natriumbicarbonaat

Mike,

Doe jij net zoals bij de h202 appelzijn bij de bica?

of alleen wat sole..

Ik weet niet of de appelazijn iets met de bica doet waardoor dit niet oke is.. soms doe ik er wat citroensap bij..

Ik drink uitsluitend bica in water met niets erbij. Ik heb geen idee of er evt. chemische interacties zijn met bijv. appelazijn.

Mike

Ik heb net voor het eerst Bica genomen. Kwam vandaag binnen en mijn alvleesklier is al dagen onrustig. Binnen vijf minuten leek mijn alvleesklier te reageren door een soort huppelgevoel te geven en t jeukt er nu.

Ik had in eerste instantie een glas water gepakt en een theelepel Bica erbij gedaan. Dit vormde klontjes en loste absoluut niet op. Dit mengsel weg gegooid en eerst Bica in het glas gedaan en daarna pas water erbij. Dit ging een stuk beter. Hoe lossen jullie de Bica op?

@Alexandra,

Ik doe inderdaad eerst het natriumbicarbonaat er in, dan een beetje water. Goed roeren tot het los is. Dan de rest van het water erbij en roeren tot er geen korrels meer te zien zijn.

Ik doe eerst wat water in glas, dan nabica erbij, en dan nog wat heet water ( ik heb een hekel aan koud water drinken) nooit klontjes.

Vanaf vandaag ben ik weer begonnen met een bica-kuurtje. Het eerste resultaat is al binnen (of liever gezegd: buiten): extreem zure ontlasting. Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen!

Mike

De oogst van dag 2: groenzwarte ontlasting, maar liefst 6 keer tot nu toe! Verder vanochtend veel gesnotter. Hij gaat weer lekker!

Mike

@Mike

Je reageert wel heftig op dat spul !

Gebruik het zelf nu ongeveer 2 weken.

Deze week nu 3x maal op rij voor het slapen gaan 1 theelepeltje in 125 ml water, maar heb geen heftige verschijnselen tot nu toe.

Las in mijn voorgaande link dat je ook moet zorgen voor voldoende magnesium !

Arjan

Bij mij is het een tweesporenbeleid: eerst natriumbicarbonaat, een half uur later gevolgd door rauwe melk. Dat is dus bica en enzymen samen, plus het aanduwende effect van botervet. Het werkt bij mij als een tierelier!

Mike

De ontgifting is heftig deze keer. Vanochtend werd ik wakker met hoofdpijn en een algeheel brak gevoel. Groene thee en een warme douche hebben dit weliswaar enigzins verholpen, maar ik zit momenteel nog steeds met lichte hoofdpijn achter de PC. Ik ga zo dadelijk naar buiten een wandeling maken, in de hoop dat de buitenlucht verlichting gaat brengen. Ik ben vanochtend tig keer naar de WC geweest, waarvan een aantal keren waterige en zeer zure diarree. Ook snuit ik weer heel wat zakdoekjes vol. Sterk spul, die bica!

Mike

Ik ben nog steeds niet de deur uit geweest, maar de koppijn is inmiddels verdwenen. Pfff, heftig dagje! Maar nu ben ik wel een frisse neus halen, tot straks!

Mike

Vandaag is een totaal ander verhaal, gelukkig. Allereerst werd ik fit wakker. De oogst tot nu toe is in ieder geval weer vaste ontlasting, maar opnieuw met een zwartgroene kleur. Dit is toxische ontlasting en dat is wat mij gisteren parten speelde.

Mike

Hier het e.e.a. gelezen over ontzuren met bic. Ook ik heb al jaren last van verzuring. Dus besloten om binnenkort te starten met een bica kuur. Lijkt mij het beste te beginnen met een 1/4 tl bica en af te wachten of ik binnen 2 a 3 minuten boer. Zo was het toch? Zo niet zal ik overgaan tot een 1/2 tl. Hoe lang moet zo'n eerste kuur zijn? Verder wil ik nog vragen hoe je kunt merken of je alvleesklier opspeelt? En hoeveel rauwe melk mag je naast de bica op een dag drinken? Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden als ik de bica in ga nemen?

Annes

Vandaag mijn laatste bicadag van deze week, ik geef mezelf in het weekend vrijaf. Wat je dus kunt verwachten is zure ontlasting meerdere keren per dag, die bovendien vreemde kleuren en vormen kan hebben. Inmiddels is mijn ontlasting weer van een normale kleur en vorm.

@Annes,

De antwoorden op je vragen:

Quote:
Lijkt mij het beste te beginnen met een 1/4 tl bica en af te wachten of ik binnen 2 a 3 minuten boer. Zo was het toch?

Je moet binnen 5 minuten gaan boeren inderdaad, anders heb je te weinig maagzuur.

Quote:
Verder wil ik nog vragen hoe je kunt merken of je alvleesklier opspeelt?

In mijn geval kan deze pijnlijk en opgezwollen zijn. Er zijn ook subtielere symptomen, zoals een gebrekkige vetvertering.

Quote:
En hoeveel rauwe melk mag je naast de bica op een dag drinken?

Zoveel als je zelf wilt, maar wacht even een half uur na het innemen van de bica.

Mike

Ik gebruik nu wisselend H2O2 en nabica, naar gelang ik er 'zin' in heb en eventuele 'klappen' op kan vangen.

Nu ben ik voor de 2e keer in korte tijd ongelooflijk verkouden. Het begint op het pakken zakdoeken verhaal van Mike te lijken.

Bij mij is het overwegend allemaal groen, maar zo ongelooflijk veel achter elkaar heb ik nog nooit gezien. Is dit een nieuwe infectie (groen) of is dit oude rommel die vrij komt uit de holtes?

Ik heb ook water met wisselend sole, nabica, H2O2 en eucalyptus in een netipot (Rhino) en spoel daar regelmatig mee. Misschien dat dat ook alsmaar meer losweekt wat er nog zit of dat het juist de infectie verergerd?

Ik ben wel blij dat het uit mijn neus weg is, maar ik zou ook blij zijn als het eens op houdt.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan