natriumbicarbonaat

Maar waarom nemen er opeens zoveel mensen hier bica in ?? Voor de nieren of alveelsklier ? voor ontzuren ? Maar hoe doen jullie dat dan ivm de maag en maagzuur ?

Zonne

- Bica zorgt voor betere zuurstoftransport in je lichaam (versterkt daarmee ook de werking van waterstof peroxide)

- Helpt je lichaam de zuurtegraad/PH regelen. Zodat je lichaam geen mineralen hoeft te gebruiken om je PH niveau goed te houden. Ondersteund dus de nieren.

- Helpt je lichaam ontgiften en ontzuren. Dit is volgens mij het gevolg van bovenstaande eigenschappen.

Helpt je lichaam dus optimaal te functioneren. De vraag is eerder waarom gebruikt niet iedereen het?

mij is niet bekend in hoe verre de zuurtegraad van het maagzuur omlaag gaat door bijvoorbeeld een theelepel bica.

Gezien ik nergens daar waarschuwing voor heb gelezen zal het effect/gevaar wel meevallen en is het wellicht alleen zeer tijdelijk.

Wat wel aangeraden wordt: is om je PH via je speeksel te monitoren als je Bica neemt. Je kunt daar PH teststrips voor kopen die niet duur zijn.

Ik heb een paar maanden terug een tijd PH verhogende druppels in mijn water en thee gedronken. Na een week of 2 had ik een flinke buikgriep waar ik flink beroerd van was. Die nog eens flink erger werd na elk glas water met hoge PH waarde. Toen ik dat door kreeg (duurde even) heb ik een aantal dagen veel cola gedronken en geen ph druppels meer. Cola is het zuurste wat je kan drinken zoals je weet. Van de buikgriep was ik zo af. Ik heb sindsdien nooit meer van die PH druppels in mijn drinken gebruikt.

Of hetzelfde gevaar loert met Bica weet ik niet, maar lijkt me goed mogelijk. Vooral als de zuurtegraad van je maagzuur omlaag gaat.

Uiteindelijk is het gewoon verstandig en het doel om Bica in die mate te gebruiken dat het je lichaam helpt in Balans te zijn. In plaats van te veel (of te weinig) en daarmee je lichaam niet of moeilijk de zuur balans kan regelen.

Curvers, ik dacht dus dat heel veel mensen het niet gebruiken omdat bica je maagzuur minder zuur maakt. Terwijl juist al veel mensen last hebben van te weinig maagzuur.

Kan ook zo zijn, dat de maagzuurproduktie juist geactiveerd/gestimuleerd wordt bij gebruik bica.

Lichaam probeert altijd het evenwicht te bewaren !

Quote:
Curvers, ik dacht dus dat heel veel mensen het niet gebruiken omdat bica je maagzuur minder zuur maakt. Terwijl juist al veel mensen last hebben van te weinig maagzuur.

Zou kunnen, ik heb er ook niet genoeg info over. Als je bica wilt gebruiken en je maakt je zorgen om je maagzuur, misschien zijn er dan andere mogelijkheden om het in te nemen enje maag over te slaan met bepaalde capsules, verbindingen, of injecties, zalf bad of mist, dat zou je eens moeten onderzoeken. In ieder geval kun je met azijn het effect van Bica tegen gaan. Zoals hieronder te lezen in een quote uit een boek wat ik aan het lezen ben. Precies hoe dat werkt staat niet beschreven maar het zal waarschijnlijk gaan om met azijn de PH waarde weer naar beneden te krijgen. Gezien azijn zuur is. Het is zeg maar gezondere manier dan ik deed met cola :). Ik gebruik ook altijd azijn om de PH waarde naar beneden te brengen van mijn Ormus brouwsels als de PH te hoog is doordat er iets teveel natriumhydroxide bij is gegaan.

Je lichaam maakt zelf ook Bica, dat is voor mij sowieso een reden om het spul in de juiste dosering niet te veel te wantrouwen.

Quote:
2. Baking soda (sodium bicarbonate) is cheap, pharmaceutically pure.

The least expensive thing anyone can do to improve health and raise internal voltage is todissolve a half-tea spoon to a tablespoon of bicarb in a small glass of water and slug it down, several times a day. It takes one-half teaspoon to neutralize a teaspoon of ascorbic acid. Try one toone. I take a heaping teaspoonful of Vitamin C and a heaping teaspoonful of sodium bicarbonate together to take advantage of an oxygen multiplier effect. You can track saliva pH with in expensive test-strips available at drug stores. Over doing bicarbonate canbring on reflux discomforts that fade quickly after ashot of vinegar. Bicarbonate dissolved in water can be inhaled in a mist. Add food grade hydrogen peroxide diluted to 3 percent for a powerful oxidizing synergy. Huffed in to the lungs, this peroxide/bicarbonate oxygen blast canwork wonders for various lung conditions. Bicarbonate alone alkalizes the body, reduces pain, boosts inner oxygen, assists the kidneys and can make cancers go away! Earth’s oceans are growing acidic, and like our depleted Inner Oceans, beg for bicarbonates.

Randall, Capt. T. C. (2010-11-01). Forbidden Healing, The Curiously Simple Solution to Disease. Kindle Edition.

@curvers: welke natriumhydroxide (loog) gebruik jij voor het maken van ORMUS?

Quote:
Baking Soda in your Butt for Perfect Health - RawBrahs & Dr. Cassar

Published on May 6, 2012

Quote:
Sodium Bicarbonate Tablets & Baking Soda Enemas

basichomeremedies

Published on Sep 16, 2013

Bica in de thee is awsome, not. Misschien dat het jou beter bevalt Curvers.

Mijn man drinkt het met water en vruchtensap weg en vervloekt me elke keer ;-)

Vannacht behoorlijk last van mijn maag gehad ( veel lucht opboeren en drukgevoel links onder de ribben ( wel vrij hoog ). Nu net 1/4 theelepeltje bica ingenomen in wat water. Is dat goed ?? Nu wel last van lucht weer, is dat normaal ?

Mike schreef dit 2 jaar terug :
Quote:
Ik heb het artikel waar vrysuyver naar verwijst gelezen. Volgens deze arts moet je een kwart theelepel bica in een glas water 's ochtend vroeg op de nuchtere maag drinken. Als je binnen vijf minuten (liefst binnen 2-3 minuten) moet boeren, heb je volgens deze arts voldoende maagzuur. Ik heb deze test gedaan en ik ben geslaagd! Maar ik wist al dat ik voldoende maagzuur had, want ik heb alle andere symptomen verbonden aan te weinig maagzuur niet (opgezette buik, winderigheid, brandend maagzuur, etc.).

Mike

Maar ik dacht dat Mike helemaal geen last had van opboeren van de bica ??

Houdt dat dus in dat ik genoeg maagzuur heb ????

waar ergens vindt het een goedkoop adres voor de aanschaf van Ph strips die i.i.g. tot de waarde van 8.0 minimaal aangeven. Wellicht handig om zo nu en dan mijn Ph waarde te testen d.m.v. urine of speeksel.

alvast dank voor je reactie.

Vandaag ook even ingeschreven , goed forum hiervoor ! Voordat ik aan mijn middenrif (hernia) geopereerd werd slikte ik elke dag maagzuurremmers.. omdat mijn slokdarmuitgang door de maag klep niet goed meer werd afgesloten ontwikkelde zich een slokdarmontsteking met gevolg o.a. hoofdpijn en een constante verkoudenheid en hiertegen slikte ik elke dag maagzuur remmers . De operatie is redelijk gelukt en heb veel minder klachten maar het is nog niet helemaal bij zoals het moet zijn . Tegenwoordig gebruik ik daarom af en toe wat zuurremmers en om de dag wat natrium bi carbonaat omdat de farmaceutische producten mij de bekende bijwerkingen geven waaronder constante vermoeidheid en onrustigheid.

NaBiCa heeft zoals velen hier bevestigen nare bijverschijnselen die opgezette buik geven en een diaree veroorzaken . Ik heb gelukkig een informatieve website gevonden [URL]http://www.fonteine.com/verzuring.html[/URL] die ingaat op de gevolgen van verzuring . Hier worden twee producten aangehaald waar ik zeker eens mee wil gaan experimenteren, namelijk Brooddrank en Gerstegras , Nu hoop ik maar dat het PH voor de maag hierdoor ook word verhoogt zodat ik minder maagzuur zal gaan aanmaken .. en dus geen NaBiCAna hoef te gebruiken , over een paar weken hoop ik meer te gaan weten .

Wie kan mij vertellen of er aluminium zit in NaHCO3 (verkrijgbaar bij de apotheek)? Of is het een verkooppraatje van verkopers die vermelden dat er in hun NaHCO3 geen aluminium inzit. Terwijl dit misschien standaard nooit het geval is. Wie kan mij duidelijkheid verschaffen?

Quote:
Daar staat toch een hoop informatie die anti vlees, vet, eieren en zuivel is.

Zucht, de zuur/basen theorie, ik dacht dat we hier al voorbij waren. Er staat wel meer kwats in het hele artikel:

'
Quote:
Vooral bij de afbraak van dierlijke eiwitten komen zuren vrij. Het lichaam neutraliseert deze onmiddellijk door o.a. calcium wat aan de botten wordt ontrokken. Eiwitrijke voeding ( vlees en ook kaas) doet dus een behoorlijke aanslag op de kalkvoorraad.

Maar dit is nog niet alles:

Quote:
De gouden regel van Dr. Ragnar Berg, een Zweedse natuurgeneeskundige is

"Eet vijf maal zoveel aardappelen, groenten en vruchten als het totaalgewicht van alle andere levensmiddelen (dus ook reformproducten): eet daarvan minstens 50% rauw. Deze regel komt voort uit onderzoekingen inzake het zuur-base evenwicht, in datgene wat levensmiddelen als residu in ons organisme achterlaten. Daaronder valt het urinezuurprobleem. Urinezuur dat voor talrijke lichaamskwalen verantwoordelijk kan zijn, en dat zijn bijna altijd chronische aandoeningen.

Zuren en basen zijn feitelijk elkaars tegenpolen. Afzonderlijk zijn deze restwaarden giftig, tezamen neutraliseren zij elkaar. Een overschot aan zuren levert moeilijkheden op, omdat zij alleen door (alkalische) basen onschadelijk kunnen worden gemaakt. Te veel basen geven nooit problemen, omdat zij zich binden aan het koolzuur wat wij uitademen.

Moeten we dit nog serieus nemen?

Ik moet nu van mijn arts/behandelaar natriumbicarbonaat gebruiken, niet alleen omdat mijn cellen te zuur zijn, maar ook omdat mijn alvleesklier zwak is: deze gaat meer spijsverteringsenzymen aanmaken met suppletie van natriumbicarbonaat. Bijgevolg wordt de maag ontlast.

Quote:
Moeten we dit nog serieus nemen?

We kunnen er in ieder geval wellicht maar wel serieus op in gaan zolang mensen dit soort berichten steeds weer als informatief betitelen (zie bericht van John1958).

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan