@Asaya: ik heb helaas geen bad, neem wel voetenbaden. De leverreinigingen mogen veel vaker wanneer nodig, lees maar op de site van Poekie.
@Tanja: totale overgave scheelt inderdaad voor het ontgiften, daar ben ik van overtuigd. Toen ik vegetarier was had ik geen verstopping, en tot eind vorig jaar ook nog niet, maar nu weet ik hoe dat komt.
Ik heb het boek De Hormoonfactor gelezen van Ralph Moorman (een paar jaar geleden al), waarin stond dat je beter een zo laag mogelijk vetpercentage kan hebben zodat je geen gifstoffen opslaat in het vet. Natuurlijk ben ik er sinds dit forum van overtuigd dat meer vet beter is voor je, absoluut. Maar ik snap de redenatie van Ralph wel: je krijgt altijd gif binnen, ook al eet je heel gezond, en als je niet teveel vet hebt kun je het dus minder goed opslaan. Ik eet nu geen transvetten meer, maar blijkbaar blijven die transvetten wel in het lijf zitten om schade aan te richten, dat is wat ik pasgeleden gelezen heb. De blogger is WAPF-georienteerd. Dus vandaar mijn verhaal. (Er circuleert ook een plaatje van een vollere vrouw waar elk lichaamsdeel in verbinding staat met een verzorgingsproduct met gifstoffen. Bij dat plaatje staat vaak dat die gifstoffen in het vet worden opgeslagen. Die gaan er toch niet zomaar uit ook al gebruik je die spullen niet meer).