natriumbicarbonaat

ik heb het vermoeden dat ik de hyperventilatie krijg door mijn galblaas.

doordat er een steen(tje) drukt tegen mn longen.

Is dat mogelijk?

ok duidelijk, een leversteen ook niet?

ik vraag maar hoor, had van 1 iemand gelezen dat dit het geval was en van nog een ander, vandaar

Je galblaas zet uit > drukt tegen de lever > drukt tegen het middenrif > drukt tegen de long waardoor je het benauwd krijgt >

nah zo heel gek vind ik het niet, je leest veel van ademhalingsproblemen em galstenen op internet.

Ga in ieder geval magnesiumsulfaat nemen zo.

Misschien lucht het op , ik adem moeilijk en ervaar enorme druk bij mn galblaas.

tijd voor de leverreiniging weer.

@ elmo Het kan kloppen wat je zegt. Als mijn galblaas opgezwollen is drukt hij tegen mijn borstwervels (pijn in rug) De galblaasmeridiaan loopt ook over je schouders-nek) dit geeft schouderklachten, waardoor er een verminderde toevoer is van zuurstof naar de hersenen. Dit geeft een raar gevoel in je hoofd, het leek alsof er beestjes in mijn hoofd krioelde, ik heb nachten niet kunnen slapen, de dokters vonden niets. Ik kwam toevallig bij iemand, hij nam mijn foto en zei je hebt een pacreasinsufficientie. Ik denk dat er heel veel mensen met dit probleem rondlopen.

Ria

Er is een link tussen de alvleesklier en de galblaas. Ze delen dezelfde afvoerbuis. Door verstopte galwegen kan er dus ook alvleesklierontsteking (pancreatitis) of zelfs alvleesklierkanker ontstaan.

Mike

Nou das ook toevallig

ik zat net aan mn alvleesklier te denken. ik heb nu na het eten van vet meer last van die druk. alsof die vetten niet goed verteert worden.

ik had deze ochtend ook grijze breiige ontlasting wat bleef plakken, de vetten gaan dus mis.

Ben dus bang voor mn alvleesklier die zijn werk niet goed doet dan wel de galblaas.

Heeft waarschijnlijk ook weer te maken met de hyperventilatieaanval,. denk dat die het sodium bicarbonaat behoorlijk heeft uitgeput en daarmee de alvleesklier terwijl mn balans al wankel was.

Hoop dat hij niet ontstoken is maar elke keer ervaar ik op die plek net naast mijn borstbeen rechts een naar drukkend gevoel op het moment en het is erger als ik zit of een beetje voorover buig

Nu wou ik de reiniging doen in de hoop dat het door een galsteen komt en niet door een ontstoken alvleesklier maar had geen grapefruit in huis.

Heb vanaochtend wel gewoon yoghurt gegeten en net wat vis.

Zou ik de reiniging vandaag nog kunnen doen ondanks het dierlijke vet?

Of toch maar morgen op de juiste manier.

De druk is echt niet fijn namenlijk en eruit is beter dan er in dacht ik.

Dan eet ik nu niks meer en begin met de reiniging.

heeft iemand dat wel eens gedaan op die manier?

@Elmo

Waar precies voel je die druk? En hoe erg is de druk? Pijnlijk of enkel ongemakkelijk? Ik voel vaak lichte druk aan de rechterkant in mijn buik, op de plek waar de galblaas zit. Soms voel ik die plek wekenlang niet, dan ineens geregeld, zeker als ik langere tijd in zittende houding verkeer, zoals op het werk. De druk is overigens niet pijnlijk bij mij, het voelt alleen enigszins ongemakkelijk.

Nou niet heel pijnlijk, zeer ongemakkelijk is het juiste woord ja.

het hangt ook af van wat ik eet of er druk op komt.

vandaag ging iets als een appel en een paranoot niet goed.

Zacht zoals basmati met groente prima

het is inderdaad rechts in mn buik onder de ribbenboog

In combinatie met de grijzige ontlasting denk ik aan de gal , misschien de alvleesklier maar die is meer in het midden.

Als ik me voorover buig is het erger en ook als ik in de bank niet helemaal rechtop zit.

Staand is het beter. Gisteravond leken het net allemaal kleine naaldjes of schurende steentjes. heel vaag

@Elmo

Kleine naaldjes of schurende steentjes herken ik niet, maar wel dat drukkende ongemakkelijke gevoel op die plek, vooral bij het zitten. Misschien een dagboekje bijhouden wat je eet en wanneer je dat nare gevoel ervaart. Wellicht dat er een verband te vinden is. En je ontlasting laten analyseren is ook nog een optie.

Quote:
http://blog.imva.info/medicine/alkalinity-ph (zie laatste alinea)

Laatste zin van dit artikel:
Quote:
The bottom line is that a net gain of alkalinity is achieved in the body and this is extremely helpful in a body struggling to maintain equilibrium.

Je huid vaak met zeep met veel loog wassen in dan zeker ook goed, want je stimuleerd je huid zeker om het ligt zure klimaat pH 5,5 weer op te bouwen. :lol:

Tijdelijk ben je toch wel bevattelijker voor bacteriën en virussen als je de pH in je maag tijdelijk verhoogd met Natriumbicarbonaat, nietwaar?

Wat moet ik met deze mening:

Het is mijn galblaas toch denk ik. ik ben er nu achter dat pectine in appels je galblaas ook samen knijpt en kwam een lijstje tegen met wat je galblaas allemaal lastig vindt om te verwerken als hij al gevoelig is en wat er voor zorgt dat hij samen knijpt, Laat dat nu net per ongeluk zijn wat ik meer gegeten heb de laatste tijd.

Varken , Rode kool , koolsoorten , appels en wat grapefruit, allemaal eten wat ik normaal niet veel eet

Naast de vetten en ei die ik wel eet

Blijkbaar is er wat los gekomen daardoor. Eeen soort reiniging maar denk dat het dicht geslibt is.

Snel de reiniging doen en ademhalen..

op mijn vakantieadres hadden ze een bad en heb ik een keer een bad genomen met daarin een grote eetlepel zuiveringszout.

Het water was lekker, maar daarna had ik wel erge hoofdpijn en ben een paar dagen erg verkouden geweest. heb heel wat zakdoeken versleten.

ik denk dat het ontgiften is geweest?

sheila

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan