Opnieuw voorstellen Celticmyst

Ik was dendag vandaag begonnen met een smoothie van kefir, een rauw eigeel, slagroom sole en 1/2 avocado maar mertke dat het niet genoeg energie gaf en een beetje een oogeblazen gevoel. Later had ik nog gierst gekookt in rauwe melk met wat kefir erbij

Ik heb wel een broodje gegeten tussendoor trouwens wel met wat roomboter en rauwemelkse kaas erop en 1 koffie ...

Merk dat ik vandaag heel moe ben en de hele dag wel kan slapen....

Kennelijk verliezen we met dit weer ook veel mineralen

Heb net nog maar een kop bottenbouillon gedronken met keltisch zeezout. Lekker!

Als je koffie neemt he, kan je dan iplv een volle beker niet een heel klein bodempje doen en de rest met warme melk en boter en gelantine? Bulletproof koffie.

Voor wat betreft dat moe zijn, het lijkt mij echt bijnier uitputting, o.a.

Hoeveel vit c neem je op een dag?
En wat verwacht je van de orthomoleculaire arts?

Ik denk dat dat voor een groot deel een beetje op hetzelfde neer zal komen als de adviezen die je hier hebt gekregen. Enzymen, b12 etc.

Wat die arts weet over bijnieruitputting weet ik niet.
In mijn beleving zou je daar moeten beginnen samen met je spijsvertering. En dat moe zijn komt echt niet van de koolhydraten die je eet. Wel is van de koffie.

Heb je de magnesium al gebruikt?
Ik ben gisteren weer begonnen met 2 keer daags de olie. Het ritueel was bij mij wat verwaarloosd. Maar ik merkte wel meteen dat ik het weer nodig had.

Heb er heerlijk op geslapen. Wel samen met paar druppeltjes wiet olie met thc. Omdat ik anders echt niet kan in slapen.

Waar jij het gevoel hebt de hele dag te kunnen slapen, ben ik juist tegenovergestelde.

Ik ben een lichte slaper en kan moeilijk in slapen. Ook vaak wakker. Maar toch energie genoeg.

@Binc ja wat betreft die koffie, dat kan idd. En ik deed er trouwens wel al gelatinepoeder in en vaak ook nog wat rauwe melk...

Ik neem 1 tablet bio esther c van solgar per dag.

Ja ik heb de magnesium nu 2 keer gesprayed. Merkte niet superveel eigenlijk.

@Pike: ik heb wel bloed laten prikken bij de huisarts gewoon. Maar daar kwam niks wereldschokkends uit.

Dat is fijn dat je zoveel energie hebt Binc
Ik zie er naar uit dat ik ook weer wat meer energie heb!

Even nog een vraag aan Binc: wat denk jij dat de voornaamste reden is dat jij veel energie hebt? Of is dat dan weer een verkeerde vraag, omdat iedereen anders is

Ik denk omdat ik mezelf in balans begin te voelen.
Maar ook denk ik dat het door mijn schildklier komt.
Voornamelijk die slaap problemen.

Wat heb je laten prikken bij de huisarts voor je schildklier?
Heb je gevraagd om de T4 en T3 ook te laten prikken incl antistoffen naast de tsh?

Vitamine c is sowieso te weinig.
1000 Mg elk uur totdat je duarree krijgt. Dat is je grens en dan moet je er onder gaan zitten.

Ok, dat is fijn. Geen idee of de T4 en T3 geprikt zijn; ik zal het morgen even vragen!

1000 mg vit c elk uur? Nou voor die solgar esther c tabletten wordt dat wel wat duur maar ik heb nog bio acerolabes poeder ook, anders daar wat extra van nemen misschien...?
(de vetoplosbare vitamine c- weet zo even niet welke dat is, die sommigen gebruiken) die heb ik niet. De acerolabespoeder is misschien wel veel fruitsuikers, daar moet misschien ook weer niet teveel van naarbinnen krijgen ... maar voor nu moet het maar even.

Dat van de bijnieren kan goed kloppen, verteringsproblemen/tekorten, heb de hele tijd een opgeblazen gevoel en pijn in mijn maagstreek.
De enzymen van now die je noemde zal ik dan morgen maar gaan bestellen. Moet ik deze 3 keer per dag nemen?

Ik heb in de avond van alles en nog wat gegeten, groente en wat ham en kaas, (de groente was niet gefermenteerd, mogelijk geeft dit ook verteringsproblemen, maar ik begreep dat meerdere mensen niet alle groente fermenteren), later nog maar wat basmatirijst met rauwemelk en kefir gemaakt een soort papje Keltisch zeezout erdoor. Nog wat spekjes erbij en een half eitje. En acerolabespoeder genomen dus...... dat lijkt iets verlichting te geven!

Ik weet niet of T3 en T4 geprikt is; ik zal het morgen even vragen.

Elk uur vitamine c? Dat is als ik dat doe met die tabletten van solgar wel duur. Ik had ook nog acerolabespoeder. Die heb ik nu dan genomen (de vetoplosbare vitamine c, die op voedingisgezondheid ergens wordt genoemd, heb ik niet).

Ik had vanavond witlof gemaakt met ham en kaas glaasje waterkefir erbij. Merkte dat dat voor geen meter verteerde, opgezet gevoel in m'n buik. Misschien omdat de witlof niet gefermenteerd was, maargoed, ik heb ongetwijfeld ook nog steeds tekorten en mijn lijf is gewoon van slag.

Vandaag op de dag was ik erg uitgeput, dat schreef ik hiervoor al en een enorm opgeblazen/opgezet gevoel in de maagstreek/buik, alsof alles vast zat.

Ook nog een halve appel genomen (granny smith).

Later op de avond heb ik wat basmatirijst gemaakt, een soort papje ervan gemaakt met kefir en rauwe melk en roomboter erdoor, en Keltisch zeezout. Nog wat spekjes erbij en 'n half eitje. Ik heb een flinke scheut acerolabespoeder erdoorheen gedaan. Dat lijkt iets verlichting te geven in mijn maag.
Ik hoop op een rustige nachtrust.

Nog even een kleine toevoeging; de laatste 2 bezoekjes aan de huisarts, was het een andere huisarts. Maar hij zei dat alle bloeduitslagen goed waren. Aangezien ik een verleden heb met ooit eens therapie benoemde hij dit, het zou allemaal onder angst/depressieve klachten vallen en ik moest maar gaan eten volgens het voedingscentrum. Jaiks. Ikzelf weet wel dat ik met het weston price gebeuren niet bij de huisarts aan hoef te komen maar het ging puur om het bloed prikken dat ik daar was.

Celticmyst, het gemakkelijkste is het als je de uitslag op papier vraagt. Ze zijn verplicht het je te geven. Ik kreeg destijds te horen dat het NIET GEBRUIKELIJK WAS.
Die arts daar moet je je verder maar niets van aantrekken. Ik ga gewoon niet meer naar mijn huisarts. Hij weet toch niets.
Wat betreft opgeblazen gevoel bij je maag. Neem als je gaat eten een kleine lepel en kauw goed, eet in ieder geval niet gehaast. De vertering begint in je mond en het zet je maag aan om maagzuur te maken en - jawel - enzymen te produceren. Niet drinken bij het eten.
Kijk het nog even aan (hoogstens een week) en anders zou je zeker extra enzymen kunnen toevoegen.

Waarom neem je je koolhydraten pas later op de avond? Waarom niet gewoon bij je maaltijd?

Ik zou zeker T3 en T4 incl antistoffen laten prikken als dat niet gedaan is. Bij veel artsen moet je er echt om vragen.
En idd, ik zei het al, vivianne zei het en liesje ook, enzymen.

Ja ben ook wel benieuwd naar waarom je de andere helft van de appel niet eet.

Daarnaast heb je bij je witlof maaltijd zo te lezen weinig vet bij gegeten. En ook geen koolhydraten. Daarom had je later op de avond weer trek denk ik zo.

Terug naar de vraag, waarom idd een halve appel en niet helemaal?

Irrationele angst voor koolhydraten. En mogelijk ook voor vet. Gevolg: structurele ondervoeding en dus onstilbare honger, energietekort en neiging naar stimulerende middelen als koffie.

Mike

Ik had geen trek in de andere helft

Ik had bij de witlof wel kaas trouwens

Ondervoeding denk ik ook en ook door toch nog vaak niet de juiste koolhydraten te nemen

Maar waarom doe je dat?
Je weet nu toch dat je beste bij elke maaltijd koolhydraten zou moeten eten. Voornamelijk bij schildklier problemen en bijnier problemen.

Ik snap niet waarom je ze niet neemt?
Die kaas en ham is echt niet voldoende vet.
En als je er dan ook geen koolhydraten bij eet, dan eet je heel mager waardoor je later weer trek krijgt. Laat op de avond koolhydraten eten in die hoeveelheden is niet zo goed plan. Je kan ook kaas saus maken voor over de witlof ?

Maar ben wel benieuwd ondanks alle adviezen die je krijgt waarom je het niet doet?

Kom op Celtic, geef jezelf eem trap onder je kont en zeg tegen jezelf, vanaf nu laat ik die koffie staan. Is mij ook gelukt.

Ik had trouwens een klein beetje zoete aardappel gemaakt bij de witlof, vergeten te zeggen!
Ok, meer koolhydraten en meer vet dus.

Blijkbaar is de koffie echt heel erg slecht, ik zal het proberen vanaf nu om het te laten staan!!!!

Weet je wat slecht is? Een koolhydraten- en vetfobie hebben en dit ontkennen door te zeggen dat je 'er geen zin in hebt' en vervolgens je op moeten peppen met koffie omdat je je energie niet uit je voeding haalt! Een mens heeft maar twee energiebronnen: suiker (kh) f vet. Eiwitten kunnen worden omgezet in suiker, maar zijn geen directe energieleverancier. Ga dus terug naar de basis en eet beter, zonder dit te verbinden aan stress, angst of schuldgevoel! Weet je wat ik 'proef' bij jou? Eten is geen feestje voor jou!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan