69021

Mike

San, over welke gifstoffen heb jij het? Want als je WAPF eet, zou je veel minder gifstoffen binnen moeten krijgen via de voeding ieg. Als het om slecht ontgiften gaat, zou dat bij een verbetering van de spijsvertering ook moeten verbeteren en zal je lichaam wanneer het er klaar voor is (goed kan verteren en ontgiften) het vet en de daarin opgeslagen gifstoffen veilig kunnen afbreken en effectief afvoeren.. Tot die tijd beschermt het vet je inderdaad.

Klopt Tanja, alleen las ik laatst een stuk over dat je o.a transvetten opslaat in je lichaam, en dat deze er heel moeilijk weer uitgaan (volgens mij las ik dat via Butterbeliever, een Amerikaans blog). Ik neem mezelf als voorbeeld: mijn vetpercentage is omhoog gegaan sinds ik WAPF eet en door de zwangerschap: meer ruimte dus om gifstoffen op te slaan die ik toch binnenkrijg via de omgeving, lucht, etc., en degene die er nog inzitten. Ik ontgift momenteel moeilijk, en denk ook niet dat het binnen een paar maanden opgelost is. Ondertussen krijg ik wel meer vet waar meer gifstoffen in kunnen worden opgeslagen die ik op dit moment moeilijk kwijtraak. Mike is al jaren aan het ontgiften, voor mij lijkt het soms een oneindige weg, kan me nl. niet voorstellend dat ik net als hij 3 tot 5 keer naar het toilet ga en de boel eruit laat, en dat jarenlang.

En als je bitterzout neemt san? Gaat er dan ook niks uit? Heb je ook al leverreinigingen gedaan? Waar zitten je grootste 'knelpunten' om het maar even zo te noemen? Ergens pijn?

Ik heb 1 leverreiniging erop zitten. Ik vond het best zwaar, kan heel slecht tegen het vasten, dus ik ga het niet vaker doen dan eens per maand. Heb verder ook geen pijn, alleen wel last van verstopping. Inmiddels gaat het iets beter, ik neem regelmatig een zoutflush. Dat bitterzout krijg ik slecht weg, moet ook al een paar keer per dag appelazijn drinken wat ik met moeite volhou, bitterzout bewaar ik maar voor de reinigingen. Maar als ik dan lees dat Mike al jaren meerdere keren per dag ontgift, dan heb ik het idee dat bijv. mijn traject wel 20 jaar kan duren.

San als je een bad hebt kan je ook ontgiftende baden nemen met bijvoorbeeld bitterzout. Met kleine doseringen beginnen en kijken hoe jouw lichaam hierop reageert. Sowieso mag je niet meer dan 1 keer per maand de leverreiniging doen omdat je lever ook tijd nodig heeft voor het herstel.

San,

Transvetten krijg je toch niet meer binnen? Ik begrijp nog steeds niet helemaal je logica dat je meer vet en dus meer opslag voor gifstoffen zou hebben. Als ik je redenatie volg en je helemaal geen vet zou hebben zou je ook geen gifstoffen op kunnen slaan en is dit dus gezonder? Die gifstoffen richten dan waarschijnlijk ergens anders meer schade aan, lijkt mij, worden o.a. in bindweefsel opgeslagen en veroorzaken ontstekingen.

Ik begrijp heel goed dat je er gewoon goed uit wilt blijven zien en geen maatje 44 nastreeft. Toch zie ik bij zowel Mike als Alexandra de totale overgave (en nemen de gewichtstoename op de koop toe) en vertrouwen in het lichaam, en zij ontgiften beiden zeer goed. De mentale switch moet niet worden onderschat. Je kunt volgens mij niet in de overgave (loslaten/ontgiften) en tegelijkertijd de controle (gewicht) behouden.

@Asaya: ik heb helaas geen bad, neem wel voetenbaden. De leverreinigingen mogen veel vaker wanneer nodig, lees maar op de site van Poekie.

@Tanja: totale overgave scheelt inderdaad voor het ontgiften, daar ben ik van overtuigd. Toen ik vegetarier was had ik geen verstopping, en tot eind vorig jaar ook nog niet, maar nu weet ik hoe dat komt.

Ik heb het boek De Hormoonfactor gelezen van Ralph Moorman (een paar jaar geleden al), waarin stond dat je beter een zo laag mogelijk vetpercentage kan hebben zodat je geen gifstoffen opslaat in het vet. Natuurlijk ben ik er sinds dit forum van overtuigd dat meer vet beter is voor je, absoluut. Maar ik snap de redenatie van Ralph wel: je krijgt altijd gif binnen, ook al eet je heel gezond, en als je niet teveel vet hebt kun je het dus minder goed opslaan. Ik eet nu geen transvetten meer, maar blijkbaar blijven die transvetten wel in het lijf zitten om schade aan te richten, dat is wat ik pasgeleden gelezen heb. De blogger is WAPF-georienteerd. Dus vandaar mijn verhaal. (Er circuleert ook een plaatje van een vollere vrouw waar elk lichaamsdeel in verbinding staat met een verzorgingsproduct met gifstoffen. Bij dat plaatje staat vaak dat die gifstoffen in het vet worden opgeslagen. Die gaan er toch niet zomaar uit ook al gebruik je die spullen niet meer).

Maar dan is het toch zo, dat als je eenmaal goed in de vetverbranding zit, je die gifstoffen eruit gaat werken? Er wordt ook niet gezegd dat het de bedoeling is dat je maat 44 of meer hebt om goed aan wapf te doen. Kijk maar naar de voorbeelden aan plaatjes die hier op het forum worden aangedragen.

Ik ga ervan uit dat ik, als ik echt goed in de vetverbranding zit, nog meer zooi eruit zal gooien, tezamen met het nu overtollige vet. Maar dat vet zal nu ook wel zijn reden hebben. Mentaal is zeker een belangrijk stuk. Ik heb meer dan een jaar me voornamelijk gericht op het voeden mijn lichaam. Nu wil ik bij bekende klachten ook mijn lijf weleens toespreken: "Is het op te lossen met de voorraden die ik heb opgebouwd of moet ik er nu vet of bitterzout ingooien?" 9 van de 10 keer lukt het mijn lichaam nu om binnen een paar minuten de weg te vinden, intern. Waarbij lichaam en geest weten dat ik het vet en bitterzout letterlijk binnen handbereik heb. Ik ontzeg mezelf dus helemaal niets. Ik doe een beroep op het zelfhelende vermogen van mijn lichaam, ervan uitgaande dat ik voor sommige singalen genoeg reserve heb opgebouwd om uit te putten.

De grote lever- en galblaasreiniging:

De ‘Moritz’ methode vereist een langere voorbereiding dan de ‘milde’ methode.

De ‘Moritz’ reiniging doe je ca. 1x per 4 weken

Dit staat er op de site van Poekie. Doe je de milde reiniging?

Dat als je lichaamsvetten hebt je dan automatisch gifstoffen opslaat begrijp ik niet zo goed. Ik weet wel dat je lichaam meer vet gaat aanmaken als bescherming als je teveel gifstoffen binnenkrijgt. Het lijkt me dan logisch dat het in andere vitale cellen gaat zitten of beschadigen als het je lichaam niet kan verlaten. M.a.w. dat het vet dus op dat moment zeker een bescherming is. Heb je die websites ergens waar je dat gelezen hebt van waar jij over vertelt? Ik ben wel nieuwsgierig.

ps. voetenbadje kan ook!

@Alexandra: Dat klinkt voor mij inderdaad logisch, als je goed in de vetverbranding zit dat je die gifstoffen dan verbrandt. Het plaatje haperde gewoon nog wat in mijn hoofd, maar nu is het wat completer. Weet je wat het is? Ik geloof misschien nog niet genoeg in het zelfhelend vermogen van MIJN lichaam. Ook omdat het zo'n lang proces is. En dan denk ik dat het de goede kant opgaat, en dan krijg ik weer een terugval. Of ik lees hier weer dat niet ziek zijn geen teken van gezondheid is, en dan voel ik me weer gedemotiveerd: wat zal ik dan wel allemaal niet hebben? Prediabetes? Te weinig zuurstof? Sowieso een te trage schildklier, te weinig maagzuur en een (bijna weg) maagontsteking. En dan lijkt de weg voor mij weer eindeloos.

Tanja had het trouwens over maat 44, dat heb ik niet genoemd. Ik ben daar soms wel bang voor, maar had het nu specifiek over het vetpercentage. Merk nu dat ik algeheel "vetter" ben, terwijl ik in gewicht maar 2 kg ben aangekomen. Er zit gewoon een dikkere laag op me. En ik was bang dat in die extra laag meer zou gaan opslaan. Dat is wat ik bedoelde.

Ik reageer op de discussie, niet op personen over het algemeen. Ik wil niet weten wat tegenwoordig mijn vetpercentage is, in ieder geval goed vast te pakken ;)

Ik ga er wel vanuit dat mijn "nieuwe" vet, redelijk schoon is. Het zijn vetten die gekomen zijn door goede voeding, stress, hormonen en een slechte vertering. Maar niet door het innemen van vervuilde vulling. Nu weet ik ook echt wel dat je niet buiten de vervuiling kan, smog, straling, vies water, enz.

Ik kijk niet de weg die ik te lopen heb, maar iedere stap die ik neem. En die stappen zijn zo bewust mogelijk, met de kennis en kunde die ik nu heb en weet. Nu mijn lever, gal en alvleesklier op de rit staan (nog lang niet gezond, maar iedere dag een beetje beterder!) komen er andere kwalen om de hoek kijken. Ik zit ook nog met mijn schildkier, moet me nog helemaal gaan verdiepen in het hormonenverhaal, heb iets vreemds aan mijn voet waar ik de vinger niet op kan leggen. Stap voor stap, ik weet dat mijn dagelijkse basis nu goed zit. En vanuit daar weer verder.

Nee snap ik, alleen wilde ik duidelijk maken dat ik nu niet over het gewicht inzat maar meer over de extra opslaglaag :-)

Jij bent in ieder geval al flink op de goede weg qua ontgiften, en daarom zullen die andere kwalen nu denk ik "de tijd" krijgen voor meer aandacht. Het is een hele weg hoor, daar vergis ik me weleens in. Jij raapt jezelf iig weer bij elkaar en gaat er met frisse moed (en vast ook wel tegenzin voor al die zuiveringen) tegenaan. Die dagelijkse basis is zeer belangrijk, dat lukt bij mij ook steeds beter. Ik wil volgende week weer een zuivering doen, heb dit keer 2 weken last gehad van menstruatieklachten incl. enorme stress en woede, leek me toen geen goed plan. Ik had de bloeddruk redelijk stabiel de laatste tijd, die is weer gezakt. Inmiddels voel ik me sinds 2 dagen weer wat normaler alleen nog een giga hartslag. Dus daarom misschien wat extra bezorgdheid. Nou ja trekt wel weer weg ;-) Inderdaad maar weer verder!

Quote:
Ik zit ook nog met mijn schildkier, moet me nog helemaal gaan verdiepen in het hormonenverhaal, heb iets vreemds aan mijn voet waar ik de vinger niet op kan leggen

Ik heb ook iets vreemds aan mijn voet, weet niet meer hoelang maar zeker meer dan halfjaar of jaar!?!?!

Bij de linkse voet aan allebei de onder/zijkant net voorbij de hak zit steeds een vervelling/wondje. Als ik dan met mijn vingers wrijf laten er allemaal velletjes los, wat nog makkelijker gaat als ik eerst in een bak water zit met mijn voeten.

Ook jeukt het weleens.

Heb jij ook zo iets Alexandra of iets van hele andere aard? Ik ben niet nieuwsgierig hoor wil gewoon alles graag weten :wink:

Hahahahaha, vragen staat vrij hoor Marijan! Ik heb een hele andere klachten. Het zit vanbinnen, het is licht gezwollen, lopen doet zeer en tot gisteren deed het geen zeer als ik zat. Maar gisteren op het werk een paar keer moeten rennen en dat heeft het geen goed gedaan. Osteopaat heeft vorige week gevoeld, het is ligt gezwollen. Ze raadde me de huisarts aan om er even naar te laten kijken. Ik vraag me ondertussen af of het niet kapot is. Ik heb nu 3 maanden ofzo en het wordt steeds erger. Iets van de onderkant van de wreef.

Probleem is dat je moet zorgen goed te blijven lopen, voordat je je hele houding en systeem in de war gooit. Ik vraag me ook af of het extra gewicht dat ik tegenwoordig meezeul er mee te maken heeft Die voeten moeten het ook maar zien te dragen....

Aziatische supermarkt Arnhem. Tot nu toe merk ik er nog niks van.

Gister heb ik verdeeld over de dag 3 keer een theelepel genomen gemixt met lauw water.

Ik heb ook last van verzuurde benen op het moment, nu ben ik er wel achter dat dat voor een groot deel aan mijn ademhaling ligt dus daar ga ik aan werken maar dat is natuurlijk geen snelle oplossing voor nu.

Ik had pas dus uit het niets een hyperventilatieaanval door de verkeerde ademhaling s'nachts en sindsdien snel last van mn benen.

ik begrijp ook dat natriumbicarbonaat bij verzuring kan helpen en dat dat juist te weinig is bij verzuring wat dus bij een hyperventilatieaanval en verkeerd ademhalen gebeurt.

Nu gaat het eindelijk wat beter met mn maagzuur en gezondheid en ik ben bang dat als ik de bica neem het weer ten koste gaat van mijn maagzuur.

Wel raar dat terwijl ik me dus beter ben gaan voelen en eindelijk meer energie kreeg en groeide plots die hyperventilatie krijg wat me weer wat terug werpt helaas.

Je word er doodmoe van helaas

kan Bica in een bad en word het dan opgenomen?

Iemand andere tips tegen verzuurde benen?

helpt wat meer koolhydraten eten? en h202 en goede vetten natuurlijk

Bedankt

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan