natriumbicarbonaat

Om de werkzaamheid te vergroten van natriumbicarbonaat bij kanker en bijv. nierproblemen: zie volgende citaat:
Quote:
For greatest effect in cancer, kidney disease, asthma and diabetes, sodium bicarbonate should always be used with magnesium chloride – providing a powerfully synergistic therapy

http://healyourselfathome.com/HOW/THERAPIES/SODIUM_BICARBONATE/SODIUM_BICARBONATE_MAIN.aspx

Hallo,

Ik ben hier nieuw op dit forum, sinds kort probeer ik te eten naar de Weston Price Visie, geïnspireerd door Mike.

Na het grootste gedeelte van dit topic gelezen te hebben, ben ik dan toch maar begonnen met bicarbonaat. Ik verwachte een heftige reactie, maar gebruik het nu ( ruime theelepel 's morgens in een glas water) 5 dagen en heb nog niets gemerkt. Wanneer ik het genomen heb hoef ik ook niet te boeren. Heb ik dan onvoldoende maagzuur?

Vandaag zelfs dubbele portie genomen, nog steeds geen verandering merkbaar.

Heeft hier toevallig iemand ook deze ervaring?

Alvast bedankt voor de reacties.

@Chiller

Een paar dagen geleden ben ik ook weer met NB begonnen, nadat ik een tijd ORMUS heb gebruikt. "Niet alles tegelijk" dacht ik, maar als ik bovenstaand bericht lees over de krachtige werking in combinatie met Magnesium Chloride, dan zal ik voortaan beiden maar netjes 2 keer per dag nemen.

Om op jouw vraag terug te komen omtrent het bemerken van reactie na het gebruik van NB,.. ja soms. Gisteren mijn eerste boertje weer gelaten. Maar andere keren geen boertje, maar ik heb wel de indruk dat het lichaam goed reageert op de Bicarbonaat.

Ik heb nogal last van jicht en probeer te achterhalen wat nou bij mij daarvan de oorzaak, maar beter nog, de oplossing kan zijn. Hoogstwaarschijnlijk is NB een hele goede in de strijd tegen jicht.

Mag ik vragen waarom of waarvoor jij NB bent gaan gebruiken?

Momenteel drink ik in de ochtend ook NB met MC. bevalt goed, maar geen heel erg heftige reacties, hooguit wat vaker naar de WC.

Mike

Quote:
Wanneer ik het genomen heb hoef ik ook niet te boeren. Heb ik dan onvoldoende maagzuur?

Dat lijkt me niet. Ik gebruik het elke dag (half theelepeltje met ACV en citroen in MSM water) en hoef nooit te boeren.

Een enkele keer als ik brandend maagzuur heb in mijn borst (na avond stappen en slecht eten)en ik pak de NB dan boer ik wel en geeft het direct verlichting.

Ik ben even in de war geloof ik. Waarom gebruiken jullie bica ? Bica zorgt toch voor minder zuur maagzuur ?

Ik neem vanaf juni bica maar merk er ook helemaal niets van.

Zonne, ik gebruik het vooral om te ontzuren.

Soms meng ik bica met citroensap van een hele citroen maar meestal gewoon een theelepel bica met lauw water en een paar uur daarna citroensap met een el olijfolie en warm water.

Ontzuren met bica maar er dan wel citroen bij innemen ? En waarom ben je dan bezig met ontzuren ?

Ik dacht eigenlijk dat bica "alleen" goed was ter ondersteuning van de alvleesklier. En dat het juist niet goed is als je te weinig maagzuur hebt. Waarom nemen jullie het nu in ?

edit: ik kwam dit artikel tegen over (magn) bicarbonaat en ontzuren en alvleesklier: http://pristinehydro-netherlands.weebly.com/over-de-pancreas.html

Baksoda gebruik ik graag, ook als deel van m'n tandpasta, deodorant en wasmiddel, maar wat ik me afvroeg met betrekking tot inname: maakt niemand hier zich zorgen over het zout in de baksoda? Ik werd er laatst tegen gewaarschuwd en las online ook een en ander over. En hoe zit het met de zorgen over te veel zout als het gaat om de dagelijkse theelepel sole? Zijn deze twee bronnen van zout, baksoda en sole, niet te veel?

Quote:
Ontzuren met bica maar er dan wel citroen bij innemen

Zonne, citroenen zijn dan wel zuur, maar hebben niets met verzuring te maken.

Voor Daan:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/121777-keltisch-zeezout-is-een-gezond-zout.html

http://kruiden.hetbewustepad.nl/index.php?pag_id=60

Staat ook commentaar van Mike in.

Quote:
Niet als je een rietje gebruikt :)

En als je geen metalen of plastic rietjes wil -> BAMBOE!

Ook goed te hergebruiken.

Dank, JaneDoe, interessant om dat commentaar van Mike te lezen in de tweede link. Ik ben zelf in Guérande geweest om de zoutwinning te bekijken, is mooi om te zien. Toch ben ik nog benieuwd naar het antwoord op m'n vraag. We horen steeds dat we moeten oppassen met zout en tegelijk is er het enthousiasme over Keltisch zeezout en baksoda. Hoe valt dat te rijmen, vraag ik me af.

Dat je op moet passen met zout klopt aan een kant wel, het gaat dan nl. om het 'verkeerde' zout, het geraffineerde keukenzout.

Ongeraffineerd Keltisch zeezout is een complete voedingsstof, het bevat 84 mineralen en spoorelementen die elkaar versterken en dus ook jouw lichaam.

Een antwoord over baksoda zou ik niet weten.

Lia

Dankjewel voor de link Watisgezond

Daan, er staat in één van de 2 stukjes dat KKZ niet schadelijk is mits je daar niet teveel van neemt. 2 á 3 Glazen per dag is geen probleem.

het dieet helpt om stoornissen in de water- en zouthuishouding zoveel mogelijk te beperken.

Zuurgraad van het bloed

Als nierinsufficiëntie in een vergevorderd stadium is, lukt het meestal niet meer om de zuurgraad van uw bloed stabiel te houden. De nieren spelen namelijk een belangrijke rol bij dit evenwicht. Meer hierover leest u in het onderdeel over de werking van de nieren. Om de zuurgraad toch zoveel mogelijk op peil te houden wordt natriumbicarbonaat voorgeschreven.

Bron: http://www.nierstichting.nl/ermeeleven/nierziekte/algemene-behandeling

Bica is dus iig goed voor de nieren. Ik lees eigenlijk dat er nooit meer dan 1 theelepel per dag wordt aangeraden dus dat is blijkbaar zonder gevaar.

ik heb mijn eerste portie mega dosis vitamine C met natrium bicarbonaat achter de kiezen.

1,5 theelepels vitamine C poeder en 1 theelepel Natrium Bicarbonaat.

Smaakte erg vies en zout tot ik er een eetlepel rauwe honing bij deed :)

Anyways de instructies die ik heb gelezen voor een megadosis vitamine C is wel duidelijk over de hoeveelheden maar niet of je de vit en bica tegelijk moet/kan nemen. Als je het mengt in een glas krijg je een sterk bruisende reactie die ongeveer een minuut aanhoudt. Vraag me af wat er gebeurd en of dit wel goed is.

Op internet krijg ik ook niet eenduidige info gevonden over mengen of juist apart. 1 site die ik heb gevonden zegt de vitamine C een uur later te nemen maar onderbouwt verder niet waarom.

Als iemand meer info hierover heeft hoor ik het graag.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan