een mooie discussie mensen.
Volledig mee eens, ieder heeft zijn inbreng, leren weer wat bij met respect voor elkaar.
Want die goede oude tijd, hmm. Wel eens achter een groepje boeren gelopen. De een hinkt, de ander stroffeld,
de volgende loopt scheef en vroeger waren ze helemaal kapot gewerkt. Maar wel mooi trouwens hoor.
Had ook wel zijn charme en wat waren die mensen sterk toenertijd, hooi en strobalen vrachtwagens vol met de hand laden. Je pikte de boeren er 's zomers ook erg makkelijk uit, allemaal gele armen van het sproeistof mengen met de hand, echt bijzonder dat er zoveel nog zo oud geworden zijn. Die tulpenrooiers zijn inderdaad machtig mooie machines en techniek is sowieso heel interessant.
Daarom moeten we ook solidair zijn met ALLE boeren, of het nu grootschalige kippenboeren of varkensboeren uit
de bioindustrie of kleinschalige boeren die alles ‘goed’ doen.
Sluit ik me volledig bij aan, helaas zie je wel een verschil tussen de veehouders en akkerbouwers.
Als je het er over hebt dat er weer een actie komt, zeggen een del van de akkerbouwers 'maar wij hebben het toch nog goed'. Ja nu nog wel, maar veel hebben al jaren geleden hun grond verkocht aan investeringsbedrijven.
En pachten die grond nu terug, als je dan zegt, stel dat jouw verpachter voor de volgende verlenging zegt, sorry, maar ik heb andere plannen met de grond, hoe wil je dan verder boeren?
Dan kijken ze je aan of ze water zien branden en houden bij hoog en laag vol, dat dat wel zal meevallen. Duidelijk geen Q of jensen volgers, maar zo slapen met je ogen open...je zou er bijna een hoge bloeddruk van krijgen.
Over nut en noodzaak van wel niet bio ed blijft toch een vraag die ik nergens zie namelijk wat zou het betekenen
als de boeren en ambtenaren omgedraaid zou worden. Dus overheids landbouw zonder winstoogmerk dus geen belasting
heffing en ambtenaren commercieel maken.
Ik weet niet zeker of ik jou goed begrijp, maar lijkt dat niet enigszins op hoe landbouw bedreven werd op de kolchoz/ sovchoz structuur.
En waarom ambtenaren commercieel maken? moet ik dan ook nog een winstopslag betalen bovenop mijn paspoort?
https://www.veerhuis.nl/aarde
ken ik nog niet, ga ik eens bekijken.
De historie heeft laten zien dat een lege maag zich door geen kogel laat tegenhouden ..
hahaha, precies, als de nood maar hoog genoeg is, komen de slapers ook wel in actie, maar ik probeer die chip en oranje overall juist te voorkomen.